Adam Fularz o pomyśle odbudowy kolei w Zielonej Górze
W Trójmieście udało się dokonać znacznej inwestycji- ruszyła nowa linia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
To projekt dokładnie taki sam projekt, jak połączenie odbudowy kolei szprotawskiej wraz z uruchomieniem połączenia szybkiej kolei miejskiej na trasie Zielona Góra- ul. Wojska Polskiego (lub Wiśniowa- jak przekonamy władze do odbudowy zlikwidowanego niedawno torowiska) - Dworzec PKS- Zmiana kierunku jazdy- Sulechów - Port Lotniczy Babimost (nowy przystanek) - Zbąszynek. Sądzę że takie połączenie kursujące np. co 40 minut ma rację bytu i skomunikowałoby Zieloną Górę i jej najludniejsze osiedla mieszkaniowe w zachodniej części miasta z najbliższym węzłowym dworcem przesiadkowym oraz z lotniskiem, które mam nadzieję że kiedyś ruszy.
Także tam wyśmiewano mnie, gdy promowałem przed laty ten projekt, od marzycieli i fantastów- te opinie wciąż wiszą na forach- mogę je pokazać wątpiącym.
Zapraszam do rozpoczęcia starań o odbudowę kolei szprotawskiej na terenie miasta Zielona Góra i wykorzystania unikalnych w skali regionu torowisk i nasypów pokolejowych w centrum miasta do stworzenia nowoczesnego systemu komunikacyjnego.
Adam Fularz
o wykładzie otwartym który promował pomysł:
Górze organizowało Dzień Otwarty.
Ideą imprezy jest pokazanie lokalnemu społeczeństwu dotychczasowej
pracy grupy pasjonatów lokalnej kultury materialnej oraz przybliżenie
idei Muzeum w przeddzień przystąpienia do remontu i modernizacji
Dworca Oberstadt.
W ramach tego wydarzenia zapraszano na prezentację pt.
"Koncepcja ocalenia kolei szprotawskiej jako ciągu komunikacji zbiorowej"
Wykład miał miejsce w sobotę 26 maja o godzinie 21-szej w
Muzeum Lokalnym Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze (Zielona Góra,
ul. Ogrodowa, z tyłu sklepu "Netto"). Wykładowi towarzyszyła niewielka
wystawa.
Posted by Adam Phoo
on 03:31.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0