O kolei aglomeracyjnej na trasie Kraków- Chrzanów
Gmina oczywiście jest zainteresowana przyłączeniem do SKA. W związku z tym współfinansowano studium wykonalności przedłużenia SKA do Oświęcimia włącznie pt. Studium wykonalności dla zadania: „Modernizacja linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice na odcinku Trzebinia – Oświęcim z infrastrukturą towarzyszącą"
Zdanie "W planach sieci SKA uznano takie połączenie za niemożliwe z powodu barier technicznych na stacji Chrzanów" jest tylko częściowo prawdziwe, co najmniej ze względu na zmieniające się uwarunkowania.
Należy mieć też na uwadze, że infrastruktura kolejowa znajduje się w zarządzie PKP i to ta instytucja władna jest do udzielenia merytorycznej odpowiedzi. Z naszego rozumienia wynika, że rozwój SKA do Trzebini brany jest pod uwagę w pierwszej kolejności przede wszystkim ze względu na trwające już pracę modernizacyjne na LK130. Wiemy również, że PKP planuje modernizację LK93 wraz z całą infrastrukturą techniczną i architektoniczną. Gmina Chrzanów ze swojej strony przygotowana jest do współpracy, jest również w kontakcie z PKP odnośnie inwestycji. Na dzień dzisiejszy nie można powiedzieć, że "SKA na pewno nie będzie obejmować Chrzanowa", a jedynie, że na różnych etapach planowania zwracano uwagę na potencjalne przeszkody itp.
Szczegóły inwestycyjne na LK93 posiada PKP. Gmina Chrzanów przewiduje natomiast inwestycje w parkingi typu Park-and-Ride w okolicy stacji Chrzanów Śródmieście, poprawę infrastruktury drogowej na ul. Zielonej, a następnie inwestycje powiązane z modernizacją LK93 takie jak - budowa skrzyżowań i dróg oraz przejazdów umożliwiających swobodne przemieszczanie się mieszkańców przez obecnie dzielącą miasto na dwie części Linię Kolejową 93.
(...)
Odnośnie zapytania o możliwość wykorzystania linii Trzebinia-Chrzanów - os. Stella do rozbudowy sieci podmiejskich połączeń kolejowych
miasta Krakowa- Z mojej wiedzy wynika, że nie ma czegoś takiego jak podmiejska sieć połączeń miasta Krakowa. Przewozy na odcinku Kraków - Chrzanów obsługują spółki PKP i to w ich gestii jest ocena opłacalności takiego przedsięwzięcia. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że celem budowy parkingów typu Park-and-Ride jest gromadzenie mieszkańców mieszkających z dala od istniejącej, kosztownej
infrastruktury kolejowej w miejscach tzw. hubów i to w tym kierunku planuje się inwestycje w rejonie ul. Zielonej w Chrzanowie.
O ile mi wiadomo gmina również nie posiada zdolności oceny stanu torowiska na wskazanym odcinku. W chwili obecnej nie przewiduje się inwestycji w infrastrukturę kolejową na terenie gminy - gdyż - jak już wspominałem - infrastrukturą kolejową zarządzają spółki kolejowe. Gdyby jakiś przewoźnik rozważał opisane przez Pana działania, za pewne zwróciłby się do Gminy z zapytaniem o możliwość współpracy.
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Zdanie "W planach sieci SKA uznano takie połączenie za niemożliwe z powodu barier technicznych na stacji Chrzanów" jest tylko częściowo prawdziwe, co najmniej ze względu na zmieniające się uwarunkowania.
Należy mieć też na uwadze, że infrastruktura kolejowa znajduje się w zarządzie PKP i to ta instytucja władna jest do udzielenia merytorycznej odpowiedzi. Z naszego rozumienia wynika, że rozwój SKA do Trzebini brany jest pod uwagę w pierwszej kolejności przede wszystkim ze względu na trwające już pracę modernizacyjne na LK130. Wiemy również, że PKP planuje modernizację LK93 wraz z całą infrastrukturą techniczną i architektoniczną. Gmina Chrzanów ze swojej strony przygotowana jest do współpracy, jest również w kontakcie z PKP odnośnie inwestycji. Na dzień dzisiejszy nie można powiedzieć, że "SKA na pewno nie będzie obejmować Chrzanowa", a jedynie, że na różnych etapach planowania zwracano uwagę na potencjalne przeszkody itp.
Szczegóły inwestycyjne na LK93 posiada PKP. Gmina Chrzanów przewiduje natomiast inwestycje w parkingi typu Park-and-Ride w okolicy stacji Chrzanów Śródmieście, poprawę infrastruktury drogowej na ul. Zielonej, a następnie inwestycje powiązane z modernizacją LK93 takie jak - budowa skrzyżowań i dróg oraz przejazdów umożliwiających swobodne przemieszczanie się mieszkańców przez obecnie dzielącą miasto na dwie części Linię Kolejową 93.
(...)
Odnośnie zapytania o możliwość wykorzystania linii Trzebinia-Chrzanów - os. Stella do rozbudowy sieci podmiejskich połączeń kolejowych
miasta Krakowa- Z mojej wiedzy wynika, że nie ma czegoś takiego jak podmiejska sieć połączeń miasta Krakowa. Przewozy na odcinku Kraków - Chrzanów obsługują spółki PKP i to w ich gestii jest ocena opłacalności takiego przedsięwzięcia. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że celem budowy parkingów typu Park-and-Ride jest gromadzenie mieszkańców mieszkających z dala od istniejącej, kosztownej
infrastruktury kolejowej w miejscach tzw. hubów i to w tym kierunku planuje się inwestycje w rejonie ul. Zielonej w Chrzanowie.
O ile mi wiadomo gmina również nie posiada zdolności oceny stanu torowiska na wskazanym odcinku. W chwili obecnej nie przewiduje się inwestycji w infrastrukturę kolejową na terenie gminy - gdyż - jak już wspominałem - infrastrukturą kolejową zarządzają spółki kolejowe. Gdyby jakiś przewoźnik rozważał opisane przez Pana działania, za pewne zwróciłby się do Gminy z zapytaniem o możliwość współpracy.
(...)
NADESŁAŁ
|
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 02:47.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0