dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z połączeniami kolei dalekobieżnej do portu lotniczego w Warszawie?

Warszawa powinna jak najszybciej uzyskać połączenie kolei dalebobieżnych do swojego portu lotniczego. Konkurencja wielkich portów lotniczych nasila się. Już nie wystarczy połączenie kolei miejskiej aby skomunikowac największe porty. Te zwykle stawiają na polączenia ekspresowe dalekobieżne by możliwie zwiększyć swój zasięg oddziaływania. 

Jak powinna więc wyglądać obsługa portu im. Fryderyka Chopina? Powinny tu docierać dalekobieżne pociągi pasażerskie z Lublina, Białegostoku, Łodzi, oraz pociągi regionalne. Dworzec może stać się dworcem końcowym zastępując w tej roli dworzec Warszawa Zachodnia dla pociągów przybywających ze wschodniej części kraju. 

Warszawa stoi przed utratą części rynku polskiego na rzecz portu Berlin- Brandenburg, z którego akurat piszę te słowa. Berliński port lotniczy dopiero otworzy swoje podwoje w nowej wersji, jako port jednego z europejskich megapolis. Kreowany na międzykontynentalny węzeł Europy Środkowej, Berlin ma szansę zdetronizować Kraków jako port numer dwa dla polskich pasażerów. Już dziś berliński port obsługuje ok. 0,5 mln pasażerów z przygranicznej Ziemi Lubuskiej czy Pomorza Zachodniego. 

Nowoczesne porty lotnicze poprzez powiązanie z szybką koleją znacznie zwiększają obszar ciążenia, sięgający juz po kilkaset km. Powiązanie portów z szybką koleją wpływa na zwiększenie się konkurencji o pasażera pomiędzy portami. 

-- 






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:06. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z połączeniami kolei dalekobieżnej do portu lotniczego w Warszawie?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery