Redakcja otrzymała:
Szanowny Panie,
Po zapoznaniu się z pytaniem wydaje się, że chodzi o procedury GNSS zwane LPV 200, które zapewniają podejście precyzyjne z minimami jakie zapewnia ILS kat. I. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) wdrożyła ostatnio te procedury na 12 z 15 lotnisk kontrolowanych w Polsce.
W dniu 21 czerwca 2018 roku zakończony został przez PAŻP projekt wdrożenia operacyjnego instrumentalnych procedur podejścia do lądowania wykorzystujących sygnały satelitarne ze wspomaganiem SBAS (EGNOS) do minimów porównywalnych z minimami podejścia precyzyjnego ILS kat. I.
Na drogach startowych instrumentalnych nieprecyzyjnych, wymogiem obniżenia wysokości decyzji poniżej 250ft (analogicznie jak do podejść precyzyjnych ILS w kat. I) jest dostępność m.in. wymaganej infrastruktury takiej jak światła drogi startowej. Dostosowanie drogi startowej do wymogów drogi startowej instrumentalnej precyzyjnej likwiduje to ograniczenie, pozwalając na operacje lotnicze z wysokością decyzji nie niższą niż 200ft.
Tym samym podejścia RNAV (GNSS) w Polsce obejmują swoim zakresem:
- LNAV - z prowadzeniem poziomym, opartych o GPS ze wspomaganiem ABAS (NPA 2D) (podejście nieprecyzyjne);
- LNAV/VNAV - z prowadzeniem poziomym i pionowym, opartych o GPS ze wspomaganiem ABAS oraz sprzężonym wysokościomierzem barometrycznym (APV 3D) (podejście nieprecyzyjne);
- LPV - z prowadzeniem poziomym i pionowym, opartych o GPS ze wspomaganiem SBAS EGNOS (APV 3D) (podejście precyzyjne).
Polska dołączy do wąskiego grona państw, gdzie tego typu procedury podejścia do lądowania zostały systemowo wdrożone operacyjnie na znaczącej większości lotnisk kontrolowanych występujących w FIR danego kraju.
Procedury podejścia z minimami LPV200 zostały opublikowane w AIP Polska na mapach IAC (Instrument Approach Chart) typu RNAV (GNSS) na 12 z 15 lotnisk kontrolowanych w Polsce.
Na pozostałych 3 lotniskach kontrolowanych (Poznań/Ławica, Radom/Sadków i Zielona Góra/Babimost), ze względu na trwające modyfikacje istniejących procedur wdrożenie zostaną w ciągu najbliższych 18 miesięcy".
Słownik skrótów użytych w odpowiedzi:
LPV - localizer performacne with vertical guidance
LNAV - Lateral Navigation
VNAV - Vertical Navigation
NPA - Non Precision Approach
APV - Approach with Vertical Guidance
RNAV - Area Navigation SBAS - satellite based augmentation system
ABAS - airborne based augmentation system
GNSS - global navigation satellite system
ILS - instrumental landing system
Z poważaniem,
Marta Chylińska
Biuro prasowe, Biuro Prezesa ULC
Press office, President's Bureau
(..)
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, June 28, 2018 8:29 AM
To: media
Subject: Pytanie systemy precyyjnego podejścia na mniejszych lotniskach
Czy ULC może poinformować jakie technologie opracowano dla polskich lotnisk lokalnych jako tańszy zamiennik dla ILS? Pamiętam że istnieje jakieś APV-I, ale nie wiem czy nie przekręciłem nazwy.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Czerwiec to kolejny rekordowy miesiąc w historii wrocławskiego portu lotniczego. Lotnisko obsłużyło ponad 352 tys. pasażerów. Zarówno tanie linie, jak i przewoźnicy sieciowi na trasach międzynarodowych odnotowali wzrosty o blisko 30%. Ponad 90 tys. podróżnych wybrało wakacje z biurem podróży. Wypełnienie na większości południowych tras obsługiwanych przez tanie linie przekracza 90%.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Grafika i zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2IRXYfT
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 5 lipca 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. Rekordowy miesiąc w historii
W czerwcu wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 352 tys. pasażerów. Zarówno tanie linie, jak i przewoźnicy sieciowi na trasach międzynarodowych odnotowali wzrosty o blisko 30%. Ponad 90 tys. podróżnych wybrało wakacje z biurem podróży.
To rekordowy miesiąc w historii wrocławskiego portu. W czerwcu 2018 z lotniska skorzystało ponad 352 tys. pasażerów, tj. aż o 26,2% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Co składa się na tak znaczący wzrost? – Uwagę zwracają bardzo dobre wyniki przewoźników sieciowych, w tym zwłaszcza nowego połączenia do Paryża. W ofercie tanich linii niezmiennie ogromną popularnością cieszą się kierunki południowe, tym bardziej że podróżni mają coraz bogatszy wybór atrakcyjnych połączeń. Sukcesywnie rośnie też zainteresowanie ofertą biur podróży. Teraz przed nami jest lipiec, czyli szczyt sezonu wakacyjnego. Dlatego możemy spodziewać się kolejnego rekordu – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Coraz więcej pasażerów tanich linii
Z niskokosztowych połączeń międzynarodowych skorzystało w czerwcu tego roku ponad 186 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 28,3% w stosunku do czerwca 2017. Na większości tras obsługiwanych przez tanie linie samoloty są wypełnione w ponad 90%, dotyczy to zwłaszcza połączeń na Wyspy Brytyjskie oraz kierunków południowych. Wśród tych ostatnich ogromnym powodzeniem cieszą się słoneczne kierunki śródziemnomorskie, w tym Alicante (93,5% zajętych miejsc), Majorka, Barcelona Girona, Kreta czy Malta, jak również połączenia na Teneryfę, do Portugalii i do Włoch (93,6% zajętych miejsc na trasie do Mediolanu Bergamo). Pasażerowie chętnie wybierają też nowości, w tym Porto, Faro, Bari, gruzińskie Kutaisi czy Podgoricę w Czarnogórze.
Wśród innych kierunków popularne są m.in. Eindhoven, Dortmund, Sztokholm Skavsta, Paryż Beauvais, Reykyavik oraz Kijów Żuljany i Lwów.
Sieciowe rekordy
W czerwcu z międzynarodowych połączeń sieciowych skorzystało łącznie ponad 44 tys. pasażerów, co oznacza wzrost aż o 28% w porównaniu z czerwcem 2017.Prawdziwym hitem jest najnowsze połączenie Air France na główne lotnisko Paryża, które ruszyło pod koniec maja. W czerwcu, w samolotach na tej trasie zajętych było blisko 90% miejsc. Bardzo dobre wyniki odnotowała również Lufthansa. Na trasie do Frankfurtu przybyło 24,6% podróżnych, a do Monachium 9,7%. Pasażerowie z Wrocławia korzystają też z połączeń sieciowych do Kopenhagi (SAS), Zurychu (SWISS), Düsseldorfu i Stuttgartu (Eurowings, spółka Lufthansy), Warszawy i Tel Awiwu (PLL LOT). Dodajmy, że od jesieni polecimy też do Brukseli. Nowe połączenie uruchomią belgijskie linie Brussels Airlines.
Atrakcyjne czartery
Z oferty biur podróży skorzystało w czerwcu 2018 ponad 92 tys. podróżnych, co oznacza wzrost o 95,6% w stosunku do czerwca poprzedniego roku.– Pasażerowie mają do wyboru ciekawe i zróżnicowane propozycje: od Wysp Kanaryjskich, przez egipskie kurorty nad Morzem Czerwonym, śródziemnomorskie kierunki w Turcji, Grecji, Tunezji czy na hiszpańskich wyspach, po czarnomorskie kurorty w Bułgarii. Bogata i atrakcyjna oferta bezpośrednio przekłada się na zainteresowanie podróżnych, co obserwujemy od początku tegorocznego sezonu – mówi Michał Kozak, menadżer ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław. W siatce na lato 2018 znajduje się w sumie 25 kierunków czarterowych, w tym cztery nowości: Ateny, Izmir oraz tunezyjska wyspa Djerba. Od początku roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie już ponad 1,5 mln pasażerów, czyli o 15,7% więcej niż przed rokiem. Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku lotnisko obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów.
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych. Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje. Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Dzień dobry
Szczegóły dotyczące współpracy Kolei Mazowieckich i MROT zostaną przekazane podczas konferencji, na którą serdecznie zapraszam.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Jak informuje serwis internetowy Urzędu Marszałkowskiego woj. małopolskiego, tamtejsze władze zamierzają wykorzystać przedwojenną legendę szybkiej kolei o nazwie Luxtorpeda jako nazwę dużo wolniejszego połączenia kolejowego z Krakowa do Zakopanego. Pociąg będzie powolny i będzie miał więcej postojów na trasie. Rusza w trasę w wakacje i kursuje około dwóch razy w tygodniu.
Nie ma mowy o osiągnięciu przedwojennej prędkości czy komfortu jazdy- nie będzie to bowiem pociąg panoramiczny, ale zwykły skład podmiejski z ubogim wyposażeniem składu podmiejskiego.
"Przypomnijmy, że podczas internetowej zabawy przeprowadzonej na fanpage'u Małopolski, spośród kilkudziesięciu propozycji, dla nowego pociągu wybraliśmy imię odziedziczone po wiekowym przodku – Luxtorpedzie. To właśnie jedna z pięciu spalinowych Luxtorped, będąca w posiadaniu Polskich Kolei Państwowych, w 1936 roku ustanowiła najlepszy i jak dotąd nie pobity rekord przejazdu na trasie Kraków – Zakopane – 2 godziny 18 minut. Aktualnie, ze względu na modernizację infrastruktury małopolski następca nie pojedzie szybciej".
Wg UMWM
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do UMWL
55 km od Olsztyna znajduje się lotnisko. W prasie piszą że od dnia 21 stycznia 2016 r a więc ok. 1.5 roku po wznowieniu lotów pasażerów odprawiono 200 tysięcy osób. "Od 25 czerwca do 1 lipca na lotnisku w Szymanach odprawiono 3 205 osób" - donosi jeden z dzienników. Czy władze UMWL nie zamierzają skopiować jakichś rozwiązań z tego lotniska? Jeśli tak to jakich? Może linię kolei na lotnisko?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała
Od: mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl>
Data: wtorek, 3 lipca 2018
Temat: pytanie w spr. kanalu mazurskiego
Do: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
W udzielimy Panu odpowiedzi na zadane pytanie dotyczące połączenia kanałów do Kaliningradu.
Pomysł częściowego dokończenia kanału mazurskiego celem turystycznego ożywienia obszaru nadgranicznego jest jak najbardziej godny uwagi z racji wyjątkowości obiektu oraz ilości występujących na nim śluz (po stronie polskiej 5). Najwyższa konstrukcja śluzy wynosi 17,2 m (spad). Zamierzeniem budowy Kanału było połączenie Wielkich Jezior Mazurskich poprzez rzekę Pregołę z Bałtykiem. W związku z tym, że połowa kanału znajduje się w Obwodzie Kaliningradzkim koszty jego rekonstrukcji, tylko w celu turystycznym bez wykorzystania ekonomicznego, są na chwilę obecną zbyt wysokie. Konieczne byłoby porozumienie między państwami, które jeszcze nie zostało zawarte.
From: Adam Fularz
Sent: Saturday, June 16, 2018 7:55 PM
To: mediaMGM <media na
mgm.gov.pl>
Subject: pytanie w spr. kanalu mazurskiego
Co MGM iŻŚ sądzi o idei, aby w ujściu Wisły stworzyć sieć kanałów zeglownych do Kaliningradu i Klajpedy oraz rzeką Pregołą do Znamieńska, skąd- moznaby dokończyć kanał mazurski uzyskując połączenie śródlądowych drog wodnych na Mazurach. W relatywnie tani sposób skomunikuje to fragment Polski drogami wodnymi. Jak sądzę, znacznie obniża to koszt dotarcia jachtem na Mazury i byloby drogą eksportu produkowanych tutaj jachtów z Mazur do Europy Zachodniej i reszty Polski. Poprawia to konkurencyjność produkcji jachtów na Mazurach. Kanal moglby umożliwiać nawet ruch duzych barek. Ale poczatkowo wykonanoby jego sluzy w wersji ekonomicznej, dla turystyki i eksportu jachtów z Mazur do Eur. Zach.
Pozdrawiam
W dniu środa, 16 maja 2018 mediaMGM <media na
mgm.gov.pl> napisał(a):
> Szanowny Panie Redaktorze,
>
> W odpowiedzi na Pańskie zapytanie prasowe przesyłamy poniżej odpowiedź.
>
>
>
> Kanały lateralne to kanały wodne mogące stanowić fragment dróg wodnych. Budowane są najczęściej na odcinkach, gdzie w naturalnym cieku wodnym (rzece) zapewnienie wymaganych parametrów nawigacyjnych byłoby trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Problem z uzyskaniem odpowiednich warunków nawigacyjnych wynikać może nie tylko ze względu na parametry techniczne, ale także i ze względów przyrodniczych (obszary Natura 2000). Kanały są wówczas korzystnym rozwiązaniem, jako alternatywa dla kanalizacji naturalnych rzek. W polskich warunkach ze względu na niskie stany wód w rzekach każdorazowo koncepcja kanału lateralnego wymaga pogłębionych i rzetelnych studiów hydraulicznych.
>
>
>
> MGMiŻŚ rozpoczyna prace nad przygotowaniem studiów wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) i drogi wodnej rzeki Wisły (E-40 – Warszawa-Gdańsk). W zakresie E-30 współpracujemy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a w przypadku E-40 będziemy współpracować z Portem Gdańsk S.A.
>
> W lutym br. przedstawiono Koncepcję studium wykonalności Grupie roboczej Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych, a w marcu br. zakończono inwentaryzację śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, obejmującą informacje o: śluzach żeglugowych, infrastrukturze krzyżującej się (m.in. mosty) i miejscach limitujących głębokości tranzytowe oraz inwentaryzację infrastruktury funkcjonalnie powiązanej z drogą wodną (...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowna Pani Alicja Makarska, UMWL
oraz Zarząd UMWL
Dziękuję za odpowiedź, w treści listu zawarłem opis bezpośredniego połączenia Berlin- Wrocław p. proponowaną nową stację Zielona Góra Zachodnia. Proponuję łącznicę w Bieniowie i nową łącznicę w Zielonej Góze jako ciąg transportowy łączący Berlin z południową Polską przez Zieloną Górę (ale bez zmiany kierunku podróży i z budową łącznicy w Ziel. Górze) z prędkością 160- 200 km / h.
proszę też o uważne przeczytanie moich odpowiedzi:
ustosunkuję się:
"Wielokrotnie informowano Pana, że Województwo Lubuskie nie buduje linii kolejowych. Jest to zadanie zarządcy infrastruktury kolejowej czyli PKP PLK SA."
- to Państwa polityka. To właśnie krytykuję i to jest godne krytyki. W woj. dolnośląskim jest wojewódzki zarząd dróg i torów- budowa torowisk a raczej głównie odbudowa jest prowadzona i jest to jak najbardziej możliwe i korzystne cenowo.
"Z tego co mi wiadomo, został Pan poinformowany, iż budowa łącznicy kolejowej omijającej stację w Bieniowie nie jest uwzględniona w żadnych planach inwestycyjnych czy dokumentach strategicznych, zarówno wojewódzkich jak i krajowych."
- przecież wnosiłem o to aby taką budowę łącznicy w tych dokumentach umieścić i tego dotyczył mój wniosek. A Pani mi odpisuje że w tych dokumentach nie jest to umieszczone. Wnoszę aby budowę łącznicy w Bieniowie w tych dokumentach umieścić- nawet jeśli nie będzie to zrealizowane od razu.
"Poinformowano także Pana, że zasadniczy potok pasażerski na tym kierunku generują Żary, więc omijanie tego miasta nie jest wskazane, a wręcz szkodliwe dla pasażerów korzystających z tej trasy. "
- Proszę Pani, podróżni podróżują transportem kolejowym wówczas gdy czas przejazdu jest konkurencyjny. Prosze sobie wyobrazić że tą trasą mogłyby jeżdzić pociągi Berlin- Wrocław- jak przed wojną- i nagle ktoś wydłuża ich trasę o 20 minut. POłączenie od razu będzie mniej rentowne, mniej konkurencyjne z samolotem czy z samochodem.
Na trasie z Legnicy czy Żagania- pociągi do Zielonej Góry mają wg tej koncepcji jechać kilkanaście czy nawet 20 minut dłużej by zahaczyć o miasto Żary, które to miasto po prostu- jest usytuowane poza tym korytarzem transportowym, z boku trasy i mocno nie po drodze co znacznie wydłuża to czas podróży czyniąc w skuteczny sposób ten środek transportu zupełnie niekonkurencyjnym w obsłudze połączeń z Zielonej Góry do całego regionu południa wojewódzwa. Trasa z Wrocłąwia p. Legnicę do Bieniowa umożliwia prędkość 160 km/h i taką prędkość możnaby na tej trasie przywrócić, a nawet przebudować tą trasę do 220 km/h bo przecież ta linia jest prosta jak strzała i taka prędkość jest możliwa z powodu braku zakrętów czy braku małych profili łuków.
Przez Państwa obecną politykę "tras objazdowych": i "zahaczania o pobliskie miasta celem oszczędności" oraz "tras pociągów w kształcie litery es" tracony jest cały potok pasażerski do miast: Legnica, Żagań, Szprotawa, Małomice i miejscowości Niegosławice. Nie są to żadne oszczędności, ale tracenie złotówek.
Proponuję by osoby przekonane do tego że podróż do Legnicy, Żagania, Szprotawy, Małomic, Niegosławic, powinna być o kilkanaście do 20 minut dłuższa, by z własnych prywatnych środków spróbowały pokryć deficyty wynikające z odpływu pasażerów z transportu koleją do tr. autobusowego i samochodów osobowych. Przecież to są ogromne straty finansowe. Na prędkości handlowej nie powinno się oszczędzać. Potoki z Żar do Żagania, są niewielkie i kursuje tam także szczątkowa komunikacja miejska poza pociągami KD.
Nowa łącznica spowoduje że z Żagania do Zielonej Góry będzie możliwa podróż koleją trasą znacznie szybszą, której ok. 35 % miało przed drugą WŚ prędkość handlową 160 km/h.
Dopiero po budowie łącznicy będzie możliwe i sensowne dostosowane całego odcinka Wrocław- Legnica- Żagań- Bieniów - czyli dawnej trasy legendarnej szybkiej kolei "Latający Ślązak/ Fliegender Schlesier" do prędkości 160 km/h jak przed wojną, i wprowadzenie połączeń Berlin- Zielona Góra - Wrocław trasą przez Zieloną Górę i łącznicą omijającą Bieniów by móc wykorzystać zalety jedynej trasy dużej prędkości prowadzącej przez województwo lubuskie.
Wniosek o szybką kolej na trasie Berlin- Ziel. G.- Wrocław
Być może dzięki budowie łącznicy w Bieniowie uda się uzyskać na trasie Berlin- Wrocław przedwojenny czas przejazdu 2 godziny 39 minut ale wymagać to będzie:
- budowy kolejnej łącznicy w Zielonej Górze od ul. Wojska Polskiego przy os. Leśnym do ul. Foluszowej, umożliwiającej skręt pociągów z Berlina trasą przez Frankfurt i Rzepin, Czerwieńsk, Przylep na linię Latającego Ślązaka do Wrocławia przez Żagań i Legnicę,
- budowy dworca kolejowego Zielona Góra Zachodnia przy ul. Wojska Polskiego na wysokości hotelu przy os. Leśnym, o nazwie :"Grape Town". Pociągi na trasie z Wrocławia do Berlina zatrzymywałyby się tylko w "Zielonej Górze Zachodniej"
Pisała Pani:
"Warto więc wspomnieć, że w 2012 roku koszt budowy około 3 kilometrowej łącznicy Czerwieńsk Południe - Czerwieńsk Wschód wyniósł 38 milionów zł. "
Bo na trasie były wiadukty, przejazd, elektryfikacja, rozjazdy na wysoką prędkość przejazdu (bodajże na 90 km/ h przy skręcie z głównego toru na boczny) i to w dodatku trzy, rozjazdy wbudowywane w linię dwutorową. Tutaj jest jednak znacznie mniejszy zakres prac, które jednakże dają ogromną korzyść w postaci doprowadzenia transportu pasażerów koleją na południe województwa. Łącznicę tą można zbudować najpierw jako torowisko tymczasowe.
Południe województwa było do tej pory de facto odcięte od sieci kolei: połączenia do Niegosławic i Szprotawy wstrzymano już dawno temu po ich kolejnej reaktywacji, a z połączenia z Zielonej Góry do Żagania niemalże nikt nie korzysta z powodu ogromnie długiego czasu przejazdu spowodowanego niekonkurencyjną, objazdową trasą kolei.
Wnoszę o zmianę trasy przejazdu pociągów do Żagania, Legnicy, Szptoway, Niegosławic, Legnicy poprzez budowę wspomnianej łącznicy.
Zielona Góra może mieć dwie różne trasy połączeń z Legnicą- obecnie te miasta łączy tylko jeden autobus na dobę w porze dziennej (o godz. 14:30) co wg mnie jest skandalem.
Wnoszę o podjęcie działań mierzających do wpisania łącznicy w Bieniowei do dokumentów planistycznych. Proszę też o odtworzenie trasy kolei "Latający Ślązak" na odcinku od granicy województwa do proponowanej łącznicy k. Bieniowa jako trasy dwutorowej o prędkości handlowej 160 - 220 km/h.
Proponuję by składy "Latający Ślązak" wróciły na trasę jako pociągi spalinowe/ szybkie składy z wyhylnym pudłem typu ICE-TD, przy czym kursowałyby one z prędkoscią 200 km/h na trasie z Worcławia do łącznicy koło Bieniowa, od łącznicy koło Bieniowa do Zielonej Góry Zachodniej (proponowago dworca) i dalej do Berlina z prędkością 160- 200 km/ h, co wymaga poprawy infrastruktury.
Pozdrawiam,
Oświadczenie państwowych linii lotniczych LOT
Szanowni Państwo,
Oświadczamy, że informacje dotyczące rejsu LOT-u z Cancun wykonywanego 23 marca br. przez Boeinga 787 Dreamliner (SP-LRF), które podaje dzisiejszy „Fakt", są nieprawdziwe. Kapitan rejsu LO6506 stwierdził usterkę silnika, a następnie podjął decyzję o lądowaniu w jednym z portów zapasowych, czyli na Lotnisku JFK w Nowym Jorku. Podczas lotu z Cancun ani przez chwilę nie było zagrożenia dla pasażerów, gdyż zgodnie z zaleceniami producenta silników samolot B787 Dreamliner może bezpiecznie kontynuować lot na jednym silniku przez cztery godziny, a zgodnie z bardziej restrykcyjnymi zasadami ustalonymi wewnętrznie przez LOT przez trzy godziny. W przypadku rejsu LO6506 lot na jednym silniku do Nowego Jorku trwał dwie godziny.
Tzw. procedura ETOPS (Extended Range Twin Operations) pozwala samolotom pasażerskim na operowanie na trasach odległych o określoną ilość czasu od najbliższego lotniska awaryjnego. W przypadku Dreamlinerów producent silników Rolls-Royce dopuszcza na podstawie ETOPS bezpieczny lot na jednym silniku do lotniska odległego o 240 minut od momentu wyłączenia silnika. LOT dodatkowo zaostrzył te procedury, skracając ten dopuszczalny maksymalny czas do 180 minut. Podczas rejsu z Cancun 23 marca decyzja o wyłączeniu jednego silnika nastąpiła w momencie, kiedy dystans między Miami i Nowym Jorkiem był porównywalny, dlatego lądowanie na Lotnisku JFK było uzasadnione.
Z całą stanowczością podkreślamy, że procedury bezpieczeństwa są traktowane przez LOT z najwyższą starannością. Bardzo prosimy o niepowielanie nieprawdziwych informacji dziennika „Fakt", wobec którego LOT będzie dochodził zadośćuczynienia z tytułu podawania nieprawdy i naruszenia dóbr osobistych.
Z wyrazami szacunku
Biuro Prasowe
http://corporate.lot.com/pl/pl/biuro-prasowe | |
|
|
| LOT Polish Airlines 43, Komitetu Obrony RobotnikówSt. 02-146 Warsaw, Poland |
| (..) |
|
|
| Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. 17 Stycznia 43 (02-146 Warszawa), zarejestrowane w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000056844, o nr NIP 522-000-23-34 i kapitale zakładowym 62.430.548,32 PLN (opłaconym w całości). |
|
|
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
200 000 PASAŻER PORTU LOTNICZEGO OLSZTYN - MAZURY
W lipcu 2017 roku Port Lotniczy Olsztyn - Mazury świętował przyjęcie 100 000 pasażera. Po niespełna roku, liczba pasażerów, korzystających z portu lotniczego w Szymanach, od momentu uruchomienia lotniska w styczniu 2016 roku, przekroczyła 200 tysięcy. Pasażer numer 200 000 został obsłużony 26 czerwca podczas odprawy lotu czarterowego do Burgas w Bułgarii. To nie jedyny powód do świętowania. Dzień wcześniej, 25 czerwca samolotem z Dortmundu przyleciał 50 tyś. pasażer portu w 2018 roku. Czerwiec był również rekordowy jeśli chodzi o liczbę odprawionych pasażerów w ciągu jednego tygodnia - w okresie od 25 czerwca do 1 lipca na lotnisku w Szymanach odprawiono 3 205 osób.
Władze Portu Lotniczego Olsztyn - Mazury informują, że ruch pasażerski rozwija się zgodnie z założonym planem, wg którego, do końca roku na lotnisku w Szymanach odprawionych zostanie 114 tyś. podróżnych.
Pozdrawiam serdecznie,
Dominik Markowski
____________________
tel. +48 89 544 34 04
mob. +48 882 027 587
tel./fax +48 89 722 27 66
d.markowski@mazuryairport.pl
Szymany 150, 12-100 Szczytno
tel./fax +48 89 544 34 00
zarzad@mazuryairport.pl
NIP PL-7451842294 • REGON 281345971 • KRS 0000399439 • BANK PEKAO SA 29124066701111001041806402
Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego adresata i może zawierać informacje o charakterze poufnym.
W razie stwierdzenia, że odbiorcą miała być inna osoba prosimy poinformować nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość.
This message is for the intended recipient only and it may contain confidential information.
If you receive this message in error, please immediately delete it and notify the sender.
do linii LOT
Czy w perspektywie 10 lat linie lotnicze LOT byłyby zainteresowane korzystaniem z pasa startowego utwardzonego na lotnisko Wilamowo k. Giżycka? Jest propozycja naprawy pasa utwardzonego, który to pas przed II wojną obsługiwał loty, także loty dla pasażerów. Ruch był tak znaczny, że w Giżysku na jez. Niegocin lądowąły 100-osobowe samoloty.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do PKP PLK
Na dworcu w m. Głogów panuje niesamowity rozgardiasz- w przejściu na perony niestety nie ma informacji który peron ma jaki numer. Podróży myśli że jest tylko jeden czynny peron bo przejście jest zagrodzone i trzeba wiedzieć że jednak dojście na dalszy peron jest możliwe. Wszyscy dzisiaj czekaliśmy na pierwszym z peronów bez numeru a pociąg wjechał na inny.
Na peronie drugim w ogóle nie pisze numeru peronu ani toru. Trzeba bawić się w zgadywanki. Na peronie I w gablotce z rozkladami jest tylko mała część rozkładu- jedna kartka z kilku. Reszty rozkładu z połączeniami w porze dziennej i wieczornej brak. I sporo pustego miejsca. W szafce obok: kolejny fragment innego planu odjazdów ale znowu mały i niepełny fragment. Ale żadnego feagmentu z odjazdami wieczorem albo odjazdami do miasta Zielona Góra.
Przy takim bałaganie trudno jest mi się dziwić że z sześciu kierunków tras kolei pasażerskiej ostały się tylko dwa. Widzę że już ostały się tylko dwa perony. Państwo wszystko likwidują na takich stacjach - czy liczba peronów zmniejszy się po modernizacji? A co z dawnym budynkiem dworca położonym między torami? Ciekawe czy zburzą go Państwo...
A co z kładką peronową z windami? Czemu częściowo ją rozebrano? Czy będzie to dworzec kolejowy bez możliwości obsługi osób niepełnosprawnych? Była przecież osobna kładka z windami.
Proponuję by zmienić zarządcę dworca. Proszę o odpowiedź na tą propozycję.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.