Model regionalnego lotniczego portu czarterowego Świnoujście- Heringsdorf i jego zastosowanie w polskich warunkach
Model regionalnego lotniczego portu czarterowego Świnoujście- Heringsdorf i jego zastosowanie w polskich warunkach
Adam Fularz, Agencja Prasowa Merkuriusz Polski
Fot. Port lotniczy Świniujście Heringsdorf
Ideą tego modelu biznesowego jest wykorzystanie potencjału lokalnej turystyki i lokalnej bazy hotelowej do sprzedaży miejsc w liniach lotniczych. Linie lotnicze otrzymują gwarancję sprzedaży miejsc pasażerskich i dzięki temu mogą zaoferować loty. Organizowana jest grupa robocza hotelarzy która przy współfinansowaniu samorządu podejmuje negocjacje z liniami lotniczymi. Sprzedaż biletów lotniczych następuje w pakiecie z pobytem wypoczynkowym.
Śledzę co się dzieje z portem lotniczym w niewielkim Heringsdorf koło Świnoujścia. Obsłużył on w sezonie letnim około 44 000 pasażerów, z czego kilkanaście tysięcy- w ruchu liniowym, rozkładowym.
"(...) Na tym tle najlepiej radzi sobie niepozorne lotnisko Heringsdorf, które działa głównie w sezonie. W tym roku obsługuje loty do: Bremy, Kolonii/Bonn, Düsseldorfu, Dortmundu, Frankfurtu nad Menem, Stuttgartu, Monachium i Zurichu.
- Sukces tego lotniska wynika z odwrócenia zasad funkcjonowania biznesu - tłumaczy Warszycki. - Tam skrzyknęli się właściciele hoteli na Uznamie. Którzy zapewniają bazę turystyczną i noclegową. Samo lotnisko nie sprzedaje biletów na przeloty. Można je za to zamówić przy okazji bookowania miejsc w hotelach. Kupić można pakiet: pobyt z przelotem."
część z artykułu o lotniskach w Meklemburgii-Pomorze Przednie,
Proponuje się w polskich warunkach tą samą sprzedaż wiązaną- sprzedaż miejsc wraz z dolotem. Zalecam pozyskanie przewoźników taką metodą jak czynią to hotelarze zreszeni w grupie roboczej wokół portu lotnicznego Świnoujście- Heringsdorf. Co roku to hotelarze sami układają się z liniami lotniczymi i zamawiają połączenia, które następnie sprzedają klientom hoteli- w cenie noclegów. Można też kupić bilety na te połączenia w cenie zwykłej, bez noclegu, płacąc tylko samą cenę przelotu.
Oto strona związku lotniskowego tamtejszych hotelarzy:
Pełna nazwa tej organizacji to: Arbeitsgemeinschaft „Linienflüge zum Flughafen Heringsdorf/Usedom" Grupa Robocza- loty liniowe do lotniska Heringsdorf/ Uznam.
W roku 2015 negocjacje prowadził zarząd hotelu KAISER SPA Hotel zur Post oraz Ostseehotel Villen im Park. Grupę roboczą ArGe Flugverkehr (Grupa robocza Transport Lotniczy) założono ok. 2008 roku i ustanowiono ponownie w czerwcu 2015 celem prowadzenia negocjacji z liniami lotniczymi. Założycielami byli właściciele hoteli w regionie. Udzielają się też lokalne samorządy oraz ich organizacje turystyczne: KTS GmbH Seebad Heringsdorf, Usedom Tourismus GmbH. Rzecznikiem grupy roboczej hotelarzy jest Thilo Naumann, z zarządu jednego z hoteli.
W ciągu ostatnich 5 lat, organizując garść hotelarzy, także tych z 5-ciogwiazdkowych hoteli, ale też zwykłych właścicieli pensjonatów, którzy stworzyli grupę roboczą o nazwie "hotelarze grupa robocza (Arge) dla lotniska Heringsdorf" we współpracy z gminą Heringsdorf (reprezentowaną przez gminny zarząd własnych cesarskich kąpielisk Turystyka Service sp. z o.o., KTS) tworzone są podstawy gospodarcze ruchu lotniczego na lotnisku na wyspie Uznam, w Heringsdorf.
Grupa robocza Arge i KTS gwarantują liniom lotniczym podstawowe wykorzystanie biletów, które sprzedają do swoich gości. Tylko przez te gwarancje można znaleźć linie lotnicze, które chcą latać do Heringsdorf. Celem projektu jest stworzenie usług lotniczych do drugiej największej wyspy w Niemczech na Morzu Bałtyckim. Do tej pory było możliwe znalezienie chętnych linii lotniczych.
Heringsdorf jest wg stanu na rok 2012 obsługiwany lotami z Bremy, Dortmundu, Kolonii, Dusseldorfu, Frankfurtu, Stuttgartu, Monachium i na arenie międzynarodowej z Wiednia, Zurychu, Berna i Bazylei.
Dla osób zamożnych, które są skłonne zapłacić odpowiednią cenę za komfort lotu uzyskiwany jest wygodny i szybki przyjazd. Są to goście, dla których długa podróż samochodem, autobusem lub pociągiem byłaby zbyt uciążliwa. Nowe grupy osób, które nie miały ochoty na wycieczkę na wyspę Morza Bałtyckiego, dzięki lotom pasażerskim mogą wziąć taką wyprawę pod uwagę. Projekt rozpoczął się w 2008 roku, w tym czasie bez pomocy KTS GmbH. Było 6 lotnisk docelowych (BRE, DTM, DUS, FRA, FRA, MUC) i maksymalna pojemność 7300 miejsc. Po utworzeniu grupy roboczej z Gminą Heringsdorf osiągnięto łączne pojemności 8500 miejsc w samolotach.
Grupa robocza może pokazać stale rosnący rozwój miejsc i pojemności. Największa liczba miejsc została osiągnięta w 2012 r. W sumie 11 destynacji o pojemności 17,280 miejsc zostało przewidzianych na ten sezon lotów pasażerskich. Liczba pasażerów udających się na lotnisko Heringsdorf wzrosła w 2012 roku w stosunku do roku poprzedniego o 25%.
W 2013 roku podjęto działania w celu skonsolidowania zdolności przewozowych oraz pozyskania większych maszyn w celu zmniejszenia zużycia. Ogólnym celem jest długoterminowe zakotwiczenie wyspy Uznam jako miejsca przeznaczenia w umysłach gości.
Obaj partnerzy planu partnerstwa publiczno- prywatnego w odrębnych umowach podstawowe wykorzystanie pojemności samolotów i gwarantują sprzedaż biletów.
Suma gwarancyjna wynosiła w roku 2012 w sumie około 1,6 mln euro (ok. 6-7 mln PLN), z czego KTS (gmina Heringsdorf) ponosi 55% i spółka 45% . Gwarantowane bilety są sprzedawane w pakiecie z ofertami pobytów hotelowych dla gości. Hotele przejmują całość usługi wokół podróży.
Tak działa też gminna spółka KTS, która wykorzystuje sieć sprzedaży firmy Uznam Turystyka UTG. Silny marketing regionalny, wsparcie organizacji turystycznych z regionu i kraju, czynią ten projekt lukratywnym, dochodowym i dają możliwość wejścia na nowe rynki. Taki system partnerstwa publiczno- prywatnego PPP jest unikalny w Niemczech. Nie ma drugiego lotniska w Niemczech, w których lokalna gospodarka i gmina przyczyniłaby się tak bardzo do ożywienia ruchu, albo go wręcz umożliwiły.
Wykłady na zaproszenie DEHOGA, lotnisk i różnych i różnych organizacji z Rostocku i Lubeki pokazują, że "Model Heringsdorfer", jak to jest zwane obecnie w środowiskach zawodowych (Lübecker Nachrichten, AHGZ), jest postrzegany jako sztandarowy projekt ciekawej branży i traktowany z uznaniem. Jak na razie nie ma żadnych konkretnych przykładów jego kopiowania.
Skontaktuj się z Grupą Roboczą (Arge) hotelarzy dla lotniska Heringsdorf: Thilo Naumann, c / o Promenadenhotel Admiral. StrandPromenade 36/37, 17429 Seebad Bansin
W tym roku (2016) już wybukowano w liniach lotniczych sezonowe loty pasażerskie:
29.288 miejsc pasażerskich obsłużą linie lotnicze i tylu pasażerów zamierza w sezonie obsłużyć ten port lotniczy. Jest to kilkukrotny wzrost od pojemności 7300 miejsc w roku 2008.
Port lotniczy działał już w Świnoujściu przed II wojną światową. Obsługiwał np. loty do Berlina. Po drugiej wojnie światowej port przeniesiono na niemiecką strone granicy do Heringsdorf. W roku 1996 zmodernizowano go gruntownie.
Opis procedur ze strony uznam.info
Podróż samolotem do Uznam
Jak mogę zarezerwować lot do wyspy Uznam?
Jako usługa jest to oferowane przez pracowników w naszym centrum rezerwacji 66266 038378 (nr telefonu) dla klienta. Szukamy oferty hotelowe i wybieramy miejsca spośród dostępnych lotów i wtedy można zdecydować, czy chcesz zarezerwować, czy nie.
Jak mogę dostać mój bilet i kiedy zapłacę?
Nie jesteśmy biurem podróży, ale pośrednikiem dla linii lotniczych w sensie prawnym. Więc nie musisz płacić całej podróży z wyprzedzeniem. Po dokonaniu rezerwacji otrzymają Państwo potwierdzenie rezerwacji dla oferty hotelowej oraz rachunek lotu z linii lotniczych. Płaci się za lot natychmiast. Jako usługa, można zapłacić za lot poprzez nasze konto bankowe. Załatwiamy prawidłowe przekazania wpłat do linii lotniczej. Po otrzymaniu płatności otrzymasz kod rezerwacji lotu (do wymiany na bilety w punkcie check-in na lotnisku). Z tym kodem, a także z paszportem należy stawić się do odprawy na lotnisku. Płatność za pobyt płaci się jak zwykle w dniu wyjazdu w recepcji hotelu.
Drogę do lotniska wiem, ale co się stanie po wylądowaniu?
Na lotnisku, nasz kierowca czeka przy gate (gejcie, bramie). Rozpoznasz go po znaku hotelu, posiadanego przez niego w górę. Potem pomaga z bagażami do autobusu i w sposób bezpośredni, jadą Państwo do hotelu.
Transfer na lotnisko Uznam trwa około 20 minut.
Opis procedur ze strony flug-usedom.de
Gdzie bukuję podróż lotniczą na wyspę Uznam?
Jako specjalną usługę zajmują się tym pracownicy prezentowanych hoteli i apartamentów dla Ciebie. Funkcja ta działa poprzez zobowiązanie linii lotniczych do sprzedaży puli (ograniczononej) biletów w specjalnych cenach.
Wystarczy zadzwonić bezpośrednio do właściciela i wybrać pakiet wakacje i lot na wyspę. Otrzymają Państwo w pełni dostosowane do Państwa życzeń, najtańsze oferty. Następnie możesz zdecydować, czy chcesz dokonać rezerwacji lub nie.
Jak mogę dostać mój bilet i kiedy zapłacić?
Hotele i apartamenty przedstawione tutaj nie są touroperatorami, ale pośrednikiem linii lotniczych w sensie prawnym. Nie musisz płacić z góry całej podróży.
Po dokonaniu rezerwacji otrzymają Państwo potwierdzenie rezerwacji dla pakietu hotelu i rachunek za lot przez linię lotniczą. Płacisz go natychmiast. Jako usługa, można zapłacić za lot za pośrednictwem rachunku gospodarza, który reguluje prawidłowe przekazywanie należności do linii lotniczych za Ciebie.
Po otrzymaniu płatności otrzymasz list z osobistym kodem rezerwacji lotu, który uważany jest za bilet. To wystarczy dostarczyć na lotnisku z paszportem, a otrzymasz kartę pokładową.
Płatność za pobyt można zapłacić, jak zwykle w dniu wyjazdu w recepcji hotelu.
Drogę do miejsca mojego wyjazdu wiem, ale to, co dzieje się na wyspie Uznam?
Po dokonaniu rezerwacji, zostanie ona dodana do listy transferowej swojego gospodarza. Na Heringsdorf / Usedom Airport, który jest mały, czysty i jasny, kierowca czeka przy bramie. Rozpoznasz go na podstawie logo hotelu, które trzyma. Porównuje twoje nazwisko z jego listą i pomaga w samochodzie z bagażem. Wtedy podróżują Państwo na krótkiej trasie bezpośrednio do miejsca przeznaczenia.
literatura:
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 09:19.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0