Propozycje odbudowy lotniczego portu pasażerskiego w Zamościu
Rys. Na mapie połączeń lotniczych sprzed II WŚ zaznaczone jest lotnisko pasażerskie w Zamościu.
Do władz miasta pisaliśmy:
W Państwa mieście działał ongiś pasażerski port lotniczy. Pasażerowie odlatywali i przylatywali do tego miasta transportem lotniczym. Lotnisko było w pełni sprawne, działało także jako pasażerski port lotniczy. Zbudowano go także dla komercyjnych linii lotniczych, które realizowały połączenia lotnicze z Państwa miasta bez żadnych dopłat czy subwencji. Było to przed laty ekonomicznie możliwe. Port lotniczy utrzymywał się na rynku, został zamknięty dopiero w okresie spowolnienia gospodarczego.
W Polsce w czasie spowolnień i kryzysów gospodarczych często bezmyślnie likwidowano infrastrukturę. Ogromne znaczenie miało także zacofanie gospodarcze i techniczne. Dla przykładu, w Polsce nigdy na szeroką skalę nie wprowadzono autobusów szynowych- szybobusów, które w Czechach realizują połowę pracy przewozowej kolei. W Polsce użycie szynobusu wciąż jest bardzo małe. Przez zacofanie technologiczne sieć kolejowa zmniejszyła się o 10 tysięcy kilometrów, z ponad 26 tys. km torowisk do zaledwie 16,2 tys. km torowisk z czynnym ruchem pasażerskim.
Podobny los spotkał Państwa lotniczy port pasażerski. Został on technologicznie zaniedbany w czasach kryzysu gospodarczego i - choć ongiś rentowny, upadł. Państwa port lotniczy miał dobre wyniki w statystykach przewozów pasażerskich w przeszłości. Wyniki przewozowe z przeszłości wskazują że rozsądnym byłoby odtworzenie tego portu lotniczego. Jak sądzę, osiągnąłby on z łatwością wyniki przewozowe jakie odnotowywał w przeszłości.
Poniżej: Propozycje odbudowy lotniczego portu pasażerskiego w Zamościu
Posted by Adam Phoo
on 11:42.
Filed under
porty lotnicze
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0