Komunikat UMWL
Jak to jest z rewitalizacją linii kolejowej 203
W związku z wczorajszą publikacją na portalu Wojewody Lubuskiego, zamieszczamy oświadczenie marszałek woj. lubuskiego Elżbiety Anny Polak w sprawie nieścisłych informacji zawartych w tej publikacji, a dotyczących elektryfikacji i rewitalizacji linii kolejowej nr 203 Kostrzyn - Gorzów - Krzyż.
Informacja zamieszczona dn. 06.02.2019 r. na portalu internetowym Wojewody Lubuskiego (lubuskie.uw.gov.pl) pt. „Sprostowanie informacji dot. elektryfikacji linii kolejowej 203 i zadłużenia Powiatu Słubickiego" ma znamiona manipulacji faktami, dodatkowo motywowanej względami politycznymi, o czym świadczy cytowana następująca wypowiedź Wojewody: „Ze zdziwieniem i zaskoczeniem przyjąłem informację, że Zarząd Województwa Lubuskiego wraz z Panią Marszałek rozpoczyna projekt koncepcji elektryfikacji linii nr 203. Być może to oznaka troski, jednak powinno się okazywać ją wtedy, gdy formacja polityczna Pani Marszałek rządziła przez osiem lat, a ona sama była na obecnym stanowisku. Nie zostały wtedy podjęte żadne konkretne działania, choć o sprawie mówiono wiele. Po objęciu rządów przez Prawo i Sprawiedliwość podjęto działania, które już za chwilę zaowocują gotową dokumentacją przedprojektową."
Czytelnikom portalu należą się jednak informacje rzetelne i nie poddane politycznej manipulacji. Po pierwsze, rozbudowa i modernizacja linii kolejowej 203 została zapisana w Strategii Rozwoju Woj. Lubuskiego 2020, jako jedna z trzech priorytetowych inwestycji w zakresie modernizacji linii kolejowych w Lubuskiem (obok „Nadodrzanki" Zbąszynek – Gubin oraz linii Żagań – Żary – Forst). W ślad za tym, w roku 2014 staraniem władz samorządowych województwa lubuskiego i po akceptacji ówczesnego rządu Polski (nie był to jeszcze rząd PiS), udało się zapisać tę inwestycję w Kontrakcie Terytorialnym dla Woj. Lubuskiego, czyli umowie między rządem a samorządem województwa, co do finansowania poszczególnych zadań z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.
Po drugie, przed ponad rokiem, w styczniu 2018 r. spółka PKP PLK podpisała umowę na dokumentację przedprojektową (wartość umowy 5,3 mln zł), obejmującą możliwość elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn. Pieniądze pochodziły z budżetu państwa, a umowę podpisano w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim. Natomiast w grudniu 2018 r. przedstawiciele PKP PLK i Zarząd Województwa Lubuskiego podpisali w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Lubuskiego umowę na dofinansowanie dokumentacji projektowej i przedprojektowej w celu doprowadzenia parametrów linii 203 do współczesnych wymogów prowadzenia publicznego transportu zbiorowego. Wartość projektu to ponad 11 mln zł, z czego 7,5 mln zł będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.
Po trzecie, samorząd województwa lubuskiego widząc konieczność elektryfikacji linii 203 na całym odcinku leżącym na terenie woj. lubuskiego, wyraźnie zastrzegł, że dokumentacja przygotowana przez PKP PLK ma być koordynowana z innymi inwestycjami, a rozwiązania projektowe opracowane przez wykonawcę dokumentacji mają umożliwić powiązanie modernizacji linii 203 z innymi inwestycjami na tej linii, m.in. elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn. Chodziło o to, by zapobiec niepotrzebnym, a kosztownym pracom modernizacyjnym w przypadku, gdyby linia ta miała być elektryfikowana.
Podsumowując, Pan Wojewoda ma rację tylko w jednym – że działania Zarządu Województwa są oznaką troski. Tyle tylko, że oprócz troski, także zapobiegliwości i przezorności, wykazywanej od dawna, czyli od czasu przyjęcia i uchwalenia aktualnej Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego.
wg
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do UMWŁ
Zlikwidowane zostają kursy autobusów na trasie Piotrków Trybunalski- Bełchatów, i pozostaną jedynie busy, niczym w krajach III świata. Czy UMWŁ w tej sytuacji nie uważa za stosowne i celowe szybko zamówić usługi kolejowych przewozów regionalnych na trasie kolei Bełchatów- Piotrków?
Bełchatów to większy ośrodek miejski, w Europie Zach. czy w Czechach lub na Węgrzech kolej kursowałaby na tej trasie.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Pytanie czy też wniosek do KPRM:
skąd tak długie prace nad przywróceniem systemu usług transportu zbiorowego? Minęły kolejne trzy lata upadku transportu zbiorowego i brak jest nawet propozycji rozwiązań prawnych.
Czy KPRM nie powinno także zająć się czymś innym w sektorze transportu niż budową sieci drogowej co wydaje się najważniejszym zadaniem rządu? Czy rząd może pomyśleć o osobach które są np. turystami z innych krajów i nie mają możliwości podróży po Polsce? Tu, przy granicy, jest to problem. Podróż do Polski nierzadko wymaga użycia taksówki, np. jadąc z Czech czy z RFN.
Czy można całkowicie odebrać temat transportu zbiorowego z resortu infrastruktury? Proponuję by ten resort tym się nie zajmował- ani transportem szynowym pasażerów, ani jego innymi formami. Nic specjalnego wg mnie z tego dotychczas nie wynikło.
MI podaje termin bardzo odległy dla rozpoczęcia wznawiania zlikwidowanego dopiero co systemu (pozostały już tylko jakieś resztki- w nadgranicznym Gorzowie z 285 par kursów dziennie na dworzec PKS dziś pozostało kilkanaście a sam dworzec PKS jest bliski likwidacji). Nawet ten odległy termin wydaje się nierealny.
Dlaczego? Po stronie czeskiej czy niemieckiej transport zbiorowy działa. Czeska ustawa o organizacji systemu tych usług jest bardzo krótka. Po polskiej stronie granicy tr.zbiorowy już niestety zanikł i teraz likwiduje się tereny po opustoszałych dworcach autobusów. Jak to się stało że MI de facto ten system zamknęło?
Czy resort MI nie powinien całkowicie się pożegnać z organizowaniem prac nad budową takiego teansportu publicznego w Polsce? Dziś w mojej ocenie brakuje tego systemu. Aby jechać w góry na narty to transportem zbiorowym po polskiej stronie nie ma takiej możliwości. A w Rokytnicach nad Jizerou skibusy w szczycie kursują co 15 minut i jest potworny ścisk że się wejść nie da. Miasteczko to ma ok. 2 tys. stałych mieszkańców.
Czy KPRM może ustalić, co MI do tej pory zrobiło w tym temacie i czy ta likwidacja systemu tr. zbiorowego nie była celowa i zamierzona?
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja otrzymała odpowiedź ale w pytaniu chodziło mi o koszt pockm w ruchu pasażerskim. Niemniej otrzymany tekst publikuję:
Od:
Leyko Tomasz Data: środa, 6 lutego 2019
Temat: Pytanie o koszt pociągokilometra w woj. podkarpackim
Do: Adam Fularz <adam.fularzna serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie
Na tak postawione pytanie nie jesteśmy udzielić jednoznacznej odpowiedzi, że względu fakt nie dysponowania danymi w przekroju europejskim, tym bardziej Wielkiej Brytanii, która dysponuje wieloma podległymi krainami w różnych częściach świata.
Odnosząc się do terenu Województwa Podkarpackiego, stawki dostępu 1 pociągokilometra są identyczne dla odpowiedniej kategorii linii jak pozostałych częściach kraju. O szczegóły należy zwrócić się do PKP PLK S.A. narodowego Zarządcy infrastruktury kolejowej w Polsce.
Dla tego typu usług nie są prowadzone postepowania przetargowe. Stawki dostępu dla 1 pociągokilometra są naliczane po zawarciu stosownej umowy w oparciu o regulamin dostępu na podstawie tabel.
TOMASZ LEYKO
rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podkarpackiego
(..)
(..)
From: Adam
Sent: Friday, January 11, 2019 2:59 PM
To: biuroprasowe
Subject: Pytanie o koszt pociągokilometra w woj. podkarpackim
Do UMWP
Do redakcji doniesiono że stawka za pociągokilometr w Panstwa wojewodztwie jest najwyzsza w Europie i wyższa niż w Wielkiej Brytanii. Czy potwierdzają Państwo te ustalenia? Kiedy po raz ostatni ogłaszano przetarg na te usługi przewozowe?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
(...) --
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja otrzymała:
Od:
Biuro Prasowe <biuroprasowe na serw.
warmia.mazury.pl>
Data: czwartek, 7 lutego 2019
Temat: Pytanie o dochody i zyski lotniska Szymany
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Spółka Warmia i Mazury Sp. z o.o. zarządzająca Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury zgodnie z założonymi planami sukcesywnie zwiększa przychody – zarówno te z usług lotniczych, jak i pozalotniczych w celu osiągnięcia przyszłej rentowności.
Jak pokazuje sytuacja lotniska Kerry w Irlandii zysk można wypracować przy odprawionych 307 tys. pasażerów rocznie jednak są lotniska, gdzie odprawianych jest 1,5 mln pasażerów rocznie i nadal nie są one rentowne.
Wskazanie konkretnej liczby pasażerów, która gwarantowałaby pokrycie kosztów jest niemożliwe. Mimo licznych opracowań wskazujących pułap 1 mln a nawet 1,5 mln pasażerów rocznie jako ten, który gwarantuje rentowność lotniska w praktyce liczba pasażerów jest tylko jednym z elementów wpływających na jego dochodowość.
Biuro Prasowe
URZĄD MARSZAŁKOWSKI
WOJEWÓDZTWA
WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
10-562 Olsztyn
(..)
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, February 06, 2019 12:45 PM
To: Biuro Prasowe
Subject: Pytanie o dochody i zyski lotniska Szymany
Podobne lotnisko Kerry w Irlandii w 2015 r. osiągnęło zysk 30980 euro przy 307 tys. pasażerów rocznie. Ilu podróżnych musi obslużyć PL Olsztyn Mazury (ceteris paribus, other things being equal) by pokryć koszty?
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Jak informuje Gazeta Wyborcza, ma ruszyć połączenie tego przewoźnika z Pragi przez Śląsk do granicy z Ukrainą. Zależy ono od stanowiska PKP PLK oraz UTK. Jak na razie od 7 stycznia br. jego połączenie kolejowe do Krakowa nie działa. Być może wróci ono wiosną.
Opr. A. Fularz na podst. Google News.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Dzień dobry,
W styczniu 2019 z wrocławskiego lotniska skorzystało blisko 226 tys. podróżnych, co oznacza wzrost o 11,8% liczony rok do roku. Najciekawsze są dynamiczny rozwój połączeń sieciowych oraz rosnące zainteresowanie ofertą biur podróży. Pasażerowie coraz chętniej wybierają też loty do Warszawy.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Galeria zdjęć (Fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępna tutaj: https://bit.ly/2WNweRN
Aby pobrać całą galerię zdjęć i filmów, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 7 lutego 2019 r.
Informacja prasowa odlocie
Port Lotniczy Wrocław: znaczące wzrosty od początku roku
W styczniu 2019 z wrocławskiego lotniska skorzystało blisko 226 tys. podróżnych, co oznacza wzrost o 11,8% liczony rok do roku. Najciekawsze są dynamiczny rozwój połączeń sieciowych oraz rosnące zainteresowanie ofertą biur podróży. Pasażerowie coraz chętniej wybierają też loty do Warszawy.
Przede wszystkim uwagę zwracają wyniki przewoźników sieciowych, takich jak Lufthansa, Air France, SAS, Swiss Airlines czy PLL LOT. W styczniu 2019 odnotowali blisko 24% pasażerów więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. – To imponujące tempo. Dodam, że za bardzo dobry wynik w przypadku tego segmentu uznaje się już wzrost na poziomie 10%. We Wrocławiu rośnie ruch biznesowy, coraz więcej pasażerów podróżuje też z naszego lotniska na dalszych trasach, korzystając z przesiadek w największych portach Europy – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław. W styczniu 2019 najwięcej pasażerów przybyło na trzech kierunkach niemieckich: do Düsseldorfu, Monachium i Frankfurtu, a także na trasie do Zurychu. Utrzymuje się też bardzo duże zainteresowanie rejsami Air France na trasie na główne lotnisko Paryża (w ofercie od maja 2018 roku).
Wyraźnie, o 11,5%, wzrosła też liczba pasażerów na trasie do Warszawy, obsługiwanej przez PLL LOT. – Wynika to m.in. z faktu, że przewoźnik wprowadził na tym kierunku większe samoloty. Wszystko wskazuje na to, że połączenie na Lotnisko Chopina ma wciąż duży potencjał wzrostu – podkreśla Jarosław Sztucki. O blisko 50% w styczniu wzrosła liczba podróżnych korzystających z oferty biur podróży. Pasażerowie mają w tym sezonie do dyspozycji nowe, egzotyczne kierunki: Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Oman. – Oba są bardzo popularne od momentu, kiedy pojawiły się w sprzedaży, podobnie jak Zanzibar, który jest egzotycznym hitem od ponad roku. Oferta biur podróży jest w tym sezonie rekordowo różnorodna, co przyciąga podróżnych – dodaje Jarosław Sztucki.
Listę tegorocznych nowości uzupełnia Antalya w Turcji, również ciesząca się sporym zainteresowaniem.
Dodajmy na koniec, że w styczniu 2019 zgodnie z oczekiwaniami wzrosła również liczba podróżnych korzystających z oferty tanich linii. Tu ciekawostka: najwięcej miejsc zajętych było w samolotach na trasie na Teneryfę, średnio ponad 93%. – Zainteresowanie podróżami na Teneryfę utrzymuje się przez cały rok na równie wysokim poziomie – mówi Jarosław Sztucki. Łącznie w tym sezonie zimowym podróżni wrocławskiego lotniska mają do dyspozycji ok. 60 kierunków, w tym aż 41 połączeń niskokosztowych (12 południowych, 1 krajowe do Gdańska oraz dwa nowe: Kijów Boryspol oraz Charków).
Po aferze z wyrzuceniem za drzwi zwolenników połączenia kolejowego, i obrzuceniu kartkami z treścią ich wniosku czy petycji, wójt gminy Cherłmiec wydał następujące stanowisko:
Deklaracja Wójta Gminy Chełmiec w sprawie dopłaty do szynobusu
Do wójta gminy Chełmiec jeszcze w ubiegłym roku zwrócił się Prezydent Nowego Sącza z prośbą o dofinansowanie komunikacji zastępczej – szynobusu. Biorąc pod uwagę problemy komunikacyjne mieszkańców gminy Chełmiec i fakt, że dużo mieszkańców gminy korzysta z komunikacji zastępczej tj. szynobusu, mimo iż nie jest to zadanie własne gminy Chełmiec w związku z obecnie zapowiadającą się między samorządami dobrą współpracą i wstępnym porozumieniem w wielu kwestiach wspólnych przedsięwzięć Wójt Gminy Chełmiec zadeklarował taką pomoc, oczywiście po uzyskaniu zgody rady Gminy Chełmiec. Kwota i forma wsparcia jest jeszcze w trakcie obustronnych ustaleń.
W tej sprawie co do możliwości dofinansowania zwróciła się również do Wójta Gminy Chełmiec Przewodnicząca Rady Miasta Nowy Sącz z tym, że swoim pismem w tej sprawie mocno się spóźniła.
Skany korespondencji z Prezydentem Nowego Sącza oraz Przewodniczącą Rady Miasta Nowy Sącz poniżej.
Z natychmiastowym efektem z powodu wahań kursów walut i cen paliwa tanie linie lotnicze Germania złożyły wniosek o upadłość. Pasażerowie którzy kupili bilety u przewoźnika nie dostaną rekompensaty.
Na rynku szykuje się ciężki okres. Ryanair ogłosił stratę ok. 80 mln PLN za ostatnie 3 miesiące roku 2018. Linie lotnicze Wow i Flybe szukają kupca. Norwegian- znana norweska tania linia próbuje zwiększyć swój kapitał.
Opr. A. Fularz na podstawie BBC News
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja otrzymała komunikat public relations:
Warszawa, 5 lutego 2019 roku – LOT otwiera nowe sezonowe połączenie do Grecji. Od 9 czerwca br. samoloty B737 MAX i B737-800 NG będą wykonywały rejsy między Warszawą a Korfu raz w tygodniu
Grecka wyspa Korfu dołącza dziś do siatki połączeń LOT-u. Od 9 czerwca do 15 września br. LOT będzie obsługiwał połączenie z Warszawy na tę wyspę w każdą niedzielę. Nowoczesne Boeingi 737 wystartują z Warszawy o 8:15 i wylądują na Korfu o 11:40. Rejsem powrotnym pasażerowie polecą o 12:40 i o 14:00 wylądują na Lotnisku Chopina w Warszawie. Lot potrwa zaledwie nieco ponad 2 godziny.Według danch ULC, w 2017 r. Grecja stała się najbardziej popularnym kierunkiem wakacyjnych podróży Polaków. Położone u wybrzeży morza Jońskiego Korfu to dla polskich turystów jeden z najchętniej wybieranych kierunków również w Grecji. Wyspa zachęca pięknymi plażami, lazurową wodą i śródziemnomorską kuchnią. Sporą część terenu pokrywają drzewa cytrusowe, gaje oliwne i winnice, dlatego uznawana jest również za najbardziej zieloną wyspę w kraju. „Jesteśmy pewni, że nowe połączenie przypadnie do gustu tym, którzy szukają odpoczynku w basenie Morza Śródziemnego i po zaledwie dwóch godzinach podróży znajdą się na malowniczej wyspie Korfu" – mówi Robert Ludera, Dyrektor Działu Siatki Połączeń LOT-u.„Uruchamianie nowych połączeń nie byłoby możliwe, gdyby nie sukcesywne rozbudowywanie naszej floty średniego zasięgu. W tym roku LOT otrzyma aż dziewięć nowych Boeingów 737 MAX – tym samym w 2019 r. ich liczba wzrośnie do 14" – dodaje.Pasażerowie LOT-u mogą dziś skorzystać z licznych połączeń do popularnych wakacyjnych destynacji np. do Tel Awiwu, Barcelony, Larnaki, Dubrownika, Zadaru, Puli i Splitu. Niedawno LOT ogłosił również inne sezonowe połączenie wakacyjne z Warszawy do Warny. Połączenie na Korfu będzie wykonywane przez Boeingi 737, najczęście w wersji MAX 8, a uzupełniająco także w wersji -800 NG na pokładach których znajduje się 186 foteli w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej.LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Od początku 2016 r. realizuje strategię rentownego wzrostu, a większość z jej założeń zostało wypełnionych przed czasem. LOT stale rozwija swoją flotę. W grudniu ub. roku przewoźnik odebrał kolejne nowe samoloty: Boeinga 737 MAX 8 i cztery Embraery 190 (przewoźnik ma już w swojej flocie 34 Embraery czterech typów). Na ten rok zaplanowane są dostawy kolejnychdziewięciu B737 MAX, których liczba do końca tego roku wzrośnie do 14. Do końca tego roku do floty zostaną włączone cztery kolejne samoloty B787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba we flocie LOT-u zwiększy się do 15. W ubiegłym roku przewoźnik przewiózł rekordową liczbę ponad 8,8 mln pasażerów, czyli o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje przekroczyć barierę 10 mln przewiezionych osób. LOT używa dziś na co dzień 80 nowoczesnych samolotów. Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie ponad 100 rozkładowych połączeń na trzech kontynentach.Bilety na połączenia LOT-u z Warszawy na Korfu są dostępne we wszystkich kanałach w sprzedaży: na stronie lot.com, w LOT Contact Center, biurach LOT Travel i u agentów.
wg listu email, z serwera Lot.com
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Planowana jest trasa S12 z Łodzi do Lublina przez Radom.
Pytaliśmy czy kolej państwowa zamierza na istniejącej linii kolei przez Drzewicę, Przysuchę, wprowadzić równoległe połączenia kolejowe, czy też w tej relacji będzie tylko droga ekspresowa?
Pytanie: Czy PKP Intercity planuje na równoległej linii kolejowej Łódź- Drzewica- Przysucha- Radom- Lublin oferować jakies połączenia kolejowe? Równolgle do tej linii kolei ma powstać droga szybkiego ruchu S12 z Łodzi do Lublina przez Radom, tymczasem na równoległej linii kolei brak jest nawet ruchu pociągów.
Odpowiedź:
Panie Adamie,
na ten moment nie mamy takich planów. O wszelkich zmianach będziemy informować media.
pozdrawiam
Anna Zakrzewska
--
Majla otrzymano bez stopki z adresu
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
"Łomża, Jastrzębie Zdrój- przecież tam nie jeździ nawet pociąg osobowy. Trzeba to zmienić" mówi w tej chwili w kanale TVN 24 Robert Biedrońm, twórca parii Wiosna. Mówi on o braku transportu zbiorowego w Polsce.
opr. A. Fularz na podstawie audio z kanału TVN 24, opóźnienie ok. 180 sekund
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja otrzymała:
Od:
Hamarnik Piotr <Piotr.Hamarnik na serw.
plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 28 stycznia 2019
Temat: RE: Pytanie linia Kraków Gł.- Jaworzno- Szczakowa
Do: "adam.fularz (..)
Dzień dobry,
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą inwestycje pt. „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb". Projekt podzielony jest na odcinki o różnym stopniu zaawansowania robót budowlanych i będzie w sumie realizowany do końca 2020 roku.
Najbardziej zaawansowane prace budowlane są na odcinku z krakowskich Mydlnik do Krzeszowic. Gotowa jest już stacja w Zabierzowie i przystanki Kraków Mydlniki Wapiennik oraz Rudawa. Kończą się prace torowe na szlaku kolejowym. Obydwa tory zostaną udostępnione dla ruchu pociągów w ciągu najbliższych tygodni.
W III kwartale 2019 roku zakończą się prace torowe na odcinku Kraków Główny Towarowy – Kraków Mydlniki. Otwarty również zostanie nowy przystanek Kraków Bronowice. Z kolei w II połowie 2020 roku zakończą się prace na odcinku z Krzeszowic do Trzebini.
Pozdrawiam,
Pytanie redakcji:
From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na wieczorna.pl]
Sent: Monday, January 14, 2019 12:24 PM
To: Szalacha Dorota <Dorota.Szalacha na serw. plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie linia Kraków Gł.- Jaworzno- Szczakowa
Pytanie: Modernizacja trwa juz bardzo długo, chyba z dekadę, jakie są aktualne plany? Do kiedy ma ona być zakończona?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Pytanie redakcji:
Czy w Polsce za korzystanie z dróg ekspresowych nie powinny być opłaty na przykład w formie elektronicznej lub w formie winiet? Czy drogi te nie powinny pokryć kosztów ich budowy? Dlaczego MI nie wprowadza obowiązku kupna winiet by korzystać z takich dróg?
--
Odpowiedzi MI:
Szanowny Panie Redaktorze,
zgodnie z ustawą o drogach publicznych z opłat za przejazd drogami ekspresowymi zwolnione są pojazdy o masie całkowitej do 3,5 t. Dla pojazdów o masie powyżej 3,5 t pobierana jest opłata elektroniczna.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Wg TVN24 z dnia dzisiejszego, były zarząd PKP S.A. z roku 2016 w całości został oskarżony przez prokuraturę. Sprawa jest w toku, będziemy informować na bieżąco.
opr. A. Fularz na podst. programu informacyjnego TVN24 z god. 7.00 dnia dzisiejszego