Dzień dobry,
We wrześniu Port Lotniczy Wrocław obsłużył 365 tys. podróżnych, czyli o 4% więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Imponujące wyniki osiągnęli przewoźnicy sieciowi. Kierunki południowe notują zainteresowanie na poziomie wakacyjnego szczytu. Od początku roku wrocławskie lotnisko obsłużyło prawie 2,8 mln podróżnych (o 7% więcej niż przed rokiem).
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem (fot. Port Lotniczy Wrocław): https://bit.ly/2pNDNf4
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 8 października 2019 r.
Informacja prasowa
Już blisko 2,8 mln pasażerów na wrocławskim lotnisku
We wrześniu Port Lotniczy Wrocław obsłużył 365 tys. podróżnych, czyli o 4% więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Imponujące wyniki osiągnęli przewoźnicy sieciowi. Kierunki południowe notują zainteresowanie na poziomie wakacyjnego szczytu.
Na trasie na główne lotnisko Paryża (Charles de Gaulle), obsługiwanej przez linie Air France, przybyło aż 26,2% pasażerów w porównaniu do września 2018 (przy takiej samej liczbie rejsów w miesiącu). Podobnie, niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszy się połączenie do Amsterdamu obsługiwane przez linie KLM. Co ciekawe, w samolotach na tej trasie we wrześniu zajętych było ponad 90% miejsc. To bardzo dużo – na tym poziomie plasują się bardzo popularne połączenia oferowane przez tanie linie. Znakomite wyniki odnotowali również inni przewoźnicy. Ponad 28% więcej pasażerów przewiozły linie SWISS na trasie do Zurychu, a blisko 24% więcej linie Eurowings (spółka Lufthansy) do Düsseldorfu. Najwięcej pasażerów korzysta z połączeń do Frankfurtu i Monachium, obsługiwanych przez Lufthansę.
– Cieszy nas przede wszystkim fakt, że w tym segmencie ruchu już od dłuższego czasu obserwujemy imponującą dynamikę wzrostu. W pierwszych trzech kwartałach tego roku przewoźnicy sieciowi odnotowali o 15,6% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Tanie linie przewiozły we wrześniu ok. 190 tys. pasażerów. Zdecydowana większość połączeń cieszyła się ponadprzeciętnym zainteresowaniem. Na trasach na Maltę, Teneryfę czy Kretę (lotnisko Chania) w samolotach zajętych było ok. 96% miejsc. To rekordowo wysoki poziom.
– W przypadku kierunków południowych w ogóle nie widać, że szczyt sezonu wakacyjnego jest już za nami. O ich popularności najlepiej świadczy liczba miejsc zajętych na tych trasach. Przewidujemy, że wysokie zainteresowanie nimi będzie się utrzymywało do końca sezonu letniego, czyli końca października – mówi Dariusz Kuś. – Nie mniejszą popularnością wśród pasażerów cieszyły się też kierunki wschodnie, dostępne z Wrocławia przez cały rok. Potencjał wzrostu w tym segmencie nadal jest spory, co dostrzegają przewoźnicy, sukcesywnie rozwijając swoją ofertę – dodaje.
Pasażerowie mają obecnie do dyspozycji pięć połączeń wschodnich: Kijów Boryspol (Ryanair), Kijów Żuliany, Lwów, Charków, Kutaisi (ostatnie cztery obsługuje Wizz Air). Dodatkowo, od jesieni tego roku linie Ryanair oraz Wizz Air uruchamiają loty do Odessy.
Pasażerów przybyło również w ruchu krajowym – o ponad 9% w porównaniu do września 2018. Wynika to przede wszystkim z faktu, że systematycznie rośnie liczba pasażerów na trasie z Wrocławia na Lotnisko Chopina, obsługiwanej przez PLL LOT. Wzrost o blisko 9% odnotowano w segmencie czarterów turystycznych, czyli wyjazdów z biurami podróży. We wrześniu 2019 z ich oferty skorzystało blisko 95 tys. pasażerów.
W tegorocznym sezonie letnim podróżni mają do dyspozycji w sumie 83 połączenia: 50 niskokosztowych, w tym 18 atrakcyjnych kierunków południowych, 9 sieciowych oraz 24 połączenia czarterowe.
Wrzesień 2019 na wrocławskim lotnisku. Poznaj najciekawsze liczby:
· Blisko 50 tys. pasażerów obsłużyli przewoźnicy sieciowi (tj. o 7,6% więcej niż we wrześniu 2018),
· o ponad 100% wzrosła liczba pasażerów z Ukrainy korzystających z wrocławskiego lotniska (licząc od września poprzedniego roku),
· już blisko 2,8 mln podróżnych obsłużył Port Lotniczy Wrocław od początku roku (o 7% więcej niż przed rokiem).
Petycja do Radnych miasta Zielona Góra o kursy autobusów w ciągu ul. Zamoyskiego
Szanowni Państwo.
W Zielonej Górze problemem jest sytuacja monopolu na jednym z rynków usług komunalnych. Cierpimy my- mieszkańcy. W wyniku natręctw sztucznie utrzymywanego monopolu w wielu rejonach miasta autobusy nie kursują.
Wnoszę do Rady Miasta aby w sposób niezależny od monopolu MZK - oceniła czy na ul. Zamoyskiego mógłby kursować autobus miejski i czy byłaby szansa na przystanek komunikacji miejskiej na rogu Zamoyskiego i ul. Jagiellonki.Kursy autobusów przez ul. Zamoyskiego są istotne bo powstało tam duże osiedle i nie sposób tam mieszkać bez samochodu. Kursy autobusów powinny także kursować z ul. Zamoyskiego na wprost przez skrzyżowanie z ul. Batorego - do ul. Zdrojowej, Sulechowskiej.
Obecnie ciężko przeżyć bez samochodu jeśli się regularnie przemieszcza do blokowisk przy ul. Jagiellonki i Zamoyskiego.
Okoliczne tereny zielone wykarczowano pod parkingi. Na ul. Jagiellonki od godz. ok. 16.15 do 21-szej autobusy miejskie nie kursują. Jest jeden kurs wieczorem o godz. 21.04. W okolicy są niemal same parkingi, a autobus po południu kursuje co 5 godzin.
Dołączam korespondencję z monopolistą. Wnoszę aby ul. Rzeźniczaka i Zamoyskiego kursowały autobusy- najlepiej w kierunku centrum przesiadkowego. Wzdłuż tych ulic powstały wielkie osiedla a monopolista nie trasuje tutaj kursów autobusu miejskiego.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Od:
Jacek Newelski <j.newelski na serw.
mzk.zgora.pl>
Data: czwartek, 29 marca 2018
Temat: (..) o zaniechanie wprowadzania mediów w błąd
Do: adam.fularz na serw.
wieczorna.plDW: Henryk Kisły <h.kisly na serw.
mzk.zgora.pl>
Szanowny Panie Redaktorze
Pozwolę sobie w kilku punktach odpowiedzieć na Pana zarzuty:
1. Podawanie fałszywych danych dotyczących ulicy Zamoyskiego
Odpowiedź: Podtrzymuje opinię, że ulica Zamoyskiego jest to droga prowadząca przez środek osiedla, kręta, z progami zwalniającymi. Oczywiście autobus jest w stanie przez nie przejechać, musi jednak zwolnić do 3 km/h. Następnie ponownie się rozpędzić i znów hamować, ponieważ progi na tej ulicy znajdują się w odległości 43 metrów i to przy samym bloku. Będzie to wiązało się z dodatkowym hałasem (bloki położone są zaledwie 7 metrów od ulicy). Problematyczny jest też wjazd od strony ulicy Batorego czy skręt w ulicę Anny Jagiellonki.
Przede wszystkim jednak proszę wziąć pod uwagę, że mieszkańcy nie życzą sobie autobusów pod oknami, natomiast trasa linii 19 czy 23 wydłuży się minimum o 6 minut. Czy będzie ta zmiana odpowiadać pasażerom? Poza tym wydłużanie tras bez wprowadzenia dodatkowego pojazdu pogorszy obecną częstotliwość kursów.
Nie sądzę, by moje argumenty były fałszywe. Popełniłem natomiast błąd w nazwie ulicy . Nie jest to ulica Zamojskiego tylko Zamoyskiego.
2. Kursy zjazdowe przez ulicę Elektronową
Odpowiedź: Niektóre kursy zjazdowe są właśnie realizowane przez ulicę Elektronową znajdującą się w bliskim sąsiedztwie ulicy Zamoyskiego oznaczone jako linia 12 do przystanku Chemiczna.
3. Brak komunikacji na Zamoyskiego i Rzeźniczaka
Odpowiedź: Promień dojścia z ulicy Zamoyskiego do przystanków Rzeźniczaka i Elektronowa wynosi do 300 metrów. Podobnie z ulicy Rzeźniczaka można wybrać przystanki Rzeźniczaka czy Mechaników do których ze środka ulicy jest po 300 metrów. Z przystanku Mechaników od 4 kwietnia zwiększy się ilość kursów linii nr 5, które wspólnie z autobusami linii 30 będą kursowały NA PRZEMIAN CO 15 MINUT.
Nie można Zielonej Góry porównywać z Berlinem, który dysponuje zupełnie innymi pieniędzmi na transport publiczny.
4. Fałszywa ocena monopolisty
Odpowiedź: Moim zadaniem jest dostosowanie komunikacji do potrzeb w ramach obowiązującego budżetu, który nie jest z gumy. Indywidualne choć głośne wnioski mieszkańców przeważnie nie sprawdzają się po ich wdrożeniu. Tak było chociażby z linią 11 czy ograniczaną w ilości kursów od 4 kwietnia linią 4. Z kursów tych linii korzystało bardzo niewielu pasażerów. Nie stać nas na wożenie powietrza.
Pozdrawiam,
Jacek Newelski
_______________________________________
Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu
MZK Zielona Góra
Tel. (+48 68) 452 04 50 wew. 43
http://www.mzk.zgora.pl
(..)
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, March 28, 2018 9:08 AM
To: Jacek Newelski; mzk@mzk.zgora.pl
Subject: Petycja o zaniechanie wprowadzania mediów w błąd
Jacek Newelski
Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu
MZK Zielona Góra
(..) o zaniechanie wprowadzania mediów w błąd
Szanowny Panie,
Wprowadza Pan w błąd, podając fałszywe informacje. Wnoszę o zaniechanie wprowadzania mediów w błąd.
Pisze Pan o ul. Zamojskiego. Nie jest to uliczka osiedlowa, jest to ulica ze znacznym, intensywnym ruchem samochodowym. Nie jest ona kręta, nie ma na niej większych zakrętów, poza skrzyżowaniem z ul. Jagiellonki, co przecież nie stanowi problemu dla kom. autobusowej.
Ulica ta ma pełnowymiarową szerokość umożliwiającą kursowanie autobusów. Progi zwalniające? Mogę się mylić, ale chodzę tą ulicą i nie zwróciłem na nie uwagi. Czy wg Pana one się tam znajdują?
Zresztą- to nijak nie przeszkadza w kursowaniu tamtędy autobusów. Gdybym miał podejmować decyzje w sprawie kursowania autrobusów MZK, część kursów wyjazdowych z zajezdni i powrotnych do zajezdni puściłbym ulicami- od dworca PKP Sulechowską, Zdrojową, Rzeźniczaka, Zamojskiego, Elektronową, Dekoracyjną do zajezdni, tak aby jeździć przez osiedla a nie prez dość pozbawioną zabudowy mieszkaniowej ul. Zjednoczenia. W mojej ocenie marnują Państwo co najmniej kilkaset tys. PLN rocznie mając taką trasę wyjazdu/ zjazdu z zajezdni jak obecnie, czyli przez opustoszałą część miasta, zamiast przez osiedla mieszkaniowe czy przez pobliskie centra handlowe, które przecież dość sporym łukiem Państwo omijają.
Standardowo odległość między przystankami np. w Berlinie to 200 do 500 metrów. Pan zaś tłumaczy że jakiś przystanek jest odległy o 300 metrów, podczas gdy osiedla przy ul. Zamojskiego czy przy uil. Rzeźniczaka są całkowicie pozbawione komunikacji zbiorowej.
To, co Pan pisze w odpowiedzi, jest w mojej ocenie głosem monopolisty z natręctwami typowymi dla tradycji obsługi komunikacyjnej rodem ustroju autorytarnego. Nikt normalny, przeciętny, spieszący się np. do pracy czy do miasta, we współczesnym świecie nie będzie pokonywał takiego dystansu by skorzystać z usług Państwa monopolu. To przecież 0,3 kilometra, i co najmniej kilka minut straconych codziennie. Ludzie nie mają na to czasu- to przecież widać gołym okiem. W tym mieście znajduje się olbrzymia ilość miejsc, osiedli odciętych od komunikacji zbiorowej. Pan zaś twierdzi że autobusy nie mogą kursować jakoby przez uliczki osiedlowe, co w ogóle nie jest prawdą, i jest fejk-njusem który Pan w uporczywy sposób sprzedaje. Progi spowalniające też nie stanowią problemu dla autobusów.
Informacje które Pan podał, są w mojej ocenie częściowo albo w całości jednoznacznie fałszywe. Proszę o nie podawanie fałszywych informacji. Wzywam Pana do zaniechania działaności polegającej na przekazywaniu mediom sfałszowanych, nieprawdziwych informacji.
W dniu 28 marca 2018 08:14 użytkownik Jacek Newelski <j.newelski na serw. mzk.zgora.pl> napisał:
Dzień dobry
Odpowiadając na Pana wiadomość uprzejmie wyjaśniam, że ulica Zamojskiego jest krętą, wąską drogą osiedlową z progami zwalniającymi nie przystosowana do przejazdów autobusów.
Przy skrzyżowaniu ulic Batorego i Zamojskiego zlokalizowane są przystanki autobusowe („Rzeźniczaka") obsługiwane przez autobusy linii nr 4,9,10,19,23,39 i N2.
Autobusy linii nr 19 i 23 zapewniają połączenia z centrum miasta odjeżdżając na przemian co 15 minut w dni robocze i co 20 minut w soboty i dni świąteczne.
Maksymalna odległość do przystanków z osiedla przy ulicy Zamojskiego wynosi 300 metrów. Alternatywnie można skorzystać z przystanków autobusów linii nr 12 i 26 kursujących przez ulicę Elektronową.
Wskazane przez Pana połączenie bezpośrednie z przystanków Dolina Zielona do przystanków przy skrzyżowaniu z ulicą Zamojskiego w okresie od grudnia 2016 do końca sierpnia 2017 zapewniały autobusy linii nr 11. Trasa tej linii została zmieniona z uwagi na zerową frekwencję między innymi na wskazanym przez Pana odcinku.
Pozdrawiam,
Jacek Newelski
_______________________________________
Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu
MZK Zielona Góra
Tel. (+48 68) 452 04 50 wew. 43
http://www.mzk.zgora.pl
Dbaj o środowisko - (...)
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw. wieczorna.pl]
Sent: Thursday, March 22, 2018 10:39 AM
To: mzk na serw. mzk.zgora.pl
Subject: Petycja do MZK o kursy autobusów przez ul. Zamojskiego.
Petycja do MZK o kursy autobusów przez ul. Zamojskiego.
Wnoszę petycję o przedłużenie kursowania autobusów które kursują z osiedla Dolina Zielona na pętlę do ul. Batorego, w innym kierunku, mianowicie ul. Batorego i Zamojskiego a następnie Elektronową i Dekoracyjną, lub Energetgyków, do zajezdni MZK. Jest to np. linia nr 30 czy linia nr 5, o ile pamiętam.
Kursy autobusów przez ul. Zamojskiego są istotne bo powstało tam due osiedle i nie sposób tam mieszkać bez samochodu. Kursy autobusów powinny także kursować z ul. Zamojskiego na wprost przez skrzyżowanie z ul. Batorego - do ul. Zdrojowej.
Wnoszę o takie wyznaczenie kursów, by autobusy kursowały tą trasą co 30-40 minut. Obecnie nie można dojechać z os. Dolina Zielona do tej części miasta, bowiem w dzielnicy za torami kolei MZK w ogóle nie zapewnia kursów pomiędzy osiedlami i częściami tego fragmentu miasta.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Dolina Zielona 24a,
65-154 Ziel. Góra
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Ministra Infrastruktury
Szanowni Państwo,
Jako ekonomista obserwuję że transport zbiorowy kończy się na granicy na Odrze i Nysie. Zaś na terenie woj. Lubuskiego transport zbiorowy zanikł lub właśnie zanika.
W 2016 roku widziałem że w statystykach liczba podróży koleją na mieszkańca rocznie w województwie lubuskim wynosi 3,0, czyli jest na poziomie biednych krajów Afryki czy polskiej ściany wschodniej, a w stosunku do RFN dzieli nas gigantyczna przepaść.
Pytałem wówczas, jak władze województwa tłumaczą tak niskie przewozy kolejowe w woj. lubuskim?
Nowa łącznica w Bieniowie pozwoli np. wytrasować część połączeń kolejowych trasą Nadodrzanki- Nadodrzańskiej Magistrali Kolejowej, trasą alternatywą. Jest to nieodzowny objazd na wypadek katastrof, awarii, powodzi etc. Umożliwi to szybki wyjazd poc. wojskowych z Żagania w kierunku centrum kraju.
Samorząd woj. lubuskiego, był pytany w sprawie budowy łącznicy kolejowej w Bieniowie ale nie dokonał aktualizacji planu transportowego. W piśmie poinformowano mnie o konkluzjach - czyli o polityce UMWL polegającej na prowadzeniu transportu zbiorowego kolejowego na południe województwa- znacząco wolniejszą trasą w kształcie zygzaka, a nie- w najkrótszym możliwym technicznie przebiegu. Ta proponowana przeze mnie łącznica wydatnie skracająca czas podróży pozwala na powrót kolei regionalnej w relacji z Ziel. Góry do Szprotawy czy Małomic.
Fot. plany budowy łącznicy w Bieniowie i połączenia Ziel. Góra- Małomice- Legnica, cc openstreetmap
Województwo lubuskie posiada bardzo mało rozwiniętą sieć kolejową. Nie istnieją funkcjonalne, szybkie połączenia kolejowe w kierunku południowym.
Szansą jest odtworzenie bezpośredniego połączenia na południe województwa (miasta Żagań, Szprotawa, Małomice) łącznicą- czyli z eliminacją zmiany kierunku jazdy pociągu na stacji Bieniów. Dokonanoby inwestycji podobnej jak w przypadku łącznicy kolejowej wokół Czerwieńska, otwierając dla kolei całą południową część województwa. Obecnie nikt niemal nie jeździ koleją z Ziel. Góry do Małomic, Szprotawy czy Żagania.
Zielona Góra zyskałaby dzięki inwestycji na stacji w Bieniowie- polegającej na budowie łącznicy kolejowej na stacji Bieniów- bezpośrednie połączenie kolejowe z Żaganiem i Legnicą. Skróceniu uległby czas podróży do Żagania oraz Legnicy, dzięki czemu kolej miałaby szanse powrotu do obsługi tej relacji przewozowej. Obecnie czas przejazdu jest zbyt długi, a pociągi w relacji do Żagania i Legnicy kursują z Zielonej Góry przez Żary, nadkładając ok. 15 minut czasu podróży.
W ramach inwestycji do której gorąco zachęcałem, powstałaby łącznica łącząca tory kolei "Latający Ślązak" z Wrocławia p. Legnicę, Żagań, z linią na Zieloną Górę. Obecna trasa p. Żary powoduje że pociągi z południa województwa muszą nadkładać 15 minut czasu przejazdu aby zahaczyć o stację Żary (wg krytyków omijanie tej stacji nie jest wskazane, mimo że skróci to cas podróży i napełni składy podmiejskie). Dłuższa trasa i dłuższy cas przejazdu wynikający ze strategii jaką się obecnie stosuje, powoduje w mojej ocenie pustki w składach pociągów, większe dotacje i odpływ pasażerów na rzecz samochodów osobowych. Pisałem o tym:
"Obecnie nie opłaca się podróż koleja na trasie do Żagania, Małomic- bowiem podróż przez Żary znacząco wydłuża czas przejazdu. Po budowie łącznicy możnaby mieszkać w Małomicach czy Żaganiu i pracować w Zielonej Górze- bowiem codzienne dojazdy stałyby się wygodne i czasowo atrakcyjne."
oraz
"Skróceniu uległby czas podróży do Żagania oraz Legnicy, dzięki czemu kolej miałaby szanse powrotu do obsługi tej relacji przewozowej. Obecnie czas przejazdu jest zbyt długi, a pociągi w relacji do Żagania i Legnicy kursują z Zielonej Góry przez Żary, nadkładając ok. 15 minut czasu podróży."
a mimo obecnie pociągi będą jeździły na południe województwa o 15 minut dłużej niż - gdyby łącznicę zbudowano.
Wnoszę o skierowanie sprawy także do Ministerstwa Obr. Narodowej z uwagi na znaczenie projektu łącznicy kolejowej w Bieniowie dla obrony kraju.
Pozdrawiam
Dokumentacja sprawy:
Petycja z dnia 08.10.2018 r. w sprawie budowy łącznicy kolejowej w Bieniowie i uruchomienia połączenia Zielona Góra - Małomice
Data wprowadzenia informcji do BIP: 2018-10-10 08:09:53Informacja ogłoszona dnia 2018-10-10 08:12:27 przez Wojciech Majdański Akapit nr 1 - brak tytułu
Przebieg postępowania w sprawie petycji:
złożono w dniu 08.10.2018 r.
rozpatrzono w dniu 09.10.2018 r.
Przewidywany termin rozpatrzenia petycji:
rozpatrzono w dniu: 09.10.2018 r.,
tj. do 3 miesięcy od dnia złożenia, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.
Sposób załatwienia petycji:
wysłano odpowiedź w dniu 10.10.2018 r.
Załączniki
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Pytanie redakcji do MI
Dlaczego PKP PLK sprzedaje stację kolejową Kozienice? Po naprawie torów kolejowych p. Dęblin- czas przejazdu do Warszawy będzie konkurencyjny. Skąd jest ta decyzja PKP?
z prasy: (...)Wybory parlamentarne 2019. Posłanka PiS Anna Kwiecień pochwaliła się spotkaniem z prezesem PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie powrotu pociągów pasażerskich do Kozienic. W tym samym czasie PKP szuka nabywcy części tamtejszej stacji kolejowej (...)
Opinia Ministerstwa Infrastruktury
Szanowny Panie Redaktorze,
działki związane z linią kolejową nr 76 Bąkowiec – Kozienice, które zlokalizowane są w obrębie miasta Kozienice, znajdują się w użytkowaniu wieczystym PKP SA.
Na 7 października br. wyznaczony został termin przetargu ustanego nieograniczonego na zbycie przez PKP SA jedynie dwóch działek. Natomiast działka gruntu, na której usytuowany był budynek dworcowo-mieszkalny, jest współwłasnością osób fizycznych od 2014 r.
Na linii kolejowej nr 76 Bąkowiec – Kozienice ruch pasażerski nie jest prowadzony od 1969 r., a ruch towarowy od 2000 r. Analizując aktualne zagospodarowanie terenu wokół dawnego dworca w Kozienicach, w przypadku wznowienia ruchu pociągów pasażerskich na tym odcinku, odtworzenie peronów możliwe byłoby na dwóch działkach, które są obecnie skomunikowane z istniejącą infrastrukturą drogową.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
W poniedziałek, 7 października 2019, nocny międzynarodowy pociąg ekspresowy Night Jet około 6 rano zepsuł się pod Głogowem, koło Małowic Wołoskich. Przed zepsuciem się lokomotywa iskrzyła spod pantografu. Prawdopodobnie trakcja elektryczna była pokryta sopelkami lodu. Podobno ten pociąg całą noc jechał iskrząc spod pantografu lokomotywy.
Pasażerom stojącym w polu zaczęło być zimno bowiem brak było prądu w składzie.
Po dwóch godzinach czekania w polu część podróżnych przesiadła się z zepsutego składu do pociągu regionalnego. Także w tym pociągu było słychać wyraźny hałas jakby spod pantografu gdy jechał on dalej.
Nightjet zepsuł się koło Orzeszkowa za Małowicami Wołoskimi. Pasażerów zepsutego składu Night Jet relacji Wideń- Berlin w części zabrano w części- pociągiem osobowym. Miało to miejsce w okolicy Głogowa dzisiaj rano ok. godz. 8 rano. Duża część podróżnych pozostała w pociągu.
opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji naocznej
--
-------
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Autobusy PKS do Wolsztyna znikły z rozkładu. Oto odpowiedzi i argumenty UMWL:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw.
lubuskie.pl>
Data: poniedziałek, 7 października 2019
Temat: Fwd: Pytanie pks (p. Adam Fularz)
Do: adam.fularz na serw.
wieczorna.plDW: i.kusiak na serw.
lubuskie.plPanie Adamie, odpowiedź w mejlu poniżej.
Szanowny Panie Rzeczniku,
odpowiadając na pytanie pana Adama Fularza zawarte w poniższym mailu, uprzejmie informuję, że do Departamentu Infrastruktury i Komunikacji nie wpłynął żaden wniosek o wycofanie zezwolenia udzielonego na wykonanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, na linii komunikacyjnej Wolsztyn - Zielona Góra.
Z poważaniem,
Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji
Czy to prawda że zlikwidowano ostatnie polączenia autobusowe z Wolsztyna do Zielonej Góry?
Pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
W tej chwili trwa ewakuacja pasażerów zepsutego składu Night Jet relacji Wideń- Berlin. Ma to miejsce w okolicy Głogowa.
opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji naocznej
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Pierwszy pojazd z niemiecką homologacją w kolejowym taborze Województwa Lubuskiego - (..) odbędzie się w poniedziałek (7 października) o godz. 9:30 na dworcu kolejowym w Zielonej Górze. Wydarzeniu będzie towarzyszyć przejazd promocyjny. W konferencji udział wezmą: członek zarządu województwa Marcin Jabłoński, członek zarządu spółki „Przewozy Regionalne" Jarosław Klasa, senator Waldemar Sługocki, Dyrektor Lubuskiego Oddziału Spółki „Przewozy Regionalne" Krzysztof Pawlak oraz Dyrektor Sprzedaży Rynku Kolejowego PESA Bydgoszcz Jerzy Berg.
wg
Newsletter nr 185 GZ.II.0620.1.185.2019 Zielona Góra, 04-10-2019 r.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
Nowe połączenie z Wrocławia do Cagliari uruchamia tania linia lotnicza Ryanair. Loty będą realizowane od kwietnia 2020 roku dwa razy w tygodniu. Bilety są już dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock) dostępna pod linkiem: https://bit.ly/2AHDW6g
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 4 października 2019 r.
Informacja prasowa
Nowy kierunek lotniczy z Wrocławia. Polecimy na Sardynię!
Nowe połączenie do Cagliari uruchamia tania linia lotnicza Ryanair. Loty będą realizowane od kwietnia 2020 roku dwa razy w tygodniu. Bilety są już dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika.
Nowość w rozkładzie lotów Portu Lotniczego Wrocław. Od nowego sezonu letniego z Wrocławia polecimy do Cagliari na Sardynii. Połączenie obsługuje tania linia lotnicza Ryanair. Loty będą realizowane dwa razy w tygodniu: w poniedziałki i piątki. Pierwszy samolot odleci na Sardynię 3 kwietnia 2020 r. Można już rezerwować bilety. Za podróż w obie strony na początku kwietnia zapłacimy około 351 zł*.
Samoloty z Wrocławia w poniedziałki i piątki wystartują o godz. 7.25. W Cagliari wylądują o godz. 9.50. Podróż według rozkładu potrwa 2 godziny i 25 minut. Z kolei start z Cagliari zaplanowano na godz. 10.15. Lądowanie we Wrocławiu o godz. 12.40.
- Loty na Sardynię uzupełniają niezwykle bogatą siatkę połączeń na południe Europy – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław. – Podróżni mają do wyboru kilkanaście atrakcyjnych niskokosztowych kierunków w Portugalii, Hiszpanii, Grecji, czy właśnie we Włoszech. Cieszymy się, że do tej grupy dołącza włoska Sardynia – druga co do wielkości wyspa na Morzu Śródziemnym.
Sardynia to atrakcyjny kierunek wakacyjnych podróży. Słynie z górzystego krajobrazu, który przyciąga miłośników wspinaczki. Wyspa jest znana również z warownych wieży obserwacyjnych, których na jej terenie jest około 7 tysięcy. Stolicą Sardynii jest Cagliari. Położone na południowym wybrzeżu miasto zachęca zabytkami, wśród których wystarczy wymienić rzymski amfiteatr, średniowieczne fragmenty fortyfikacji, obiekty sakralne i budynki uniwersyteckie z XVII wieku.
Inną nowością w rozkładzie lotów z Wrocławia jest Odessa. Nowe połączenie lotnicze z najsłynniejszym kurortem ukraińskim uruchomią w zimowym rozkładzie lotów 2019/2020 dwie linie lotnicze: Wizz Air i Ryanair. Pierwszy przewoźnik będzie realizował połączenie w każdy poniedziałek i piątek, z kolei Ryanair - we wtorki i soboty. Bilety są już dostępne w systemach rezerwacyjnych przewoźników. Nowością w zimowym rozkładzie będzie także Alicante w Hiszpanii, które zostanie po lecie.
* Wylot w piątek, 3 kwietnia 2020 r. Powrót w piątek, 10 kwietnia 2020 r. Cena z systemu rezerwacyjnego Ryanair aktualna na dzień 4 października 2019.
Do Zarządu Województwa Lubuskiego
Zwracam się z petycją o przeprowadzenie naprawy linii kolejowej Sulechów- Cigacice port. Przy bosmanacie uruchomionoby przystanek końcowy dla szynobusu turystycznego i naprawionoby końcowy fragment torowiska. Odkopanoby przejazd kolejowy w Górkach Małych. Oczyszczonoby torowisko.
Prowadzę wydawnictwo i słucham narzekań na nieczynne torowisko do portu rzecznego. Wiele osób stara się by w porcie działo się wiele imprez i festiwali zaś z uwagi na stan "starego" mostu autobusy nie kursują- chyba że ktośby jechał z przesiadkami. Państwa zadaniem jest utrzymanie sieci kolejowej w regionie. Linia do Cigacic Port została porzucona. Wymaga ona naprawy. Zadaniem UMWL jest umożliwienie podróży transportu zbiorowego w regionie.
Domagamy się umożliwienia zorganizowania takich połączeń kolejowych dla turystów kierujących się do portu rzecznego. Są one często organizowane komercyjnie - np. do Cigacic Port pociągi oferował "Turkol". Obecnie nie jest to możliwe. Żądamy natychmiastowej naprawy torowiska i terenu stacji- przystanku kolejowego przy bosmanacie i kozłach oporowych obu torów kolei w porcie.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Załacznik- korespondencja
Od:
Wojciech Majdański <w.majdanski na serw.
lubuskie.pl>
Data: środa, 26 czerwca 2019
Temat: Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie portalu Riviera Zielonogórska
Do:
adam.fularz@wieczorna.plSzanowny Panie,
W załączniku przesyłam odpowiedź na wiadomość e-mail z dnia 24.06.2019 r.
Z poważaniem,
Wojciech Majdański
Główny specjalista
Stanowisko ds. kolejnictwa
Departament Infrastruktury i Komunikacji
Wydział Transportu
w.majdanski@lubuskie.pl tel. +48 68 45 65 447
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015 oraz ISO 27001:2013
Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz tego e-maila
Please consider the environment before printing this e-mail
Do UMWL
Temat: Linia kolei Sulechów- Cigacice port: pytanie
Riviera Zielonogórska to pomysł na reaktywację rzeki i portu dla miasta Zielona Góra. Proponujemy aby UMWL uruchomił sezonowe kursy kolei turystycznej do bocznicy kończącej się za budynkiem bosmanatu w Cigacicach. Zdjęcia torowiska dołączam.
dla proponowanego połączenia sezonowego mam pytania : 1. czy jest możliwe uruchomienie połączeń (po odkopaniu zasypanego przejazdu na drodze szutrowej w Górkach Małych) i jak wygląda z możliwym wprowadzeniem połączeń przy obecnej przepustowości odcinka Sulechów- Ziel. Góra :
opis:
dokonanie reaktywacji istniejącej linii kolei turystycznej (czyli linii szynobusu spalinowego) kursującej z Zielonej Góry do Cigacice-Port przez Sulechów- o nazwie "Zielonogórska Kolej Odrzańska" i kursującej w weekendy w czerwcu, lipcu i sierpniu. W centrum wsi Cigacicie, przy nabrzeżu portowym, powstałby przystanek kolejowy o proponowanej nazwie "Port miejski Zielona Góra- Cigacice" przy czym obecny właściciel musiałby udostępnić (wynająć) teren. Czy UMWL przeznaczy środki na sfinansowanie kursowania pociągu turystycznego- szynobusu, w weekendy np. 4-6 razy dziennie. Jakie będą koszty?
Co nam odpowiediano:
Panie Redaktorze,
pytania na temat możliwości uruchomienia połączeń na danej trasie należy kierować do Organizatora w danym województwie, czyli w tym przypadku do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego lub do jednostki samorządu terytorialnego, która byłaby zainteresowana finansowaniem i uruchomieniem pociągów.
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk--
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl