Pytania do władz miasta Szczecina o kolej miejską
W krajach Afryki Północnej stale rozwijają się usługi kolei podmiejskich i miejskich. Dla przykładu podaję oficjalne plany rozbudowy systemu kolei miejskiej afrykańskiego miasta Casablanca (pokazane poniżej). Planuje się budowę nowych linii kolejowych i odbudowę starych linii kolejowych.
W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.
W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).
Interesuje mnie, jakie jest stanowisko Państwa urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w Państwa aglomeracji? Jakie są plany kolei miejskiej dla aglomeracji Szczecina?
The current Al Bidaoui line
RER line (under construction, planned for 2020)
-- z wikipedii
Posted by Adam Phoo
on 12:31.
Filed under
skm szczecin
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0