Dzień dobry,
W niedzielę (31 marca) na lotnisku we Wrocławiu zacznie obowiązywać letni rozkład lotów. W nowym sezonie do wyboru jest ponad 80 kierunków, w tym kilka nowości. Wśród nich: loty na główne lotnisko Amsterdamu z oferty globalnego potentata, linii KLM, portugalski kurort - Algarve i nowe kierunki wschodnie.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (mat. Port Lotniczy Wrocław, Adobe Stock) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2YwXPHR
Aby pobrać całą galerię zdjęć i filmów, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 28 marca 2019 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław: 83 połączenia już od 31 marca
Startuje sezon letni na wrocławskim lotnisku. Nowy rozkład lotów wejdzie w życie w najbliższą niedzielę. Już w maju we Wrocławiu zadebiutuje również nowy przewoźnik i nowe, ważne połączenie sieciowe.
W sezonie letnim 2019 pasażerowie korzystający z wrocławskiego lotniska będą mieli do dyspozycji 50 kierunków niskokosztowych, 9 sieciowych (do międzynarodowych portów przesiadkowych) oraz 24 czarterowe. – Nasza siatka połączeń jest bardzo bogata i różnorodna, co z punktu widzenia podróżnych jest najważniejsze. Duże zainteresowanie pasażerów, wśród których jest coraz więcej osób spoza Dolnego Śląska, pokazuje też, że oferta przewoźników jest dobrze skomponowana – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Dodatkowe kierunki tanich linii
Oferta tanich linii obejmuje m.in. 18 atrakcyjnych kierunków południowych – niezwykle popularne połączenia przewoźników niskokosztowych do Hiszpanii, w tym na Teneryfę i Majorkę, do Włoch, Portugalii, na Kretę i Maltę, a także do Aten czy Podgoricy w Czarnogórze. W rozkładzie niezmiennie pozostają wszystkie połączenia na północ i zachód Europy, w tym do największych metropolii i regionów Wysp Brytyjskich, do Eindhoven, Dortmundu, Paryża Beauvais, Brukseli Charleroi czy do Skandynawii. Siatka przewoźników niskokosztowych wzbogaciła się, w porównaniu z sezonem letnim ubiegłego roku, o dwa kierunki. Po raz pierwszy w sezonie letnim pasażerowie mają do dyspozycji połączenia na lotnisko Kijów Boryspol (Ryanair) oraz do Charkowa (Wizz Air). W sumie w nowym rozkładzie jest pięć tras wschodnich, oprócz wymienionych połączeń są to: Kijów Żuliany, Lwów, a także Kutaisi w Gruzji (wszystkie obsługuje Wizz Air).
Holenderska premiera
W nowym sezonie we Wrocławiu zadebiutuje również nowy przewoźnik. To flagowe holenderskie linie KLM, jeden z globalnych potentatów. Od 6 maja uruchomi połączenie z Wrocławia na lotnisko Amsterdam Schiphol. Pod względem liczby obsłużonych pasażerów jest to obecnie 11 największy port na świecie. – Cieszy nas fakt, że podróżni wrocławskiego lotniska zyskują połączenie do kolejnego kluczowego portu przesiadkowego, a prestiżowy przewoźnik dostrzega rosnący potencjał naszego portu – dodaje Dariusz Kuś. Jeśli chodzi o połączenia sieciowe, to najwięcej podróżnych korzysta w tej chwili z obsługiwanych przez linie Lufthansa tras do Frankfurtu i Monachium. Dużą popularnością cieszy się również połączenie na główne lotnisko Paryża (10, pod względem wielkości ruchu, port na świecie), uruchomione w ubiegłym roku przez linie Air France. Ofertę przewoźników sieciowych uzupełniają połączenia do Kopenhagi, Zurychu i Düsseldorfu – również ważnych europejskich portów przesiadkowych, a także Tel Awiwu oraz na warszawskie Lotnisko Chopina.
Dużo możliwości z biurem podróży
Oferta tour operatorów cieszy się rosnącym zainteresowaniem podróżnych wrocławskiego lotniska. W siatce połączeń czarterowych, czyli organizowanych przez biura podróży, na lato 2019 nowością jest bardzo atrakcyjny kierunek – Algarve. To południowa część Portugalii, słoneczna, z malowniczym atlantyckim wybrzeżem i pięknymi plażami. Drugim portugalskim kierunkiem jest wyspa „wiecznej wiosny" Madera. Czarterowy sezon letni wystartuje w tym roku 31 marca. Miesiąc wcześniej niż przed rokiem ruszą wycieczki do Turcji. Pierwsi podróżni do Bodrum nad Morzem Egejskim polecą już w kwietniu. – Tureckie kurorty cieszą się w tym roku ogromną popularnością. Tour operatorzy wprowadzają na tych trasach dodatkowe samoloty. Już tradycyjnie dużym powodzeniem cieszą się też Grecja, gdzie podróżni mogą wybierać spośród ośmiu kierunków, Hiszpania, w tym Barcelona, Majorka, Teneryfa i Fuertenventura, jak również bułgarskie kurorty Burgas i Warna – mówi Michał Kozak, manager ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław. Dodajmy, że zorganizowane wczasy z wrocławskiego lotniska oferują największe biura podróży: Itaka, TUI, Coral Travel-Wezyr, Grecos, Rainbow, EXIMtours, Neckermann, Sun&Fun Holidays.
Lato 2019 na lotnisku we Wrocławiu:
50 połączeń niskokosztowych:
Ryanair (35)
• Alicante
• Ateny
• Barcelona Girona
• Belfast
• Bolonia
• Bristol
• Bruksela Charleroi
• Chania (Kreta)
• Cork
• Dublin
• East Midlands
• Edynburg
• Faro
• Gdańsk
• Glasgow
• Kijów Boryspol (zostaje po zimie) Nowość jesień/zima 2018/2019
• Leeds Bradford
• Liverpool
• Lizbona
• Londyn Stansted
• Madryt
• Majorka
• Malaga
• Malta
• Manchester
• Mediolan Bergamo
• Neapol
• Newcastle
• Oslo Torp
• Palermo
• Paryż Beauvais
• Podgorica
• Rzym Ciampino
• Shannon
• Teneryfa
Wizz Air (15)
• Bari
• Birmingham
• Charków (zostaje po zimie) Nowość jesień/zima 2018/2019
• Doncaster-Sheffield
• Dortmund
• Eindhoven
• Göteborg
• Kijów Żuliany
• Kutaisi
• Londyn Luton
• Lwów
• Oslo Torp
• Porto
• Rejkiawik
• Sztokholm Skavsta
9 połączeń sieciowych:
KLM (1)
• Amsterdam – NOWOŚĆ
AIR FRANCE (1)
• Paryż im. Charles'a de Gaulle'a
EUROWINGS (1)
• Düsseldorf
SWISS AIRLINES (1)
• Zurych
LUFTHANSA (2)
• Monachium
• Frankfurt nad Menem
PLL LOT (2)
• Warszawa
• Tel Awiw
SAS (1)
• Kopenhaga
24 połączenia czarterowe. NOWOŚĆ:
• Algarve
Dzień dobry,
W środę irlandzki przewoźnik ogłosił nowy kierunek z Wrocławia. Od sezonu zimowego 2019/2020 ze stolicy Dolnego Śląska polecimy do Odessy. Bezpośrednie loty nad Morze Czarne będą realizowane w każdy wtorek i sobotę. Połączenie do Odessy to już szósty wschodni kierunek w ofercie Portu Lotniczego Wrocław.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (mat. Port Lotniczy Wrocław, Adobe Stock) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2Wome0c
Aby pobrać całą galerię zdjęć i filmów, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 27 marca 2019 r.
Informacja prasowa
Nowe połączenie Ryanaira: z Wrocławia do Odessy
Dziś irlandzki przewoźnik ogłosił nowy kierunek z Wrocławia. Od sezonu zimowego 2019/2020 polecimy do Odessy.
Będzie to pierwsze połączenie ze stolicy Dolnego Śląska bezpośrednio nad Morze Czarne. Wiadomo już, że samoloty na nowej trasie z wrocławskiego lotniska będą latały dwa razy w tygodniu, we wtorki i w soboty.
– Odessa, nazywana perłą Morza Czarnego, to kierunek niezwykle atrakcyjny turystycznie. Terminy lotów umożliwiają dogodne zaplanowanie kilkudniowego wyjazdu – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław.
Odessa pod wieloma względami jest niepowtarzalna. Przez cały rok turystów przyciąga tu stare miasto, w tym miejsca znane m.in. z wielu filmów oraz literatury. Natomiast latem w samej Odessie i okolicach nie brakuje słońca i można korzystać z szerokich piaszczystych plaż oraz ciepłego morza.
Dodajmy, że połączenie do Odessy będzie już szóstym kierunkiem wschodnim z Wrocławia. Pozostałe to: Lwów, Charków, dwa połączenia do Kijowa (lotniska Żuliany i Boryspol) oraz gruzińskie Kutaisi.
– Przewoźnicy dostrzegają stale rosnący potencjał tych kierunków. Odessa, jako duża i ważna metropolia w tej części Europy, znakomicie uzupełnia siatkę połączeń wschodnich z Wrocławia – dodaje Jarosław Sztucki.
Przypomnijmy, że już 31 marca w Porcie Lotniczym Wrocław w życie wchodzi rozkład lotów na lato 2018. Podróżni będą mieli do dyspozycji łącznie 83 połączenia, w tym 18 atrakcyjnych kierunków południowych.
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2018 obsłużył ponad 3,3 mln pasażerów. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", oraz nocna „206", a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129". Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Do MI wysłałem pytanie o zlikwidowane sieci autobusów regionalnych. Oto co odpowiedziało MI:
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, March 14, 2019 9:40 AM
To: media
Subject: Pytanie autobusy
Do Biur. Pras. MI
Proszę o jakąś prezentację, informację, w sprawie wczorajszej konf. dot. poł. autobusowych w Płońsku.
ODPOWIEDŹ:
Szanowny Panie Redaktorze,
informacja o programie przywracania lokalnych połączeń autobusowych dostępna jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/przywracamy-autobusowe-polaczenia-lokalne.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdfrczym.pdf
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw. lubuskie.pl>Date: wt., 26 mar 2019 o 09:26
Subject: odpowiedzi
Witam Panie Adamie, poniżej odpowiedź na Pana korespondencję przesłaną na adres Kancelarii Ogólnej UMWL. Odpowiedzi udziela Piotr Tykwiński Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji:
odpowiadając na pytania oraz zarzuty pana Adama Fularza zawarte w korespondencji e-mail z 24 marca br. dot. rozkładu jazdy pociągów w Lubuskiem, uprzejmie podaję, co następuje. Województwo Lubuskie jako organizator publicznego transportu zbiorowego, pomimo ograniczeń budżetowych, sukcesywnie zwiększa liczbę uruchamianych pociągów na terenie województwa. Aby się o tym przekonać, wystarczy porównać zmiany rozkładu jazdy w czasie, chociażby na liniach wychodzących ze stacji Rzepin, którą pan Fularz podał jako przykład ilustrujący jego teorie. I tak: rozkład 2017/2018 w porównaniu z obecnym rozkładem edycji 2018/2019 pokazuje ewidentny wzrost liczby pociągów:
- Rzepin - Zbąszynek: wprowadzono nowe bezpośrednie połączenie Rzepin - Poznań Gł. - Rzepin;
- Rzepin - Kostrzyn: zwiększenie liczby połączeń poprzez uruchomienie dodatkowej pary pociągów Rzepin - Szczecin Gł. - Rzepin;
- Rzepin - Zielona Góra Gł.: zwiększenie liczby połączeń poprzez uruchomienie dodatkowej pary pociągów Zielona Góra Gł. - Frankfurt(Oder) - Zielona Góra Gł.;
- Rzepin – Frankfurt (Oder): zwiększenie liczby połączeń poprzez uruchomienie dodatkowych dwóch par pociągów: Zielona Góra Gł. - Frankfurt(Oder) - Zielona Góra oraz Rzepin - Frankfurt(Oder) - Rzepin.
Użycie przez pana Adama Fularza słowa „ruina" w stosunku do konsekwentnie rozwijającej się oferty przewozowej w województwie lubuskim jest nieuzasadnione, a jego wywiedziona z subiektywnej oceny opinia zawarta w sformułowaniu: „oferta połączeń wpada w spiralę upadku", nie ma pokrycia w faktach.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
List do UMWL
Z jakiego powodu stacja Rzepin jest obsługiwana w praktyce tylko z jednego kierunku przez kolej pasażerską? W 3 innych kierunkach liczba połączeń regio w dobie jest zbyt mała by w ogóle mówić o ofercie przewozowej.
Za wartość graniczną liczby par połączeń na dobę uznaje się 6 par w dobie. Poniżej tej liczby połączeń w literaturze przytacza się badania że przy mniej niż 6 par połączeń w dobie liczba podróżnych stale spada a oferta połączeń wpada w spiralę upadku (niższa liczba podróżnych-mniej połączeń- większy deficyt).
Oglądając rozkład jazdy można mieć wrażenie że na 4 kierunki -aż 3 z nich to nie jest oferta przewozowa a jedynie ruiny takiej oferty. Czy UMWL może przekazać swoje tłumaczenia w tej sprawie? Wydaje się że tak skąpa oferta nie ma sensu bowiem powoduje ona ogromny deficyt w związku z nikłą ilością podróżnych i koniecznością dużo większych kwot dotacji niż gdyby linie te miały poprawną ofertę przewozową.
W dodatku zauważyłem że po godz. 15-tej brak jest połączenia regio do Ziel. Góry z Rzepina. Jedyne połączenie po 15-tej to to na 12 minut przed godz. 21-szą.
Czy nie powinno się dokonać zmiany oferty przewozowej na stacji Rzepin? Wyeliminować wszystkie połączenia które kończą bieg w Rzepinie poza wieczornymi i wprowadzić bezpośrenie połączenia regio np. w relacji Wrocław-Ziel. Góra-Szczecin lub Poznań-Zbąszynek-Rzepin-Kostrzyn- Szczecin pomijające część stacji na trasie?
Obecna oferta w mojej ocenie nie ma sensu. Pociągi kursujące w relacji Szczecin-Poznań czy Wrocław-Szczecin przyciągnęłyby podróżnych w większym stopniu niż obecna oferta. Wymagałyby też mniejszych dotacji niż połączenia kończące bieg w małych miejscowościach.
Co z połączeniem około godz. 10-tej z Rzepina w stronę Zbąszynka? Umwl otrzymał petycję w tej sprawie.
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Petycja do Radnych miasta Lębork w sprawie kolei SKM
autor:
Adam Fularz
Petycja
do Radnych miasta Lębork w sprawie kolei SKM
Drodzy Państwo Radni,
Obserwuję iż powinno dojść do zmian w obsłudze Lęborka koleją SKM. Proponuję by składy SKM linii nr 3 na odcinku od Wejherowa do Gdyni/ Gdańska kursowały jako przyspieszone i pomijały wszystkie mniejsze przystanki na tej części trasy. Obecnie czas przejazdu jest zbyt długi. Mógłby wynosić ok. 43 minuty w relacji do Gdyni, a dzisiaj sięga ponad godziny.
W poprzednim liście zauważyłem że do miasta Lębork dociera około 9 kursów kolei SKM dziennie w dni robocze. Jest to bardzo niewielka liczba kursów. Do Lęborka dociera linia S3 kolei SKM która ma źle skonstruowaną trasę przejazdu i zbyt wiele postojów na trasie.
Odnoszę wrażenie i czuję potrzebę głębokich zmian w ofercie przewozowej. Mam wrażenie że stacja Lębork nie musi być ostatnią stacją na sieci SKM ale powinna być rodzajem węzła. Proponuję przy okazji zaspokojenie potrzeb transportowych także mieszkańców okolic Lęborka.
Proponuję poprawę skomunikowania z siecią kolei SKM okolic miasta Lębork.
Cele to: znaczące zwiększenie liczby podróżnych do i z Lęborka, a także w przyszłości- zwiększenie liczby kursów kolei SKM- po wzroście potoków pasażerskich.
Zwracam się z petycją o poprawę skomunikowania miasta Lębork z siecią kolei SKM w sposób następujący:
- kursy SKM wprowadzonoby także na odcinek podmiejski, z Lęborka w kierunkach:
1. kończąc bieg w Cewicach oraz
2. w kierunku Łeby- w Garczegorzu.
3. ewentualnie część kursów szynobusów kokei SKM z Cewic przez Lębork docierałaby do Potęgowa (kierunek na Słupsk)
Pomysł odbudowy linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Cewice do Lęborka
Polska jest krajem w którym zaobserwowano największą w skali kontynentu likwidację linii kolei. Jako ekonomiści obserwujemy że często te likwidacje doprowadziły do pauperyzacji, ubożenia całych regionów w otoczeniu aglomeracji. Odpływ ludności jest znaczny, warunki dojazdu do centrów aglomeracji odległych o 20-30 km są na poziomie najuboższych krajów świata. Czas przejazdu i jakość podróży środkiem transportu (brak możliwości np. pracy biurowej w pojeździe transportu) zmusza osoby zamożne i wykształcone do wyprowadzki z okolic Lęborka.
Wokół Trójmiasta wraz z uruchomieniem linii spalinowej kolei SKM do Kartuz i Kościerzyny obserwuję że ok. 4 mln podróżnych rocznie wybrało podróże po odtworzonej linii kolei podmiejskiej PKM- już kilka lat po jej odbudowie. Obecnie planuje się odtworzenie linii z Kartuz do Sierakowic.
W przypadku m. Cewice obserwuję że linię kolei niedawno naprawiano dla celów dowozu do jednostki wojskowej. Czuję jako ekonomista że możnaby wykorzystać ten wielodziesięciomilionowy majątek w lepszym stopniu. Wiem że odbudowa linii kolei pasażerskiej także na teren gminy Cewice doprowadziłaby do rozwoju tej gminy i sądzę iż odbudowa tej kolei pasażerskiej poprzez budowę zupełnie nowej bocznicy/ łącznicy do centrum m. Cewice powinna być istotnym zadaniem samorządu gminy Cewice.
Identyfikuję potrzebę szybkiego dojazdu z Lęborka i jego okolic do Trójmiasta korytarzem przez przez Wejherowo.
Budowa łącznicy do centrum Cewic pozwoliłoby na:
1. uruchomienie wahadła SKM Cewice Centrum- Lębork- Nowa Wieś-Garczegorze lub Cewice-Lębork-Potęgowo dowożącego pasażerów do stacji Lębork na kolej SKM i pociągi pospieszne w relacji do Gdańska. Linię do Maszewa Lęb. zamknięto dla pasażerów dnia 31 maja 1980. Kolej SKM po budowie łącznicy dotarłaby do centrum Cewic.
2. zwiększenie rentowności połączeń kolei SKM z Gdańska do Lęborka dzięki potokowi podróżnych do miejscowości Cewice i do Nowej Wsi czy północnych dzielnic Lęborka. Większa rentowność tych połączeń do Lęborka oznaczałaby większą ich ilość.
Niemniej- wymaga to naprawy 12 km istniejącego już torowiska z Lęborka do mostu za Maszewem Lęborskim i budowy ok. 2 do 3 kilometrów nowego toru od owego mostu do centrum miejscowości Cewice, aby poprawić błędy przy projektowaniu tej linii kolei ok. 1900-1902, a więc ok. 117 lat temu.
Możliwa jest poprawa parametrów linii kolei na trasie Lębork- Maszewo Lęb.- most w lesie (12 km toru) wraz z nową łącznicą (2 do 3 km).
Odbudowa linii mogłaby polegać na zmianie jej przebiegu od miejscowości Maszewo Lęb. nowym torowiskiem do centrum Cewic.
Potrzebna jest inwestycja w budowę 2 do 3 km łącznicy do centrum Cewic aby uczynić czas dojazdu z gminy Cewice do Gdyni i Gdańska p. Lębork- bardziej atrakcyjnym. Proponuję by bieg linii zmieniono prowadząc ją nowym przebiegiem w kierunku centrum Cewic. Wiele profili łuków na istniejącym odcinku 12 km obecnej linii mogłoby być złagodzonych/ zmienionych celem podniesienia prędkości handlowej do 80-100 km/ godz. Proponuję by inwestorem stała się gmina Cewice lub spółka PKM S.A.- na zlecenie gminy Cewice, lub inny zarządca infrastruktury kolei.
Po budowie łącznicy jest możliwe aby pociągi SKM w relacji z Gdańska/ Lęborka połączone z wahadłem do Cewic kursowały w porannym szczycie np. co 60 minut. Przy poprawnie działającej kolei SKM byłoby to możliwe aby dotrzeć z miejscowości Cewice, Garczegorze czy Nowa Wieś do Gdyni w czasie 55 minut poc. pospiesznym oraz 75-80 minut poc. SKM.
Wnoszę petycję by UM Lębork rozważył opisane w liście potrzeby przewozowe oraz aby wpisał
te propozycje do swoich planów strategicznych i planu miejscowego gminy. Wnoszę aby gmina wystąpiła do różnych organów (UMWP, PKP PLK) o uwzględnienie tej propozycji w planie transportowym i w różnych planach i strategiach. Większość infrastruktury istnieje poza ok. 15 % długości całego torowiska - brakuje po prostu fragmentu do centrum Cewic.
Proponowana lista przystanków SKM z kilometrażem:
Lębork (przesiadka na SKM)
0,405
Lębork Elewator (SKM)
1,323
Lębork Dretowo (SKM)
2,483
Osowo Lęborskie (SKM)
8,376
Maszewo Lęborskie (SKM)
11,095
Cewice Centrum SKM
kilometraż całości linii: około 13 do 14 km
- kursy SKM wprowadzonoby także na odcinek podmiejski- kończąc bieg w Nowym Świecie czy w Nowej Wsi Kaszubskiej lub najlepiej na stacji Garczegorze. Jest już tam tam tor odstawczy potrzebny by nie blokować toru głównego.
Z szacunkiem,
Adam Fularz
Załączniki: 2 grafiki przebiegu proponowanej łącznicy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Dzień dobry
W związku z organizowanym przez Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie meczem piłki nożnej Polska – Łotwa 24 marca 2019 r. – osoby posiadające bilet na mecz, bilet - zaproszenie lub akredytację PZPN będą mogły bezpłatnie podróżować pociągami KM oraz stołeczną komunikacją miejską (autobusy, tramwaje, metro, pociągi SKM) na obszarze 1. strefy biletowej. Uprawnienia będą obowiązywały od 24 marca 2019 r. (niedziela) od godziny 6.00 do 25 marca 2019 r. (poniedziałek) do godziny 1.00.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Urząd Gminy
83-340 Sierakowice
ul. Lęborska 30
Szanowna Pani/ Pan
Wójt
Gmina Sierakowice
Petycja w sprawie odbudowy linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Sierakowice do Gdyni/ Gdańska p. Kamienicę Królewską, Rozłazino
Wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP zgodnie z ustawą.
Szanowni Państwo,
Polska jest krajem w którym zaobserwowano największą w skali kontynentu likwidację linii kolei. Jako ekonomiści obserwujemy że często te likwidacje doprowadziły do pauperyzacji, ubożenia całych regionów w otoczeniu aglomeracji. Odpływ ludności jest znaczny, warunki dojazdu do centrów aglomeracji odległych o 20-30 km są na poziomie najuboższych krajów świata. Czas przejazdu i jakość podróży środkiem transportu (brak możliwości np. pracy biurowej w pojeździe transportu) zmusza osoby zamożne i wykształcone do wyprowadzki z gminy.
Wokół Trójmiasta wraz z uruchomieniem linii spalinowej kolei SKM do Kartuz i Kościerzyny obserwuję że ok. 4 mln podróżnych rocznie wybrało podróże po odtworzonej linii kolei podmiejskiej PKM- już kilka lat po jej odbudowie.
W przypadku gminy Sierakowice czuję jako ekonomista że odbudowa linii kolei także na północ gminy (co najmniej do Kamienicy Król., nawet w ramach obecnego planu przebiegu p. Kartuzy) doprowadziłaby do rozwoju gminy i sądzę iż odbudowa tej kolei powinna być najważniejszym zadaniem samorządu.
Niemniej Identyfikuję potrzebę szybkiego dojazdu do Trójmiasta nie tylko korytarzem przez Kartuzy, co obecnie jest planowane, ale także- przez Wejherowo.
Pozwoliłoby to na zwiększenie rentowności połączeń kolei jak też i na oferowanie połączeń dookólnych typu Gdańsk- Kartuzy- Sierakowice- Kamienica Królewska- Wejherowo- Gdynia- Gdańsk, które nie kończyłyby biegu w Sierakowicach, ale robiłyby pętlę i w obie strony relacji komunikowałyby gminę Sierakowice z Trójmiastem. Większa rentowność tych połączeń oznaczałaby większą ich ilość.
Niemniej- wymaga to naprawy 12 km istniejącego już torowiska i budowy ok. 5 do 7 kilometrów nowego toru, aby poprawić błędy przy projektowaniu tej linii kolei ok. 1900-1905, a więc ok. 115 lat temu. Wówczas pominięto fakt że więźba ruchu wskazuje na przeważające kierunki dojazdów do Trójmiasta, a nie do Lęborka. Kolej miała też inną pozycję na rynku przewozów. Możliwa jest odbudowa linii kolei na trasie Sierakowice- Kamienica Królewska- Rozłazino (12 km toru) wraz z nową łącznicą.
Odbudowa linii mogłaby polegać na zmianie jej przebiegu od miejscowości Rozłazino do Bożegopola. Proponuję by bieg linii zmieniono prowadząc ją nowym przebiegiem w kierunku Gdyni z pominięciem bardzo czasochłonnego wjazdu do st. Lębork. Wiele profili łuków na istniejącym odcinku 12 km obecnej linii mogłoby być zmienionych celem podniesienia prędkości handlowej do 80-100 km/ godz.
Potrzebna jest inwestycja w budowę kilku km łącznicy Rozłazino- Bożepole Wielkie lub Rozłazino- Godętowo aby uczynić czas dojazdu z Sierakowic do Gdyni i Gdańska p. Kamienicę Królewską- bardziej atrakcyjnym.
Po budowie łącznicy jest możliwe aby pociągi SKM w relacji do Gdyni kursowały w porannym szczycie np. co 30 minut. Przy poprawnie działającej kolei SKM byłoby to możliwe w czasie 45-50 minut aby dotrzeć z Sierakowic do Gdyni.
Wnoszę petycję by gmina rozważyła opisane w liście potrzeby przewozowe, i aby wystąpiła do różnych organów (UMWP, PKP PLK) o uwzględnienie tej propozycji w planie transportowym i w różnych planach i strategiach.
Proponowana lista przystanków SKM z kilometrażem:
Sierakowice (SKM)
66,483
Kamienica Królewska (SKM)
72,038
Niepoczołowice (SKM)
76,650
Linia Zakrzewo (SKM)
79,753
Kętrzyno (SKM)
85,116
Nawcz (SKM)
86,333
Rozłazino (SKM)
88,878
i dalej nową łącznicą i istniejącym już torowiskiem w stronę Wejherowa/ Gdyni.
Z szacunkiem,
Adam Fularz
Załączniki: 2 grafiki przebiegu proponowanej łącznicy
Korespondencja z gm. Sierakowice
W odpowiedzi na Pańskie pytanie informuje, że linia nr 229 na odcinku Lębork – Sierakowice – Kartuzy jest obecnie linią nieczynną. Gmina Sierakowice wraz z partnerami samorządowymi czyni starania w kierunku rewitalizacji tejże linii. Obecnie jesteśmy w przededniu podpisania umowy z wykonawcą studium wykonalności wraz z dokumentacją przedprojektową rewitalizacji przedmiotowej linii. W wyniku opracowanego SW będziemy mieć wiedzę na temat zasadności ekonomiczno – gospodarczej tegoż zamierzenia. Dopiero wówczas będziemy mogli starać się o przebudowę odcinka Lębork – Sierakowice – Kartuzy.
Z tych względów niemożliwym jest na tym etapie, aby przetarg uwzględniał połączenia na tej nieczynnej części linii 229.
Pozdrawiam
Tomasz Maszke
Kierownik referatu ds. UE
Gmina Sierakowice
Witam,
Konsorcjum firm wyłonionych w przetargu - Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska oraz DSC Consulting – jest w trakcie opracowania studium, o którym pisałem w poprzedniej korespondencji. Prace zgodnie z umową mają się zakończyć 30.09.2016 r. Wtedy to poznamy odpowiedź na pytanie czy jest ekonomicznie i gospodarczo uzasadnione rewitalizowanie przedmiotowej linii kolejowej.
Pozdrawiam,
Tomasz Maszke
Kierownik Referatu ds. Unii Europejskiej
Gmina Sierakowice
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf