Redakcja otrzymała-
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw.
lubuskie.pl>
Data: wtorek, 11 grudnia 2018
Temat: pytanie o loty do Warszawy
Do: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
DW:
p.sieniawska@lubuskie.plWitam Panie Adamie, poniżej odpowiedzi na Pana pytania, odpowiedzi udziela:
Piotr Tykwiński, Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Odpowiadając na pytania pana Adama Fularza w sprawie unieważnionego przetargu pn. „Promocja Województwa Lubuskiego w tym Miasta Zielona Góra poprzez przewoźnika lotniczego operującego na międzynarodowych połączeniach lotniczych z i do lotniska Zielona Góra/Babimost.", uprzejmie podaję, co następuje.
1. Przeprowadzenie ww. przetargu nieograniczonego nie jest obecnie planowane.
2. W ww. postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, dlatego przetarg musiał być unieważniony. Nie wpłynęły również żadne zapytania, informacje, czy uwagi ze strony przewoźników lotniczych, w związku z tym nie są znane przyczyny braku zainteresowania ww. zamówieniem publicznym.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
m.iwanowski@lubuskie.pl(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, (...)
________________________________
Od: "Adam Fularz" <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Do: "Iwanowski Michał" <
m.iwanowski@lubuskie.pl>
Wysłane: poniedziałek, 10 grudnia, 2018 17:02:25
Temat: pytanie o loty do Warszawy
Czy Umwl rezygnuje z lotów do Warszawy? Nie ogłoszono przetargu. Poprzednio przetarg został ogłaszony 24.11.2016 i dotyczył Promocji WL poprzez przewoźników lotniczych operujących z lotniska Zielona Góra/Babimost do Warszawa i z Warszawy do lotniska Zielona Góra/Babimost. Promocja ta obejmowała lata 2017 - 2018. Za 20 dni jest koniec tego okresu.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Mimo że łączy dwa pobliskie miasta- pociąg regionalny z Opola do Częstochowy kursuje dwa razy w tygodniu. Do tego jeszcze przed jego uruchomieniem testowano czy w ogóle będzie popyt pasażerów. Wykonane były kursy próbne.
--
Od: Dominik Lebda <dominik.lebda na serw.
p-r.com.pl>
Data: wtorek, 11 grudnia 2018
Temat: pytanie
Do: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Dzień dobry,
terminy kursowania (5) i (7), czyli kursuje w piątki i niedziele.
Pozdrawiam,
Dominik Lebda
Rzecznik Prasowy
Przewozy Regionalne sp. z o.o. ( ...)
pon., 10 gru 2018 o 16:08 Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl> napisał(a):
>
> W jakie dni kursuje pociąg regio z Opola do Częstochowy? Nie mogę znaleźć w rozkładzie. ..
(...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Pytanie:
Czy MI ma ofertę transportu dla mieszkańców aglomeracji Węgorzewo, Kętrzyn, Bielsk Podlaski, Sędziszów Małopolski, Prudnik i Kędzierzyn-Koźle- gdzie trwa likwidacja publicznych systemów transportowych- pozostałości po PKS-ach? Czy MI podjęło konkretne działania by system transportu zbiorowego w tych ośrodkach gospodarczych nadal był oferowany w sposób systemowy? Istnieje obawa że na terenie tych regionów Polski komunikacja zbiorowa będzie miała w większości relacji formę tylko okresową i coraz bardziej sporadycznie oferowaną.
Odpowiedź na pytanie redakcji:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: wtorek, 11 grudnia 2018
Temat: Pytanie o transport zbiorowy
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad nowelizacją ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, która pozwoli na stworzenie systemu połączeń autobusowych adekwatnego do potrzeb transportowych mieszkańców poszczególnych regionów.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. (..)
media na serw
mi.gov.pl@MI_GOV_PL
facebook.com/MIGOVPL __________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf </mail/u/0/s/?view=att&th=1679cde49771fc5d&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1>
W związku z przekazanymi przez Panią/Pana danymi osobowymi informujemy, iż Minister Infrastruktury jako administrator danych przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz zgodnie z zasadami, z którymi mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowej
https://www.gov.pl/infrastruktura/informacje-dotyczace-przetwarzania-danych-osobowych Zanim wydrukujesz tę wiadomość upewnij się, czy jest to konieczne. Proszę pomyśl o środowisku.
</mail/u/0/s/?view=att&th=1679cde49771fc5d&attid=0.2&disp=emb&zw&atsh=1>
Wiadomość ta jest przeznaczona do wyłącznego użytku adresata.
Jeśli nie jesteś adresatem tej wiadomości, to wszelkie jej rozpowszechnianie, dystrybucja, reprodukcja, kopiowanie, publikacja lub wykorzystanie jest zabronione.
Jeśli otrzymałeś tę wiadomość przez pomyłkę, bezzwłocznie skontaktuj się z nadawcą wiadomości oraz usuń wiadomość z komputera.
Please consider the environment before printing this e-mail.
This e-mail may contain privileged information.
If you are not the intended recipient (or have received this e-mail by mistake) please notify the sender immediately and destroy this e-mail.
Any unauthorized copying, disclosure or distribution of the material in this e-mail is strictly forbidden.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
Samoloty w barwach sieciowych przewoźników – Lufthansy, Air France, SAS oraz SWISS – można dziś spotkać na wrocławskim lotnisku częściej niż kiedykolwiek przedtem. A będzie ich jeszcze więcej: już w lutym zadebiutują flagowe linie belgijskie Brussels Airlines, a od sezonu letniego holenderski potentat KLM. Liczba pasażerów korzystających z połączeń sieciowych wzrosła w tym roku o ponad 20%.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, KLM) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2zSvpgs
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 11 grudnia 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław: już 20 połączeń sieciowych dziennie
Samoloty w barwach sieciowych przewoźników – Lufthansy, Air France, SAS oraz SWISS – można dziś spotkać na wrocławskim lotnisku częściej niż kiedykolwiek przedtem. A będzie ich jeszcze więcej: już w lutym zadebiutują flagowe linie belgijskie Brussels Airlines, a od sezonu letniego holenderski potentat KLM. Liczba pasażerów korzystających z połączeń sieciowych wzrosła w tym roku o ponad 20%.
Tylko w ostatnim roku przewoźnicy uruchomili lub ogłosili aż pięć nowych połączeń sieciowych z Wrocławia: do Zurychu, Stuttgartu, Paryża (na główne lotnisko Charles de Gaulle), a także do Brukseli (od 25 lutego 2019) oraz do Amsterdamu Schiphol (od 6 maja 2019).
Z Wrocławia za ocean
Licząc z nowymi połączeniami, pasażerowie będą mieli do dyspozycji nawet 20 sieciowych połączeń dziennie, sześć rejsów dziennie do Warszawy, cztery do Frankfurtu, trzy do Monachium, po jednym do Paryża (CDG), Amsterdamu i Düsseldorfu. Sześć razy w tygodniu można polecieć do Kopenhagi, po cztery rejsy realizowane są na trasach do Zurychu i Stuttgartu, a do Brukseli samoloty będą latały trzy razy w tygodniu. Bilety na oba połączenia uruchamiane w 2019 roku są już dostępne w systemach rezerwacyjnych przewoźników. – Oferta połączeń sieciowych jest obecnie najbogatsza w historii naszego lotniska. Obejmuje największe w Europie porty przesiadkowe, a jednocześnie dobrze koresponduje z potrzebami biznesu w regionie. Umożliwia m.in. dogodne zaplanowanie business day z wylotem z Wrocławia. Wyraźnie rośnie również udział pasażerów poruszających się w ruchu tranzytowym, w tym zwłaszcza na trasach międzykontynentalnych – mówi Dariusz Kuś.
Przypomnijmy, że trzymilionowy, rekordowy pasażer wrocławskiego lotniska przyleciał z Meksyku przez Paryż (CDG). Wśród atrakcyjnych połączeń przesiadkowych z Paryża wybieranych prze pasażerów są też egzotyczne Sao Paulo, Mauritius czy Rio de Janeiro. Pasażerowie podróżujący np. do i ze Stanów Zjednoczonych często korzystają też z przesiadek we Frankfurcie, Monachium czy Kopenhadze. Po uruchomieniu rejsów do Amsterdamu wachlarz możliwości na dalekich trasach będzie jeszcze szerszy. Lotnisko Schiphol, główny port linii KLM, czyli jednego ze światowych potentatów, zapewnia dogodne połączenia m.in. do Nowego Jorku, Bostonu, Detroit, Waszyngtonu, Los Angeles czy Montrealu, a spośród innych kierunków m.in. do Szanghaju, Tokio. Dotrzemy tam także z liniami Air France przesiadając się na lotnisku Charlesa de Gaullea'a.
Znakomite wyniki przewoźników sieciowych
Rozwój segmentu sieciowych połączeń międzynarodowych na wrocławskim lotnisku dobrze obrazują liczby. W okresie od stycznia do końca października 2018, z oferty przewoźników skorzystało blisko 400 tys. pasażerów, co oznacza wzrost aż o 21,7% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Liczba operacji lotniczych, tj. startów i lądowań, w tym segmencie ruchu wzrosła o 35,9%. Uwagę zwraca również fakt, że w samolotach zajętych jest bardzo dużo miejsc, np. na trasie do Paryża (CDG) blisko 90%. Popularność tego połączenia docenił sam przewoźnik, wprowadzając - od nowego sezonu - większe samoloty na tej trasie. Natomiast pod względem liczby pasażerów najpopularniejsze są połączenia do niemieckich hubów przesiadkowych i kluczowych centrów biznesowych, czyli do Frankfurtu i Monachium.
Czy można się spodziewać dalszego rozwoju połączeń sieciowych z Wrocławia? Jakie nowe kierunki mogą się pojawić?
– Chciałbym podkreślić, że sukcesywnie realizujemy nasze strategiczne cele. Zyskaliśmy długo oczekiwane połączenia do Brukseli, a nieco wcześniej do Zurychu. Ogromnym sukcesem jest uruchomienie rejsów do Amsterdamu i do Paryża – mówi Dariusz Kuś. Łącznie w rozkładzie lotów na sezon zimowy 2018/2019 znajduje się 10 połączeń do portów przesiadkowych (w tym krajowe na Lotnisko Chopina w Warszawie). Dodajmy przy tym, że podział na segmenty sieciowy i niskokosztowy w przypadku części kierunków się zaciera. Np. rejsy do Paryża (CDG) wybierają też turyści, a z niskokosztowych połączeń do Londynu, na lotniska Stansted (Ryanair) i Luton (Wizz Air), a także do Sztokholmu, Dublina, Madrytu czy Mediolanu korzysta coraz więcej tzw. białych kołnierzyków. Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku wrocławskie lotnisko obsłuży ponad 3,3 mln podróżnych, co będzie oznaczało wzrost na poziomie ok. 15% w porównaniu do 2017 roku. Port Lotniczy Wrocław został uznany za jeden z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Zajął 7 miejsce w rankingu „Anker Report", przygotowanym na podstawie danych serwisu Flight Global. Pod uwagę brano liczbę nowych kierunków wprowadzonych w ciągu roku. Pod tym względem wrocławskie lotnisko znalazło się wśród portów o globalnym znaczeniu, jak Moskwa, Berlin czy Paryż.
List do UMWL
Drodzy Państwo,
Dlaczego nie spytać potencjalnych użytkowników lotniska, jaką nazwę handlową (nie prawną, bo tej nie trzeba zmieniać by lotnisko mogło dla celów marketingu zmienić nawę handlową na inną) powinno nosić tutejsze lotnisko? Przygotowałem kwestionariusz, mogą go Państwo wykorzystać. Jak sądzę, lotnisko może mieć problem, bo dofinansowywane przez UMWL loty z Babimostu do Warszawy kończą się z końcem grudnia a nie słyszałem o ogłoszeniu kolejnego przetargu na loty startujące za ok. 21 dni...
Załącznik: Kwestionariusz w sprawie zmiany nazwy handlowej (nie- nazwy prawnej)
Dear Airlines,
We are launching a questionnaire, concerning a small airport in one village, that needs a new start after the current investment programme will be completed. The passenger airport is 41 years old, and it was serving only small domestic airlines, at a loss of over 100 million euro for its lifetime. Now another terminal building is built, however, it is a state- owned airport - and - as such, it was never much advertised. There is also an abandoned and unused ghost rail station approx. 1500- 2000 meters nearby. The airport is located around Frankfurt an der Oder, on the Polish side of the border.
We want to convince local population and local authorities for a name change, and we want also that the authorities would reopen the rail station at the airport, with direct trains to Berlin every hour. The rail line to the airport should enable uninterrupted 160 km/h service, all the way to Berlin, as most of the track is Berlin- Warsaw Express Line. A dedicated train company could be created for the purpose of comfortably carrying passengers into central Berlin. I am not sure, if a travel time of 1 hour 20 minutes is possible. A bus connection to Berlin could also be reopened for the purpose of connecting Berlin and its new airport, if such a new start will be possible.
Please answer the question, which name suits best for the new airport:
[ ] Berlin Brandenburg International
[ ] Berlin - Frankfurt (Oder)
[ ] Berlin - Zielona Góra
[ ] Berlin Greater Poland International
[ ] Berlin Wielkopolska
[ ] Berlin Lubuskie
[ ] Zielona Góra - Babimost (current name)
[ ] Gorzów- Zielona Góra
[ ] Berlin- Poznań
[ ] other proposal __________________________
Please answer, if the rail station at the airport should be reopened if new airlines would serve the airport
yes [ ]
no [ ]
Thank You.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Tekst public relations
Wg
opolskie.plPociągi wracają na trasy, które m.in. z powodu braku rentowności były wcześniej likwidowane. To między innymi wydłużenia trasy z Wrocławia przez Opole do Częstochowy. Dodatkowe pociągi pojadą do Wrocławia i Zawadzkiego. Wydłużona zostanie relacja Zawadzkie – Wrocław przez Opole Zachodnie. Dwie pary pociągów dodatkowo pojadą do Wrocławia przez Jelcz Laskowice. Będzie też rano kursował pociąg z Brzegu (5:35) do Gliwic (7:20) przez Strzelce Opolskie. Połączenie testowane w te wakacje, czyli pociąg do Kłodzka, będzie kursować w każdy weekend.
Remonty na opolskich torach
Trwa remont linii 136 na odcinku Gogolin – Górażdże. Ruch pociągów odbywa się tam jednym torem. Prace prowadzone są na linii Opole – Nysa, w przyszłym roku będzie to odcinek między Nysą a Łambinowicami. Tutaj odbywa się komunikacja zastępcza. Przewidywana data zakończenia prac to sierpień 2019 roku. Między 19 lutego a 8 marca będą okresowe utrudnienia w ruchu na linii Kędzierzyn-Koźle – Gliwice. Jak podkreśla Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego, tworząc nowy rozkład jazdy obok oczekiwań pasażerów, bierze się również pod uwagę ograniczenia narzucane przez Polskie Linie Kolejowe. Te są spowodowane m.in. remontami oraz koniecznością przepuszczania przez pociągi regionalne pociągów dalekobieżnych.– Staramy się realizować oczekiwania naszych mieszkańców. Na tej podstawie tworzone są połączenia. Jednak jest to rozkład jazdy bardzo trudny, bo mamy do czynienia z uciążliwymi remontami na naszych torach. To generuje nie tylko konieczność uruchamiania komunikacji zastępczej, ale i opóźnienia. A oczekiwanie np. na pociągi Intercity powodują częste opóźnienia naszych pociągów – wyjaśnia Szymon Ogłaza. Największej liczby opóźnień pasażerowie mogą spodziewać między Opolem a Kędzierzynem-Koźlem.
Coraz więcej pasażerów
W tym roku do pociągów wsiadło o 200 tysięcy pasażerów więcej w porównaniu z zeszłym rokiem. Dodajmy, że w przyszłym roku planuje się na regionalnych torach 3,36 miliona pociągokilometrów, czyli więcej niż w poprzednich latach.
Sylwester Brząkała, dyrektor opolskiego oddziału PolRegio wyjaśnia, że najbardziej "obłożonymi" pociągami są te jadące w kierunku Wrocławia, Kędzierzyna-Koźla, Raciborza, Gliwic. Dużą popularnością cieszą się połączenia do Nysy oraz Kluczborka. Najmniej pasażerów wsiada do pociągów z Kluczborka do Kępna oraz z Kluczborka do Lublińca. Podobnie jest miedzy Nysą a Kędzierzynem-Koźlem.
Samorząd Województwa Opolskiego w tym roku dopłaci 47 milionów złotych. Jest to największy wydatek samorządu. Czy wzrost cen energii wpłynie na ceny biletów, na razie nie wiadomo.
.PW
Źródło informacji:
opolskie.pl--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Jak podaje UMWM: "Dzięki umowie podpisanej przez przewoźników kolejowych z całego kraju oraz spółkę PKP Informatyka, już od 9 grudnia pasażerowie będą mogli skorzystać z ofertu Wspólnego Biletu. Dzięki temu będzie można podróżować na jednym bilecie pociągami takich przewoźników jak: Przewozy Regionalne, Koleje Małopolskie, PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie oraz Arriva RP." Wg UMWM
Warunki i zasady wspólnego blankietu - "wspólny bilet":
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/oferty/krajowe/wspolny-bilet.html--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
"Wspólny Bilet – to nowa oferta skierowana do pasażerów, którzy lubią jeździć koleją, a nie chcą tracić czasu na zbędne formalności. Teraz nie będzie trzeba mieć w portfelu lub kieszeni kilku biletów na przejazd – zostaną one zastąpione tylko jednym. Dzięki temu podróż po Polsce pociągami różnych przewoźników będzie jeszcze łatwiejsza. "
Wg UMWM
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
W listopadzie wrocławskie lotnisko obsłużyło blisko 16% pasażerów więcej. W imponującym tempie rozwijają się połączenia sieciowe, bardzo dobre wyniki notują też tanie linie. Wzrost liczby pasażerów na wrocławskim lotnisku przekracza prognozy. Port szacuje, że do końca roku obsłuży co najmniej 3,3 mln podróżnych.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2G2aihy
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 7 grudnia 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław: znakomite wyniki w listopadzie
Wrocławskie lotnisko obsłużyło blisko 16% pasażerów więcej. W imponującym tempie rozwijają się połączenia sieciowe, bardzo dobre wyniki notują też tanie linie. Wzrost liczby pasażerów na wrocławskim lotnisku przekracza prognozy.
W listopadzie Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie blisko 234 tys. pasażerów, tj. o 15,9% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. – Listopad potwierdził, że utrzymuje się trend wzrostowy we wszystkich segmentach. Cieszy nas również to, że nowości, zarówno proponowane przez przewoźników sieciowych, jak i niskokosztowych, znakomicie wpisują się w oczekiwania pasażerów – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Zwraca uwagę fakt, że przewoźnicy sieciowi osiągnęli w listopadzie wzrost na poziomie znacznie ponad 23%. Najwięcej pasażerów, blisko 15% przy podobnej liczbie rejsów jak przed rokiem, przybyło na obsługiwanej przez Lufthansę trasie do Monachium. Pod względem liczby podróżnych na pierwszym miejscu niezmienne znajduje się Frankfurt, utrzymuje się też bardzo duże zainteresowanie wprowadzonym w tym roku połączeniem Air France na główne lotnisko Paryża (Charles de Gaulle). Od sezonu zimowego przewoźnik wprowadził na tej trasie większe samoloty. Dodajmy, że już 25 lutego 2019 r. ruszy następny nowy kierunek sieciowy, Bruksela, który będzie obsługiwany przez linie Brussels Airlines. Z kolei od nowego sezonu letniego linie KLM wprowadzą połączenie do Amsterdamu, trzeciego pod względem liczby obsłużonych pasażerów portu w Europie.
Tanie linie: dużo pasażerów na wszystkich kierunkach
Przewoźnicy niskokosztowi odnotowali w listopadzie wzrost o ponad 14% w porównaniu do listopada 2017. Tradycyjnie, bardzo dużo pasażerów korzysta z połączeń do Anglii, Szkocji oraz Irlandii, ale liczba podróżnych wybierających kierunki południowe nadal wygląda tak, jakby lato wcale się nie skończyło. Wśród połączeń z tej grupy w listopadzie wyróżnił się Mediolan Bergamo, w samolotach na tej trasie zajętych było ponad 94% miejsc. Powodzeniem na zbliżonym poziomie cieszyły się też Teneryfa, Lizbona, Rzym Ciampino, Neapol, Malta czy Madryt. Z bardzo dużym zainteresowaniem spotkały się też dwa nowe kierunki wschodnie – Kijów Boryspol (Ryanair) oraz Charków (Wizz Air). Wśród innych kierunków najwięcej pasażerów latało na trasach do Eindhoven oraz Paryża Beauvais. Utrzymuje się stałe zainteresowanie kierunkami skandynawskimi. Dodajmy, że znacząco więcej podróżnych, ponad 80% w porównaniu z listopadem ubiegłego roku, wybrało wycieczki z oferty biur podróży. Można się spodziewać, że w kolejnych miesiącach segment połączeń czarterowych będzie się rozwijał jeszcze szybciej, ponieważ w drugiej połowie grudnia startują dwa nowe kierunki egzotyczne – Oman i Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj), a także hit ubiegłorocznego sezonu zimowego, czyli Zanzibar.
Wzrost ponad prognozy
Od początku roku z wrocławskiego lotniska skorzystało już ponad 3,1 mln pasażerów, co oznacza że port już pobił swój rekord roczny. – Mamy za sobą bardzo dobre 11 miesięcy. Warto podkreślić, że liczba pasażerów wykracza nawet ponad nasze wstępne prognozy, a grudzień to przecież kolejny szczyt ruchu w okresie świąteczno-noworocznym. Dlatego aktualnie szacujemy, że do końca roku lotnisko obsłuży co najmniej 3,3 mln podróżnych – podsumowuje Dariusz Kuś. Port Lotniczy Wrocław został uznany za jedno z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Zajął 7 miejsce w rankingu „Anker Report", przygotowanym na podstawie danych serwisu Flight Global. Pod uwagę brano liczbę nowych kierunków wprowadzonych w ciągu roku. Pod tym względem wrocławskie lotnisko znalazło się wśród portów o globalnym znaczeniu, jak Moskwa, Berlin czy Paryż.
Od: Rzecznik <Rzecznikna serw.
plk-sa.pl>
Data: czwartek, 6 grudnia 2018
Temat: Pytanie blokada cmk
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komunikat, 06.12.2018 r., aktualizacja godz. 14:10
Wracają pociągi na trasę Warszawa – Grodzisk Mazowiecki, Kraków, Łódź;
O godzinie 14:00 przywrócony został ruch pociągów pomiędzy Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim, Krakowem i Łodzią. Możliwe jest kursowanie pociągów przez miejscowość Parzniew. Duże zmiany w rozkładzie spowodowane zablokowaniem przejazdu kolejowo-drogowego będą odczuwalne do końca dnia. Na stacjach i przystankach podawane są bieżące informacje, w pociągach informacji udzielają drużyny konduktorskie.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie (...)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Thursday, December 6, 2018 3:23 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na
plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Re: Pytanie blokada cmk
Proszę o aktualny stan sprawy.
Pozdrawiam(..)
Otrzymałem list ze stopką:
(..)
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf