dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Informacja dotycząca realizacji inwestycji pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”



Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach Programu wieloletniego pn. Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską na lata 2016 - 2022, przyjętego w dniu 24 maja 2016 r. uchwałą nr 57/2016 Rady Ministrów. Wykonawcą Programu jest Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

W efekcie realizacji inwestycji ma powstać droga wodna o parametrach umożliwiających wpływanie do portu morskiego w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości do 100 m, szerokości do 20 m. W tym celu konieczna jest m.in.:

  • budowa kanału żeglownego (przekopu) przez Mierzeję Wiślaną wraz z infrastrukturą towarzyszącą;

  • budowa toru wodnego od ujścia Zatoki Elbląskiej do kanału (przekopu);

  • regulacja i pogłębienie torów wodnych na rzece Elbląg do mostu Nowakowo.

Stan realizacji

Na dzień dzisiejszy realizacja inwestycji znajduje się w fazie przygotowawczej. 21 lutego 2017 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zawarł umowę na wykonanie prac projektowych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego z konsorcjum firm:  Mosty Gdańsk Sp. z o. o z siedzibą w Gdańsku oraz „Projmors" Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (termin wykonania dokumentacji projektowej – 18 miesięcy).

W związku z podpisaną umową rozpoczęły się prace przedprojektowe, w szczególności: inwentaryzacje, badania batymetryczne, uzupełniające inwentaryzacje podwodne, przygotowanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, badania osadów dennych, badania falowania i ruchu rumowiska. Na podstawie m.in. wyżej wymienionych opracowań powstanie „Koncepcja realizacyjna" (dla lokalizacji Skowronki, Nowy Świat, Piaski). Natomiast po wyborze wariantu lokalizacyjnego, w ramach ww. umowy zostanie wykonany projekt budowlany
i wykonawczy dla wybranej lokalizacji. Na tym etapie być może niektóre prezentowane dziś założenia ulegną zmianie.

Ponadto dokumentacja projektowa obejmie:

  • śluzy z konstrukcją zamknięć, kanału głównego i odcinków połączeniowych z awanportem portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej oraz portem postojowym od strony Zalewu Wiślanego
    (w zależności od wyników analizy falowania);

  • połączenia drogowe i mostowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą: modernizację wejścia do portu Elbląg na odcinku od Zalewu Wiślanego do mostu w Nowakowie oraz na odcinku od mostu
    w Nowakowie na długości około 2,5 km; tor wodny od Zatoki Elbląskiej do wybranej lokalizacji kanału żeglugowego; sztuczne wyspy na Zalewie.

Przewidywane rozpoczęcie robót budowlanych  związanych z budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wraz z infrastrukturą towarzyszącą - IV kwartał 2018 r. Natomiast planowane rozpoczęcie robót budowlanych związanych z modernizacją wejścia do portu Elbląg - I  kwartał 2019 r. Zakończenie robót budowlanych - koniec 2022 r.


-- 
wg MGiŻŚ






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Informacja dotycząca realizacji inwestycji pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery