do MI
Czy MI wprowadzi jakis podatek od zajęcia gruntów miasta przez samochody? Kierowcy samochodów zwykle kosztami zapewnienia miejsc parkingowych obarczają wszystkich podatników- włącznie z tymi osobami które świadomie nie posiadają samochodu. Często koszty zapewnienia miejsc parkingowych to koszty wyburzenia budynków w większości centrum miasta.W USA często przytacza się kazus Los Angeles, w którym drogi i parkingi zajmują 60% powierzchni miasta. Jednocześnie miasto to jest znane, jak donosi jeden z bloggerów, z korków i smogu. "Ostatnio się poddało i zaczęło budować metro".- donosi ów blogger.
Współcześnie ekonomiści uznają że koszt zapewnienia miejsc parkingowych powinien spaść na firmy prywatne, i to sektor prywatny powinien być dostawcą powierzchni parkingów, nie zaś organy publiczne.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do:
umtomaszow@tomaszow-lubelski.plPetycja
Do Szanowny Pan Burmistrz
Wojciech Żukowski, UM w Tomaszowie Lubelskim
oraz
Radni Miejscy
Andrzej Bednarz Radny Rady Miasta
Wiesław Jan Buczek Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Mirosław Zbigniew Fus Przewodniczący Rady Miasta, tel. Biura Rady Miasta (0-84) 664-29-49
Leszek Marek Galant Radny Rady Miasta
Andrzej Janusz Gromek Z-ca Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Sebastian Fabian Karpul Radny Rady Miasta
Romana Kłoczkowska Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Ryszard Marian Koprowski Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Ryszard Książek Z-ca Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej
Zbigniew Krzysztof Kuczyński Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów
Jan Lisikiewicz Radny Rady Miasta
Tadeusz Machoś Radny Rady Miasta
Józef Mazur Przewodniczący Komisji Rozwoju i Promocji Miasta
Tomasz Nastałek Radny Rady Miasta
Beata Obara Z-ca Przewodniczącego Komisji Rozwoju i Promocji Miasta
Jacek Stanisław Pawłucki Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Monika Ewa Pikuła Z-ca Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów
Zbigniew Jerzy Skawiński Radny Rady Miasta
Halina Stefanik Z-ca Przewodniczącego Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej
Ryszard Szczepaniuk Przewodniczący Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej
Daniel Tereszczuk Radny Rady Miasta
Wnoszę petycję o wprowadzenie połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy.
Propozycja dla UM Tomaszów Lubelski
Czy możliwe jest odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski?
Proponujemy odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski.
Pierwszy krok- zmiana nazwy stacji Tomaszów Lubelski
Początkowo przemianowana byłaby stacja kolejowa w Bełżcu. Początkowo odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski polegałoby na zmianie nazwy stacji kolejowej Bełżec na Tomaszów Lubelski - Bełżec. Z czasem, odbudowane byłoby połączenie do śródmieścia miasta Tomaszów.
Proponowana do odbudowy stacja kolejowa Tomaszów (Tomaszów Centrum)
Odbudowana byłaby zlikwidowana wąskotorowa stacja kolejowa w mieście Tomaszów Lubelski, w województwie lubelskim, w Polsce.
Znajdowała się na południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Lwowskiej, Żwirki i Wigury oraz Żeromskiego. Przez teren stacji przechodziły linie Bełżec – Trawniki w latach 1915–1916 oraz Bełżec – Budy Dzierążeńskie w latach 1916–1923.
Poszukiwania internautów:
Zmobilizowany przez Jarka, przetrząsnąłem troszkę swoich szpargałów, rupieci i innych dupereli i znalazłem fotokopię starej mapy otrzymaną przed laty od mojego serdecznego Przyjaciela / mógłby wreszcie coś tu ciekawego napisać/. Właśnie zaopatrzony w tą mapkę przed laty kilkakrotnie poszukiwałem wszelakich śladów po kolejce. Jak wynika z mapy tor biegł wzdłuż szosy. Przemierzając okolice też się mocno zastanawiałem w jaki sposób parowozik osiągał te wzniesienia i następnie z jaką predkością zjeżdzał z nich?
W numerze 11 z 2002 r. pisma "Świat kolei" można znaleźć bardzo obszerny artykuł pt. "Wojskowa kolej polowa Bełżec - Trawniki", autorzy Carlheinz Becker, Helmut Pochadt. Zainteresowanym gorąco polecam.
Pierwsze kroki
Początkowo stacja kolejowa Bełżec byłaby przemianowana na Bełżec- Tomaszów Lubelski. Dodane zostałyby nowe połączenia regionalne z Bełżca- Tomaszowa do Lublina z pominięciem stacji Zamość, skojarzone z autobusami z dworca na terenie Bełżca do centrum Tomaszowa. Pociągi byłyby skomunikowane z oczekującymi autobusami lub busami do Tomaszowa Lubelskiego.
Linia Intercity i połączenie do Tomaszowa
Możliwe jest wprowadzenie połączenia typu Intercity do Tomaszowa z czasem przejazdu z Warszawy w ok. 3 po remoncie linii, a teoretycznie - w warunkach obecnych: 4-5 godzin. Połączenie takie realizowane szybkimi autobusami szynowymi istniało przed II wojną światową a czas przejazdu całej trasy Warszawa- Lwów nieznacznie przekraczał 4 godziny. Obecnie podróż na trasie Lwów- Warszawa zajmuje od 10 do ponad 17 godzin (wycofano już jedyny pociąg bezpośredni).
Rozbudowa tej trasy ma dwa warianty: proponuje się modernizację linii z Rejowca przez Zawadę i Bełżec do Hrebennego (135 km) i uzyskanie na całej trasie prędkości 120 km/h (160 km/h w przypadku taboru z wychylnym pudłem) i czasu przejazdu tego odcinka ok. 50- 80 minut. Odcinek Rejowiec- Warszawa (229 km) możliwy jest do pokonania po jego modernizacji w czasie 100 minut dla taboru z wychylnym pudłem i 120 minut dla taboru klasycznego. Odcinek Lwów- Rawa Ruska (66 km) jest możliwy do pokonania w 30 minut po jego gruntownej modernizacji (i być może dodaniu trzeciej szyny dla taboru europejskiego). Czas przejazdu na całej trasie Lwów- Warszawa może wynieść w zależności od taboru od 3 do 4 godzin, a nie 10 godzin, jak obecnie.
Odbudowa torowiska do centrum Tomaszowa
Wówczas czas przejazdu na tej trasie będzie na tyle konkurencyjny, że możliwe będzie ponowne wprowadzenie połączenia kolejowego do Tomaszowa Lubelskiego. Istniejąca linia z Bełżca do Tomaszowa Lub. została rozebrana w początkach XX wieku. Koszt odbudowy ok. 10-km linii to ok. 50-80 mln PLN. Możliwe jest zbudowanie linii całkowicie w nowym przebiegu. Umożliwi to na dołączenie Tomaszowa do sieci kolei regionalnej i na zaoferowanie połączeń do Lublina z czasem przejazdu ok. 2 godzin.
Możliwa jest też wcześniej wspomniana budowa nowej linii do Tomaszowa częściowo po śladzie wcześniejszej linii Bełżec- Tomaszów- Trawniki kosztem kilkunastu mln euro. Badamy, czy ten ślad po nasypie i torowisku starej linii jest zachowany.
Pierwsze kroki w szczegółach
Postulowane ulepszenie
Oszczędność czasowa w przejeździe
– rewitalizacja łącznicy w Rejowcu- wykonano
10 minut
– wytrasowanie połączeń z pominięciem przystanków pomiędzy Zagrodami a Świdnikiem
10 minut
wg
http://lubelskakolej.net/wp/page/2/Proponowany rozkład
Proponowany rozkład liczącej (122 oraz 54 km trasy, w sumie 178 km z użyciem dziś juz częściowo czynnego skrótu wokół Rejowca) możliwy po poprawie jakości torów:
Tomaszów Lubelski- Bełżec np. 6:00 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 21:00
Susiec
Zwierzyn
Zawada
Krasnystaw
Świdnik
Lublin Główny 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 23:00
Proponowane połączenie byłoby połączeniem przyspieszonym na całej trasie, pomijałoby mniejsze przystanki. Aby połączenie było możliwe, konieczne jest uruchomienie odbudowanegho niedawno ale jeszcze nieczynnego w ruchu planowym skrótu koło Rejowca, wówczas pociąg wjedzie na 122-km linię Rejowiec- Bełżec bez konieczności zmiany kierunku. Pojawiła się także propozycja wprowadzenia połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy do Tomaszowa- Bełżca do centrum Tomaszowa.
>
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Kolej Regionalna Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa.
--
Petycja dot. połączenia Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa
do UM w Mszanie Dolnej
Wkrótce pociągi z - i do Zakopanego ominą Rabkę Zdrój, powstaje kolejowa obwodnica Chabówki. Stwarza to okazję na reaktywację zapomnianej linii kolei do Mszany w trakcji spalinowej w połączeniu z obsługą Rabki częstą ofert połączeń. Niestety, uważam że sama Rabka- Zdrój "nie wygeneruje potoku", zresztą można to sprawdzić w danych przewoźników kolejowych. Proponuję więc dalsze utrzymywanie oferty kolei do Rabki- Zdrój w połączeniu z reaktywacja połączeń autobusem szynowym w trakcji spalinowej na odcinku Skawa- Rabka Zdrój- Mszana Dolna, z ew. kursami do Limanowej.
Wzorem okolic Zakopanego i relacji Nowy Targ- Zakopane, domagam się podobnej oferty kolei na trasie ze stacji Skawa przez Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- do Limanowej.
Cała linia od Skawy do Rabki Zdrój jest zelektryfikowana. Dalej, od Rabki do Limanowej, cała trasa jest w trakcji spalinowej.
Proponuję by UMWM pozyskał autobusy szynowe spalinowe. Obecnie, po latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu spalinowej kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem. Operatorem mógłby byc przewoźnik prywatny (np. ten z linii do Łupkowa) albo KMŁ, albo Polregio.
Nie wiemy nadal, jaka jest koncepcja kolejowej obsługi Rabki- Zdrój po zmianie przebiegu połączeń do Zakopanego. Obecnie planowana jest lub już budowana jest kolejowa obwodnica Chabówki.
W związku z tym prawodpodobnie wszystkie obecne połączenia ominą Rabkę- Zdrój. Skrót jest budowany właśnie w celu ominięcia Rabki- Zdr. Co się w tej sprawie proponuje? Czy ktoś ma jakiś plan na zatrzymanie kolei w relacji do Rabki? Co proponuj3?
Mam propozycję: aby składy pociągów do Zakopanego były dzielone na stacji Skawa (która ma obecnie dwa tory, z czego jeden nieuzywany) i aby jeden człon składu jechał do Rabki- Zdroju i tam kończył bieg (lub jechał do Zakopanego ale obslugując wszystkie stacje na trasie), a drugi jechał jako przyspieszony do Zakopanego z dwoma- trzema postojami na tej trasie. Tylko łączenie/ dzielenie składów na stacji Skawa może spowodować że Rabka utrzyma połączenia kolejowe.
Niestety, stacja Skawa obecnie ma tylko jeden czynny tor, drugi jest nieczynny. Zaś przewoźnik KMŁ (Koleje Małopolskie ) lub Polregio nie sprecyzował planów obsługi Rabki (jeśli mialby tą stację nadal obsługiwać). Dzielenie składów na stacji Skawa tak aby utrzymać obsługę Rabki koleją- wymaga podjęcia odpowiednich przygotowań.
Czy UM w Mszanie może sprawić:
- aby 1) PKP PLK podniosły prędkość dla poc. pospiesznych i regio na odcinku od Krakowa do Rabki Zdroju i do Mszany, do prędkości konkurencyjnej z transportem drogowym? Cy UM może o to wnioskować do PKP PLK?
-aby 2) Koleje Małopolskie przedłużyły jedną ze swoich linii kolei aglomeracyjnej z Krakowa do Rabki- Zdrój jeśli czas przejazdu na tej trasie dla poc. przyspieszonego typu Sprinter spadłby do 1 godz. 25 minut?
-aby 3) wznowiono połączenia autobusem szynowym spalinowym w relacji Skawa- Rabka- Mszana Dln. albo Skawa- Rabka- Mszana Dln.- Limanowa(- Nowy Sącz)? Proponuję obsługę odcinka Skawa- Chabówka- Rabka Zdr.- Mszana Dolna co godzinę lub początkowo co dwie, umożliwiwając przesiadki na Kraków na stacji Skawa. Niniejszym piszę by wnioskować o to połączenie do UM w Mszanie Dolnej
Odpowiedź burmistrza Limanowej:
(...) Ale Pan albo nie zna stanu technicznego torowiska i wynikających z tego konsekwencji – czasu przejazdu pociągu na trasie Limanowa – Nowy Sącz albo w ogóle nie stąpa Pan po ziemi.
Pana zapytanie uznałem za niepoważne, a na takie nie odpowiadam.
O temacie komunikacji pasażerskiej na trasie Limanowa – Nowy Sącz można mówić dopiero po modernizacji torowiska, gdy czas przejazdu będzie co najmniej porównywalny z czasem przejazdu samochodem.
Pozdrawiam
Władysław Bieda
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Od:
Szalacha Dorota Data: 9 sierpnia 2018 14:01
Temat: RE: Pytanie łacznica w Kalwarii Zebrz.
Witam!
Szanowny Panie Redaktorze, w ramach zadania na linii Skawina – Sucha Beskidzka (nr 97 ) zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami: Skawina – Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała, która ułatwi ruch pociągów z Krakowa w stronę Bielska. Budowa łącznicy planowana jest w latach 2021 -2023.
Na l. nr 97 prace już są realizowane ( od marca 2018 r. ) w systemie „projektuj i buduj". Prowadzone są tak , by umożliwić wakacyjne podróże.
Zadanie na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97) jest częścią większego projektu za ponad 930 mln zł netto -„Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane".
Zakończenie inwestycji na linii nr 97 planowane jest w 2020 r. a całego projektu do 2023 r.
Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, August 8, 2018 8:50 PM
To: Szalacha Dorota
Subject: Pytanie łacznica w Kalwarii Zebrz.
--
Miał zostać ogłoszony przetarg na realizację robót budowlanych związanych z budową łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej. Co wiadomo w tej sprawie?
Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – łącznica
Stacja węzłowa:
Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona
Łącznica Bielsko-Biała - Żywiec
Pozdrawiam
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Temat: Petycja dot. połączenia Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa
Do: UM Limanowa
Kolej Regionalna Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa.
--
Petycja dot. połączenia Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa
do UM w Limanowej
Wkrótce pociągi z - i do Zakopanego ominą Rabkę Zdrój, powstaje kolejowa obwodnica Chabówki. Stwarza to okazję na reaktywację zapomnianej linii kolei w trakcji spalinowej w połączeniu z obsługą Rabki częstą ofert połączeń. Niestety, uważam że sama Rabka- Zdrój "nie wygeneruje potoku", zresztą można to sprawdzić w danych przewoźników kolejowych. Proponuję więc dalsze utrzymywanie oferty kolei do Rabki- Zdrój w połączeniu z reaktywacja połączeń autobusem szynowym w trakcji spalinowej na odcinku Skawa- Rabka Zdrój- Mszana Dolna, z ew. kursami do Limanowej.
Wzorem okolic Zakopanego i relacji Nowy Targ- Zakopane, domagam się podobnej oferty kolei na trasie ze stacji Skawa przez Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- do Limanowej.
Cała linia od Skawy do Rabki Zdrój jest zelektryfikowana. Dalej, od Rabki do Limanowej, cała trasa jest w trakcji spalinowej.
Proponuję by UM w Limanowej lub UMWM pozyskał autobusy szynowe spalinowe. Obecnie, po latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu spalinowej kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem. Operatorem mógłby byc przewoźnik prywatny (np. ten z linii do Łupkowa) albo KMŁ, albo Polregio.
Nie wiemy nadal, jaka jest koncepcja kolejowej obsługi Rabki- Zdrój po zmianie przebiegu połączeń do Zakopanego. Obecnie planowana jest lub już budowana jest kolejowa obwodnica Chabówki.
W związku z tym prawodpodobnie wszystkie obecne połączenia ominą Rabkę- Zdrój. Skrót jest budowany właśnie w celu ominięcia Rabki- Zdr. Co się w tej sprawie proponuje? Czy ktoś ma jakiś plan na zatrzymanie kolei w relacji do Rabki?
Mam propozycję: aby składy pociągów do Zakopanego były dzielone na stacji Skawa (która ma obecnie dwa tory, z czego jeden nieuzywany) i aby jeden człon składu jechał do Rabki- Zdroju i tam kończył bieg (lub jechał do Zakopanego ale obslugując wszystkie stacje na trasie), a drugi jechał jako przyspieszony do Zakopanego z dwoma- trzema postojami na tej trasie. Tylko łączenie/ dzielenie składów na stacji Skawa może spowodować że Rabka utrzyma połączenia kolejowe.
Niestety, stacja Skawa obecnie ma tylko jeden czynny tor, drugi jest nieczynny. Zaś przewoźnik KMŁ (Koleje Małopolskie ) lub Polregio nie sprecyzował planów obsługi Rabki (jeśli mialby tą stację nadal obsługiwać). Dzielenie składów na stacji Skawa tak aby utrzymać obsługę Rabki koleją- wymaga podjęcia odpowiednich przygotowań.
Czy UM w Limanowej może sprawić:
- aby 1) PKP PLK podniosły prędkość dla poc. pospiesznych i regio na odcinku od Krakowa do Rabki Zdroju, do prędkości konkurencyjnej z transportem drogowym? Cy UM może o to wnioskować do PKP PLK?
-aby 2) Koleje Małopolskie przedłużyły jedną ze swoich linii kolei aglomeracyjnej z Krakowa do Rabki- Zdrój jeśli czas przejazdu na tej trasie dla poc. przyspieszonego typu Sprinter spadłby do 1 godz. 25 minut?
-aby 3) wznowiono połączenia autobusem szynowym spalinowym w relacji Rabka- Mszana Dln. albo Skawa- Rabka- Mszana Dln.- Limanowa(- Nowy Sącz)? Proponuję obsługę odcinka Skawa- Chabówka- Rabka Zdr.- Mszana Dolna co godzinę lub początkowo co dwie, umożliwiwając przesiadki na Kraków na stacji Skawa.
Poprzednia odpowiedź burmistrza Limanowej:
(...) Ale Pan albo nie zna stanu technicznego torowiska i wynikających z tego konsekwencji – czasu przejazdu pociągu na trasie Limanowa – Nowy Sącz albo w ogóle nie stąpa Pan po ziemi.
Pana zapytanie uznałem za niepoważne, a na takie nie odpowiadam.
O temacie komunikacji pasażerskiej na trasie Limanowa – Nowy Sącz można mówić dopiero po modernizacji torowiska, gdy czas przejazdu będzie co najmniej porównywalny z czasem przejazdu samochodem.
Pozdrawiam
Władysław Bieda
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Temat: Petycja: Kolej podmiejska Limanowa- Nowy Sącz
do UMWM
Szanowni Państwo,
Jakie jest stanowisko władz UMWM w sprawie wprowadzenia komunikacji podmiejskiej z wykorzystaniem spalinowych autobusów szynowych na trasie Stary Sącz- Nowy Sącz- Limanowa, o co niniejszym postuluję w tej petycji?
METRO SĄDECKIE - POMYSŁ NA SZYBKI TRANSPORT KOLEJOWY AGLOMERACJI
Adam Fularz
Pomysł wprowadzenia komunikacji szynowej o charakterze miejskim w rejonie Nowego Sącza po raz pierwszy został zaprezentowany przez prof. A. Rudnickiego w roku 1993 w ramach studium komunikacyjnego do szczegółowego planu zagospodarowania przestrzennego i wówczas wywołał tylko zdziwienie władz. Ideą profesora było wprowadzenie pojazdu dwusystemowego na kształt modelu Karlsruhe w celu obsługi tego położonego nad Dunajcem zespołu miejskiego.
Obecnie, po 20 latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem.
Przebieg linii kolejowych względem tkanki miejskiej jest bardzo korzystny. Kolej obejmuje najważniejsze ośrodki funkcjonalne miasta, a w obrębie historycznego centrum usytuowany jest przystanek kolejowy. W pierwszej kolejności pożądanym wydaje się wprowadzenie transportu kolejowego w relacji Stary Sącz- Biegonice- Nowy Sącz Główny- Nowy Sącz Miasto (Centrum) – Nowy Sącz Chełmiec- (Limanowa). Czas przejazdu od stacji Chełmiec do stacji Nowy Sącz to około 9 minut, a do Starego Sącza dodatkowe 8 minut.
Proponowana jest nawet 20- minutowa częstotliwość w szczycie komunikacyjnym na linii do Nowego Sącza Chełmca. Konieczne będzie dodanie dodatkowych przystanków w celu pozyskania większej liczby podróżnych. Koszt inwestycji to przede wszystkim tabor. Zakładany jest zakup 3-4 lekkich wagonów motorowych, tzw. autobusów szynowych. Koszt budowy dodatkowych przystanków może zostać odroczony w czasie.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Temat: Kolej podmiejska Limanowa- Nowy Sącz
Do:
burmistrz@miasto.limanowa.pl
URZĄD MIASTA LIMANOWA
34-600 Limanowa, ul. Jana Pawła II 9
Szanowni Państwo,
Jakie jest stanowisko władz miasta Limanowej w sprawie wprowadzenia komunikacji podmiejskiej z wykorzystaniem spalinowych autobusów szynowych na trasie Stary Sącz- Nowy Sącz- Limanowa?
METRO SĄDECKIE - POMYSŁ NA SZYBKI TRANSPORT KOLEJOWY AGLOMERACJI
Adam Fularz
Pomysł wprowadzenia komunikacji szynowej o charakterze miejskim w rejonie Nowego Sącza po raz pierwszy został zaprezentowany przez prof. A. Rudnickiego w roku 1993 w ramach studium komunikacyjnego do szczegółowego planu zagospodarowania przestrzennego i wówczas wywołał tylko zdziwienie władz. Ideą profesora było wprowadzenie pojazdu dwusystemowego na kształt modelu Karlsruhe w celu obsługi tego położonego nad Dunajcem zespołu miejskiego.
Obecnie, po 20 latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem.
Przebieg linii kolejowych względem tkanki miejskiej jest bardzo korzystny. Kolej obejmuje najważniejsze ośrodki funkcjonalne miasta, a w obrębie historycznego centrum usytuowany jest przystanek kolejowy. W pierwszej kolejności pożądanym wydaje się wprowadzenie transportu kolejowego w relacji Stary Sącz- Biegonice- Nowy Sącz Główny- Nowy Sącz Miasto (Centrum) – Nowy Sącz Chełmiec- (Limanowa). Czas przejazdu od stacji Chełmiec do stacji Nowy Sącz to około 9 minut, a do Starego Sącza dodatkowe 8 minut.
Proponowana jest nawet 20- minutowa częstotliwość w szczycie komunikacyjnym na linii do Nowego Sącza Chełmca. Konieczne będzie dodanie dodatkowych przystanków w celu pozyskania większej liczby podróżnych. Koszt inwestycji to przede wszystkim tabor. Zakładany jest zakup 3-4 lekkich wagonów motorowych, tzw. autobusów szynowych. Koszt budowy dodatkowych przystanków może zostać odroczony w czasie.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Kolej Aglomeracyjna Gorlice- Nowy Sącz-N.S.Chełmiec- Marcinkowice
--
Petycja dot. połączenia Gorlice- Nowy Sącz-N.S.Chełmiec- Marcinkowice
do UMWM
Wzorem okolic Zakopanego i relacji Nowy Targ- Zakopane, domagam się podobnej oferty kolei na trasie z Gorlic ze zm. kierunku w Zagórzanach, przez Stróże i Nowy Sącz do N.S.Chełmiec- Marcinkowice. Cała linia jest zelektryfikowana.
Proszę też poinformować, czy urz. marszałkowski nie wybudowałby jako inwestor zastępczy linii kolei- łącznicy- pozwalającej jadąc z Gorlic na Tarnów ominąć stację Zagórzany z dość przyzwoitą prędkością? Jak wygląda sprawa tej łącznicy? Ten brak łącznicy jest wg mnie jednym z głównych powodów nieopłacalności pociągów z Gorlic w kierunku zachodnim.
W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.
W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).
Interesuje mnie, jakie jest stanowisko Państwa urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w aglomeracji Nowy Sącz- Gorlice? Schematy połączeń załączam.
Proponuję że finansowanie połączeń i inwestycji odbędzie się najprawdopodobniej ze środków urz. marszałkowskiego lub także ze środków samorządów lokalnych.
--
Ostatnia zmiana: 2017-07-31
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Jest to ostatnia zelektryfikowana stacja na linii Nowy Sącz - Chabówka. Na torach bocznych znajduje się trochę złomu kolejowego. Z Nowego Sącza do Marcinkowic dosyć często kursują pociągi zdawcze. (info: Piotr Serwin)
Na stacji jest małe przejście podziemne (info: Karol Wójs) |
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do UM GorliceKolej Aglomeracyjna Gorlice- Nowy Sącz-N.S.Chełmiec- Marcinkowice-- Petycja dot. połączenia Gorlice- Nowy Sącz-N.S.Chełmiec- MarcinkowiceWzorem okolic Zakopanegi i relacji Nowy Targ- Zakopane, domagam się podobnej oferty kolei na trasie z Gorlic ze zm. kierunku w Zagórzanach, przez Stróże i Nowy Sącz do N.S.Chełmiec- Marcinkowice.
Proszę też poinformować, czy urz. miejski nie wybudowałby jako inwestor zastępczy linii kolei- łącznicy- pozwalającej ominąć stację Zagórzany z dość przyzwoitą prędkością? Jak wygląda sprawa tej łącznicy? Ten brak łącznicy jest wg mnie jednym z głównych powodów nieopłacalności pociągów z Gorlic w kierunku zachodnim.
Poprzednia koncepcja:
W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.
W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).
Interesuje mnie, jakie jest stanowisko Państwa urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w Państwa aglomeracji? Schematy połączeń załączam.
Uwaga- finansowanie połączeń i inwestycji odbędzie się najprawdopodobniej ze środków urz. marszałkowskiego,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do UMWM
Petycja
Domagam się pociągów z czasem przejazdu 2 godziny 25 minut na trasie Kraków- Zakopane
Jak się okazuje, małopolski Urząd Marszałkowski nie zdecydował poytywnie dot. skierowania pojazdów EN63a na trasę Kraków- Zakopane. Nie jest więc możliwe skrócenie czasu przejazdu na ten trasie. Możliwy czas przejazdu taborem EN63 wynosiłby 2 godziny 37 minut, a przy obsłude podwójnej- 2 godziny 25 minut, co pozwoliłoby pociągom konkurować z przewozami autobusowymi na tej trasie. UMWW wniosek odrzucił. Odpowiedź w załączeniu. Wnoszę o zmianę tej decyzji i wprowadzenei pociągów z czasem przejazdu 2 godz. 25 min.
Zwracam się z wnioskiem do UMWM o wprowadzenie pojazdów EN63a na trasę Kraków- Zakopane z czasem przejazdu 2 godziny 37 minut, co jest możliwe przy obecnej infrastrukturze. Obecnie kolej posiada marginalny, szacowany na 2 promile, udział w rynku transportowym na trasie Zakopane- Kraków. Ongiś sieć Facebook opublikowała zestawienie pociągów na tej trasie w szczycie sezonu turystycznego, pokazujące że tą trasą praktycznie już nie kursują pociągi pasażerskie.
Proponuję- wzorem czasów przedwojennych- wprowadzenie podwójnej obsady trakcyjnej co dalej skróci czas przejazdu o 12 minut, czyniąc kolej konkurecyjna pod względem czasu przejazdu z autobusami kursującymi na tej trasie.
Jak podaje portal
inforail.pl, "W latach 30. XX wieku na polskich torach pojawił się pociąg SAx 90080 znany jako Luxtorpeda. Ten aerodynamiczny spalinowy pociąg kursował na trasie do Zakopanego i w roku 1936 ustanowił rekord szybkości przejazdu na trasie Kraków - Zakopane na 2 godziny 18 minut. Do dzisiaj ten rekord nie został pobity. Obecnie pociąg tą trasę pokonuje w 3 godz. 49 minut."
pytanie: czy planowane jest wprowadzenie pociągów kursujących na tej trasie w czasie 2 godziny 18 minut? Przed II wojna było to możliwe, dziś jest to także możliwe jeśliby kursowały np. ezt o możliwości szybkiej zmiany kierunku podróży.
Odpowiedź ministerstwa MIB:
Czas przejazdu na trasie Zakopane - Kraków jest niekonkurencyjny i powinien zostać skrócony. W tym celu prowadzone są inwestycje polegające na budowie łącznic w Suchej Beskidzkiej i Krakowie, dzięki czemu nie będzie konieczna zmiana czoła na stacjach Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka. Kolejnym rozwiązaniem jest wykorzystanie na tej trasie elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o przeprowadzenie analizy technicznych możliwości uzyskania czasu przejazdu 2 h 18 min. na odcinku Zakopane - Kraków Główny z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury. Zgodnie z materiałem przedstawionym przez zarządcę, zakładając wykorzystanie pojazdu EN63a możliwy do osiągnięcia czas przejazdu to 2 h 37 min. Uwzględniając zmianę kierunku jazdy na 2 min. w stacjach: Kraków Płaszów, Sucha Beskidzka i Chabówka czas ten skróci się o 12 minut, jednak takie rozwiązanie wiąże się z prowadzeniem pociągu przy udziale podwójnej obsady trakcyjnej i jest to w opinii PKP PLK S.A. minimalny możliwy czas, trudny do osiągnięcia w ramach ciągłej, bieżącej realizacji.
PKP PLK S.A. nie posiada danych o prędkościach maksymalnych i ograniczeniach stałych jakie obowiązywały w latach 30. XX wieku. Dlatego trudno jest się odnieść i porównać czasy jazdy do obowiązujących parametrów i przy udziale istniejących pojazdów trakcyjnych. Pojazdy Luxtorpeda, które uzyskiwały krótki czas przejazdu, miały inne parametry niż współczesny tabor dalekobieżny.
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Literatura:
http://inforail.pl/rekord-luxtorpedy-na-trasie-do-zakopanego-caly-czas-najszybsza_more_79933.html
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.