O likwidacji kolei miejskiej w Krakowie
Kraków - trzecie najbardziej zanieczyszczone miasto Unii Europejskiej, po bułgarskich Perniku i Płowdiwie, podjął radykalną decyzje o likwidacji sieci kolejowej miasta. Od wielu lat likwidowane są kolejne odcinki torów w aglomeracji- zlikwidowano m.in, w ostatnich latach połączenie kolejowe Nowa Huta- Kraków Główny, które wg ekonomistów mogło być rodzajem szybkiej kolei miejskiej lub naziemnego pre- metra.
Zlikwidowano także torowiska do Niepołomic, nieczynna jest linia do stacji Kraków Lubocza etc. Zlikwidowano lub zawieszono ruch pasażerski na ponad połowie sieci kolejowej miasta. Nieczynne są w ruchu pasażerskim dwie linie dookólne, omijające Kraków od wschodu. Już bardzo dawno temu zdemontowano torowiska kolei omijającej centrum miasta od zachodu. Nieczynna lub zlikwidowana jest ponad połowa sieci kolei miejskiej miasta, na której już przed Ii wojną światową wprowadzono połączenia typu Kolej Miejska. Dziś kolej miejska znajduje się w fazie likwidacji, mimo uruchomienia połączeń na tylko jednej linii. Przygotowany przez warszawską firmę plan połączeń podmiejskich SKA jednakże pominął temat kolei miejskiej Krakowa.
opr. A. Fularz
Posted by Adam Phoo
on 05:58.
Filed under
skm kraków
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0