Do
UMWP
petycja: O połączenie kolejowe Rzeszów- Lubaczów jako pociąg RegioSprinter/ Ekspres Regionalny.
Szanowni Państwo,
Proponuję odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Rzeszów- Lubaczów tym razem w kategorii RegioEkspress.
Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio w woj. podkarpackim ale ich organizacja jest kompletnie odmienna niż w Polsce Zachodniej czy Europie Zachodniej. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia z Rzeszowa do miasta Lubaczów- na istniejącej trasie spalinowej Munina- Lubaczów.
Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka poprawnej, często kursującej oferty kolei regionalnej z Rszeszowa w kierunku Lubaczowa. Niestety, w tym regionie transport autobusowy zamarł, zanikł, pozostało tylko kilka powolnych kursów autobusów na dobę- około 6 w dni powszednie, z bardzo długim czasem przejazdu (nawet 2 godz. 20 min. zamiast 1 godz. 35 minut koleją), podczas gdy istniejąca infrastruktira daję szansę uruchomienia pociagów regio- ekspress na tej trasie które byłyby konkurencyjne do samochodu osobowego na tej trasie.
Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z Lubaczowa do Rzeszowa. Proponuję wprowadzenie linii spalinowej kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z miasta Rzeszów do stacji Lubaczów. Polączenie pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Osiągniętoby czas przejazdu konkurencyjny z samochodem osobowym na tej trasie. Wybrane kursy mogłyby być przedłużone do Horyńca- Zdroju.
Oto przykładowy rozkład jazdy:
Rzeszów Główny odj. 5:34, 7:43, 9:43, 11:43, 13:43, 15:43, 17:43, 19:43, 21:43
Lubaczów przyjazd 7:09, 9:09, 11:09, 13:09, 15:09, 17:09, 19:09, 21:09, 23:09
Przykładowy rozkład:
21:43 Rzeszów Główny
21:55 Łańcut
22:08 Przeworsk
22:18 Jarosław
22:22 Munina
22:31 Surochów
22:39 Bobrówka
22:43 Korzenica, Zagrody
22:46 Korzenica
22:53 Nowa Grobla
23:02 Oleszyce
23:09 Lubaczów
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do
UMWL
petycja: Czy wróci połączenie kolejowe Lublin- Międzyrzecz Podl.?
Szanowni Państwo,
Proponujemy odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Międzyrzecz Podl.
Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio w woj. lubelskim. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia z Międzyrzecza Podl. do Lublina- na istniejącej trasie spalinowej Lublin- Łuków.
Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku Lublina i Lubartowa czy Parczewa, są tylko polączenia z Międzyrzecza Podl. do Łukowa. Niestety, w tym regionie transport autobusowy zamarł, zanikł.
Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z Międzyrzecza Podl. do Lublina. Proponuję wprowadzenie linii spalinowej kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z Terespola lub Międzyrzecza Podl. do Lublina- ze zmianą kierunku. Polączenie pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Osiągniętoby czas przejazdu konkurencyjny z samochodem osobowym na tej trasie.
Oto przykładowy rozkład jazdy:
Miedzyrzecz Podlaski- odjazdy 5:30, 7:30, 9:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30, 19:30
Lublin - przyjazd 7:10 , 9:10 , 11:10 , 13:10 , 15:10 , 17:10 , 19:10 , 21:10
Przykładowy rozkład:
Miedzyrzecz Podl. 10:30
Łuków 10:54 (wraz z czasem zmiany kier. jazdy)
Radzyń Podlaski 11:09
Parczew Kolejowa 11:27
Lubartów Lipowa 11:49
Lublin Północny 12:08
Lublin 12:10
--
Z szacunkiem,
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do UMWŚ
Drodzy Państwo,
Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio na trasie Koniecpol- Częstochowa. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia lub innej relacji Koniecpol Centrum- Katowice- na tej trasie.
Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku GOP i Katowic, są tylko polączenia z Czestochowy do Kielc. Niestety, w tym regionie transport autobusowy zamarł, zanikł.
Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z centrum Koniecpola do Katowic. Czy UMWS razem z PLK zbuduje platformy peronowe w centrum miasta Koniecpol? Obecnie jedyny dworzec kolejowy jest bardzo daleko od centrum miasta.
Proponuję wprowadzenie linii kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z Koniecpola lub Kielc do Katowic- ze zmianą kierunku. Polączenie pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Oto przykładowy rozkład jazdy:
Koniecpol Centrum- odjazdy 5:50, 7:50, 9:50, 11:50, 13:50, 15:50, 17:50, 19:50
Katowice - przyjazd 7:51, 9:51, 11:51, 13:51, 15:51, 17:51, 19:51, 21:51
Przykładowy rozkład:
Koniecpol Centrum 9:50
Koniecpol Magdasz 09:52
Podlesie 09:55
Staropole Częstochowskie 09:59
Julianka 10:03
Turów 10:15
Kusięta Nowe 10:20
Częstochowa 10:28 (zmiana kierunku) odj.10:34
Częstochowa Raków 10:36
Myszków 10:59
Zawiercie 11:13
Dąbrowa Górnicza 11:30
Będzin Miasto 11:36
Sosnowiec Główny 11:41
Katowice 11:51
Istnieje wszak sieć kolei. Technicznie można wykonywać połączenia z Katowic w kierunku Kielc przez Koniecpol. Czy jest możliwe uzgodnienie połączenia Kielce- Koniecpol- Katowice z władzami woj. świętokrzyskiego?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
Ruszają nowe połączenia czarterowe z Wrocławia. Od środy (19 grudnia) polecimy bezpośrednio do Omanu, a od niedzieli (23 grudnia) – do Dubaju. Biura podróży proponują coraz więcej kierunków egzotycznych ze stolicy Dolnego Śląska. W tym sezonie do wyboru jest łącznie siedem połączeń, w tym trzy nowości.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, Shutterstock): https://bit.ly/2rMwO40
Aby pobrać całą galerię zdjęć i filmów, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 19 grudnia 2018 r.
Informacja prasowa
Już od dziś z Wrocławia nad Ocean Indyjski
Ruszają nowe połączenia czarterowe z Wrocławia – do Omanu i Dubaju. Biura podróży proponują coraz więcej kierunków egzotycznych. W tym sezonie do wyboru jest łącznie siedem połączeń, w tym trzy nowości.
W środę (19 grudnia) pierwsi turyści polecieli z Wrocławia do Omanu, znajdującego się nad samym Oceanem Indyjskim, a już w najbliższą niedzielę (23 grudnia) ruszy kolejne nowe czarterowe połączenie – do Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Tego samego dnia wystartuje również połączenie na Zanzibar, wprowadzone przez biuro podróży Itaka do oferty lotniska w ubiegłym roku. – Zanzibar cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Dlatego w tym sezonie tour operatorzy, nie tylko Itaka, ale i TUI, zaproponowali nowe kierunki egzotyczne, których atutami są m.in. doskonała pogoda do plażowania i morskich kąpieli, świetne warunki do uprawiania sportów wodnych, a także możliwość zagłębienia się w świat orientu – mówi Michał Kozak, manager ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław.
W miesiącach zimowych temperatury w Omanie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich oscylują wokół 25 st. C, o kilka stopni cieplej jest na Zanzibarze. Średnia temperatura wody w tych miejscach również wynosi ok. 25 st. C. Trzecią nowością jest Antalya w Turcji. To kierunek bardzo dobrze znany, ale po raz pierwszy dostępny jest również w sezonie zimowym. Ofertę biur podróży uzupełniają kierunki całoroczne: Hurghada i Marsa Alam w Egipcie oraz Fuerteventura, druga co do wielkości w archipelagu Wysp Kanaryjskich. – Wybór kierunków i terminów wylotu jest bardzo bogaty, dzięki czemu można wygodnie zaplanować wyjazd. Cieszymy się, że oferta biur podróży jest coraz bardziej zróżnicowana. Odpowiada to oczekiwaniom podróżnych, co widać po tym, jak znacząco wzrosła w tym roku liczba pasażerów korzystających z czarterów – dodaje Michał Kozak.
W okresie od początku tego roku do końca listopada z oferty biur podróży skorzystało już blisko 0,5 mln pasażerów wrocławskiego lotniska. To aż o 72,5% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Warto dodać, że na lotnisku we Wrocławiu zimą wszystkie loty czarterowe obsługiwane są przez rękawy lotnicze, dzięki czemu pasażerowie przechodzą z samolotu do hali lotniska w komfortowych warunkach bez względu na to, jaka temperatura jest na zewnątrz. Podróżnych przyciąga do Wrocławia również wygodny dojazd. Lotnisko ma bezpośrednie połączenie z AOW (Autostradowa Obwodnica Wrocławia), a dzięki rozbudowie sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu coraz szybszy i łatwiejszy jest dojazd do portu również dla pasażerów z Wielkopolski czy województw łódzkiego. Lotnisko zapewnia też długoterminowy parking w bardzo dogodnych cenach. Podróżni korzystający z transportu publicznego mają do dyspozycji m.in. ekspresowe połączenie autobusowe z centrum Wrocławia na lotnisko (WRO Airport Express), zintegrowane z systemem rezerwacyjnym FlixBus.
Sezon zimowy 2018/2019
7 kierunków czarterowych z Wrocławia:
NOWOŚĆ Oman – od 19 grudnia, wyloty w środy
NOWOŚĆ Zjednoczone Emiraty Arabskie – od 23 grudnia, wyloty w niedziele
NOWOŚĆ Antalya – wyloty w soboty
Zanzibar – wyloty w niedziele
Hurghada – wyloty w czwartki
Marsa Alam – wyloty w soboty
Fuerteventura – wyloty w poniedziałki
PKP Intercity pytałem:
"Czy to prawda że brak jest miejsc w pociągach popularnych relacji przed świętami i podróżni muszą wynajmować samochody osobowe by dotrzeć do domów? "
Odpowiedzi PKP Intercity:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Rzecznik <rzecznik na serwerze
intercity.pl>
Data: wtorek, 18 grudnia 2018
Temat: Pytanie o miejsce w pociągu
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
w tym roku na rozpoczęcie świątecznego szczytu przewozowego przewoźnik musi być przygotowany już od piątku 21 grudnia. Wielu podróżnych tego dnia wyruszy w świąteczną podróż. PKP Intercity będzie na bieżąco monitorować frekwencję w pociągach i jeśli zajdzie potrzeba, w miarę możliwości, uzupełni składy dodatkowymi wagonami, aby zapewnić jak największą liczbę miejsc siedzących w pociągach. Każdy kto planuje podróż w tym czasie, może na bieżąco obserwować prognozowaną frekwencję w danym pociągu na stronie
www.intercity.pl :
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/frekwencja.html Z poważaniem
Agnieszka Serbeńska
Rzecznik Prasowy
PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
pierwotny list:
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, December 18, 2018 3:21 PM
To: Rzecznik <rzecznik na
intercity.pl>
Subject: Pytanie o miejsce w pociągu
Czy to prawda że bak jest miejsc w pociągach popularnych relacji przed świętami i podróżni muszą wynajmować samochody osobowe by dotrzeć do domów?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała w odpowiedzi na pytania- list z obietnicami:
Aktualnie wspólnie z Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego koncentrujemy się na jak najszybszym powrocie kolejowych relacji pociągów na bieszczadzkie szlaki kolejowe. Z przyczyn zewnętrznych (chwilowe braki taboru) były one realizowane przy wykorzystaniu Zastępczej Komunikacji Autobusowej. Niedawno otrzymaliśmy zapewnienie, iż „pociągi" na gumowych kołach powinny zniknąć z naszych linii kolejowych do 15 stycznia 2019 r.
Serdecznie dziękuję Panu za zainteresowanie problematyką dostępności komunikacyjnej regionu Bieszczadów. W chwili obecnej koncentrujemy się na w/w priorytetach, co w niczym nie umniejsza pozytywnej oceny Pana pomysłów i sugestii.
Z poważaniem:
Jerzy Zuba – UMiG Zagórz
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Już dziś można zakupić Bilet Turysty na okres świąteczno-noworoczny. O ofertach przygotowanych przez Koleje Mazowieckie przeczytają Państwo w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do MI
Czy to prawda że w Polsce połowa potrąconych przez samochody osób została potrącona właśnie na przejściu dla pieszych? Dlaczego w Polsce przepisy są odmienne niż w Europie Zachodniej i pieszy nie ma faktycznego pierwszeństwa wchodząc na przejście? Samochody nawet w moim mieście przy granicy Niemiec zwykle w ogóle się nie zatrzymują jeśli się przechodzi przez np. 4-pasmową jezdnię. Zwykle przyspieszają. Na najbliższym przejściu na ruchliwej koło mojego biura do tej pory zginęło sześć lub więcej osób. Niestety zdjęto informację o liczbie zabitych na tablicy "czarnego punktu" jakiś czas temu.
Sam byłem leczony w szpitalu po potrąceniu na przejściu- jeden samochód akurat wyprzedzał inny i mnie uderzył. Kilka razy w tygodniu zdarza mi się (z powodu korków na drodze do centrum miasta najszybciej jest dojść pieszo) że samochód wymusza pierwszeństwo albo nawet w zeszłym tygodniu na rondzie nieopodal -gdy przechodzilem to samochód osobowy zatrzymał dopiero czujnik wykrywania pieszych przed maską. Starsi wiekiem kierowcy w ogóle nie wiedzą że w wielu krajach to piesi mają pierwszeństwo na przejściu i zdarzają się potrącenia osób z Niemiec gdzie przepisy są całkowicie odmienne.
Czy MI utrzyma przepisy które powodują wiele tysięcy ofiar śmierci rocznie? Czy to nie jest okrucieństwo ze strony polityków Państwa ministerstwa? W dodatku przesłali Państwo nieprawdziwe dane na temat kosztów śmierci osoby w wypadku samochodowym. Jest to około 2, 5 milona PLN jak ostatnio mi powiedział urzędnik w jednym z urzędów miejskich. Podane kwoty jakie przesłał mi p. Szymon Huptyś - w linku do serwisu Państwa ministerstwa- są całkowicie nierealne i są w mojej ocenie wynikiem błędów metodologii. W przypadku śmierci mamy do czynienia ze spadkiem PKB a dane Państwa ministerstwa na temat kosztów wypadków drogowych nie są wiarygodne z uwagi na skalę różnic z obliczeniami innych ośrodków i z danymi dla innych jurysdykcji.
Odpowiedź MI
Szanowny Panie Redaktorze,
obecnie obowiązujące przepisy zapewniają pieszemu pierwszeństwo w momencie zbliżania się do przejścia dla pieszych oraz jego przekraczania. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, we współpracy z ekspertami przygotowała wytyczne dotyczące montowania oświetlenia przejścia dla pieszych na drogach samorządowych i te wytyczne zostały przesłane do samorządów. Dodatkowo KRBRD prowadzi działania edukacyjne mające zwrócić uwagę opinii publicznej na kwestię bezpieczeństwa pieszych.
W kwestii kosztów wypadków drogowych MI podtrzymuje stanowisko wyrażone w odpowiedzi z 27 listopada 2018 r.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do UMWS
Drodzy Państwo,
Zauważyłem że wschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku Katowic/ GOP, a transport autobusowy zamarł, zanikł. Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna odtworzenia poł. kolei w regionach Polski gdzie kiedyś istniały, stacje, przystanki kolei ale je zlikwidowano tłumacząc to faktem że nikt od wielu lat nie zamawiał przewozów pasażerskich więc przystanki/ stacje były zbędne. Istnieje wszak sieć kolei. Technicznie można wykonywać połączenia ze zmianą kierunku podróży. Problemem jest demontaż wszystkich stacji i przystanków.
Czy gdyby istniała techniczna możliwość wykorzystania linii CMK dla przewozów regio, to UMWS zamówiłby:
1) Pociągi regio w relacji Katowice- Zawiercie- (linią CMK)- nowa łącznica albo dwukrotna zmiana kierunku-Wola Kuczkowska : odbudowa przystanku- Koniecpol - nowy przystanek Koniecpol Centrum
2) Pociągi regio w relacji Katowice- Zawiercie- (linią CMK)- nowa łącznica albo zmiana kierunku- Starzyny: odtworzenie przystanku - nowy przystanek Szczekociny z dodatkowym torem odstawczym.
3) relacja łączona: Pociągi regio w relacji Katowice- Zawiercie- (linią CMK)- zmiana kierunku na st. Psary- nowy przystanek Szczekociny z dodatkowym torem odstawczym, tutaj zmiana kierunku - Koniecpol - nowy przystanek Koniecpol Centrum.
POZDRAWIAM
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Warszawa, 7 grudnia 2018 r.
Komunikat prasowy
Więcej pociągów do Warszawy.
PKP Intercity przedstawia rozkład jazdy na sezon 2018/2019 dla województwa kujawsko-
pomorskiego
Więcej pociągów z Bydgoszczy, więcej połączeń z Torunia i Bydgoszczy do Warszawy, nowe
połączenia nad morze – to najważniejsze zmiany dla województwa kujawsko-pomorskiego
w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity, który zacznie obowiązywać 9 grudnia 2018 r.
PKP Intercity przygotowało dla mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego kilka
nowości w rozkładzie jazdy na sezon 2018/2019. TLK Ustronie relacji Przemyśl – Kołobrzeg
będzie kursować trasą okrężną, dzięki czemu przejedzie przez Inowrocław i Toruń.
Przywrócony zostanie nocny pociąg TLK Rozewie relacji Gdynia – Bielsko Biała. Skład będzie
mieć postoje m.in. w Bydgoszczy, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach.
W wakacje PKP Intercity uruchomi nocne połączenie TLK Mierzeja relacji Lublin – Hel, pociąg
zatrzyma się m.in. w Warszawie, Toruniu, Bydgoszczy i Trójmieście. Grupa wagonów z tego
składu będzie odłączana w Bydgoszczy i przez Piłę oraz Białogard pojedzie do Kołobrzegu.
Sezonowo z Bydgoszczy do Kudowy-Zdroju, prowadząc dodatkową grupę wagonów, pojedzie
pociąg TLK Halny.
Zwiększy się liczba połączeń z Torunia i Bydgoszczy do Warszawy, będzie to odpowiednio
10 i 11 par pociągów.
Podróż warto planować z wyprzedzeniem
Osoby, które planują podróże z wyprzedzeniem, mogą liczyć na atrakcyjne promocje. Oferta
Wcześniej obejmuje wszystkie kategorie pociągów i obowiązuje na dowolnie wybranych
trasach. W zależności od terminu zakupu biletu automatycznie naliczany jest rabat
w wysokości 30, 20 lub 10 proc. Oferta obowiązuje do 7 dni przed wyjazdem.
Podróże weekendowe i rodzinne mogą być tańsze
Oferta weekendowa umożliwia wielokrotne przejazdy w ramach jednego biletu. Bilet
weekendowy obowiązuje od godziny 19:00 dnia roboczego poprzedzającego dzień wolny od
pracy do godziny 6:00 pierwszego dnia roboczego następującego po dniach wolnych. Cena
Biletu Weekendowego w drugiej klasie wynosi 81 zł i umożliwia przejazdy dowolnymi
pociągami TLK i IC. Z Biletem Weekendowym MAX za 164 zł można podróżować w drugiej
klasie wszystkich pociągów PKP Intercity.
PKP Intercity ma także ofertę dla rodzin. Podróżujący w grupie liczącej od 2 do 5 osób, w
której jest dziecko poniżej 16. roku życia, mogą skorzystać z Biletu Rodzinnego. Dzięki tej
ofercie wszyscy pasażerowie otrzymają 30-procentową zniżkę.
Szczegółowe informacje dla pasażerów
Dokładne informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity pasażerowie uzyskają na
stronie
intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł
brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Warszawa, 7 grudnia 2018 r.
Komunikat prasowy
Bogatsza oferta dla Sandomierza, Starachowic i Ostrowca Świętokrzyskiego.
PKP Intercity przedstawia rozkład jazdy na sezon 2018/2019 dla województwa świętokrzyskiego
Lepszy dostęp do oferty PKP Intercity dla mieszkańców Sandomierza, Starachowic
i Ostrowca Świętokrzyskiego – tak w skrócie przedstawia się nowy rozkład jazdy PKP
Intercity 2018/2019 dla województwa świętokrzyskiego. Zmiany zaczną obowiązywać 9
grudnia 2018 r.
Rozkład jazdy na sezon 2018/2019 zapewnia podwojenie oferty PKP Intercity dla
mieszkańców Sandomierza, Starachowic i Ostrowca Świętokrzyskiego dzięki uruchomieniu
przez przewoźnika drugiego połączenia z Warszawą w standardzie IC. Pociąg IC Banach
pojedzie w relacji Warszawa – Przemyśl. TLK Ustronie będzie kursować okrężną trasą, dzięki
temu od 9 grudnia br. zyska postój na stacji we Włoszczowie. Mieszkańcy miasta będą mogli
skorzystać w ten sposób z bezpośredniego pociągu do Trójmiasta i Kołobrzegu.
Dostosowanie do prowadzonych inwestycji
Obowiązujący od 9 grudnia br. rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne
kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Trwają pracę na linii z
Warszawy do Krakowa, w związku z czym 3 pary pociągów IC, obsługiwanych nowoczesnymi
składami Flirt3 pojadą trasą objazdową na odcinku Radom – Idzikowice – Warszawa.
Ze względu na prace modernizacyjne na odcinku Lublin – Dęblin, dla pasażerów
wybierających się do Lublina zostanie przygotowana zastępcza komunikacja autobusowa.
Autokary będą dowozić pasażerów ze stacji w Radomiu/Dęblinie.
Podróż warto planować z wyprzedzeniem
Osoby, które planują podróże z wyprzedzeniem, mogą liczyć na atrakcyjne oferty
promocyjne. Super Promo to pula najtańszych biletów obowiązujących w pociągach
ekspresowych – EIP (Pendolino) oraz EIC. Natomiast oferta Promo pozwala korzystać z
pociągów ekspresowych w cenie połączeń ekonomicznych, czyli nawet o 55 proc. niższej od
ceny bazowej.
Po wyczerpaniu puli najtańszych biletów PKP Intercity proponuje zniżki w ofercie Wcześniej.
Obejmuje ona wszystkie kategorie pociągów i obowiązuje na dowolnie wybranych trasach.
W zależności od terminu zakupu biletu automatycznie naliczany jest rabat w wysokości 30,
20 lub 10 proc. Oferta obowiązuje do 7 dni przed wyjazdem.
Podróże weekendowe i rodzinne mogą być tańsze
Oferta weekendowa umożliwia wielokrotne przejazdy w ramach jednego biletu. Bilet
weekendowy obowiązuje od godziny 19:00 dnia roboczego poprzedzającego dzień wolny od
pracy do godziny 6:00 pierwszego dnia roboczego następującego po dniach wolnych. Cena
Biletu Weekendowego w drugiej klasie wynosi 81 zł i umożliwia przejazdy dowolnymi
pociągami TLK i IC. Z Biletem Weekendowym MAX za 164 zł można podróżować w drugiej
klasie wszystkich pociągów PKP Intercity.
PKP Intercity ma także ofertę dla rodzin. Podróżujący w grupie liczącej od 2 do 5 osób, w
której jest dziecko poniżej 16. roku życia, mogą skorzystać z Biletu Rodzinnego. Dzięki tej
ofercie wszyscy pasażerowie otrzymają 30-procentową zniżkę.
Szczegółowe informacje dla pasażerów
Dokładne informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity pasażerowie uzyskają na
stronie
intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł
brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redacja otrzymała:
From: Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Date: pon., 17 gru 2018 o 16:30
Subject: EL AL I LOT PODPISAŁY UMOWĘ CODE-SHARE
EL AL ISRAEL AIRLINES
I POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
PODPISAŁY UMOWĘ CODE-SHARE
Warszawa, 17 grudnia 2018 r. - Zawarte dziś porozumienie dotyczy rejsów między Tel Awiwem a Warszawą i portami regionalnymi oraz połączeń krajowych w Polsce i do wybranych krajów w Europie Środkowo-Wschodniej. Dla pasażerów oznacza to poprawę oferty i zwiększenie liczby dostępnych rejsów
EL AL i LOT zawarły dzisiaj nowe porozumienie code-share. Podczas uroczystości, która odbyła się w głównej siedzibie LOT-u w Warszawie, umowę podpisali prezesi obydwu linii lotniczych: reprezentujący EL AL Gonen Usishkin i w imieniu LOT-u Rafał Milczarski.
Umowa code-share wchodzi w życie od 20 grudnia, czyli w najbliższy czwartek. Zgodnie z jej postanowieniami, połączenie Warszawa-Tel Awiw będzie obsługiwane przez obydwie linie lotnicze – LOT udostępni swoje kody na połączeniach EL AL, a kody EL AL będą widniały na połączeniach LOT-u.
Izraelski przewoźnik udostępni także swoje kody na lotach LOT-u do Tel Awiwu z Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Lublina i Rzeszowa. Oprócz tego w ramach umowy code-share EL AL położy kody na rejsach obsługiwanych przez LOT z Warszawy na różnych trasach krajowych, a także na pięciu trasach międzynarodowych: do Lwowa na Ukrainie, do Wilna i Kowna na Litwie, do Rygi na Łotwie oraz do Tallinna w Estonii.
"Dzięki nowemu porozumieniu code-share zawartemu z LOT-em EL AL może poszerzyć ofertę połączeń do Polski i krajów w regionie dostępną dla naszych lojalnych klientów - powiedział Gonen Usishkin, prezes EL AL Israel Airlines. „Zacieśniamy relacje między Izraelem i Polską w zakresie m.in. turystyki, dziedzictwa, biznesu, a wiodącą rolę w tym procesie odegrają narodowe linie lotnicze" - dodał.
„Z ogromną przyjemnością podpisuję dziś w imieniu LOT-u umowę code-share z linią EL AL, która należy do grona najbezpieczniejszych i najbardziej godnych zaufania przewoźników na świecie. To porozumienie oznacza dla pasażerów poprawę oferty i zwiększenie liczby dostępnych rejsów. Tym samym przyczyniamy się do rozwoju relacji między naszymi krajami" - powiedział Rafał Milczarski, prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.
LOT dostrzega duży potencjał turystyczny i biznesowy w połączeniach między Polską i Izraelem. Pod względem liczby pasażerów LOT i EL Al obsługuje łącznie ponad połowę rynku między obydwoma krajami.
LOT jest dziś najszybszą rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Przewoźnik ma dziś w swojej rozkładowej ofercie 106 połączeń. Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie ponad 60 bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Miami, Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark.
(..)
Kontakt dla mediów:
Adrian Kubicki
Rzecznik Prasowy
.(..)
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
ul. Komitetu Obrony Robotników 43
02-146 Warszawa
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Nową Europę ze światem. Dla prawie 9 mln pasażerów rocznie zapewnia najkrótszą i najbardziej komfortową podróż w ramach 105 połączeń na świecie. Jako jedyny przewoźnik w regionie oferuje bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej i Singapurze. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym pozycję lotniczego lidera Europy Środkowo-Wschodniej. Jako jedyny przewoźnik wszystkie połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, najnowocześniejszymi szerokokadłubowymi samolotami świata. LOT to przede wszystkim pełni pasji i pozytywnej energii eksperci: wśród nich należący do czołówki światowego lotnictwa piloci, często mistrzowie w różnych dziedzinach sportów lotniczych. LOT jest dziś wśród linii lotniczych na świecie jednym z przewoźników z największym doświadczeniem, który w 2019 r. będzie obchodzić 90. rocznicę powstania. LOT jest także najbardziej międzynarodową polską marką. O jej znaczeniu świadczą liczne nagrody przyznawane przez organizacje branżowe i media, a przede wszystkim rosnąca z każdym rokiem popularność wśród pasażerów. Więcej najbardziej aktualnych informacji dla mediów znaleźć można pod linkiem
http://corporate.lot.com/pl/pl/biuro-prasowe(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf