Pytanie do UM Mielno o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
Czy można zmienić koncepcję i dodać drugi tor, drugi peron? Czyli układ dwutorowy dworca czołowego? Jeśli miały być dodany wjazd kieszeniowy, wówczas dodatkowo dojdą pociągi pospieszne i regionalne linii Koszalin- Kołobrzeg.
Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Date: wt., 24 lis 2020 o 08:12
Subject: RE: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
w ramach prac planistycznych, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, związanych z nową perspektywą finansową, jedną z inwestycji rozważanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2021 – 2027 jest projekt „Prace na linii kolejowej nr 418 Sławno - Darłowo z wydłużeniem do Darłówka". Obecnie nie jest znana kwota dostępnej alokacji środków Unii Europejskiej na projekty kolejowe oraz nie są znane zasady przygotowania, oceny i wyboru projektów w ramach kolejnej perspektywy finansowej. W związku z tym obecnie nie jest możliwe wskazanie projektów planowanych do realizacji w przyszłej perspektywie finansowej.
W 2018 r. PKP PLK SA zawarła umowę. na realizację studium wykonalności, która zakładała wykonanie analiz dla istniejącego już ciągu transportowego poprzez linię kolejową nr 202 i 402 na odcinku Słupsk – Koszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów.
W marcu 2020 r. w ramach tego samego projektu, spółka zawarła odrębną umowę na realizację studium wykonalności zakładającego wykonanie dodatkowych analiz w dwóch aspektach:
- budowy nowej linii kolejowej z Darłowa wpinającej się w linię kolejową nr 202 na szlaku Karwice – Skibno;
- budowy nowej linii kolejowej z Mielna wpinające się w linię kolejowa nr 402 w okolicach stacji Mścice bądź w okolicach Będzina/Ustronia Morskiego.
Aktualnie w PKP PLK SA trwają szczegółowe analizy techniczne dotyczące ustalenia wariantu przebiegu linii kolejowej. Zakończenie prac nad studium wykonalności spółka wstępnie planuje do końca 2021 r.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
Dalsza realizacja ww. przedsięwzięcia jest zależna m.in. od wielkości dostępnych źródeł finansowania.
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, October 28, 2020 6:44 PM
To: media
Subject: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
do MI
Szanowni Państwo,
W sezonie letnim problemem jest dojazd do miejscowości nadmorskich. Wystarczy dobudować dwa odcinki toru i odbudować jedną z linii kolei, by pociągi, zamiast omijać wybrzeże Bałtyku poza Kołobrzegiem, Sopotem, Międzyzdrojami, półwyspem Helskim, zbliżyła się do plaż.
W załączniku dołączyłem szkice tych połączeń. Pamiętam, że PKP PLK jakiś czas temu dokonywała podobnych analiz. Czy coś z nich wyszło? Pamiętam, że jedną z propozycji było by przebudować wjazd na stację w Mielnie na kieszeniowy, tak by pociągi regionalne i dalekobieżne mogły w sezonie obsługiwać ten kurort. Niestety, urząd który zarządza tym torowiskiem, nic na ten temat nie wie. Czy MI może udzielić informacji na temat wyników tej "burzy mózgów"? W załączniku redakcja przesyła koncepcję obsługi kilku miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim.
Pozdrawiam, życzę zdrowia w czasie pandemii,
Adam Fularz
--
Korespondencja w sprawie:
Dzień dobry,
Informuję, że nie mamy żadnych informacji na temat "wjazdu kieszeniowego" do stacji w Mielnie.
Obecnie Gmina Mielno jedynie współfinansuje organizację przewozów na trasie Koszalin-Mielno. Właściwym źródłem wszelkich informacji na ten temat jest Urząd Miejski w Koszalinie.
Natomiast Gmina Mielno będzie realizować w latach 2020-2021 Budowę Centrum przesiadkowego w Mielnie. Projekt ten będzie realizowany ze środków RPO WZ 2014-2020, w ramach Strategii ZIT KKBOF (Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Koszalińsko-Kołobrzeskio-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego).
W ramach Centrum zostanie przebudowany tor kolejowy na stacji Mielno, powstanie nowy peron z wiatą dla pasażerów, pawilon dworcowy z kasami biletowymi, toaletami oraz kioskiem, a także zagospdarowanie terenu, w tym infrastruktura rowerowa. Powstanie także infrastruktura dla pieszych, tak aby obszar centrum przesiadkowego integrował osiedla miasta (obecnie tory "odcinają" od miasta pewien obszar objęty rewitalizacją - budowa centrum ma więc także walor rewitalizacyjny). W ramach przedsięwzięcia przebudowany zostanie także pas drogi wojewódzkiej 165, powstanie nowe przejście dla pieszych, 3 nowe wiaty przystankowe oraz dwa parkingi typu kiss&ride oraz postój taxi. Zostanie także wydłużona o 300 metrów ścieżka rowerowa z Koszalina do Mielna. W załączeniu wizualizacja.
Na temat tej jak i innych inwestycji Gminy Mielno mogę udzielić dalszych informacji.
Marcin Sobierajski
Pełnomocnik Burmistrza ds. Strategii i Rozwoju
Kierownik Referatu Rozwoju i Zamówień Publicznych
Urząd Miejski w Mielnie
--
Pytanie do PKP PLK:
Czytałem że planowany jest wjazd kieszeniowy do stacji Mielno. Czy on powstanie, czy jest to tylko koncepcja?
Odpowiedzi PKP PLK:
Linia kolejowa do Mielna wraz ze stacją Mielno nie są w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
--
opracował:
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra