porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa
ekologia
lotniska powojskowe
transport autobusowy
urban sprawl
porty morskie
PKP
demonopolizacja rynku
deregulacja
koleje w Wielkiej Brytanii

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycje odbudowy lotniczego portu pasażerskiego w Zamościu

Rys. Na mapie połączeń lotniczych sprzed II WŚ zaznaczone jest lotnisko pasażerskie w Zamościu. 

Obraz w treści 1

Do władz miasta pisaliśmy:
W Państwa mieście działał ongiś pasażerski port lotniczy. Pasażerowie odlatywali i przylatywali do tego miasta transportem lotniczym. Lotnisko było w pełni sprawne, działało także jako pasażerski port lotniczy. Zbudowano go także dla komercyjnych linii lotniczych, które realizowały połączenia lotnicze z Państwa miasta bez żadnych dopłat czy subwencji. Było to przed laty ekonomicznie możliwe. Port lotniczy utrzymywał się na rynku, został zamknięty dopiero w okresie spowolnienia gospodarczego. 

W Polsce w czasie spowolnień i kryzysów gospodarczych często bezmyślnie likwidowano infrastrukturę. Ogromne znaczenie miało także zacofanie gospodarcze i techniczne. Dla przykładu, w Polsce nigdy na szeroką skalę nie wprowadzono autobusów szynowych- szybobusów, które w Czechach realizują połowę pracy przewozowej kolei. W Polsce użycie szynobusu wciąż jest bardzo małe. Przez zacofanie technologiczne sieć kolejowa zmniejszyła się o 10 tysięcy kilometrów, z ponad 26 tys. km torowisk do zaledwie 16,2 tys. km torowisk z czynnym ruchem pasażerskim. 

Podobny los spotkał Państwa lotniczy port pasażerski. Został on technologicznie zaniedbany w czasach kryzysu gospodarczego i - choć ongiś rentowny, upadł. Państwa port lotniczy miał dobre wyniki w statystykach przewozów pasażerskich w przeszłości. Wyniki przewozowe z przeszłości wskazują że rozsądnym byłoby odtworzenie tego portu lotniczego. Jak sądzę, osiągnąłby on z łatwością wyniki przewozowe jakie odnotowywał w przeszłości. 

Poniżej: Propozycje odbudowy lotniczego portu pasażerskiego w Zamościu




Posted by Adam Phoo on 11:42. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycje odbudowy lotniczego portu pasażerskiego w Zamościu

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers