Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami
---------- list z odpowiedziami ----------
From:
media <media na serw.
mi.gov.pl>
Date: Wednesday, November 13, 2019
Subject: Pytanie o ceny połączeń kolei w Polsce i o ochronę monopolu na kolei
To: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
celem Ministra Infrastruktury jest zapewnienie, aby dalekobieżne połączenia kolejowe były dostępne dla szerokiej grupy podróżnych w przystępnych cenach. Dlatego ceny w przypadku pociągów kategorii TLK i IC uruchamianych na zamówienie MI są bardziej atrakcyjne dla podróżnych, a strata finansowa z tego tytułu pokrywana jest w formie rekompensaty wypłacanej przewoźnikowi ze środków budżetu państwa. Pociągi dalekobieżne, które nie są objęte Umową Ramową uruchamiane są przez PKP Intercity SA na zasadach komercyjnych, czyli na własne ryzyko finansowe przewoźnika, który ma prawo samodzielnego kształtowania cen za świadczoną usługę przewozową.
Obecnie PKP Intercity SA jest jedynym przewoźnikiem, który posiada wystarczający potencjał pozwalający zrealizować umowę o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich, których organizatorem jest minister właściwy do spraw transportu.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22(..)
From: Adam
Sent: Wednesday, October 30, 2019 8:15 AM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Pytanie o ceny połączeń kolei w Polsce i o ochronę monopolu na kolei
do MI
Jakie działania antymonopolowe podjęło MI przeciwko spółce PKP Intercity która ma wg wskaźnika HHI- dominująca pozycję na rynku? Czy skierowano sprawę przeciwko spółce do sądu antymonopolowego? Czy MI złoży do prokuratury zawiadomienie w sprawie powstałego monopolu? W sąsiednich krajach ceny biletów kolejowych w firmach które konkurują z dawnymi monopolistami są często niższe niż w Polsce. Sam wykupiłem bilet na pociąg firmy podanej poniżej i skorzystałem z promocji. Ceny są niższe niż w Polsce.
MI jest często oskarżane o spiskowanie przeciwko mieszkańcom Polski i o tworzenie spisku wraz z managerami ze spółki PKP Intercity celem utrzymania monopolu tej państwowej spółki- na szkodę gospodarki kraju, celem ochrony pensji, wygody i miejsc pracy managerów ze spółki rządowej PKP Intercity. Proszę o odniesienie się do zarzutów.
transport.org.pl
---------- Forwarded message ---------
From: FlixBus <update na serw. email.flixbus.com>
Date: Mon, May 14, 2018 at 5:28 PM
Subject: Zugreisen im Mai ab 9,99€!
To: <phooli na serw. gmail.com>
| 🚆🚆🚆Der Mai ist der perfekte Reisemonat! Warum? Tolles Reisewetter, viele Feiertage und noch jede Menge verfügbare FlixTrain-Spartickets! Worauf wartest Du noch? Inspiration gibt's von uns gratis on top! |
| | | Reise mit FlixTrain im Mai ab nur 9,99€! |
| |
|
| | | | Der Mai ist der perfekte Reisemonat! Warum? Tolles Reisewetter, viele Feiertage und noch jede Menge verfügbare FlixTrain-Spartickets! Worauf wartest Du noch? Inspiration gibt's von uns gratis on top! | |
|
|
| Hamburg - Köln |
|
| Frankfurt - Hannover |
|
| Hamburg - Essen |
|
| Hamburg - Münster |
|
| Berlin - Frankfurt |
|
| Stuttgart - Berlin |
|
|
|
| | | | | | Copyright © 2017 – FlixMobility GmbH – All rights reserved – Impressum
|
|
|
|
| | | | | | | | | | | | |
|
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość UMWM ----------
Od:
Rzecznik Prasowy <rzecznik na serw.
mazovia.pl>
Data: piątek, 15 listopada 2019
Temat: Redakcja publikuje list w sprawie linii kolejowej Radom- Łódź
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl>
W siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie odbyło się spotkanie pracowników tegoż urzędu z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, Spółki „Koleje Mazowieckie – KM" sp. z o.o. oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej sp. z o.o. w sprawie utworzenia komplementarnej oferty przewozowej na linii komunikacyjnej Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Drzewica – Radom.
Na obecną chwilę rozważany jest wariant wydłużenia relacji do/z Tomaszowa Mazowieckiego 4 pociągów Kolei Mazowieckich kończących/rozpoczynających bieg w/z Drzewicy, tak aby połączenia były skomunikowane z pociągami z/do Łodzi uruchamianymi przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
Spółka Koleje Mazowieckie – KM aktualnie przygotowuje analizę finansową oraz bada możliwości techniczne (koszty i przychody związane z wydłużeniem do Tomaszowa Mazowieckiego 4 par pociągów od korekty rozkładu jazdy, która może zacząć obowiązywać od czerwca 2020 r.), informacje te pozwolą na prowadzenie dalszych rozmów dotyczących organizacji połączeń kolejowych współfinansowanych przez Samorząd Województwa Łódzkiego na linii nr 22 na odcinku Radom – Tomaszów Mazowiecki.
Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka
ds. Komunikacji Zewnętrznej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
nr tel. (22) (...)
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Date: wt., 12 lis 2019 o 10:49
Subject: Redakcja publikuje list w sprawie linii kolejowej Radom-
Redakcja publikuje otrzymany niedawno list:
Dot.: przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Radom - Łódź
Łódź i Radom to sąsiednie duże miasta, liczące odpowiednio 680 i 215 tys. mieszkańców. Łódź jest jednym z sąsiednich ośrodków metropolitalnych, w którym studiuje znacząca liczba młodzieży z regionu radomskiego.
Wobec istnienia bezpośredniej trasy kolejowej, długości 140 km, o dobrych parametrach, brak połączeń kolejowych między tymi miastami jawi się jako ewenement w skali europejskiej. Ciąg Radom–Łódź wpisuje się w dłuższe przebiegi korytarzy transportowych, w szczególności Lublin–Radom–Łódź, wraz z możliwymi przedłużeniami w kierunku Poznania bądź Wrocławia. Szlak przez Radom jest jednocześnie najkrótszym połączeniem kolejowym między Lublinem a Łodzią.
Połączenie kolejowe między dużymi miastami powinno mieć charakter komunikacji pospiesznej/przyspieszonej.
Przy obecnych parametrach linii kolejowych 22 i 25 możliwy jest czas jazdy poniżej 2 h, konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego. Minimalnym postulatem jest dostępność kilku bezpośrednich połączeń przyspieszonych w godzinach porannych oraz popołudniowo-wieczornych. Natomiast ewentualne połączenie pociągami osobowymi
z zatrzymywaniem na każdym przystanku na tej długości trasie nie byłoby atrakcyjne czasowo.
W nawiązaniu do artykułu dotyczącego przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Radom–Łódź (Rynek Kolejowy,
04.09.2019) oraz wypowiedzi przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego sugerujemy rozważenie wprowadzenia następujących rozwiązań organizacyjnych:
- pociągi przyspieszone na trasie Łódź–Tomaszów–Drzewica–Przysucha–Radom – obsługa na całej trasie prowadzona wymiennie przez przewoźników: Koleje Mazowieckie sp. z o.o. i Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o.
- pociągi osobowe do obsługi lokalnej:
a) Łódź–Tomaszów–Drzewica; na stacji Drzewica skomunikowanie z pociągiem przyspieszonym w kierunku Radomia;
b) Radom–Przysucha–Drzewica; na stacji Drzewica skomunikowanie z pociągiem przyspieszonym w kierunku Łodzi.
Prosimy o odpowiedź w terminie zgodnym z KPA na adres poczty elektronicznej: inwestycje-radom (na serw) gazeta.pl
dr hab. Inż. Radomir Jasiński
Prezes Zarządu Stowarzyszenia
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość z UM Woj. Lubuskiego----------
Od:
Andrzej Klauza <a.klauza na serw.
lubuskie.pl>
Data: czwartek, 14 listopada 2019
Temat: Pytanie do UMWL o nowe przystanki kolejowe w Zielonej Górze
Do: adam fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Uprzejmie informujemy, że Urząd Marszałkowski zgłaszał w ostatnim czasie następujące potrzeby:
Zielona Góra Łężyca (nowy) | Budowa przystanku przy przejeździe kolejowym z drogą nr 279. | Dostęp do transportu kolejowego dla mieszkańców Czerwieńska, którzy po wybudowaniu linii nr 436 - omijającej stację Czerwieńsk - mają trudności w podróży do Poznania czy Gorzowa Wlkp. |
Zielona Góra Przylep Centrum (nowy) | Budowa przystanku przy przejeździe kolejowym z ul. Przylep-Handlowa. | Brak szybkiego dostępu do transportu kolejowego pomimo bliskiej lokalizacji linii kolejowej. |
Zielona Góra Wschodnia (nowy) | Budowa przystanku przy wiadukcie ul. Kętrzyńskiej | Brak szybkiego dostępu do transportu kolejowego pomimo bliskiej lokalizacji linii kolejowej dla mieszkańców dużych osiedli: Pomorskie, Śląskie, Mazurskie. |
Zielona Góra Zacisze (nowy) | Budowa przystanku przy ul. Bananowej. | Brak szybkiego dostępu do transportu kolejowego pomimo bliskiej lokalizacji linii kolejowej dla mieszkańców dużego osiedla Zacisze oraz studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego. |
Z poważaniem
Andrzej Klauza
Główny specjalista
Stanowisko ds. kolejnictwa
Departament Infrastruktury i Komunikacji, Wydział Transportu, Zespół ds. transportu kolejowego
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015 oraz ISO 27001:2013
Do Zarządu Województwa Lubuskiego
Pytania prasowe redakcji
Czy Zarząd Województwa Lubuskiego może wystąpić do PKP PLK z wnioskiem o wybudowanie na torze bocznicy kolejowej w Zielonej Górze która biegnie od strony północnej linii kolejowej przecinającej miasto która na tym odcinku jest czterotorowa- trzech nowych przystanków kolejowych:
Ul. Batorego na wysokości ul. Rajskiej
Market Tesco przy wejściu południowym przy salonie TK Max
Ul. Chemiczna przy zajedni MZK
Ułatwi to dojazdy do pracy. Wymagane jest dodanie rozjazdu w pobliżu ul. Naftowej celem wjazdu na ten tor od strony zajezdni MZK i Przylepu.
Pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Według plotek jakie dotarły do redakcji, aby obtoczyć koła szynobusów (wagonów motorowych) czy składów EZT, należało bardzo długo czekać, bo terminy tych napraw były bardzo długie, wykonywało je niewiele firm. Chodziło np. o obtoczenie kół szynobusu tokarką. Wymaga to specjalnego kanału pomiędzy szynami oraz specjalnej tokarki. Redakcja zadała w tej sprawie pytania do spółki "Przewozy Regionalne".
Do P-R
Prosze o opisanie, na czym polegało wyrządzenie "znacznej szkody"- czy chodziło o terminy i ceny napraw wagonów, toczenia kół? Czy doszło do zmowy cenowej tych podmiotów usługowych?
Pozdrawiam
Odpowiedzi spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o.
Dzień dobry.
Na tę chwilę możemy tylko potwierdzić, że CBA prowadzi działania w sprawie wyrządzenia szkody majątkowej Przewozom Regionalnym. Współpracujemy w tym zakresie ze służbami, które zabezpieczają dokumenty i sprzęt.
Odsyłam do CBA, które prowadzi działania w tej sprawie.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- list otrzymany z CBA ---------
Od:
Media CBA <media na serw. cba.gov.pl>Date: czw., 14 lis 2019 o 08:43
Subject: Komunikat CBA
To: Media CBA <media na serw.
cba.gov.pl>
W kilkunastu miejscach w całej Polsce funkcjonariusze CBA zabezpieczają dokumenty i sprzęt elektroniczny w związku ze śledztwem dotyczącym wyrządzenia znacznej szkody majątkowej Przewozom Regionalnym Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Funkcjonariusze bydgoskiej delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego, przy współudziale agentów z innych delegatur Biura, prowadzą dzisiaj na terenie kilku województw przeszukania i zatrzymania rzeczy w firmach zajmujących się usługami serwisowymi i naprawczymi lokomotyw, wagonów i ich elementów, w tym, m.in. silników i skrzyni biegów. Firmy te świadczą usługi dla przewoźników kolejowych z terenu niemal całej Polski.
Ponadto, dokumentacja zabezpieczana jest w Przewozach Regionalnych, Szybkiej Kolei Miejskiej i Urzędzie Transportu Kolejowego. Działania prowadzone są w 11 lokalizacjach, między innymi w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Olsztynie, Gdyni i Zielonej Górze.
Czynności realizowane są w oparciu o postanowienia wydane przez Prokuraturę Okręgową w Bydgoszczy. Agenci zabezpieczają dokumentację i sprzęt elektroniczny w związku z prowadzonym śledztwem w sprawie wyrządzenia znacznej szkody majątkowej Przewozom Regionalnym Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Wydział Komunikacji Społecznej
Gabinet Szefa
Centralne Biuro Antykorupcyjne
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Petycja
Do Radnych Sejmiku Województwa Lubuskiego
Szanowni Państwo,
Zwracam się jako ekonomista transportu z petycją aby podjęto uchwałę w sprawie dodania nowego przystanku kolejowego o nazwie Międzyrzecz Most lub Międzyrzecz Północ. Przystanek przy przejeździe za mostem nad Obrą jest znacznie bliżej centrum miasta co w mojej ocenie wydatnie zmniejszy kwotę dotacji wypłacanej za kursy pociągów regionalnych do Międzyrzecza. Proponuję długość peronu 50 lub 85 metrów.
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Wniosek do rozkładu jazdy kolei pasażerskiej organizowanej przez UMWL
Szanowni Państwo
Czy jest możliwe uruchomienie na nowo połączenia kolejowego z Gorzowa do Szcecina? Ostatnio tą trasą kursował pociąg Intercity gdy na linii przez Dobiegniew miała miejsce awaria. Wymagana jest zmiana kierunku jazdy pociągu - szynobusu na stacji Kostrzyn i przejazd przy tzw. peronie berlińskim. Czy można przeprowadzić to połączenie łącząc je z relacją Zielona Góra- Gorzów?
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Zarządu Województwa Lubuskiego
Pytania prasowe redakcji
Czy Zarząd Województwa Lubuskiego może wystąpić do PKP PLK z wnioskiem o wybudowanie na torze bocznicy kolejowej w Zielonej Górze która biegnie od strony północnej linii kolejowej przecinającej miasto która na tym odcinku jest czterotorowa- trzech nowych przystanków kolejowych:
Ul. Batorego na wysokości ul. Rajskiej
Market Tesco przy wejściu południowym przy salonie TK Max
Ul. Chemiczna przy zajedni MZK
Ułatwi to dojazdy do pracy. Wymagane jest dodanie rozjazdu w pobliżu ul. Naftowej celem wjazdu na ten tor od strony zajezdni MZK i Przylepu.
Pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry,
Na progu sezonu jesienno-zimowego ruch w Porcie Lotniczym Wrocław pozostaje na wysokim poziomie. Można już prognozować, że w tym roku lotnisko ponownie pobije swój rekord liczby obsłużonych pasażerów.
Więcej informacji na temat ruchu pasażerskiego we Wrocławiu w załączeniu.
Galeria zdjęć do pobrania pod linkiem (fot. Port Lotniczy Wrocław): https://bit.ly/2KhFLvU
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 13 listopada 2019 r.
Informacja prasowa
Ponad 3 miliony pasażerów na wrocławskim lotnisku
Na progu sezonu jesienno-zimowego ruch w Porcie Lotniczym Wrocław pozostaje na wysokim poziomie. Można już prognozować, że w tym roku lotnisko ponownie pobije swój rekord liczby obsłużonych pasażerów.
Od początku stycznia do końca października 2019 w Porcie Lotniczym Wrocław przybyło blisko 7% podróżnych (w porównaniu do analogicznego okresu 2018). Pod względem dynamiki wzrostu najlepiej wypada segment sieciowych połączeń międzynarodowych – przewoźnicy odnotowali tu w sumie ponad 13% pasażerów więcej. Jednak systematycznie rozwijają się również: ruch krajowy, połączenia tanich linii oraz czartery (czyli oferta biur podróży).
Ilu pasażerów, według prognoz, skorzysta z wrocławskiego portu do końca tego roku?
– Szacujemy, że obsłużymy w tym roku łącznie ok. 3,5 miliona podróżnych, czyli najwięcej w historii naszego portu. Cieszy nas fakt, że nowe tegoroczne połączenia, jak Amsterdam, bardzo dobrze wpisują się w oczekiwania pasażerów. Istotne jest również to, że rozwijają się wszystkie segmenty połączeń – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 3,3 miliona pasażerów.
Ciągłe wzrosty
W październiku 2019 wrocławskie lotnisko obsłużyło ogółem ponad 291 tys. pasażerów, czyli o blisko 4% więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Uwagę zwraca rosnąca popularność większości połączeń sieciowych. Wyraźnie wzrosła liczba podróżnych na trasach do Düsseldorfu (połączenie obsługiwane przez linie Eurowings), na główne lotnisko Paryża (Air France), do Frankfurtu (Lufthansa), Kopenhagi (SAS) czy Zurychu (SWISS). Utrzymuje się również rekordowo duże zainteresowanie połączeniem do Amsterdamu (KLM).
Jak wygląda sytuacja w pozostałych segmentach? O 60% wzrosła liczba podróżnych korzystających z oferty biur podróży (na wycieczki poleciało ponad 26 tys. osób). Blisko 11% pasażerów przybyło w ruchu krajowym, na co złożyły się bardzo dobre wyniki na obsługiwanej przez PLL LOT trasie na Lotnisko Chopina oraz na obsługiwanej przez linie Ryanair trasie do Gdańska.
Jeśli chodzi o segment międzynarodowych połączeń niskokosztowych, to już tradycyjnie na większości kierunków w samolotach zajętych było średnio ponad 90% miejsc.
– Jest to bardzo dobre kryterium popularności danego połączenia. Fakt, że na większości rejsów w danym miesiącu zajęte są prawie wszystkie miejsca pokazuje, jak dużym zainteresowaniem pasażerów się cieszą - dodaje Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław.
Zimowa siatka połączeń
Na wrocławskim lotnisku wszedł już w życie nowy rozkład lotów. W sezonie zimowym 2019/2020 podróżni wrocławskiego portu mają do dyspozycji 38 kierunków niskokosztowych, 9 połączeń sieciowych oraz 8 czarterowych (czyli znajdujących się w ofercie biur podróży).
Na zimę po raz pierwszy w ofercie pozostał Amsterdam (KLM) oraz Alicante (Ryanair), czyli najbardziej znany kurort na hiszpańskim Costa Blanca. Nowości w ofercie biur podróży to egipski kurort Taba oraz Teneryfa.
Dzień dobry,
Norwegian, narodowe linie norweskie, otwierają połączenie z Wrocławia na główne lotnisko Oslo. Pierwszy samolot na tej trasie wystartuje 30 marca 2020 r. To otwiera przed pasażerami możliwość dalszych podróży po Skandynawii, ale i skorzystania z lotów dalekodystansowych – do Stanów Zjednoczonych czy Azji.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (mat. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock): https://bit.ly/32Fh8iX
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 12 listopada 2019 r.
Informacja prasowa
Nowe połączenie do Oslo i nowy przewoźnik we Wrocławiu
Norwegian, narodowe linie norweskie, otwierają połączenie z Wrocławia na główne lotnisko Oslo-Gardermoen. Pierwszy samolot na tej trasie wystartuje 30 marca 2020 roku.
Pasażerowie zyskają bezpośrednie połączenie na najważniejsze, międzynarodowe lotnisko stolicy Norwegii – Oslo-Gardermoen. W ubiegłym roku ten port obsłużył ponad 28,5 mln pasażerów.
– Oslo-Gardermoen to ważny port przesiadkowy, jeden z największych w północnej Europie. Oferuje znaczną liczbę połączeń na trasach skandynawskich, jak również transkontynentalnych, w tym przede wszystkim do USA – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Na nowej trasie do Wrocławia przewoźnik zapowiada dwa rejsy w tygodniu – w poniedziałki oraz piątki. – Dogodne terminy rejsów są dodatkowym atutem, zarówno dla pasażerów planujących krótszy wyjazd, jak i dalszą podróż. Można oczekiwać również znaczącego ruchu turystycznego z Norwegii na Dolny Śląsk – dodaje Dariusz Kuś.
Norwegian to flagowe norweskie linie lotnicze, sytuujące się w dziesiątce największych w Europie (pod względem liczby przewiezionych pasażerów), oraz nowy przewoźnik na wrocławskim lotnisku.
– Jesteśmy przekonani, że Skandynawia ma wiele do zaoferowania dla podróżnych z Polski – piękne krajobrazy, przyciągające miasta z ciekawą kulturą, mocną ekonomię, a także dostęp do naszej sieci dalekodystansowych połączeń, z kierunkami takimi jak Nowy Jork, Los Angeles czy Bangkok, żeby wymienić tylko kilka – powiedział Magnus Maursund, Senior Vice President Commercial Short Haul linii Norwegian.
Dodajmy, że można teraz skorzystać z ciekawych ofert na loty z przesiadką w Oslo-Gardermoen. Np. ceny biletów do Chicago zaczynają się od 600 zł, San Francisco od 720 zł, a przykładowo do Bergen od 340 zł.* Bilety są już dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. Ceny na lot z Wrocławia do Oslo rozpoczynają się od 99 zł*.
Nowe połączenie jeszcze rozszerzy możliwości podróżowania z Wrocławia, z przesiadką w jednym z hubów, na trasach dalekodystansowych. Pasażerowie mają w tej chwili do dyspozycji połączenia tego rodzaju do Amsterdamu (KLM), na główne lotnisko Paryża-CDG (Air France), do Frankfurtu i Monachium (Lufthansa), Düsseldorfu (Eurowings), Kopenhagi (SAS), Zurychu (SWISS) oraz sześć razy dziennie do Warszawy (PLL LOT).
*Ceny z systemu rezerwacyjnego przewoźnika na dzień 12 listopada 2019 r.
Redakcja publikuje otrzymany niedawno list:
Dot.: przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Radom - Łódź
Łódź i Radom to sąsiednie duże miasta, liczące odpowiednio 680 i 215 tys. mieszkańców. Łódź jest jednym z sąsiednich ośrodków metropolitalnych, w którym studiuje znacząca liczba młodzieży z regionu radomskiego.
Wobec istnienia bezpośredniej trasy kolejowej, długości 140 km, o dobrych parametrach, brak połączeń kolejowych między tymi miastami jawi się jako ewenement w skali europejskiej. Ciąg Radom–Łódź wpisuje się w dłuższe przebiegi korytarzy transportowych, w szczególności Lublin–Radom–Łódź, wraz z możliwymi przedłużeniami w kierunku Poznania bądź Wrocławia. Szlak przez Radom jest jednocześnie najkrótszym połączeniem kolejowym między Lublinem a Łodzią.
Połączenie kolejowe między dużymi miastami powinno mieć charakter komunikacji pospiesznej/przyspieszonej.
Przy obecnych parametrach linii kolejowych 22 i 25 możliwy jest czas jazdy poniżej 2 h, konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego. Minimalnym postulatem jest dostępność kilku bezpośrednich połączeń przyspieszonych w godzinach porannych oraz popołudniowo-wieczornych. Natomiast ewentualne połączenie pociągami osobowymi
z zatrzymywaniem na każdym przystanku na tej długości trasie nie byłoby atrakcyjne czasowo.
W nawiązaniu do artykułu dotyczącego przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Radom–Łódź (Rynek Kolejowy,
04.09.2019) oraz wypowiedzi przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego sugerujemy rozważenie wprowadzenia następujących rozwiązań organizacyjnych:
pociągi przyspieszone na trasie Łódź–Tomaszów–Drzewica–Przysucha–Radom – obsługa na całej trasie prowadzona wymiennie przez przewoźników: Koleje Mazowieckie sp. z o.o. i Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o.
pociągi osobowe do obsługi lokalnej:
a) Łódź–Tomaszów–Drzewica; na stacji Drzewica skomunikowanie z pociągiem przyspieszonym w kierunku Radomia;
b) Radom–Przysucha–Drzewica; na stacji Drzewica skomunikowanie z pociągiem przyspieszonym w kierunku Łodzi.
Prosimy o odpowiedź w terminie zgodnym z KPA na adres poczty elektronicznej: inwestycje-radom (na serw)
gazeta.pl
Łączymy wyrazy szacunku,
dr hab. Inż. Radomir Jasiński
Prezes Zarządu Stowarzyszenia
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymała:
----------Redakcja otrzymała---------
From:
Z BIEGIEM SZYN <z.biegiem.szyn na serw. interia.pl>Date: Fri, Nov 8, 2019 at 7:59 PM
Subject: PKP poczuło oddech konkurencji. Znikające przystanki. Nowy numer "Z Biegiem Szyn"
To: <z.biegiem.szyn na serw.
interia.pl>
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
www.zbs.net.pl oraz pod bezpośrednim linkiem
www.zbs.net.pl/zbs104.pdf W nowym numerze piszemy między innymi:
BARDZO DŁUGA REWITALIZACJA BARDZO KRÓTKIEJ LINII
Pociągi nad Zalew Zegrzyński dotrą najwcześniej dopiero jesienią 2022 r. Choć obecnie nieczynna jednotorowa linia Wieliszew - Zegrze ma tylko 3,5 km długości, to prace nad projektem i roboty budowlane mają potrwać w sumie dwa i pół roku.
KTÓRĘDY WRÓCI KOLEJ?
We wrześniu 2019 r. warszawski Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP przystąpił do wyprzedawania terenu nieczynnej stacji kolejowej w Kozienicach. Z pięciu działek pierwsze dwie o łącznej powierzchni 1,4 hektara sprzedano 7 października 2019 r., a więc dokładnie tydzień po podpisaniu listu intencyjnego między burmistrzem Kozienic i prezesem PKP PLK w sprawie powrotu kolei do Kozienic.
PKP POCZUŁO ODDECH KONKURENCJI
Jak PKP Intercity krzyżuje plany zagranicznym przewoźnikom, którzy chcą wjechać na polskie tory.
ZNIKAJĄCE PRZYSTANKI
Przedsięwzięcia modernizacyjne realizowane przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe coraz częściej obejmują swoim zakresem rozbiórkę słabiej wykorzystywanych przystanków. Czy małe przystanki muszą znikać?
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl(..)
do Burmistrza Miasta Kozienice
Szanowni Państwo, Jak donoszą media, "We wrześniu 2019 r. warszawski Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP przystąpił do wyprzedawania terenu nieczynnej stacji kolejowej w Kozienicach. Z pięciu działek pierwsze dwie o łącznej powierzchni 1,4 hektara sprzedano 7 października 2019 r., a więc dokładnie tydzień po podpisaniu listu intencyjnego między burmistrzem Kozienic i prezesem PKP PLK w sprawie powrotu kolei do Kozienic."
W związku z powyższym zwracam się do Burmistrza Miasta Kozienice o skierowanie do prokuratury zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w tejże sprawie. Podejrzewam celowe działania spółki PKP S.A. celem uniemożliwienia powrotu kolei pasażerskiej w relacji do Kozienic. Obecnie czas przejazdu na trasie Kozienice- Warszawa p. Dęblin po remoncie linii do prędkości 160 km/h byłby bardzo korzystny.
Wnoszę o złożenie także sprawy sądowej przeciwko PKP S.A. To co się stało w Kozienicach, jest elementem planu PKP S.A. aby uniemożliwić powrót pociągów kolei pasażerskiej w tej relacji.
Z wyrazami szacunku,
Adam Fularz
Załącznik: opisy z prasy i mediów:
Jak ale pamiętajmy, że ostatni pociąg do
Kozienic odjechał z Radomia chyba jeszcze w latach 60tych. Minęło sporo czasu. W
Kozienicach trzeba będzie wybudować nową stację bo stara lokalizacja nie przystaje do potrzeb lokalnej społeczności. Może dojść do sytuacji jaka ma miejsce w Przysusze. Na linii 22 jest to największa miejscowość, ale stacja kolejowa znajduje się 3 km od centrum miasta. Konsekwencją tego jest fakt, że z pociągów korzysta dwa razy mniej podróżnych niż na innych stacjach i przystankach tej linii.
Łącznica do
Kozienic zaczyna się już w Garbatce Letnisku i według Służbowego RJ z roku 1999 prędkość szlakowa wynosi tam 50km/h, linia jest w fatalnym stanie a co dopiero teraz... wiąże się to z grubą kasą w celu dostosowania do przynajmniej 70km/h dla szynobusów (nie wspomnę o tradycyjnych składach). Jak wiadomo patrząc na licznik w busach prędkość wynosi średnio 80-100km/h do tego szosą jest bliżej. Oczywiście budowa nowych przystanków Wrzosów, Sieciechów, Słowiki, Brzeźnica i wreszcie odbudowa stacji i linii do
Kozienic (co do samej stacji - tu akurat wiele robić nie trzeba - głównie odnowienie, kosmetyka). Niewiem tylko czy stacja w
Kozienicach nie jest za daleko od centrum?? W rozkładzie z 1944 jeździł tam skład (wagony 2 i 3 klasy), który na przemian jeździł do
Kozienic (pół godziny jazdy 13,4km) i do Wyskoiego Koła (25-30 min - 11,6km), pełnił funkcję dojazdową do stacji węzłowej Bąkowiec.
Kolej łącząca Radom z
Kozienicami to super pomysł. Chociaż trasa pociągów/szynobusów byłaby dłuższa, ale dojazd byłby szybszy, bo omijałby korki chociażby w Radomiu. Po za tym droga Radom-
Kozienice już teraz jest przeciążona, więc transport szynowy byłby dobrą alternatywą. Ale oczywiście musiałaby by być rozsądna częstotliwość (nie 4 kursy rano i 4 kursy popołudniu...) i konkurencyjne ceny biletów do busów i PKSów...
"
Jakiś tydzień temu zaczęli zdejmować linie elektryczna. Tory kolejowe łączące z dawnymi zakładami na ulicy Przemysłowej zostały rozebrane. (rozkradzione) Oprócz tego miedzy
Kozienicami a Bąaowcem są 2 stacje: Janikow i Słowiki. Oczywiscie dawno temu zakmniete. (info: J, 2008-12-29)"
Dlaczego pociągi przestały jeździć do
Kozienic? Próbowałem znaleźć w Internecie jakieś informacje na ten temat, ale się nie udało. Dowiedziałem się jedynie, że ostatni pociąg ze stacji
Kozienice odjechał około 40 - 50 lat temu.
Co do renowacji linii do
Kozienic, to jakiś czas temu słyszałem o pomyśle by na trasie Radom -
Kozienice kursował szynobus. Ale żadnych kroków w tym kierunku chyba nie podjęto.
Jak dobrze wiadomo do Kozienic od dawna nie zagląda nic pasażerskiego.
Ciekaw jednak jestem na ile możliwe jest ponowne uruchomienie pasażerskiej
komunikacji kolejowej w tym mieście. To prawda, że nie jest to druga
Warszawa czy Poznań i na dodatek byłby to ślepak jak np. w Łodzi Fabrycznej,
ale raz: nie jest to też w końcu taka zupełnie mała mieścina - OIDP liczba
mieszkańców oscyluje wokół 25.000, dwa: narzucające się same przez się
sensowne relacje z Kozienic to przede wszystkim Warszawa i Radom - Warszawa
przez Dęblin, no a Radom przez Pionki (fakt, że do Radomia to trochę
naokoło, zresztą do Warszawy też, ale przecież pociągi z Gdyni do Olsztyna
czy wręcz Białegostoku też przecież prostą drogą nie jadą) i właśnie dlatego
fakt, że mogłyby kursować bezpośrednie pociągi relacji Kozienice - Warszawa
nadaje sensowność takiemu przedsięwzięciu tym bardziej, że miasto leży w
woj. mazowieckim oraz trzy: sensowność ta powiększa się jeśliby wziąć pod
uwagę coraz śmielej wkraczające na tory szynobusy. Przypominam sobie, że
kilka lat temu była mowa o szynobusie na trasie Radom - Pionki i gdyby miało
do tego dojść (oby!) to, jak mówię, wydaje się być całkiem sensowne
wydłużenie takiej relacji ten kawałek dalej do Kozienic. Z jednej strony
Radom, z drugiej Warszawa, a po drodze węzłowy Dęblin - dzięki temu oraz
dzięki dobrze ułożonemu rozkładowi Kozienice mogłyby mieć, z przesiadką bo z
przesiadką, ale naprawdę dobre połączenia z ładnym kawałkiem Polski.
Pozdrawiam
Piotr
No nie powiem pomysł ciekawy. Szególnie że uważam że przydał by się rano
jeszcze jeden kibelek z Pionek do Radomie (tak w okolicach godizny 7:25) i
najlepiej żeby wprowadzić jakiś bilet strefowy Pionki - Radom bo
zapotrzebowanie na przewozy z Pionek do Radomia jest duże i jeżeli PKP by
pomyślało to zrobiło by na przykład
Kozienice - Pionki - Radom po cenie z
Kozienic no nie wiem jakieś 4-6 zł i jakieś 3.50 do radomia z Pionek. PKS
kosztuje 4,50 i ludzi jest na niego na masę (przystanek PKS-u w Pionkach jest
koło stacji Pionki Zachodnie więc w "centrum" miasta. Przy odrobinie pomyślunku
PKP może zbijać kokosy na
Kozienice - Pionki - Radom. Albo zrobić kibelek lub
szynobusika do Pionek z przesiadką do Dęblina lub na któryś dalekobieżny
(jadwiga,bolko). Problemem jest jednak dość okrężna droga do Radomia i chyba
niski Vmax na odcinku
Kozienice - Garbatka i Garbatka - Radom (60).
Kiedys jedzily pociagi s³uzbowe Deblin-Swierze-
Kozienice o 6 rano,15.00 i
19tej wieczorem ale chyba juz nie kursuja.
Polska › woj. mazowieckie › powiat kozienicki › Kozienice › ul. Kolejowa › Stacja kolejowa Kozienice
stacje w Polsce › stacje mazowieckie (155)
Lata 1939-1940 , Żołnierze Wehrmachtu przed skromnym budynkiem na stacji w Kozienicach.
Kozienice
(..)
Kozienice to nieczynna stacja końcowa, położona u kresu niespełna czternastokilometrowej linii kolejowej z Bąkowca. Stacja posiada 5 torów, schodzących się do dwóch w północnej części, które następnie kończą się kozłami oporowymi. W południowej części stacji rozpoczynała się bocznica. Obecnie cała infrastruktura stacyjna jest nieużywana - nie ma też możliwości wjazdu od strony Janikowa, po zaasfaltowaniu szyn na przejeździe kolejowym. Wszystkie rozjazdy posiadały napędy ręczne. Dziś nad całą infrastrukturą górują słupy trakcyjne, będące pozostałością po elektryfikacji, przeprowadzonej w latach siedemdziesiątych.
wg semaforek.kolej.pl
Rok budowy |
---|
1920 |
Nazwa | Lata obowiązywania |
---|
Kozienice | od 1920 |
Schemat stacji
Galeria zdjęć
Widok ogólny w kierunku Janikowa.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Wg słów jednej z mieszkanek regionu- w sobotę rano dnia 9 listopada pociąg regionalny z Zielonej Góry przez Rzepin do Frankfurtu nad Odrą nie pojechał. Część podróżnych przesiadła się na pociąg Intercity S.A. w kierunku Berlina, inni zaś czekali na kolejny pociąg sobotni w kierunku Frankfurtu nad Odrą. Niestety- także ten pociąg regionalny początkowo nie pojechał a później jednak odjechał ale dopiero z opoźnieniem ok. 80 minut. Dojechał tylko do Rzepina a dalej pasażerowie musieli przejść do nastawni kolejowej w Rzepinie skąd jeżdżą autobusy zastępcze do Frankfurtu nad Odrą.
Ponadto pasażerów kolei wożą także taksówki - raz wiozło ich 7 taksówek a raz tylko dwie - przewoźnik ma podobno podpisane umowy z taksówkarzami ale gdy ogłosi zawieszenie kursów znienacka to taksówki nawet nie zdążą się zjechać na dworzec.
Opr. Adam Fularz na podstawie relacji podróżnych
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do UMWL
Pytanie o pociągi Rzepin- Zielona Góra
Pociągi regionalne kursujące z Rzepina do Zielonej Góry stale są opóźnione wg słów jednej z mieszkanek regionu. Zarówno tydzień temu jak i teraz pociąg regionalny wieczorny odjechał z opoźnieniem ok. 45 minut.
Czy UMWL sądzi że pasażerowie wytrzymają oczekiwanie na stacjach pośrednich gdzie polikwidowano ogrzewane poczekalnie? Opóźnienia tego rzędu są wg moich obserwacji naocznych- bardzo częste na tej trasie. Nie ma wyświetlaczy odjazdów na stacjach pośrednich więc pasażerowie mogą sądzić że pociągi w ogóle tego dnia nie kursują. Sam stojąc na peronie słyszałem jakiś tydzień temu że pociąg regionalny z Rzepina odwołano całkowicie.
Dla przewoźnika jest to spory zysk by nie realizować przewozów pasażerskich. Skąd UMWL wie które pociągi regionalne jeszcze kursują a które są ogłaszane w rozkładzie ale kursy nie mają miejsca lub kursuje autobus?
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Jak zaobserwowałem naocznie- pociągi regionalne kursujące z Rzepina do Zielonej Góry są notorycznie opóźnione o 30-35 minut. Skład kursujący z Frankfurtu nad Odrą do Zielonej Góry dopiero teraz -ok. 14.10 - wjechał na dworzec w Zielonej Górze. Wg moich szacunków od poniedziałku jest to już 15-ty pociąg regionalny opóźniony o ponad pół godziny na trasie Rzepin- Zielona Góra.
Opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji naocznej
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl