dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Adam Fularz o pomyśle odbudowy kolei w Zielonej Górze


W Trójmieście udało się dokonać znacznej inwestycji- ruszyła nowa linia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. 

To projekt dokładnie taki sam projekt, jak połączenie odbudowy kolei szprotawskiej wraz z uruchomieniem połączenia szybkiej kolei miejskiej na trasie Zielona Góra- ul. Wojska Polskiego (lub Wiśniowa- jak przekonamy władze do odbudowy zlikwidowanego niedawno torowiska) - Dworzec PKS- Zmiana kierunku jazdy- Sulechów - Port Lotniczy Babimost (nowy przystanek) - Zbąszynek. Sądzę że takie połączenie kursujące np. co 40 minut ma rację bytu i skomunikowałoby Zieloną Górę i jej najludniejsze osiedla mieszkaniowe w zachodniej części miasta z najbliższym węzłowym dworcem przesiadkowym oraz z lotniskiem, które mam nadzieję że kiedyś ruszy. 

Także tam wyśmiewano mnie, gdy promowałem przed laty ten projekt, od marzycieli i fantastów- te opinie wciąż wiszą na forach- mogę je pokazać wątpiącym. 

Zapraszam do rozpoczęcia starań o odbudowę kolei szprotawskiej na terenie miasta Zielona Góra i wykorzystania unikalnych w skali regionu torowisk i nasypów pokolejowych w centrum miasta do stworzenia nowoczesnego systemu komunikacyjnego. 

Adam Fularz
o wykładzie otwartym który promował pomysł:

W dniu 26 maja 2012 Muzeum Lokalne Kolei Szprotawskiej w Zielonej
Górze organizowało Dzień Otwarty.

Ideą imprezy jest pokazanie lokalnemu społeczeństwu dotychczasowej
pracy grupy pasjonatów lokalnej kultury materialnej oraz przybliżenie
idei Muzeum w przeddzień przystąpienia do remontu i modernizacji
Dworca Oberstadt.

W ramach tego wydarzenia zapraszano na prezentację pt.

"Koncepcja ocalenia kolei szprotawskiej jako ciągu komunikacji zbiorowej"

Wykład miał miejsce w sobotę 26 maja o godzinie 21-szej w
Muzeum Lokalnym Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze (Zielona Góra,
ul. Ogrodowa, z tyłu sklepu "Netto"). Wykładowi towarzyszyła niewielka
wystawa.

Posted by Adam Phoo on 03:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Adam Fularz o pomyśle odbudowy kolei w Zielonej Górze

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery