PKP PLK przez kilka lat wprowadzały w błąd opinię publiczną na temat rzekomych planów w sprawie odtworzenia rujnowanego dziś połączenia koleją z Ostrołęki do Białegostoku. Oto list lokalnych władz do spółki PKP PLK która w tej sprawie przez kilka lat zwodziła opinię publiczną fałszywymi informacjami:
Sz. Pan
Ireneusz Merchel
Prezes Zarządu
PKP PLK S.A.
Z niemałym zaskoczeniem przyjąłem upublicznioną przez Zarząd Województwa Podlaskiego informację o planowanej przez PKP PLK S.A. rezygnacji z realizacji rewitalizacji linii kolejowej nr 35 na odcinku Łapy – Śniadowo – granica województwa oraz opracowanie jedynie dokumentacji na rewitalizację linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża, a nie jak wcześniej planowano również na wykonanie robót budowlanych. Jest to dla mnie niezrozumiałe i stanowczo się temu sprzeciwiam.
Pragnę zauważyć, że powyższe działania stanowią zaprzeczenie rządowej polityki zrównoważonego rozwoju kraju. Stają również w sprzeczności do zapowiedzi Mikołaja Wilda, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który na początku października br., podczas swojej wizyty w Łomży deklarował włączanie Łomży do systemu połączeń kolejowych oraz budowę nowej linii kolejowej nie tylko w kierunku Warszawy, ale również Giżycka. Wcześniej również Wiceminister Infrastruktury Andrzej Bittel zapowiadał zlecenie Studium Wykonalności, w którym eksperci zdecydują czy linia kolejowa z Warszawy na Mazury mogłaby przebiegać przez Łomżę.
Linie kolejowe Nr 36, na odcinku Śniadowo – Łapy i nr 49 - Śniadowo - Łomża są wykorzystywane do transportu tranzytowego towarów od granicy państwa (Kuźnica) do Łomży i odwrotnie oraz do krajowego transportu towarów masowych (węgiel, kruszywa budowlane, cement, drewno i inne). Na linii kolejowej nr 49 - Śniadowo - Łomża, w skali roku do Łomży transportuje się 70 - 90 tys. ton tych towarów, a na linii nr 36 - Ostrołęka - Łapy - 204 - 275 tys. ton.
Przypominam, że w połowie 2013 roku zapadła decyzja o wyłączeniu z eksploatacji do końca 2013 roku powyższych linii kolejowych, jednak dzięki staraniom władz samorządowych i przedsiębiorców odstąpiono od ich likwidacji. W ocenie zainteresowanych samorządów i mieszkańców, odcięcie ziemi łomżyńskiej od sieci kolejowej oddziaływałoby bardzo negatywnie na poziom życia w regionie i powodowało zahamowanie rozwoju gospodarczego.
Na początku 2014 r. Zarząd Województwa Podlaskiego umieścił modernizację linii kolejowych Nr 36 w granicach województwa oraz linii Nr 45 na liście zadań priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020. Natomiast we wrześniu 2014 r. przyznał dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego spółce PKP PLK na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, niezbędnej do modernizacji linii kolejowych w regionie, w tym linii nr 36 - Ostrołęka - Łapy i nr 49 - Śniadowo - Łomża.
W 2017 roku spółka PKP PLK informowała, że tory kolejowe do Łomży mają być remontowane w latach 2019 – 2020. Zasadność realizacji tych prac wynikała ze studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowych nr 36 na odcinku Łapy - Śniadowo - granica województwa mazowieckiego oraz linii nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża. Należy również podkreślić, że w regionalnym planie transportowym województwa określono kryteria wyboru projektów do realizacji (załącznik nr 1, pkt, 1.2.). Wybór zadań inwestycyjnych z pominięciem tak ustalonych zasad nie powinien mieć miejsca. W planie zatwierdzonym Uchwałą Zarządu Województwa Podlaskiego linie kolejowe Nr 36 i 49 znalazły się na liście zadań planowanych do realizacji do roku 2020.
Powyższe inwestycje mają kluczowe znaczenie z punktu widzenia możliwości wzmocnienia potencjału gospodarczego regionu oraz uelastycznienia rynku pracy. Ponadto ich realizacja będzie miała wpływ na poprawę dostępności transportowej zarówno dla podmiotów gospodarczych, jak i osób prywatnych. Istniejące od ćwierć wieku zaniedbania w tej kwestii doprowadziły do braku inwestorów i degradacji gospodarczej regionu. Obecnie subregion łomżyński jest białą plamą na mapie kolejowej województwa, Polski i Europy.
Apeluję o zaniechanie działań zmierzających do rezygnacji z modernizacji linii kolejowych nr 36 i 49, bądź jej znacznego opóźnienia i jak najszybsze podjęcie prac związanych z rewitalizacją kolei do Łomży. Jednocześnie deklaruję możliwość organizacji spotkania ze wszystkimi stronami zainteresowanymi zaprzestaniem degradacji kolei w zachodniej części województwa podlaskiego oraz podjęciem jak najszybszych działań mających na celu jej dostosowanie do wymogów XXI wieku.
Mariusz Chrzanowski
Prezydent Łomży
Redakcja otrzymała-
Od: Rzecznik <Rzecznik na serwerze
plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 19 listopada 2018
Temat: Dot: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Panie Redaktorze,
Na linii kolejowej nr 73 Sitkówka Nowiny – Busko Zdrój prowadzony jest obecnie ruch towarowy oraz ruch pasażerski regionalny weekendowy w okresie wakacyjnym. Z uwagi na ograniczone środki finansowe w ramach RPO Województwa Świętokrzyskiego, w obecnej perspektywie PLK rozważają przeprowadzenie analiz studialnych dotyczących przystanków na linii kolejowej nr 73 oraz dla budowy nowego przystanku Busko-Zdrój Miasto wraz z dobudową odcinka toru o długości około 1,5 km w ramach projektu „Modernizacja istniejących i budowa nowych przystanków kolejowych", znajdującego się na liście podstawowej KPK. Zakres przystanków, który będzie uwzględniony w analizach, zostanie uzgodniony z Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego. Studium wykonalności pozwoliłoby na sprawdzenie możliwości i zasadności realizacji projektu, w tym na określenie jego kosztów.
Z poważaniem,
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
(..)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Thursday, November 15, 2018 12:23 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na serw
plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Dot: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Jakie jest stanowisko PLK w tej sprawie?
Czy jest możliwość naprawy przystanków?
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Grzela, Anna <Anna.Grzela na serw.
sejmik.kielce.pl>
Data: wtorek, 6 listopada 2018
Temat: RE: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
W odpowiedzi na poniższy mail oraz wniosek z dnia 22 października 2018, informuję:
1) W roku 2018, realizowaliśmy wakacyjne połączenia weekendowe w relacji Kielce-Busko-Zdrój ;
2) ze względu na obecny stan linii kolejowej nr 73 i infrastruktury towarzyszącej (pasażerskiej - dworce i wiaty, podjazdy dla niepełnosprawnych, przejścia - tory, sieć trakcyjna, perony i dostęp do nich, stan oświetlenia) oraz brak możliwości zabezpieczenia wyższych środków finansowych w budżecie województwa w 2019 roku, nie jest możliwe wznowienie połączeń Katowice – Kielce - Busko-Zdrój.
Anna Grzela
Z-ca Dyrektora
Wojewódzki Zarząd Transportu
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
(..)
al. IX Wieków Kielc 4; 25-516 Kielce
From: Urząd Marszałkowski
Sent: Monday, October 29, 2018 8:07 AM
To: Kancelaria Zarządu <Kancelaria.Zarzadu na serw.
sejmik.kielce.pl>
Subject: Fwd: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Urząd Marszałkowski
Departament Organizacyjno-Administracyjny
Kancelaria
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
tel. 41 342 18 78
fax 41 344 52 65
al. IX Wieków Kielc 3; 25-516 Kielce
www.swietokrzyskie.pro-------- Wiadomość oryginalna --------
Temat: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Data: Sun Oct 28 08:26:44 CET 2018
Nadawca: Adam Fularz
Adresat: kancelaria ns serw.
Sejmik.kielce.plProsimy o odpowiedź na propozycję
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: wt., 18 kwi 2017 o 21:42
Subject: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Prosimy o odpowiedź na propozycję
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 2 października 2016 11:15
Temat: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Może czasem warto wrócić do dawnych czasów- gdy do Buska- Zdroju docierały
składy kolei pasażerskiej? Tory i trakcja nadal są, być może- możnaby
wznowić te połączenia jako kursy weekendowe, na przykład, tylko w piątek,
sobotę i niedzielę?
(..)
--'-
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry
Koleje Mazowieckie uruchomiły sprzedaż biletów za pośrednictwem mPay – systemu płatności przy użyciu telefonów komórkowych. Zapraszam do zapoznania się z komunikatem na ten temat.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Data: piątek, 16 listopada 2018
Temat: [wydawnictwo:20232] RE: New complaint submission 9052 in polski - EU funds in relation to transformation of railway lines in Poland
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------Piotr.RAPACZ na serwerze
ec.europa.euDear Mr Fularz,
Thank you for your message. Please find below a reply in Polish that should cover all the issues raised by you.
W odniesieniu do projektu „Kolej na rower – budowa ścieżek rowerowych w ramach rozwoju transportu ekologicznego na terenie powiatu nowosolskiego", istotnie projekt ten utrzymał wsparcie ze środków UE w rapach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Województwa Lubuskiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt inwestycyjny projektu wynosił 17.5 mln PLN (ok. 4 mln EUR) zaś wysokość wsparcia UE wynosiła ok. 10.8 mln PLN (2.5 mln EUR).
W przypadku projektu "Budowa ul. Aglomeracyjnej wraz ze ścieżkami rowerowymi" w Zielonej Górze, całkowita wartość projektu wynosiła 36.7 mln PLN (ok. 8.5 mln EUR) zaś wysokość dofinansowania z RPO Lubuskie wyniosła 26.3 mln PLN (ok. 6.1 mln EUR).
Z argumentów przytoczonych w skardze nie wynika jednak, aby przy realizacji obu tych projektów projektu doszło do naruszenia prawa UE, zaś przedstawione zastrzeżenia dotyczą racjonalności i celowości inwestycji.
W tym kontekście należy zaznaczyć, że zgodnie z rozporządzeniem UE 1303/2013 projekty transportowe finansowane z polityki spójności, o całkowitej wartości kosztu kwalifikowalnego do 75 mln EUR, nie podlegają ocenie i zatwierdzeniu Komisji Europejskiej i pozostają w całkowitej odpowiedzialności Państwa Członkowskiego zgodnie z zasadami tzw. zarządzania dzielonego (shared management). Stąd w celu uzyskania dalszych wyjaśnień na temat w/w projektów prosimy kontaktować się z Instytucją Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Lubuskiego, którym jest Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
Odnosząc się do modernizacji odcinka linii kolejowej Łódź Widzew – Łódź Niciarniana, uprzejmie informujemy, że inwestycja ta stanowiła część dużego projektu infrastrukturalnego, obejmującego m.in. budowę stacji kolejowej Łódź Fabryczna, a w dalszej części budowę tunelu łączącego stacje kolejowe Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Inwestycje te doprowadzą do udrożnienia całego Łódzkiego Węzła Kolejowego i skrócenia czasu przejazdu przez węzeł o co najmniej 30 min. Całkowita wartość dofinansowania UE do obu tych projektów przekracza 640 milionów EUR, co świadczy o wysokim priorytecie inwestycji kolejowych w procesie modernizacji infrastruktury transportowej w Polsce.
Odpowiadając na zapytania dotyczące zasadności redukcji liczby torów pomiędzy stacją kolejową Łódź Widzew, a przystankiem kolejowym Łódź Niciarniana, uprzejmie informujemy, że jest to m.in. wynikiem ujednolicenia parametrów linii kolejowej na całym odcinku, obejmującym w szczególności budowę tunelu na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska, który jest wyłącznie odcinkiem linii dwutorowej. Taki układ torowy został oparty na dogłębnych analizach obecnego i prognozowanego ruchu na tym odcinku, przygotowanych w oparciu o wielogałęziowy model transportowy obejmujący komponent kolejowy, drogowy i sieci transportu zbiorowego. Z modelu tego wynika, że przy prognozowanym wzroście ruchu wykorzystanie przepustowości odcinka podziemnego węzła (co ma krytyczne znaczenie z uwagi na ograniczone możliwości dalszej rozbudowy) nie przekroczy w 2040 roku 63% jego przepustowości. Należy przy tym zaznaczyć, iż zmiana parametrów całego odcinka przedmiotowej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łódź Widzew i Łódź Kaliska spowodowałaby znaczące zwiększenie kosztów inwestycji i utratę spodziewanych korzyści ekonomicznych, a to w rezultacie groziłoby brakiem możliwości realizacji całej inwestycji. Ponadto chcielibyśmy zaznaczyć, że zasadniczo decyzja o tym, które linie powinny być obsługiwane lub utrzymywane, należy do danego państwa członkowskiego, a w szczególności do właściwego zarządcy infrastruktury.
Odnosząc się do zarzutów braku wsparcia Unii Europejskiej dla rozwoju transportu kolejowego w Polsce, pragniemy podkreślić, że ta gałąź transportu była i pozostaje jednym z priorytetów polityki UE, w tym również unijnej polityki transportowej i polityki spójności. Łączna wysokość dofinansowania UE dla sektora kolei w Polsce wynosi w latach 2007-2020 ponad 15.7 miliarda EUR, co stawia Polskę na czele beneficjentów wsparcia w Europie. Pozwoli to na modernizację ponad 3000 km linii kolejowych w Polsce do roku 2023.
Z poważaniem,
Piotr Rapacz
From: Adam Fularz <
wydawnictwo@wieczorna.pl>
Sent: Wednesday, October 3, 2018 11:31 AM
To: SG PLAINTES <
SG-PLAINTES@ec.europa.eu>
Subject: New complaint submission 9052 in polski
ID: 9052
01. Disclaimercheck: on
02. Are you submitting this complaint on your own behalf?: yes
03. Representative Businesses or organisation:
04. Representative Title:
05. Representative first name:
06. Representative last name:
07. Representative E-mail:
08. Confirmbehalfmail:
09. Representative street and number:
10. Representative postcode:
11. Representative town:
12. Representative country: Poland
13. Representative telephone:
14. Businesses or organisation: Wieczorna.pl sp. z o.o.
15. Title: Mr
16. Firstname: Adam
17. Surname: Fularz
18. Mail: wydawnictwo.
wieczorna.pl19. Confirmmail: wydawnictwo ...
wieczorna.pl20. Language: polski
21. Street and number: Dolina Zielona 24a
22. Postcode: 65154
23. Town: Zielona Gora
24. Country: Poland
25. Telephone: +48604443623
26. Official contact for all correspondence:
27. Authority complained about name: Komisja Europejska, KOMISJA EUROPEJSKA DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI REGIONALNEJ I MIEJSKIEJ
28. Authority complained about contact person: Christopher Todd
29. Authority complained about email: comm-rep-poland na serw.
ec.europa.eu30. Authority complained about:
31. Authority complained about telephone:
32. Authority complained about address:
33. Authority complained about postcode:
34. Authority complained about town: Bruxelles
35. Authority complained about country: Belgium
36. National measures suspected to infringe Union law: Sire, We spoke on Sept. 9th 2018 at 10:50 am about using EU funds to demolish railway lines in and around Zielona Góra in Lubuskie voivodship- in 2018 only. In total some 70% of regional rail lines in Lubuskie have been torn out and demolished. I asked if You are aware that EU funds are spent to pave rails. Here is the list for 2018 alone. Railway urban line on the section ul. Batorego-ul. Piesza-ul. Dąbrowskiego- ul.Lisia-al. Zjednoczenia - al. Wojska Polskiego- torn out and demolished in 2018 for the construction of "Aglomeracyjna" interurban 4-lane motorway and a section of bicycle lane. Funded with Eu Funds. Line 371 from Wolsztyn to Nowa Sol- torn out - although could be repaired- for road and bicycle path, demolishon lasted from July 1st 2018 to August 31st, 2018 Local groups tried to stop such spending of Eu funds.
37. EU law you think has been breached: Basic rules on transport economics- You create a monopoly situation if You destroy competing rail infrastructure. Hence- violation of anti-monopoly regulations in the market for infrastructure.
38. Problem description: Z jakiego powdu KE dofinansowuje projekt likwidacji linii kolei 371 w południowej i wschodniej części województwa- „Kolej na rower – budowa ścieżek rowerowych w ramach rozwoju transportu ekologicznego na terenie powiatu nowosolskiego" – wartość projektu 20 mln zł, źródło finansowania RPO Lubuskie 2020. Ta linia kolei mogłaby zostać ocalona zamiast likwidacji. Czy Komisja Europejska popiera projekty demontażu linii kolejowych w centrach wielkich aglomeracji miejskich pod budowę dróg - w celu uzyskania dofinansowania z funduszy UE? Polityką władz niektórych miast jest rozbiórka linii kolejowych przechodzących poprzez centra tych miast celem uzyskania dotacji unijnych na budowę w tychże miejscach dróg szybkiego ruchu. Taka sytuacja miała miejsce w Zielonej Górze, gdzie- pod budowę ul. Aglomeracyjnej władze miasta zdemontowały w latach 2013-2015 kolej podmiejską aglomeracyjną o nazwie kolej szprotawska. Teraz na części trasy kolei ma powstać ze środków unijnych ulica Aglomeracyjna wprowadzająca ogromny potok ruchu samochodowego do centrum miasta, Czy KE jest świadoma że środki KE idą na rozbiórkę sieci kolejowej lub są powodem rozbierania sieci miejskiego transportu szynowego w polskichh miastach? Pytałem też, co KE sądzi o likwidacji części torowiska celem celowego ograniczenia przepustowości linii kolejowej do Łodzi w wyniku inwestycji finansowanej ze środków unijnych? Depeszę informującą o ograniczeniu porzepustowości o 33 % załączam: "PKP dokonało kolejnej dezinwestycji w Łodzi. Zamiast 3 torów, do głównej stacji w Łodzi doprowadzone są tylko 2 tory. PKP PLK zaprzecza tym informacjom i twierdzi że to nasza agencja prasowa jednostronnie interpretuje fakty. Ministerstwu pytania w sprawie likwidacji jednego toru na odcinku prowadzącym do stacji Łódź Fabryczna. Trzeci tor na tej śródmiejskiej linii - głównej dla aglomeracji łódzkiej- zlikwidowano na odcinku Łódź Niciarnia- Łódź Widzew. Zmniejsza to przepustowość linii o ok. 33 %. " Pytałem też: Od momentu przystąpienia Polski do UE znacznie zmniejszyła się długość linii kolejowych. Pierwotnie- było ich 26 tys. km linii z ruchem pasażerskim, obecnie pozostało tylko ok. 16,2 tys. km z ruchem pasażerskim. Czy nie jest to wina celowej polityki KE w Polsce? Przecież w wyniku działań dezinwestycyjnych KE w Polsce likwidowane są nawet linie kolejowe w centrach miast, jak likwidacja trzeciego toru na odcinku Łódź Niciarnia- Łódź Widzew. Jak tłumaczyć spadek długości linii kolejowych w Polsce od momentu przystąpienia Polski do UE? Dlaczego UE przeznacza fundusze unijne na przebudowę linii kolejowych na ścieżki rowerowe, co jest przecież notoryczne w Polsce? Czy to jest polityka KE wobec tr. zbiorowego w Polsce? W nadesłanej mi odpowiedzi powołali się Państwo na dane ze źródeł skompromitowanych w świecie ekonomistów wolnorynkowych. Jest mi przykro tak niemile i wprost pisać w odpowiedzi- ale jako miejscowy ekonomista - prowadząc wydawnictwo uczę się by sprawdzać dane. Przywołane źródła niestety nie są wiarygodne bowiem są niemiarodajne. Podawane cyfry nie mają odbicia w rzeczywistości. Możemy te dane jako ekonomiści- zweryfikować w innych źródłach- np. Na mapie której adres www dołączam. Organizacja urzędu statystyki skąd pochodzi przywoływany przez Państwa zbiór danych statystycznych, w żaden sposób nie odpowiada współczesnym standardom niezależności od rządu. Opisywałem to. Powołują się Państwo na własne źródła których nowocześniejsze pokolenia ekonomistów nie uznają za godne zaufania jeśli dane te nie są potwierdzone. Te dane nie są potwierdzone w rzeczywistości. Media sprawdzają dostarczane przez Państwa wskaźniki. Niestety nie mam zaufania w żaden sposób do tego typu źródeł. Żyjemy w czasach podróbek i kryzysu jakości informacji handlowych. Niestety, dane organizacji "GUS" którą Państwo przywołali jako źródła swojej odpowiedzi- nie znajdują potwierdzenia w rzeczywistości. Sama zaś organizacja wydająca zestawienia danych o nazwie "Eurostat" - już ma w swojej historii podobne przypadki. Proszę o sprawdzenie samodzielnie danych podanych w odpowiedzi:
http://mapa.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=mapa Proszę także o odpowiedź na te pytania w jęz. niemieckim: "Wie konnte es dazu kommen, dass in Grünberg ganz auf die Schienen im ÖPNV verzichtet werden soll? Und: Inwiefern unterstützt die EU mit Geld diesen Prozess?"- odpowiedź z KE nie nadeszła.
39. Does the Member State concerned receive (or could it receive in future) related EU funding: yes
40. Does your complaint relate to a breach of the EU Charter of Fundamental Rights?: yes
41. Please explain how EU law is involved and which fundamental right has been breached: Prawo antymonopolowe, ochrona przed monopolami.
42. List of documents: - korespondencja z KE Przedstawicielstwo w Polsce -korespondencja z UM Zielona Góra -korespondencja z UMWL finansującym ze środków unijnych rozbiórki torowisk -korespondencja ze starostwem powiatowym Nowa Sól w sprawie likwidacji linii kolei
43. Have you already taken action in the Member State concerned to try to solve this problem?: yes
44. What action have you already taken in the Member State concerned to tackle the problem?:
45. Please explain what type of decision(s) resulted from this: skargi do MI, otrzymano odpowiedzi wymijające.
46. Please state whether your action has been settled by a court or is pending before a court:
47. Why didn't you take any action to tackle your problem in the Member State concerned?:
48. Indicate why you are not eligible for this particular remedy:
49. Other reason for not taking action in the Member State concerned:
50. If you have already contacted EU institutions or other services dealing with problems of this na:
51. Petition to the European Parliament:
52. European Ombudsman:
53. European Commission ARES: brak ARES, nie nadano
54. European Commission CHAP:
55. SOLVIT:
56. Other (please specify): Komisja Europejska napisała: Państwa członkowskie (i ich jednostki administracyjne) wybierają i wdrażają projekty zgodnie z programami operacyjnymi zatwierdzonymi wcześniej przez Komisję Europejską i z jej wytycznymi. W tym przypadku podejrzewam, że jednostką odpowiedzialną za wybór i wdrażanie projektu jest miasto Zielona Góra i tam należy kierować zapytania.
57. Are you aware of any action in the Member State concerned covering the issue you raise here: no
58. Please specify action you are aware of in the Member State concerned:
59. Do you authorise the Commission to disclose your identity in its contacts with the authorities: yes
Date: 2018-10-03 11:30 AM
Last modified: 2018-10-03 11:30 AM
IP Address: (...)
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
---
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w wysłanym wczoraj komunikacie wkradł się błąd w godzinie odjazdu jednego z pociągów. W załączniku przesyłam skorygowaną godzinę, oznaczoną na czerwono.
Przepraszam za pomyłkę.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
From: Jolanta Maliszewska [mailto:j.maliszewska@mazowieckie.com.pl]
Sent: Thursday, November 15, 2018 10:55 AM
Subject: rozkład jazdy pociagów KM nowej edycji
Szanowni Państwo 9 grudnia br. wchodzi w życie rozkład jazdy pociągów KM nowej edycji. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami, w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Pytałem, jakie są obecnie plany w sprawie linii Łódź- Przemyśl? Wspomniałem w pytaniu że nieczynna jest dalekobieżna linia kolejowa Przemyśl - Sandomierz - Skarżysko-Kamienna - Łódź - Poznań. Szczególnie na odcinku Opoczno- Końskie- Skarżysko-Kamienna- Sandomierz jest ona wyłączona z ruchu pociągów planowych.
Pociągi z lok. elektryczną mogą pokonać odcinek Skarżysko- Tomaszów Maz. za pomocą linii p. Przysuchę, istnieje objazd odcinka niezelektryfikowanego dla poc., z lok. elektrycznymi na tej trasie.
Dlaczego nie kursują dalekobieżne pociągi pospieszne w relacji Łódź- Przemyśl p. Łódź, Przysuchę, Sandomierz, Stalową Wolę do Przemyśla?
Odpowiedzi MI:
Szanowny Panie Redaktorze,
w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz" realizowana jest obecnie kompleksowa rewitalizacja linii. Po wykonaniu zadania, co planowane jest w 2022 r., linia będzie w pełni przejezdna na odcinku Skarżysko – Sandomierz.
Na linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice – Wolanów w ubiegłych latach PKP PLK dokonała rewitalizacji toru nr 1.
Ponadto, w ramach prac na linii nr 91 na odcinku Rzeszów – Przemyśl, realizowana jest modernizacja stacji kolejowych.
Dla pozostałych odcinków w ciągu komunikacyjnym Łódź – Przysucha - Skarżysko Kamienna - Przemyśl PKP Polskie Linie Kolejowe SA prowadzą prace zapewniające bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz utrzymanie wymaganych parametrów eksploatacyjnych.
Z poważaniem
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Szanowni Państwo 9 grudnia br. wchodzi w życie rozkład jazdy pociągów KM nowej edycji. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami, w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
To historyczne wydarzenie, wrocławskie lotnisko jeszcze nigdy dotąd nie osiągnęło takiej liczby podróżnych w jednym roku. Pasażerów przyciąga coraz bogatsza sieć połączeń, zarówno tradycyjnych, jak i niskokosztowych. Rośnie ponadregionalne znaczenie lotniska.
3 - milionowym pasażerem okazał się Pan Karol, który liniami Air France podróżował z Meksyku na paryskie lotnisko lotniska Charles'a de Gaulle'a, a stamtąd do stolicy Dolnego Śląska. Od przewoźnika otrzymał voucher na podróż do Paryża.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia z powitania rekordowego pasażera (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2DlGgC8
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 14 listopada 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. W tym roku już 3 mln pasażerów
To historyczne wydarzenie, wrocławskie lotnisko jeszcze nigdy dotąd nie osiągnęło takiej liczby podróżnych w jednym roku. Pasażerów przyciąga coraz bogatsza sieć połączeń, zarówno tradycyjnych, jak i niskokosztowych. Rośnie ponadregionalne znaczenie lotniska.
Trzymilionowy pasażer w 2018 roku przyleciał do Wrocławia dzisiaj przed godz. 12.00. Okazał się nim być pan Karol, który liniami Air France podróżował z Meksyku na paryskie lotnisko Charles'a de Gaulle'a, a stamtąd do stolicy Dolnego Śląska. Warto zwrócić uwagę na fakt, że tylko do końca października 2018 wrocławskie lotnisko obsłużyło tylu pasażerów, co w całym 2017 roku, a dziś, w połowie listopada, po raz pierwszy przekroczyło symboliczną granicę 3 milionów pasażerów. – Te liczby wymiernie obrazują dynamikę rozwoju portu, za nami jest m.in. znakomite lato. Przypomnę przy tym, że ten rok, mimo osiągnięcia trzech milionów pasażerów, nie jest nadzwyczajny, lecz wpisuje się w nasze długoterminowe prognozy. Liczba obsłużonych podróżnych wzrasta systematycznie co roku – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku lotnisko obsłuży ok. 3,28 mln pasażerów, co będzie oznaczało wzrost o ponad 15% w porównaniu do 2017 roku.
Skąd przyjeżdżają pasażerowie?
Większość podróżnych korzystających z wrocławskiego lotniska to Dolnoślązacy, ale coraz więcej pasażerów przyjeżdża też z innych regionów. Do niedawna najwięcej z nich pochodziło z Opolszczyzny, jednak jeśli przyjrzymy się najbardziej aktualnym danym, to okazuje się, że dziś na pierwszym miejscu są Wielkopolanie (ok. 9% ogółu podróżnych). Z Opolszczyzny pochodzi 8% pasażerów, a na kolejnych miejscach znajdują się województwa śląskie i łódzkie. – Cieszymy się, że rośnie liczba pasażerów z innych regionów. Wpływ na to mają trzy czynniki. To przede wszystkim atrakcyjna siatka połączeń lotniczych, ale istotną rolę odgrywa też postępująca rozbudowa sieci dróg szybkiego ruchu. Dzięki temu dojazd z Wielkopolski czy województwa łódzkiego jest dziś szybki i wygodny. Trzeci element to wysoka i doceniana przez pasażerów jakość obsługi w naszym porcie, w tym bardzo dogodne warunki korzystania z długoterminowych parkingów na lotnisku – podkreśla Dariusz Kuś. Ciekawostką jest, że systematycznie wzrasta liczba pasażerów przylatujących do Wrocławia z zagranicy. Jeszcze 3-4 lata temu stanowili oni ok. 25% ruchu. Obecnie ten udział przekracza 32%. Dojazd na lotnisko pasażerom z Dolnego Śląska i regionów ościennych ułatwiło też uruchomienie specjalnej autobusowej linii WRO Airport Express, kursującej między dworcami kolejowym i autobusowym a lotniskiem, a także usytuowanie tuż przy lotnisku przystanku dalekobieżnych połączeń Flixbusa.
Siatka coraz bogatsza
W ciągu ostatniego roku przybyły cztery nowe kierunki sieciowe. To przede wszystkim połączenie Air France na główne lotnisko Paryża, uruchomione pod koniec maja i od początku cieszące się ogromnym zainteresowaniem pasażerów. Wcześniej Swiss Airlines wprowadziły połączenie do Zurychu, a linie Eurowings (należące do Luftansy) uruchomiły rejsy do Stuttgartu. Z kolei od 25 lutego 2019 r. wystartuje nowe połączenie do Brukseli, wprowadzane przez flagowe belgijskie linie Brussels Airlines. – Pasażerowie mają do dyspozycji kluczowe połączenia do najważniejszych portów przesiadkowych na świecie i w Europie, jak Frankfurt, Monachium i Kopenhaga, w ostatnim czasie zyskali też wyczekiwane kierunki jak główne lotnisko Paryża, Zurych czy Bruksela. Zrealizowaliśmy w ten sposób nasze plany, a przyszłościowo myślimy już o pozyskaniu kolejnych strategicznych dla regionu połączeń do europejskich hubów przesiadkowych, w tym Amsterdamu czy Londynu Heathrow – dodaje Dariusz Kuś. Największą liczbę pasażerów odnotowują przewoźnicy niskokosztowi, sukcesywnie rozwijający siatkę połączeń z Wrocławia. Na prawie wszystkich kierunkach południowych, z powodzeniem funkcjonujących przez cały rok, oraz na Wyspy Brytyjskie w samolotach regularnie zajętych jest ponad 90% miejsc. – Można powiedzieć, że połączenia przewoźników niskokosztowych dzielą się na popularne i bardzo popularne. To pokazuje, że siatka dobrze odpowiada oczekiwaniom pasażerów. Na uwagę zasługuje fakt, że nowości okazują się zwykle strzałem w dziesiątkę. Z punktu widzenia pasażerów liczy się też to, że siatka połączeń jest coraz bardziej zróżnicowana – mówi Dariusz Kuś.
Dynamicznie rośnie liczba podróżnych i oferowanie na kierunkach wschodnich. W nowym, zimowym rozkładzie lotów doszły dwa takie połączenia – Kijów Boryspol (Ryanair) oraz Charków (Wizz Air). W rezultacie lotnisko podwoiło oferowanie na tych kierunkach. Łącznie w rozkładzie lotów na sezon zimowy 2018/2019 znalazło się 58 połączeń, w tym 41 niskokosztowych, 10 sieciowych oraz 7 czarterowych (czartery turystyczne rozwijają się w tym roku bardzo dynamicznie). Jeszcze nigdy zimowa oferta wrocławskiego lotniska nie była tak bogata. Dodajmy, że Port Lotniczy Wrocław został uznany za jeden z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Zajął 7 miejsce w rankingu „Anker Report", przygotowanym na podstawie danych serwisu Flight Global. Pod uwagę brano liczbę nowych kierunków wprowadzonych w ciągu roku. Pod tym względem wrocławskie lotnisko znalazło się wśród portów o globalnym znaczeniu, jak Moskwa, Berlin czy Paryż.
Port inwestuje w infrastrukturę
Jedną z kluczowych inwestycji lotniska w tym roku była rozbudowa istniejącej płyty do odladzania wraz z kompletną towarzyszącą infrastrukturą. Odladzanie to standardowa procedura przy temperaturze poniżej zera, opadach śniegu lub deszczu, a inwestycja była niezbędna w związku ze wzrostem ruchu lotniczego we Wrocławiu – o poranku, w tzw. szczycie operacyjnym, z wrocławskiego lotniska samolot startuje co kilka minut. Dodajmy, że port dysponuje już najnowocześniejszym systemem nawigacyjnym do prowadzenia operacji w trudniejszych warunkach atmosferycznych (ILS Cat. II). W planach na rok 2019 jest budowa hotelu przy lotnisku oraz rozpoczęcie przebudowy w terminalu pasażerskim.
Redakcja serwisu pytała czy pojawi się oferta autobusu do dworca kolei w Słubicach i otrzymała:-
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowski ns serwerze
lubuskie.pl>
Data: środa, 14 listopada 2018
Temat: odpowiedź
Witam Panie Adamie, poniżej odpowiedź na Pana pytanie. Odpowiedzi udziela Piotr Tykwiński Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
Odpowiadając na pytanie pana Adama Fularza nadesłane na adres e-mail: sekretariat.dg(na serwerze)
lubuskie.pl w piątek 9 listopada br., uprzejmie podaję, co następuje. Wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy (od 9 grudnia br.) ilość regionalnych połączeń kolejowych obsługujących przystanek kolejowy Słubice zwiększy się dwukrotnie, tj. z 4 do 8 pociągów na dobę. Organizacja połączeń autobusowych z przystanku kolejowego do centrum miasta leży natomiast w kompetencji burmistrza Słubic, który jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego na obszarze Gminy Słubice.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Wniosek do Radnych Sejmiku WŚ
Ekspres Regionalny, czyli propozycja całkowitej przebudowy systemu kolei województwa świętkorzyskiego
Jak informuje w liście UMWŚ - pociągi regio pomijające mniejsze stacje pośrednie rzekomo są zakazane prawnie w tym województwie. Wnoszę wiec o zmianę przepisów lokalnych jakie UMWŚ sporządził. Tego typu usługi transportowe są podstawą sukcesu transportu w regionach.
W prawie całych Niemczech pociągi osobowe przyspieszone to podstawa systemu komunikacji regionalnej. Kursują według taktowanego rozkładu jazdy (w wypadku Frankfurtu co 30 minut). Zazwyczaj mają za zadanie łączyć miasta 50- i 100- tysięczne z resztą sieci kolejowej. Stawiane są im dość wysokie wymagania: prędkość handlowa wyższa niż samochodu osobowego na tej trasie, klimatyzacja, fotele lotnicze, czystość i komfort (wszystko naturalnie w cenie biletu drugiej klasy), jeszcze wyższy komfort w klasie pierwszej. Noszą nazwy handlowe uosabiające wysoką prędkość handlową- na przykład na linii do Frankfurtu nad Odrą kursują pociągi oznaczone jako RegioExpress (RE). W objaśnieniach do systemu kolejowego DB można znaleźć informację, że RE ma stanowić "szybki produkt" łączący kolej dalekobieżną i regionalną w jeden system. Istotnie, pociągi tego typu mają wydłużone relacje i są pociągami osobowymi przyspieszonymi o bardzo wysokim standardzie. Ostatnio wracając z Magdeburga ekspresem regionalnym linii RE1 natknąłem się na zamontowane w wagonach bezprzedziałowych drugiej klasy ekrany ciekłokrystaliczne wyświetlające program telewizji pokładowej pociągu oraz odjazdy autobusów ze stacji posrednich. System ten nazywał się InfoMobil Plus i miał być zastosowany we wszystkich pociągach osobowych przyspieszonych typu IRE i RE. Ekrany pokazują położenie pociągu na trasie, pogodę, zapowiedzi filmów w kinach, krótkie filmy krajoznawcze itd. Sprawdziłem, w całym składzie pociągu składającego się z dwupiętrowych nowoczesnych klimatyzowanych wagonów bezprzedziałowych drugiej i pierwszej klasy znajdowały się ekrany ciekłokrystaliczne.
Oddzielną kategorię pociągów stanowią RegionalExpress (RE), również osobowe przyspieszone, ale o nieco niższym standardzie i krótszych relacjach. Kursują w stałych częstotliwościach- co 30 lub 60 minut łącząc większe ośrodki regionu. Ich rozkład jazdy wygląda dość interesująco- od jednego większego miasta do drugiego zatrzymują się na każdej stacji, a następnie nie zatrzymują się przez jakieś 50- 30 km, dzięki czemu osiągają wysoką prędkość, równą mniej więcej polskim pociągom pospiesznym. W wypadku Frankfurtu nad Odrą z dwóch pociągów na godzinę jeżdżących do Eisenhuettenstadt jeden zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, a drugi nie zatrzymuje się na stacjach pośrednich, stając się pociągiem pospiesznym, aby na dalszym odcinku relacji stać się na powrót osobowym. Zazwyczaj obsługa mniejszych stacji i przystanków osobowych następuje co godzinę lub dwie, co drugim składem pociągu na danej linii.
Proponuję ekspresy regionalne na trasie Warszawa- Kielce przez CMK, Katowice-Kielce p. CMK, Kielce-Ostrów Świętokrzyski, Kielce-Sandomierz.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
"w latach 2016-2017 Grupa PKP zleciła rozbiórki linii między innymi z Sulechowa do Świebodzina, z Kępna do Namysłowa, z Janowca Wielkopolskiego do Skoków, z Legnicy do Ścinawy oraz – bezpowrotnie odcinając od kolei powiatowy Golub-Dobrzyń – z Brodnicy do Kowalewa Pomorskiego. "
wg http://www.zbs.net.pl/zbs98.pdf