dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z koleją do centrum Wieliszewa? Odpowiada B. Ziemniak.

Sprawa przedłużenia pociągów SKM do centrum Wieliszewa była rozważana. Niewątpliwie poprawiłoby to obsługę komunikacyjną naszej gminy. Niestety, torowisko znajduje się w zarządzie Skarbu Państwa. Gmina na chwilę obecną nie dysponuje odpowiednimi środkami aby przejąć wspomnianą linię. Dodatkowo, reaktywacja wspomnianej trasy kolejowej wymaga ogromnych nakładów pieniężnych. W kilku miejscach przejazdy przez tory zostały zalane asfaltem. Konieczne byłoby również wybudowanie od podstaw stacji końcowej oraz przystanków pośrednich. Linia powinna zostać zelektryfikowana aby była możliwość bezpośredniego skierowania po niej EZT należących do SKM w ramach wydłużeniu już istniejących linii. W przypadku braku elektryfikacji do obsługi linii konieczny byłby dedykowany tabor spalinowy w postaci szynobusów bądź SZT. SKM Warszawa takich pojazdów nie posiada, natomiast Koleje Mazowieckie nie dysponują dodatkowym taborem. Obecnie kupowane pojazdy zastępują wycofane niemieckie szynobusy typu „VT”.
Obecnie priorytetem jest uruchomienie liniowej eksploatacji trasy kolejowej do Zegrza Południowego. Pieniądze na to zadanie są zarezerwowane w Strategii Rozwoju Mazowsza. Być może w przyszłości znajdą się pieniądza na reaktywację innych linii. Trzeba również pamiętać o tym, że bez dofinansowania zewnętrznego Gmina Wieliszew sama nie udźwignie tak kosztownych modernizacji linii kolejowych. Kursowanie komunikacji kolejowej wiąże się również z wyższymi kosztami ponoszonymi przez gminę z tego względu, iż cena pociągokilometra jest zdecydowanie wyższa od wozokilometra w przypadku kursowania komunikacji autobusowej.
Komunikacja w Gminie Wieliszew jest stale rozwijana. Stawiamy na komunikację kolejową stąd finansowanie kursowania linii S3 i S9 do stacji Wieliszew oraz rozbudowany system autobusów linii dowozowych do stacji w Legionowie.

Bernard Ziemak
Koordynator Gminnej Komunikacji



Posted by Adam Phoo on 09:59. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z koleją do centrum Wieliszewa? Odpowiada B. Ziemniak.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery