Redakcja otrzymała list:
(..) Brak bezpośredniego wieczornego połączenia Warszawa – Zielona Góra w rocznym rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019 spowodowany jest koniecznością dostosowania oferty przewozowej do planowanych zamknięć torowych.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redaktor naczelny otrzymał list z odpowiedzią-
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowskina serw.
lubuskie.pl>
Data: piątek, 28 grudnia 2018
Temat: Fwd: Adam Fularz: "wprowadzenie roskrzydlania składów pociągów"
(..)
przysyłam odpowiedź na Pana "petycję dot. rozskrzydlania składów pociągów" a także na pytanie dot. połączenia kolejowego do Czerwieńska, przesłane na adres Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL. Odpowiedzi udziela wicedyrektor tego departamentu Piotr Tykwiński.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl (..)
________________________________
Od: "Mirosław Gancarz" <m.gancarz(..)
lubuskie.pl>
Do: "Michał Iwanowski" (..)
Wysłane: piątek, 28 grudnia, 2018 9:44:12
Temat: Adam Fularz: "wprowadzenie roskrzydlania składów pociągów"
Szanowny Panie Rzeczniku,
odpowiadając na dwa maile pana Adam Fularza, oba dotyczące propozycji „rozskrzydlania" składów pociągów, uprzejmie podaję, co następuje. Łączenie pojazdów kolejowych m.in. w celu uruchamiania pociągów wielorelacyjnych dotyczy nie tylko fizycznego połączenia taboru kolejowego, ale przede wszystkim zapewnienia współpracy urządzeń pokładowych w połączonych pojazdach, np. jednostek napędowych, systemów bezpieczeństwa, monitoringu czy informacji pasażerskiej. Sprawne połączenia elektryczne i elektroniczne zapewniają protokoły komunikacyjne, które nie są udostępniane przez producentów taboru. Z tego względu, oraz mając przede wszystkim na uwadze bezpieczeństwo pasażerów, łączenie składów może odbywać się jedynie w ramach tego samego typu i serii pojazdów szynowych.
Województwo Lubuskie posiada 19 pasażerskich pojazdów kolejowych, w tym 16 z napędem spalinowym (4 szt. SA105, 1 szt. SA108, 4 szt. SA133, 2 szt. SA134, 1 szt. SA137, 4 szt. SA139) oraz 3 z napędem elektrycznym serii ED78. Zatem najdłuższa seria obejmuje jedynie 4 pojazdy. Taka sytuacja uniemożliwia aktualnie planowanie pociągów wielorelacyjnych.
Z poważaniem,
Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
e-mail nr 1
________________________________
Od: "Adam Fularz" <Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl>
Do: "Sekretariat DG" <sekretariat.dg na
lubuskie.pl>
Wysłane: niedziela, 23 grudnia, 2018 13:58:30
Temat: Petycja o wprowadzenie roskrzydlania składów pociągów
do UMWL
Petycja o wprowadzenie roskrzydlania składów pociągów
Wnoszę petycję aby UMWL, jako współwłaściciel spółki, wymógł na przewoźniku PR by ten stosował koncepcję rozskrzydlania lub dzielenia/ łączenia składów w celu lepszej obsługi regionu woj. Lubuskie. Wnoszę aby składy dzielono w kilku miejscach z uwagi na układ sieci kolei w regionie.
Przykład:
Obsługa dwóch linii jednym składem pozwala zaoszczędzić sporo energii jak i lepiej wykorzystać skąpą przepustowość sieci kolei:
Pociągi z Sulęcina i z Gorzowa Wlkp. moga się łączyć w jeden skład na stacji Międzyrzecz i razem jechać do Zielonej Góry
Pociągi z Rzepina i Swiebodzina i z Poznania mogą się ze sobą łączyć na stacji Zbąszynek.
Pociągi z Forst i Węglińca mogą się łączyć na odcinku od st. Zary do Zielonej Góry
Pociągi z kierunku Zagania i z kierunku Goerlitz do Zielona Góra moga się ze sobą łączyć na stacji Zary
Rozskrzydlanie składów (w jęz. niemieckim: Fluegelung) jest silnie praktykowane w Europie Zachodniej.
Pozdrawiam,
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
e-mail nr 2:
________________________________
Od: "Adam Fularz" <Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl>
Do: "Sekretariat DG" <sekretariat.dg na serw.
lubuskie.pl>
Wysłane: niedziela, 23 grudnia, 2018 13:47:14
Temat: Pytanie o połączenia kolejowe Czerwieńska
do UMWL
Czy UMWL, jako współwłaściciel spółki, wymógłby na przewoźniku Przewozy Regionalne by ten stosował koncepcję rozskrzydlania lub dzielenia/ łączenia składów w celu lepszej obsługi regionu województwa lubuskiego. Jest możliwość aby składy dzielono w kilku miejscach z uwagi na układ sieci kolei w regionie.
W Zbąszynku: dla kierunku Zielona Góra/ Rzepin
W Sulechowie.
Propoycje kolejowe dla Czerwieńska
Czy Czerwieńsk będzie miał jakies inne poł. poranne w kierunku Poznania?
Czy pojawi się nowy przystanek "Czerwieńsk Rynek" w centrum miejscowości przy torze do Sulechowa?
Co UMWL sądzi o pomyśle na połączenie poc. regionalnego ze stacji Kostrzyn- obwodnicą Rzepina- Czerwieńsk- Sulechów (- Zbąszynek- Poznań), jadącgo z Czerwieńska do Sulechowa z pominięciem Zielonej Góry, kursującego dwa- trzy razy dziennie? Pociąg taki mógłby stanowić łącznik Czerwieńska z kierunkiem zachodnim z pominięciem Ziel. Góry, czyli skracałby czas przejazdu podróżnym z Czerwieńska, a jednocześnie umożliwiałby wybranie kolei przez podróżujących do głębi Polski z całej linii Kostrzyn- Rzepin. Obecnie ci podróżni muszą się przesiadać na stacji Przylep.
Taki efekt można tez osiągnąć poprzez manwer na stacji Sulechów: wzajemne spinanie i rozsprzęganie ze sobą składów do:
Zielonej Góry, Nowej Soli, ew. Głogowa
oraz
Czerwieńska, Nietkowa, Budachowa, Kowalowa
Rozskrzydlanie składów (w jęz. niemieckim: Fluegelung) jest silnie praktykowane w Europie Zachodniej. Obsługa dwóch linii jednym składem pozwala zaoszczędzić sporo energii jak i lepiej wykorzystać skąpą przepustowość sieci kolei.
Odjazdy dla Czerwieńska wg Koleo.pl
Dzisiaj, 15 października 2018, ze stacji Czerwieńsk odjeżdża 19 pociągów: pierwszy o 05:48, ostatni o 22:56. Najwięcej pociągów odjeżdża do stacji: Zielona Góra (9), Rzepin (8), Przylep (8), Radnica (7),Pliszka (7), Nietkowice (7), Jerzmanice Lubuskie (7), Gądków Wielki (7), Bytnica (7) i Budachów (7).
Odjazdy ze stacji Czerwieńsk w dniu 15 października 2018
Babimost
(rozkład PKP Czerwieńsk - Babimost)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Będów
(rozkład PKP Czerwieńsk - Będów)
07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723
Bielin
(rozkład PKP Czerwieńsk - Bielin)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503
Bochnia
(rozkład PKP Czerwieńsk - Bochnia)
10:12 IC
8304
Boleszkowice
(rozkład PKP Czerwieńsk - Boleszkowice)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503
Brzeg
(rozkład PKP Czerwieńsk - Brzeg)
10:12 IC
8304
Brzeg Dolny
(rozkład PKP Czerwieńsk - Brzeg Dolny)
10:12 IC
8304
Brzesko Okocim
(rozkład PKP Czerwieńsk - Brzesko Okocim)
10:12 IC
8304
Brzozowiec Gorzowski
(rozkład PKP Czerwieńsk - Brzozowiec Gorzowski)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Budachów
(rozkład PKP Czerwieńsk - Budachów)
07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723
Bukowiec Międzyrzecki
(rozkład PKP Czerwieńsk - Bukowiec Międzyrzecki)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Bytnica
(rozkład PKP Czerwieńsk - Bytnica)
07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723
Bytom Odrzański
(rozkład PKP Czerwieńsk - Bytom Odrzański)
10:12 IC
8304
Chociszewo Rogoziniec
(rozkład PKP Czerwieńsk - Chociszewo Rogoziniec)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Chojna
(rozkład PKP Czerwieńsk - Chojna)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 18:43 IC
3804
Czepino
(rozkład PKP Czerwieńsk - Czepino)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503
Częstochowa Stradom
(rozkład PKP Czerwieńsk - Częstochowa Stradom)
10:12 IC
8304
Daleszewo Gryfińskie
(rozkład PKP Czerwieńsk - Daleszewo Gryfińskie)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503
Dąbrówka Wielkopolska
(rozkład PKP Czerwieńsk - Dąbrówka Wielkopolska)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Deszczno
(rozkład PKP Czerwieńsk - Deszczno)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Dębica
(rozkład PKP Czerwieńsk - Dębica)
10:12 IC
8304
Dolna Odra
(rozkład PKP Czerwieńsk - Dolna Odra)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503
Drzeńsko
(rozkład PKP Czerwieńsk - Drzeńsko)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505
Gądków Wielki
(rozkład PKP Czerwieńsk - Gądków Wielki)
07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723
Głębokie Międzyrzeckie
(rozkład PKP Czerwieńsk - Głębokie Międzyrzeckie)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Głogów
(rozkład PKP Czerwieńsk - Głogów)
10:12 IC
8304
Godków
(rozkład PKP Czerwieńsk - Godków)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503
Gorzów Wielkopolski
(rozkład PKP Czerwieńsk - Gorzów Wielkopolski)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Gorzów Wielkopolski Karnin
(rozkład PKP Czerwieńsk - Gorzów Wielkopolski Karnin)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Gorzów Wielkopolski Zamoście
(rozkład PKP Czerwieńsk - Gorzów Wielkopolski Zamoście)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Gorzów Wielkopolski Zieleniec
(rozkład PKP Czerwieńsk - Gorzów Wielkopolski Zieleniec)
16:07 REG
78566 18:33 REG
78568
Górzyca
(rozkład PKP Czerwieńsk - Górzyca)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505
Gryfino
(rozkład PKP Czerwieńsk - Gryfino)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 18:43 IC
3804
Jarosław
(rozkład PKP Czerwieńsk - Jarosław)
10:12 IC
8304
Jerzmanice Lubuskie
(rozkład PKP Czerwieńsk - Jerzmanice Lubuskie)
07:06 REG
77229 08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 16:44 REG
7767518:59 REG
70721 22:56 REG
70723
Kostrzyn
(rozkład PKP Czerwieńsk - Kostrzyn)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505 18:43 IC
3804
Kowalów
(rozkład PKP Czerwieńsk - Kowalów)
08:44 REG
78501 14:16 REG
78503 16:14 REG
78505
Kraków Główny
(
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redaktor naczelny serwisu otrzymał:
Od: media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: piątek, 28 grudnia 2018
Temat: Pytanie prasowe-potrącenia na pasach
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury nie jest właściwe w kwestii odszkodowań za wypadki komunikacyjne.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(..)
facebook.com/MIGOVPL From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na serw.
wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, December 12, 2018 10:51 AM
To: media
Subject: Pytanie prasowe-potrącenia na pasach
Do MI
Kto wypłaca odszkodowania jeśli sprawca potrącenia samochodem pieszego na pasach-zbiegł? Ostatnio jest to nagminne.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Już po raz kolejny mieszkańcy i turyści, którzy planują spędzić Sylwestra w stolicy polskich Tatr, mogą liczyć na komfortowy i szybki dojazd z Krakowa. Kursy pociągami Kolei Małopolskich będą doskonałą alternatywą dla zakorkowanych w tym okresie dróg. Co więcej, wszyscy zainteresowani będą mogli skorzystać z oferty wojewódzkiego przewoźnika nie tylko ostatniego dnia roku, ale także w każdy styczniowy weekend.Jak co roku, zapewne i teraz Małopolanie i turyści licznie przybędą pod Giewont, by świętować zakończenie starego i powitanie Nowego Roku. Organizatorzy przygotowali mnóstwo atrakcji, a my do tych atrakcji zapewnimy bezpieczny i komfortowy dojazd, tak by jak najwięcej osób mogło skorzystać ze wspólnej zabawy– mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.
Dla uczestników Sylwestra na Równi Krupowej w Zakopanem zostanie uruchomiony także dodatkowy pociąg powrotny - 1 stycznia 2019, który zatrzyma się na wszystkich przystankach pomiędzy Zakopanem a Rabką Zdrój. W pociągu znajdzie miejsce siedzące ok. 450 osób. Kurs wystartuje z Zakopanego o 02:48 i dotrze do Krakowa Głównego o 06:21.Dodatkowe kursy Kolei Małopolskich odbędą się:29 i 31 grudnia br. (oraz 1, 5-6, 12-13, 19-20, 26-27 stycznia 2019):8:10 – odjazd z Krakowa Głównego8:33 – Kraków Płaszów11:36 – przyjazd do Zakopanego29 grudnia br. (oraz 1, 5-6, 12-13, 26-27 stycznia 2019):18:31 – odjazd z Zakopanego21:45 – Kraków Płaszów22:04 – przyjazd na przystanek Kraków Olsza Ceny biletów: normalny 14 zł, studencki 6,86 zł. Obowiązują wszystkie ulgi ustawowe.
Wg UMWM
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała list poniższej treści w którym PKP PLK twierdzi że serwis (
www.wolnorynkowy.pl ) w którym opublikowałem ten tekst, nie funkcjonuje:
Od: Jakubowski Karol <Karol.Jakubowski na serwerze
plk-sa.pl>
Data: piątek, 28 grudnia 2018
Temat: PKP PLK odpowiada na pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: "adam.fularz na serw.
wieczorna.pl" <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Adamie, wskazany przez Pana serwis nie funkcjonuje i nie posiadamy informacji, żeby prowadził Pan działalność dziennikarską. Wczoraj udzielona została Panu odpowiedź. W przypadku kolejnych pytań zachęcam do skorzystania z
https://www.plk-sa.pl/kontakt/formularze-kontaktowe/Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa (....)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz ma serw.
wieczorna.pl]
Sent: Friday, December 28, 2018 8:37 AM
To: Rzecznik <Rzecznik na
plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Re: PKP PLK odpowiada na pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Wzywam do odpowiedzi w trybie prawa prasowego-nadal prowadzę np. serwis
www.wolnorynkowy.pl czy -w poniższym wątku- wydanie lokalne białostockie i łomżynskie.
Rzekomo poinformowali Państwo samorządy o rezygnacji z inwestycji. Publikowalem list jednego z samorządowców.
Mam wrażenie że odpowiedź jaką udzielił mi p. Jakubowski- jest fałszywa. Lokalni samorządowcy ten problem przedstawiali inaczej. Twierdzili o całkowicie wstrzymanej inwestycji. Zabrakło rzekomo Państwu pieniądzy- czy to prawda?
Pozdrawiam
W dniu czwartek, 27 grudnia 2018 Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl> napisał(a):
> Redakcja otrzymała
> -----
> Od: Jakubowski Karol <Karol.Jakubowski na serw.
plk-sa.pl>
> Data: czwartek, 27 grudnia 2018
> Temat: Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
>
>
> Szanowny Panie Redaktorze, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie zrezygnowały z realizacji drugiego zadania na linii pomiędzy Śniadowem a Łapami. W przypadku dysponowania środkami finansowymi z RPO, inwestycja ta może być zrealizowana. Następnym razem proszę swoje pytania kierować poprzez formularz kontaktowy umieszczony na stronie:
https://www.plk-sa.pl/kontakt/formularze-kontaktowe/>
>
> Pozdrawiam
>
>
>
> Karol Jakubowski
>
> Zespół prasowy
>
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
>
> ul. Targowa 74
>
> (..)
>
>
> From: Adam Fularz
> Sent: Wednesday, December 5, 2018 10:52 AM
> To: Rzecznik <Rzecznik na serw.
plk-sa.pl>
> Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
>
>
>
> Czy PKP PLK potwierdza że zamiast torowiska na odcinku Sniadowo- Łomża planowana jest droga ekspresowa S61 w relacji Sniadowo- Łomża? Czy PKP PLK - skoro same nie zamierzają (..)?
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
</mail/u/0/s/?view=att&th=167f3c6b76564f42&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Od: media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: czwartek, 27 grudnia 2018
Temat: Pytanie, czy powstanie Krajowy Program Lotniskowy- na wzór programu kolejowego?
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
w odpowiedzi na dwa pytania z 11 grudnia br. informuję, że dokumenty strategiczne związane z rozwojem transportu w Polsce wskazują kierunki rozwoju sektora transportu lotniczego, a nie konkretne inwestycje do realizacji w portach lotniczych. Decyzja odnośnie do rozwoju danego lotniska, bądź wznowienia lotniska użytkowanego w przeszłości, należy do zarządzającego danym lotniskiem i musi uwzględniać szereg czynników, zarówno ekonomicznych, jak i społecznych. Jednocześnie należy mieć na uwadze, iż dofinansowanie budowy bądź rozbudowy lotnisk z budżetu państwa mogłoby zostać uznane przez Komisję Europejską za niedozwoloną pomoc publiczną.
Na potrzeby realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku opracowany zostanie dokument programowy stanowiący wytyczne dla rozwoju rynku transportu lotniczego w Polsce. Dokument ten, uwzględniając nowe prognozy ruchu lotniczego w Polsce, będzie wskazywał kierunki rozwoju infrastruktury lotnisk i ATM w Polsce, oraz będzie stanowił instrument polityki transportowej państwa w zakresie lotnictwa cywilnego.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(...)
From: Adam Fularz [mailto:
Adam.Fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Monday, December 10, 2018 10:33 PM
To: media
Subject: Pytanie, czy powstanie Krajowy Program Lotniskowy- na wzór programu kolejowego?
Pytanie, czy powstanie Krajowy Program Lotniskowy- na wzór programu kolejowego?
Pytanie o politykę partii rządzącej w zakresie zlikwidowanych portów lotniczych
do Ministra Infrastruktury i Budownictwa
Szanowni Państwo,
Po latach ponawiam pytanie.
Czy rząd w Polsce nie uważa za stosowane wysłuchać mojego głosu (2 lata temu zamieszczonego w czasopiśmie Rzeczypospolita) i zmienić- niesamowicie okrutnej polityki nie- finansowania rozwoju lotnisk lokalnych - polityki wadliwej z punktu widzenia nowoczesnego ekonomisty wolnorynkowego wierzącego w celowość wspierania finansowego gałęzi przemysłu typu infant industries, którą w szczególności są lokalne lotniska?
Czy w tym kontekście nie powinien powstać Krajowy Program Lotniskowy, na wzór Krajowego Programu Kolejowego? Lotniskom w Bieszczadach, na Podlasiu czy w innych regionach kraju- pozbawionych lotnisk- bardzo niewiele brakuje by móc obsługiwać loty pasażerskie. Straszą nieużywane, zrujnowane terminale na Podlasiu, w Białej Podlaskiej, zaś w Bieszczadach port w Krajnej/ Arłamowie koło Przemyśla już nie obsługuje lotów pasażerskich, choć kiedyś lokalne lotnisko było źródłem niemal całości ruchu turystycznego w pobliskim Hotelu Arłamów. Dziś kurort ten niemalże upadł, i nigdy już nie osiągnął dawnej światowej renomy. Pasażerów na samoloty odprawiano wprost z hotelu. Warto wrócić być może do tych sprawdzonych rozwiązań? Co myśli o takich pomysłach MIB?
Jaką politykę ma obecny rząd w sprawie zlikwidowanych portów lotniczych? Dla lokalnych wydań prasowych często opisujemy problemy lokalnych polityków nie mogących doprowadzić do odbudowy portów lotniczych w Polsce.
Czy rząd planuje jakąś specjalną strategię odbudowy portów lotniczych w mniejszych miastach kraju? Czy nie powinien powstać Krajowy Program Lotniskowy uwzględniający odbudowę portów lotniczych w kilkudziesięciu lokalizacjach gdzie kiedyś one istniały i utrzymywały się gospodarczo? Jako ekonomiści widzimy szanse na powrót do trendu rozwoju lotnictwa na prowincji, oczywiście w mniejszej skali. W wielu krajach do takich lotów dopłaca się subsydia. W Polsce subsydiowana jest jedynie trasa lotnicza do 4-rotysięcznego Babimostu, odległego o ponad godzinę jazdy autobusem podmiejskim od Zielonej Góry.
Lista zlikwidowanych pasażerskich portów lotniczych jest zadziwiająco długa. Ogromna liczba miast miała ongiś pasażerskie porty lotnicze. Te często istnieją, ale są niedostosowane do obsługi ruchu lotniczego, choćby na tak skromną skalę jak w Radomiu.
Od czasów II wojny światowej zlikwidowano więcej portów, niż ich obecnie istnieje. Zlikwidowano następujące porty lotnicze:
Port lotniczy Jelenia Góra
Połączenia przed II wojną światową do: Gliwic, Berlina, Wrocławia, Cottbus.
Port lotniczy Gliwice
Połączednia przed II wojną światową do Wrocławia, Berlina, Paryża, Istambułu, Szczecina, Brna, Budapesztu.
Port lotniczy Katowice Muchowiec (Katowice- Centrum)
Połączenia do Brna, Wiednia, Warszawy (od 2 stycznia 1929)- przed II wojną swiatową.
Port Lotniczy Elbląg
Połączenia lotnicze przed II wojną światową do Gdańska, Berlina, Królewca, Olsztyna
Port lotniczy Olsztyn Dajtki (Olsztyn- Centrum)
Połączenia lotnicze przed II wojną światową do Gdańska, Berlina. Po II wojnie światowej do Bydgoszczy i Warszawy.
Port Lotniczy Słupsk
Połączenia lotnicze do Berlina, Gdańska, Królewca, Szczecina przed II wojną światową, po drugiej wojnie światowej, od 1975 roku- loty do Warszawy, Katowic, Wrocławia. Loty do Warszawy działały z przerwami do lat 90-tych.
Port lotniczy Szymany- Mazury
Obsługiwał od 1998 roku loty do Warszawy i miast w Niemczech. Jako jedyny port lotniczy z powyższej listy został reaktywowany- już wznowiono część dawniej obsługiwanych kierunków, ale -powróciły loty sezonowe do miast niemieckich które port obsługiwał w latach 90-tych.
Port lotniczy Gubin
Połączenia przed II wojną światową do Szczecina.
Port lotniczy Gdynia
Od kwietnia 1936 połączenia lotnicze do Warszawy. Obecnie w rozbiórce i likwidacji.
Port lotniczy Nysa
Połączenia do Gliwic i Jeleniej Góry przed II wojną światową
Port lotniczy Malbork
Połączenia do Gdańska, Berlina przed II wojną światową
Port Lotniczy Opole
Port obecnie nieczynny, planowano jego reaktywację jako portu pasażerskiego.
Port lotniczy Piła
Port lotniczy powstal w 1913 roku. Brak danych n/t kierunków lotów. Planowano jego reaktywację.
Port lotniczy Koszalin
Działał jako pasażerski port lotniczy od 1965 r. W 1979 obsłużyło 85 853 pasażerów, a w latach 1986-1991 średnio 50-55 tys. pasażerów. Port lotniczy zamknięto w 1991 roku.
Port lotniczy Świnoujście
Przed II wojną światową połączenia do Szczecina, pradopodobnie także Berlina. Obecnie port lotniczy znajduje się po niemieckiej stronie granicy i działa sezonowo. Nie obsługuje lotów do Polski. W przeszłości obsługiwał loty do Warszawy i miast południa Polski.
Port lotniczy Białystok
30 kwietnia 2015 roku obchodzono w Białymstoku rocznicę 70 lat działalności pasażerskiego portu lotniczego. Port lotniczy już nie działa, pas startowy o wymiarach 1420 na 50 metrów jest już zniszczony.
Lotniczy Port Pasażerski Białystok zaczął działalośc krótko po II wojnie światowej, bo już 30 kwietnia 1945 roku. Linie lotnicze LOT utworzyły oddział białostocki i zaczęły obsługę połączenia do Warszawy kursującego w poniedziałki, środy i poiątki używając samolotów Douglas DC-3. Lot z Warszawy do Białegostoku trwał 50 minut. Bilety były drogie. Połączenia szybko wstrzymano.
"Tuż po wojnie utworzono w Białymstoku Oddział Polskich Linii Lotniczych LOT. 30 kwietnia 1945 r. uruchomiono loty rejsowe. Co tydzień w poniedziałki, środy i piątki lądowały u nas Douglasy DC-3. Lot z Białegostoku do Warszawy trwał 50 minut, a bilet kosztował 400 złotych. Ten interes - jako relikt kapitalizmu - szybko zwinięto."
wg
http://epbk.pl/forum/index.php?acti...
opr. A. Fularz
Port lotniczy Jelenia Góra Served flights to: Gliwice, Berlin, Wrocław, Cottbus. Port lotniczy Gliwice Served flights to Wrocław, Berlin, Paris, Istambul, Szczecin, Brno, Budapest. Port lotniczy Katowice Muchowiec (Katowice- Centrum) Flights to Brno, Vienna, Warszawa (since 1929)- closed after 1958. Port Lotniczy Elbląg Flights to Gdańsk, Berlin, Kaliningrad, Olsztyn in the past.Port lotniczy Olsztyn Dajtki (Olsztyn- Centrum) Connections to Gdańsk, Berlin. After WWII flights to Bydgoszcz and Warszawa. Currenlty out of use. Port Lotniczy Słupsk In the past flights to Berlin, Gdańsk, Kaliningrad, Szczecin, since 1975- flights to Warszawa, Katowice, Wrocław. Opened till earlt 90-ties. Port lotniczy Szymany- Mazury Since 1998 offered flights to Warszawa and destinations in Germany. Closed for refurbisment. Port lotniczy Gubin Flights to Szczecin in the past, currently closed. Port lotniczy Gdynia Since April 1936 offered flights to Warszawa. Currently in liquidation. Port lotniczy Nysa Flights to Gliwice and Jelenia Góra prior to WWII Port lotniczy Malbork Flights to Gdańsk, Berlin, currently out of use for passenger traffic Port Lotniczy Opole Currently nt used in passenger traffic. Port lotniczy Piła Created in 1913. Port lotniczy Koszalin Passenger airport since 1965. Closed for passenger service in 1991. Port lotniczy Świnoujście Currently no passenger traffic, airport relocated to Heringsdorf, 10 km from Swinoujscie. Port lotniczy Białystok Flights to Warsaw, defunct since 1945
Airports that served commercial passenger traffic in the past.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
</mail/u/0/s/?view=att&th=167efe21bf426bff&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała
-----
Od: Jakubowski Karol <Karol.Jakubowski na serw.
plk-sa.pl>
Data: czwartek, 27 grudnia 2018
Temat: Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Szanowny Panie Redaktorze, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie zrezygnowały z realizacji drugiego zadania na linii pomiędzy Śniadowem a Łapami. W przypadku dysponowania środkami finansowymi z RPO, inwestycja ta może być zrealizowana. Następnym razem proszę swoje pytania kierować poprzez formularz kontaktowy umieszczony na stronie:
https://www.plk-sa.pl/kontakt/formularze-kontaktowe/Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
(..)
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, December 5, 2018 10:52 AM
To: Rzecznik <Rzecznik na serw.
plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Czy PKP PLK potwierdza że zamiast torowiska na odcinku Sniadowo- Łomża planowana jest droga ekspresowa S61 w relacji Sniadowo- Łomża? Czy PKP PLK - skoro same nie zamierzają remontować torowiska- mogą je przekazać innemu zarządcy?
por. mapa odcinka:
https://conadrogach.pl/mapy/droga-ekspresowa-s61-mapa-odcinka-sniadowo-lomza.html --
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail:
iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdfwww.plk-sa.plwww.plk-inwestycje.plWydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
<
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEidFQvNJy08u5LDl1nXQJTDNIT_1FGEoG5IIVA7C3Evipa-qsW6fg3sAGwf7yjFfMCqrlaVHznqI60CV95kcY4x2I4pV46Ft3zEn1N1JbJoUUdqLpwt7oaJUpzNuxvxK8riiZXzKKSHczeLNQssdRMlwOp2iEHixzI=s0-d-e1-ft>
"WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Szanowni Państwo,
w załączniku przesyłam komunikat prasowy do wykorzystania.
Z poważaniem
Aneta Podgajna
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
a.podgajna@mazowieckie.com.pl
tel. 22 47 37 664
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja otrzymała : "Odpowiedź na pismo z 29.11.2018 r. w sprawie lotniska w Stargardzie"
"W załączeniu przekazuję pismo Przewodniczącego Rady Miejskiej w Stargardzie ERM.152.1.2018.1 z dnia 21.12.2018 roku w sprawie lotniska Stargard."
Dokument dołączono.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
24 grudnia 2018 r.
INFORMACJA PRASOWA
Nowa taryfa opłat w Porcie Lotniczym Zielona Góra-Babimost
Nowe, atrakcyjne opłaty: pasażerska i postojowa, a także zniżki dla lotów szkolnych – to najważniejsze zmiany, jakie od 25 grudnia 2018 r. wchodzą w życie w Porcie Lotniczym Zielona Góra-Babimost.
Od końca tego roku zniżka za tzw. lądowanie „touch and go" będzie wynosiła 90 proc. Znaczące rabaty przewidziano również dla wszystkich organizatorów lotów szkolnych, którzy będą lądowali w zielonogórskim porcie. Wynoszą one:
• do 4 tys. lądowań włącznie – 50 proc.
• powyżej 4 tys., do 5 tys. włącznie – 55 proc.
• powyżej 5 tys. – 60 proc.
Zniżki przewidziane są też dla przewoźników, którzy postanowią zainaugurować nowe połączenie z lotniska w Zielonej Górze. Za pierwszy rok lądowań dla nowej trasy otrzymają oni rabat w wysokości 85 proc.
Od końca tego roku zmienia się również opłata za każdego pasażera, która wynosi teraz 24 zł. Przewoźnicy – dodajmy - nie muszą płacić za osoby podróżujące w tranzycie oraz za dzieci do lat 2.
Zielonogórski port wprowadził nadto nowe opłaty postojowe, które będą obowiązywały od 25 grudnia 2018 r. Oto one:
• dla statków powietrznych o MTOM do 2 ton włącznie za każde rozpoczęte 24 godziny postoju - 8,00 PLN
• dla statków powietrznych o MTOM powyżej 2 ton za każdą rozpoczętą tonę MTOM statku powietrznego i każde rozpoczęte 24 godziny postoju - 4,00 PLN.
• Dla postoju poniżej czterech godzin opłata nie jest pobierana.
Cała aktualna taryfa opłat lotniskowych na Lotnisku Zielona Góra-Babimost jest dostępna w załączeniu.
***
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL) jest wiodącym podmiotem lotniczej infrastruktury transportowej w Polsce. W zasobach PPL znajduje się m.in. Lotnisko Chopina w Warszawie, największy w Polsce i jeden z większych portów lotniczych w Europie Środkowo–Wschodniej. PPL to również podmiot dominujący Grupy Kapitałowej PPL (GK PPL). Przedsiębiorstwo posiada udziały lub akcje kilkunastu spółek.
Dodatkowych informacji udziela:
Biuro Public Relations
pr@polish-airports.com --
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Szanowni Państwo,
w załączeniu przesyłam komunikat prasowy do wykorzystania.
Z poważaniem
Aneta Podgajna
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
a.podgajna@mazowieckie.com.pl
tel. 22 47 37 664
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.