O likwidacji portu lotniczego w Legnicy- korespondencja z SAG sp. z o.o.
Pytania prasowe:
do SAG
dotyczy: portu lotniczego w Legnicy
Szanowni Państwo,
Jaki jest aktualny status lotniska w Państwa pobliżu? Czy SAG lub urząd miejski prowadzi działania nad jego odtworzeniem, naprawą? Mógłby powstać port lotniczy Legnica.
W ostatnim okresie uruchomiono port lotniczy w Radomiu. Po okresie długotrwałego oczekiwania znalazł się przewoźnik lotniczy chętny do obsługi połączeń z portu lotniczego. Jest to linia Air Baltic, obsługująca wiele lotnisk w mniejszych miastach i posiadająca doświadczenie w zakresie obsługi lotniczej niewielkich miast i małych portów lotniczych.
Czy SAG lub władze miasta planują doprowadzenie do przywrócenia obsługi lotów pasażerskich w porcie lotniczym? Jakie są plany władz miasta wobec portu lotniczego? Port w Radomiu uruchomiono tylko dzięki staraniom miejscowych władz. Zakupiono używany terminal portu lotniczego, skompletowano niezbędne wyposażenie, uzyskano certyfikaty i wymagane pozwolenia. Proces ten zajął kilka lat, pochłonął w sumie kilkanaście- kilkadziesiąt mln PLN. Dopiero po częściowej prywatyzacji portu lotniczego pojawili się przewoźnicy pasażerscy.
Jakie są plany Urzędu Miejskiego odnośnie możliwej siatki połączeń? Czy władze miasta planują przekonać władze województwa celem dotowania połączeń pasażerskich do Warszawy wzorem władz woj. lubuskiego? W tym województwie dopłaca się do przewozów lotniczych na trasie do Warszawy.
--
Szanowni Państwo,
Jaki jest aktualny status lotniska w Państwa pobliżu? Czy SAG lub urząd miejski prowadzi działania nad jego odtworzeniem, naprawą? Mógłby powstać port lotniczy Legnica.
W ostatnim okresie uruchomiono port lotniczy w Radomiu. Po okresie długotrwałego oczekiwania znalazł się przewoźnik lotniczy chętny do obsługi połączeń z portu lotniczego. Jest to linia Air Baltic, obsługująca wiele lotnisk w mniejszych miastach i posiadająca doświadczenie w zakresie obsługi lotniczej niewielkich miast i małych portów lotniczych.
Czy SAG lub władze miasta planują doprowadzenie do przywrócenia obsługi lotów pasażerskich w porcie lotniczym? Jakie są plany władz miasta wobec portu lotniczego? Port w Radomiu uruchomiono tylko dzięki staraniom miejscowych władz. Zakupiono używany terminal portu lotniczego, skompletowano niezbędne wyposażenie, uzyskano certyfikaty i wymagane pozwolenia. Proces ten zajął kilka lat, pochłonął w sumie kilkanaście- kilkadziesiąt mln PLN. Dopiero po częściowej prywatyzacji portu lotniczego pojawili się przewoźnicy pasażerscy.
Jakie są plany Urzędu Miejskiego odnośnie możliwej siatki połączeń? Czy władze miasta planują przekonać władze województwa celem dotowania połączeń pasażerskich do Warszawy wzorem władz woj. lubuskiego? W tym województwie dopłaca się do przewozów lotniczych na trasie do Warszawy.
--
Adam Fularz
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
59-220 Legnica
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
59-220 Legnica
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
59-220 Legnica
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
59-220 Legnica
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
59-220 Legnica
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Zbigniew Czechowski
Prezes Zarządu
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
59-220 Legnica
Wezwanie do udzielenia informacji publicznej w ciągu 7 dni roboczych
W związku ze złożeniem akt sprawy do sądu przeciwko SAG sp. z o.o. w dniu dzisiejszym, wzywam na mocy ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz na podstawie ustawy Prawo prasowe, o przekazanie całej dokumentacji i istniejących analiz dotyczących lotniska w Legnicy / portu lotniczego w Legnicy, włącznie z
-statutej sp. SAG z o.o.
- wynikami kontroli NIK w spółce SAG sp. z o.o. donoszącymi o nieprawidłowości w realizacji celów statutowych tj. remontowaniu i utrzymaniu infrastruktury lotniska
- dokumentacji dot. przekazania lotniska i tereniu portu lotniczego na własność miasta Legnica
- wszelkich analiz i opracowań dot., wykorzystania lotniska dla celów lotniczych
- wystosowanych ofert do inwestorów- zarządców lotnisk wraz z ich ew. odpowiedziami, dowodów zamieszczenia ofert inwestycji w lotnisko w mediach.
- analiz i kosztorysów naprawy pasa startowego
- analiz i kosztorysów budowy terminalu pasażerskiego i innych obiektów na lotnisku (np., stacji paliw lotniczych).
- analiz i kosztorysów dowodzących słuszności decyzji władz miasta tj, decyzji o likwidacji lotniska
-argumentów i opracowań potwierdzających argumentację władz miasta o celowości likwidacji lotniska w Legnicy
- dokumentacji wymaganej przez ULC, dot., lotniska, tj. AIP, map lotniska, planu generalnego lotniska, analiz rozbudowy lotniska i ich kosztorysów, jeśli nie zawarte w planie generalnym.
-decyzji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego ULC-LTL-1/501-0014/05/15 z dnia 30.06.2015r.
-uchwały nr XLIX/503/14 w sprawie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Legnicy
Odpowiedzi:
W związku z otrzymaną od Pana w dniu 15 października 2015 r. wiadomością mailową, proszę o sprecyzowanie swojego wniosku poprzez wskazanie, czy żąda Pan udostępnienia informacji zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, czy też żąda Pan udostępnienia wskazanych w mailu informacji w związku ze złożonym pozwem przeciwko SAG Sp. z o.o. w Legnicy? Okoliczność ta nie wynika jednoznacznie z treści wniosku wobec czego zasadna jest prośba o jej dookreślenie.
Z poważaniem
Zbigniew Czechowski
Prezes Zarządu
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
59-220 Legnica
Zbigniew Czechowski
Prezes Zarządu
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
59-220 Legnica
Wnoszę o udostępniene informacji zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w związku ze złożonym pozwem przeciwkoSAG Sp. z o.o. w Legnicy.
Zechcę też zwrócić uwagę że po likwidacji lotniska w Legnicy nie pozostanie żaden port lotniczy w regionie pełniący funkcję zapasową dla portu lotn. we Wrocławiu.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
wydawca, Merkuriusz Polski
Dzień dobry!
W imieniu SAG Sp. z o.o. w Legnicy informuję, że spółka nie posiada jakiejkolwiek wiedzy na temat pozwu skierowanego przeciwko niej, ani też nie dysponuje żadnymi wiadomościami o ewentualnych przyczynach skierowania takiego powództwa (Spółce nie zostało też doręczone żadne przesądowe wezwanie od Pana). W związku z tym informuję, że udzielenie informacji publicznej w trybie Ustawy z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz dostarczenie dokumentacji w ramach prowadzonego postępowania sądowego objęte są różnymi regulacjami i rządzą się odmiennym reżimem prawnym, w szczególności zakresem możliwych do przekazania dokumentów i informacji. Wobec powyższego niezbędnym jest oddzielenie obydwu powyższych kwestii, zatem ponownie wzywam do dokładnego określenia podstawy Pana żądania w zakresie udostępnienia informacji. Bez takiego dookreślenia nie jest możliwe kompletne odniesienie się do Pana wniosku.
Zbigniew Czechowski
Prezes Zarządu
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
59-220 Legnica
Wnoszę o udostępniene informacji zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Dzień dobry!
Nawiązując do treści Pańskiego zapytania uprzejmie informuję, że w przedmiotowej sprawie otrzymał Pan odpowiedź z Urzędu Miasta Legnicy - pismo z dnia 26.10.2015r. nr IN.1431.120.2015. W związku z powyższym nasza Spółka nie będzie prowadziła dalszej korespondencji (100% udziałów należy do Gminy Legnica).
Zbigniew Czechowski
Prezes Zarządu
Strefa Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o.
al. Rzeczypospolitej 116
Proszę o formalne potwierdzenie odmowy udostępnienia informacji publicznej celem jego dołaczenia do akt sprawy VII KO/ Wa 261/15
Wydawca rezerwuje sobie prawo do dochodzenia odrębnego odszkodowania na podstawie odrębnego procesu sądowego.
Posted by Adam Phoo
on 03:54.
Filed under
porty lotnicze
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0