Do Radnych Miasta Płońsk
Urząd Miejski w Płońsku
ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk
Biuro Rady, p. 110 (I piętro)
do:
Andrzej Józef Pietrasik Burmistrz Miasta
Teresa Emilia Kozera Zastępca Burmistrza Miasta
Lilianna Kraśniewska II Zastępca Burmistrza Miasta
Janina Lusawa Skarbnik Miasta
Andrzej Bogucki Sekretarz Miasta
Szanowni Państwo,
Zwracam się z pomysłem przedłużenia linii kolei podmiejskiej do Płońska, poprzez elektryfikację i modernizację odcinka kolei do Płońska. Oferowanoby połączenia bez przesiadki w Nasielsku. Podróżni nie musieliby się przesiadać na szynobus w relacji do Warszawy.
Tańszą opcją jest wprowadzenie bezpośrednich połączeń Warszawa- Płońsk, w całości wykonywanych szynobusem, z pominięciem wszystkich mniejszych stacji i przystanków na trasie z Nasielska do Warszawy.Myślę że czas przejazdu 60- 65 minut jest możliwy do osiągnięcia przy minimalnej ilości postojów na trasie. Jednakże szynobus musiałby pokonywać "pod drutem" odcinek z Nasielska do Warszawy. Jest to technicznie możliwe już obecnie.
Rada Miasta musiałaby podjąć uchwałę lub uchwały w sprawie skierowane np. do przewoźników, do UMWM, ewentualnie do Ministra Infrastruktury i przesłać ją przewoźnikom kolejowym (KM, SKM Warszawa) oraz do PKP PLK.
Czy UM Płońsk może również zabiegać aby nie zapomniano o torach dla kolei miejskiej i podmiejskiej do Płońska, w ramach planowanego do odbudowy torowiska Nasielsk- Legionowo Piaski, zaznaczonego kolorem niebieskim na załączonym szkicu.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do Zarządu Województwa
Petycja
Petycja do Zarządu Województwa dot. połączenia z Kielc do Przemyśla
Szanowni Państwo,
Przez lata dojeżdżałem ekspresem regionalnym linii RE1 znad polskiej granicy, ze stacji Frankfurt nad Odrą, do Berlina. Myślę że jechałem co najmniej kilkaset razy tym pociągiem, jeśli nie więcej. Po polskiej stronie granicy w ogóle całkowicie brak jest tego typu oferty przewozowej. A przecież jest ona podstawą komunikacji regionalnej w okolicy po stronie niemieckiej, gdzie mieszkałem. Polska nadal drastycznie różni się od krajów Europy Zachodniej.
Proponuję takie same rozwiązania jak na liniach kolejowych po stronie niemieckiej w przypadku woj. podkarpackiego.
Wnoszę petycję o uruchomienie jednej pary pociągów regionalnych przyspieszonych dziennie, kursujących z Przemyśla do Kielc. Przykładowy szacunkowy rozkład jazdy dołączam. Linia jest w całości zelektryfikowana.
W województwie podkarpackim brak jest połączeń typu ekspress regionalny lub regiosprinter znanych z innych regionów Polski. Proponuję takie połączenie.
Stacja/przystanek Przyjazd Odjazd Kurs Peron
Przemyśl Główny 06:42
Przemyśl Zasanie 06:45 06:46
Radymno 07:06 07:07
Jarosław 07:18 07:19
Przeworsk 07:28 07:29
Leżajsk 07:51 07:52
Nowa Sarzyna 8:00 8:03
Rudnik nad Sanem 8:17 8:18
Nisko 8:33 8:34
Stalowa Wola Centrum 8:41 8:42
Stalowa Wola Rozwadów 8:46 8:47
Sandomierz 9:12 9:13
Ostrowiec Świętokrzyski 9:53 9:54
Starachowice Wschodnie 10:13 10:14
Wąchock 10:20 10:21
Skarżysko-Kamienna 10:41 10:42
Suchedniów 10:49 10:50
Kielce 10:59
--
Poniżej opisaną linią RE1 regularnie dojeżdżam z Zielonej Góry przez Frankfurt nad Odrą gdzie wsiadam do RE1 w kierunku do Berlina. Obecnie kursuje ona co 30 minut w ciągu dnia, początkowo kursowała dość rzadko.
Ekspresem do pracy
Za Odrą i Nysą Łużycką kolejnym filarem przemian na kolei, obok zwiększania liczby połączeń, było postawienie na kompleksową ofertę szybkich połączeń ponadlokalnych. W 1994 r. koleje niemieckie Deutsche Bahn wprowadziły nową kategorię pociągów: Regional-Express (RE). Wprowadzenie do sieci kolejowej szybkich połączeń regionalnychpod wyraźną i dziś już bardzo mocno rozpoznawalną marką Regional-Express miało na celu skrócenie długości przejazdu na trasach regionalnych w newralgicznym czasie, gdy w zachodniej części Niemiec istniała już imponująca sieć autostrad, indywidualny transport samochodowy był w rozkwicie, zaś na terenie byłego NRD po zjednoczeniu kraju rozbudowa sieci drogowej wkraczała w decydującą fazę i samochód stawał się powszechnym dobrem.
Połączenia przyspieszone, rozpoczynając funkcjonowanie pod marką Regional-Express, zmieniły w połowie lat 90. filozofię obsługi niemieckich linii regionalnych, która wcześniej, jak do dzisiaj ma to miejsce w Polsce, opierała się na pociągach zatrzymujących się na wszystkich napotkanych stacjach i przystankach, co uniemożliwiało kolei zaoferowanie długości podróży konkurencyjnej wobec samochodów mknących po sieci bezpłatnych autostrad, coraz głębiej penetrującej republikę federalną. Założeniem połączeń Regional-Express było zapewnienie pasażerom bezpośredniego dojazdu z miast na peryferiach danego regionu do samego centrum metropolii – z liczbą postojów ograniczoną tylko do większych miejscowości.
Nie mniej ważne było założenie, że pociągi Regional-Express mają stanowić rozwinięcie istniejącej oferty przewozowej, a więc nie mogą wyprzeć dotychczas kursujących, często zatrzymujących się pociągów lokalnych, skutkowałoby to bowiem ograniczeniem dostępu do kolei dla pasażerów z mniejszych przystanków. Pociągi Regional-Express miały ponadto zaspokajać zróżnicowane potrzeby mobilności, a więc zgodnie z rozkładem cyklicznym kursować regularnie od rana do wieczora – co 1–2 godziny. Ważną zasadą funkcjonowania Regional-Express jest obowiązywanie w nich taryfy typowej dla połączeń regionalnych – bez żadnych dopłat.
Z czasem zmodyfikowano podejście do trasowania połączeń Regional-Express i zaczęto coraz częściej sięgać po rozwiązanie hybrydowe. Na wybranym odcinku pociąg RE zatrzymuje się na wszystkich napotkanych stacjach i przystankach (obejmując na tym odcinku także funkcję pociągu lokalnego), by następnie kolejną część swojej trasy pokonać z minimalną liczbą postojów. Dzięki temu mieszkańcy wielu wsi oraz małych miasteczek, rozsianych również po peryferiach niemieckich landów, uzyskali szybkie i bezpośrednie połączenia z centrami największych metropolii.
Jako pierwsze z dziesiątek połączeń Regional-Express, kursujących dziś na terenie całych Niemiec, uruchomiona została przed 20 laty linia RE na 253-kilometrowej trasie Magdeburg – Brandenburg nad Hawelą – Poczdam – Berlin – Frankfurt nad Odrą – Eisenhüttenstadt. Połączenie zapewniło mieszkańcom brandenburskich miast i miasteczek możliwość bezpośredniego dojazdu do dworców Zoologischer Garten, Friedrichstrasse czy Alexanderplatz, położonych w samym centrum Berlina. Według danych podawanych przez „Allianz pro Schiene" w 1994 r. z pociągów linii RE1 korzystało dziennie 8,7 tys. pasażerów. Do 2013 r. dobowa liczba podróżujących pociągami RE kursującymi między Magdeburgiem a Eisenhüttenstadt wzrosła do 49 tys.
Wynoszący prawie 500% wzrost przewozów w przypadku linii RE1 pokazuje, że pasażerowie chętnie przesiadają się do pociągów. Pod warunkiem, że kolej zapewni atrakcyjną, ale także stabilną ofertę, pozbawioną ciągłych komunikatów o „skróceniu relacji", „zawieszeniu pociągu" czy „ograniczeniu terminów kursowania". Ewentualny brak stabilności, który w przypadku linii RE1 miał jednak miejsce, może wyrażać się co najwyżej w uruchomieniu dodatkowych pociągów dogęszczających częstotliwość w godzinach szczytu (z 60 do 30 minut) czy w wydłużeniu kursowania na godziny późnowieczorne, a nawet nocne.
wg http://nowyobywatel.pl/2015/11/24/pociag-do-pasazera/
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Od: Adam Fularz
Date: pon., 2 mar 2020 o 14:44
Subject: Wniosek o uruchomienie drugiej relacji kolejowej- o innym przebiegu, między Kielcami a Krakowem
Do UMWŚ
Drodzy Państwo,
Opisuję jako wydawca- dla magazynowego wydania papierowego/wydania w pliku PDF- stan pasażerskiej sieci kolejowej w woj. świętokrzyskim. Przez krytyków jest on opisywany jako agonalny. Dane nie pozostawiają złudzeń- z ilością 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie są Państwo najsłabiej rozwiniętym w tej branży regionem kraju na wschód od linii Wisły. Prawdopodobnie w skali całego kontynentu jest niewiele lub nawet brak jest podobnych przypadków. Ze statystyk wynika że kolej pasażerska w Państwa regionie ma znaczenie marginalne i szybko zanika.
Ukazała się mapa pokazująca ilości podróży koleją na mieszkańca rocznie w polskich województwach. Liderem jest województwo pomorskie, najsłabszym regionem na zachód od rzeki Wisły jest woj. świętokrzyskie z zaledwie 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie, czyli na mieszkańca regionu przypada średnio kilkanaście razy mniej podróży koleją rocznie niż np. w woj. pomorskim czy w sąsiednim woj. mazowieckim. Mapę opracowała fundacja Prokolej.
Zauważyłem że zachodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku Kielc, a transport autobusowy zamarł, zanikł. Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna odtworzenia połączeń kolei regionalnej w regionach Polski gdzie kiedyś istniały: stacje, przystanki kolei, ale je zlikwidowano tłumacząc to faktem że nikt od wielu lat nie zamawiał przewozów pasażerskich więc przystanki/ stacje te były zbędne.
Istnieje wszak sieć kolei. Technicznie można wykonywać połączenia w kierunku Kielc i Krakowa- chyba popularnych celów podróży regionalnych. Trasa Kielce- Kraków p. Czarncę, Włoszczowę, Psary jest przecież technicznie możliwa i oferuje podobny czas przejazdu jak bardzo popularne połączenie kolejowe z Kielc do Krakowa p. Jędrzejów.
Wnoszę o odtworzenie lub stworzenie zupełnie nowego połączenia Kielce- Kraków p. Czarncę, Włoszczowę, Psary z czasem przejazdu nie dłuższym niż połączenie kolejowe z Kielc do Krakowa trasą p. Jędrzejów.
Problemem jest demontaż wszystkich stacji i przystanków między Psarami a Kozłowem.
Czy UMWŚ jest zainteresowane odtworzeniem istniejących ongiś tutaj przystanków kolei:
- Psary (nowy przystanek na torach stacyjnych istniejącej stacji kolejowej))
- Mstyczów
- Węgrzynów Stary
- Sprowa
- Wola Kuczkowska
Zlikwidowano je. UMWŚ powinien dbać o interes mieszkańców tej części województwa i wystąpić do PKP PLK z wnioskiem o odbudowę tych przystanków dla ruchu regionalnego.
Czy gdyby istniała techniczna możliwość wykorzystania linii CMK dla przewozów regio tak samo jak dla kursującej już obecnie linii Polregio w relacji Kielce- Włoszczowa- Katowice poprzez linię CMK, to UMWŚ zamówiłby:
1) Pociągi regio w relacji
Kielce
- Włoszczowa
- Czarnca- (linią CMK)
- Czarnca Słoneczna: budowa przystanku na torze odchodzącym do Włoszczowej od linii CMK
- Psary/ Kluczyce: budowa przystanku na istniejącej stacji CMK torze przy linii CMK, na wzór peronu na stacji Włoszczowa Płn.
- Szczekociny
- Sprowa
-Węgrzynów Stary
- Mstyczów
- i dalej do Kraków Główny?
Połączenie takie skomunikowałoby zachodnią część województwa z Kielcami i byłoby dość rentowne z racji obsługi relacji Kielce- Kraków.
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do U M i G
-- Szanowni Państwo, Jak wygląda obecnie sprawa reaktywowania przystanku kolejowego w Szczekocinach? Czy gmina może zgłosić to zadanie do rządowego programu Kolej Plus?
Dlaczego PKP PLK zniszczyły istniejący ongiś peron? Wg opisów prasowych, peron zlikwidowały PKP PLK. Czy UMiG nie wystąpi do MI o odbudowę przystanku kolei? Pytanie- czy gmina nie zgłaszała do PKP PLK zapotrzebowania na przystanek kolejowy w Szczekocinach?
Likwidacja stacji Szczekociny wraz z istniejącym peronem wyspowym została przeprowadzona w 2011 roku ze względu na konieczność dokonania korekty przełożenia torów (łuki wyrównawcze), w celu zapewnienia prędkości 150 km/h. Peron wyspowy był w złym stanie technicznym i nie był użytkowany od roku 2003 z powodu rezygnacji przewoźników z zatrzymywania się pociągów na przystanku osobowym Szczekociny. Ze względu na liczne kradzieże i dewastacje peron nie nadawał się do obsługi podróżnych. Likwidacja objęła zatem perony, które nie były wykorzystywane w ruchu pasażerskim. Jednocześnie na etapie opracowania założeń modernizacyjnych dla linii 64 na odcinku Kozłów – Starzyny w roku 2010 nie wpłynęły do PKP PLK S.A. żadne wystąpienia od władz samorządowych, ani przewoźników dotyczące planowanego, ponownego uruchomienia przystanku osobowego Szczekociny.
--
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
z prasy
Szczekociny to obecnie nieczynna stacja, niewielka przelotowa stacja, położona pomiędzy Kozłowem a Starzynami. W okresie swojej działalności posiadała kilka torów głównych, a także bocznicę służącą służbie drogowej. Dla obsługi podróżnych służył istniejący do dziś dwukrawędziowy peron wyspowy. W pewnym okresie czasu na stacji tej zatrzymywał się także m.in pociąg pospieszny "Reymont" z Łodzi do Krakowa. Po likwidacji stacji, ponoć spowodowanej zniszczeniem nastawni (pożar przekaźnikowni), zlikwidowano sieć trakcyjną na torach dodatkowych (pozostawiono ją jedynie na przejściach zwrotnicowych i w torach głównych zasadniczych) oraz usunięto istniejącą sygnalizację. Stacja posiada obecnie status ładowni, jednakże nie jest wykorzystywana w celach ładunkowych. Po likwidacji stacji utworzony został szlak Kozłow - Starzyny o długości prawie 30 kilometrów, posiadający jednak posterunek odstępowy wWęgrzynowie, dzielący go praktycznie na dwa równe odstępy.
W ramach prac modernizacyjnych, prowadzonych na linii 64 w 2011 roku stacja została całkowicie zlikwidowana - włącznie z istniejącym peronem wyspowym. Naprawę główną przeszły oba tory szlakowe, pozostało jedynie kilka budynków (m.in. dawna nastawnia oraz podstacja trakcyjna). W 2012 roku wykonano korektę toru, likwidując istniejące dotychczas w torze nr 2 łuki odwrotne.
wg Semaforek
Przystanek Szczekociny: Wraca temat reaktywowania przystanku kolejowego w miejscowości. Pojawili się tam przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych, a burmistrz zadeklarował, że gmina może pokryć koszty związane między innymi z drogami dojazdowymi i parkingami. Co teraz?
Czy nastąpił przełom w sprawie odbudowania peronu kolejowego w Szczekocinach (słynna akcja „Przystanek Szczekociny” - dop. red.) i jest szansa na to, by pociągi znów zatrzymywały się w tej miejscowości? Zdaniem przedstawicieli gminy, wykonano ogromny krok naprzód.
Walka o peron kolejowy w Szczekocinach wciąż trwa. Być może już nie tak nagłośniona i bez takiego zaangażowania młodzieży, jak kilkanaście miesięcy temu, ale małymi krokami zbliżająca się - na co liczą mieszkańcy gminy - do szczęśliwego finału.
--
Pytanie 1
Jak wygląda obecnie sprawa reaktywowania przystanku kolejowego w
Szczekocinach?
Odpowiedź
Nie posiadamy w planie inwestycji realizacji przystanku osobowego w miejscowości
Szczekociny. Plany inwestycyjne PLK określa Wieloletni Program Inwestycji Kolejowych, który nie przewiduje budowy przystanku w
Szczekocinach. Nie wykluczamy możliwości budowy przystanku w
Szczekocinach w przyszłości, jednak będzie to możliwe tylko w przypadku wcześniejszego ustalenia niezbędnych warunków technicznych i deklaracji przewoźnika pasażerskiego o wyznaczeniu postojów pociągów na tym przystanku.
Pytanie 2
Dlaczego PKP PLK zniszczyły istniejący ongiś peron?
Odpowiedź
Likwidacja stacji
Szczekociny wraz z istniejącym peronem wyspowym została przeprowadzona ze względu na konieczność dokonania korekty przełożenia torów w planie (łuki wyrównawcze) w celu wprowadzenia prędkości V=140 km/h. Peron wyspowy był w złym stanie technicznym i nie był użytkowany od roku 2003 z powodu rezygnacji przewoźników z zatrzymywania się pociągów na przystanku osobowym
Szczekociny. Ze względu na liczne kradzieże i dewastacje peron i nie nadawał się do obsługi podróżnych. Jednocześnie na etapie opracowania założeń modernizacyjnych dla linii 64 na odcinku Kozłów – Starzyny w roku 2010 nie wpłynęły do PKP PLK S.A. żadne wystąpienia od władz samorządowych ani przewoźników dotyczące planowanego ponownego uruchomienia przystanku osobowego
Szczekociny.
--
z prasy
Szczekociny to obecnie nieczynna stacja, niewielka przelotowa stacja, położona pomiędzy Kozłowem a Starzynami. W okresie swojej działalności posiadała kilka torów głównych, a także bocznicę służącą służbie drogowej. Dla obsługi podróżnych służył istniejący do dziś dwukrawędziowy peron wyspowy. W pewnym okresie czasu na stacji tej zatrzymywał się także m.in pociąg pospieszny "Reymont" z Łodzi do Krakowa. Po likwidacji stacji, ponoć spowodowanej zniszczeniem nastawni (pożar przekaźnikowni), zlikwidowano sieć trakcyjną na torach dodatkowych (pozostawiono ją jedynie na przejściach zwrotnicowych i w torach głównych zasadniczych) oraz usunięto istniejącą sygnalizację. Stacja posiada obecnie status ładowni, jednakże nie jest wykorzystywana w celach ładunkowych. Po likwidacji stacji utworzony został szlak Kozłow - Starzyny o długości prawie 30 kilometrów, posiadający jednak posterunek odstępowy wWęgrzynowie, dzielący go praktycznie na dwa równe odstępy.
W ramach prac modernizacyjnych, prowadzonych na linii 64 w 2011 roku stacja została całkowicie zlikwidowana - włącznie z istniejącym peronem wyspowym. Naprawę główną przeszły oba tory szlakowe, pozostało jedynie kilka budynków (m.in. dawna nastawnia oraz podstacja trakcyjna). W 2012 roku wykonano korektę toru, likwidując istniejące dotychczas w torze nr 2 łuki odwrotne.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
ul. Partyzantów 1, 26 – 200 Końskie
Szanowni Państwo,
Ukazała się mapa pokazująca ilości podróży koleją na mieszkańca rocznie w polskich województwach. Liderem jest województwo mazowieckie, najsłabszym regionem na zachód od rzeki Wisły jest woj. świętokrzyskie z zaledwie 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie, czyli na mieszkańca regionu przypada średnio kilkanaście razy mniej podróży koleją rocznie niż np. w woj. pomorskim czy w sąsiednim woj. mazowieckim. Mapę opracowała fundacja Prokolej.
Wnoszę petycję do władz miasta i gminy o to aby przekonały władze województwa do leasingu lub nawet zakupu spalinowego autobusu szynowego w ilości sztuk 1 lub 2. Autobusy
szynowe kursowałyby na trasie Końskie- Skarżysko- Kamienna - i dalej do Ożarowa- innego miasta w woj. świętokrzyskim gdzie również dociera kolej, ale w wersji spalinowej, niezelektryfikowanej.
Autobus szynowy w wersji spalinowej mógłby kursować na spalinowej linii do Końskiego, gdzie zbudowanoby nowy przystanek pasażerski Stąporków Górnicza lub Stąporków Miasto. Pociągi spalinowe w woj. świętokrzyskim mogłyby kursować w relacji Końskie- Skarżysko Kamienna co najmniej 6 razy dziennie. Warunkiem jest jednak zakup taboru lub jego wynajęcie przez władze samorządowe woj. świętokrzyskiego.
Wnosiłem do Sejmiku już przed laty o uruchomienie połączeń kolejowych -6 par dziennie, w relacji:
Kielce- Skarżysko-Kamienna zmiana kierunku- Stąporków- Końskie- Opoczno- (Łódź).
Obecnie zmieniłem propozycje i proponuje połączenia na trasie:
- Końskie
- Stąporków
- Skarżysko- Kamienna
- Starachowice
- Ostrowiec Świętokrzyski
- Chmielów
- Ożarów
Połączenie to kursowałoby jako ekspres regionalny, pomijając wszystkie mniejsze przystanki na trasie od Skarżyska do Kielc i niektóre mniejsze przystanki na trasie do Stąporkowa. Do obsługi połączeń użytoby taboru spalinowego na całej długości trasy.
Do PKP PLK pytałem, jaki jest stan linii Skarżysko Kam.- Końskie- Opoczno? Czy nadaje się do wznowienia połączeń? Łukasz Kwasiborski pytany o kolej do Końskich napisał:
Linia kolejowa nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Skarżysko Kamienna – Opoczno jest linią pierwszorzędną, niezelektryfikowaną, w dobrym stanie technicznym i nie ma przeciwskazań do uruchomienia kolejowych przewozów pasażerskich. Prędkość rozkładowa na ww. odcinku wynosi 80 km/h. a w nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 12.06.2016 r. nie widnieją ograniczenia prędkości z tytułu złego stanu technicznego infrastruktury kolejowej. Na przestrzeni pięciu ostatnich lat Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej wykonał szereg prac utrzymaniowych dotyczących naprawy bieżącej torów oraz zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, poprawiając tym sposobem bezpieczeństwo użytkowników przejazdów kolejowo drogowych. W roku 2016 w okresie letnim będą w dalszym ciągu kontynuowane prace utrzymaniowe naprawcze mające na celu poprawienie stanu technicznego torów.
Świętokrzyska Kolej Aglomeracyjna
Petycja do radnych Woj. Świętokrzyskiego
Trasa proponowanego połączenia:
- Końskie
- Stąporków
- Skarżysko- Kamienna
- Starachowice
- Ostrowiec Świętokrzyski
- Chmielów
- Ożarów
Drodzy Państwo,
Jako ekonomista transportu proponuję wprowadzenie w aglomeracji centralnego okręgu przemysłowego- kolei aglomeracyjnej. Są to często kursujące połączenia kolejowe łączące miejscowości jednej aglomeracji. Uznaje się że dopiero transport zbiorowy pozwala stworzyć aglomerację a transport drogowy- zwykle już obecnie istnieje.
Jako że część trasy nie jest zelektryfikowana, proponuję użycie taboru spalinowego- szynobusu. Kursowałby on wahadłowo między miejscowościami na trasie. Proponuję relację z Końskiego lub ze Starachowic p. Ostrowiec do Ożarowa, gdzie przebiega bocznica cementowni.
Proponowana trasa:
- Końskie
- Stąporków
- Skarżysko- Kamienna
- Ostrowiec Św.
- Starachowice
- Starachowice Wschodnie
- Starachowice Michałów
- Styków Iłżecki
- Staw Kunowski
- Kunów
- Boksycka
- Ostrowiec Świętokrzyski
- Bodzechów
- Brzustowa Opatowska
- Chmielów
- Ożarów
Chcę jako wydawca przeciwdziałać likwidacji sieci kolejowej w regionie. Pociągi osobowe mogą już nigdy nie dotrzeć do takich miejscowości jak Ożarów, Końskie, Stąporków. Chcę aby spróbowano tutaj przywrócić ruch pasażerski. Ostatnio zapowiedziano remont trakcji kolejowej na odcinku torowiska koło Ożarowa, na linii Skarżysko Kamienna- Sandomierz. Jednakże sam Ożarów jest pozbawiony kolei pasażerskiej. Chcemy to zmienić. Obecnie kolej pasażerska nie obsługuje Ożarowa, Stąporkowa, Końskich.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Szanowni Państwo, w połowie marca wejdzie pierwsza korekta rozkładu jazdy pociągów Kolei Mazowieckich. W załączniku przesyłam szczegóły dotyczące zmian dla poszczególnych linii.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
Można już rezerwować tegoroczne wakacje z biurem podróży i wylotem z Wrocławia. Letni rozkład lotów czarterowych składa się z blisko 30 połączeń, w tym kilku atrakcyjnych nowości. Wśród nich są Olbia na Sardynii i Gran Canaria na Wyspach Kanaryjskich!
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock) dostępna pod linkiem: https://bit.ly/32dXETV
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 19 lutego 2020 r.
Informacja prasowa
Lato 2020. Aż 5 nowych kierunków czarterowych
Można już rezerwować tegoroczne wakacje z biurem podróży i wylotem z Wrocławia. Letni rozkład lotów czarterowych składa się z blisko 30 połączeń, w tym kilku atrakcyjnych nowości. Wśród nich są Olbia na Sardynii i Gran Canaria na Wyspach Kanaryjskich!
Podróżni wybierający się samolotem na wakacje zorganizowane przez biuro podróży mają w czym wybierać. W rozkładzie lotów wrocławskiego lotniska na lato 2020 znalazło się aż 5 nowych kierunków: Olbia, Kalabria, Gran Canaria, Teneryfa i Taba.
Olbia to znany ośrodek turystyczny położony na północnym zachodzie Sardynii, tuż nad brzegiem Morza Tyrreńskiego. Włoski kurort słynie z dużego portu morskiego i malowniczego Szmaragdowego Wybrzeża, które jest w pobliżu. Atrakcjami turystycznymi są także Park Narodowy Arcipelago della Maddalena oraz granitowa bazylika z XI wieku, stojąca blisko centrum miasteczka.
Pierwszy samolot czarterowy na Sardynię odleci z Wrocławia 31 maja. Loty są zaplanowane na każdą niedzielę, aż do połowy września. Można wybrać się na tydzień lub na dwa tygodnie. Wczasy są już dostępne w biurze podróży Itaka.
Pojawienie się tego kierunku w ofercie wrocławskiego lotniska to efekt rosnącego zainteresowania, jakim cieszą się włoskie wyspy. – Turyści doceniają uroki Sardynii i chętnie ją odwiedzają. Zauważyli to nie tylko operatorzy wycieczek, ale także przewoźnicy niskokosztowi, którzy wprowadzają do letniego rozkładu tanie loty do Cagliari. Dzięki temu podróżni zyskują wybór pomiędzy południową i północą częścią drugiej największej wyspy na Morzu Śródziemnym – podkreśla Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Drugą nowością na lato 2020 w ofercie biur podróży operujących z Wrocławia jest Kalabria (lotnisko Lamezia Terme) – słoneczny region w południowych Włoszech. W letnim rozkładzie lotów czarterowych znajdą się także dwie kolejne nowości - słynne wyspy archipelagu Wysp Kanaryjskich: Gran Canaria i Teneryfa. Piątą nowością jest położona nad Morzem Czerwonym Taba w Egipcie, która, podobnie jak Teneryfa, w ofercie Portu Lotniczego Wrocław zadebiutowała zimą 2019. – Spośród nowych propozycji każdy wybierze coś dla siebie. Południe Włoch to gwarancja słonecznej pogody, Sardynia przyciąga miłośników wspinaczki i plażowania, Wyspy Kanaryjskie to mekka sportów wodnych, a wybrzeże Egiptu słynie z fantastycznych raf koralowych. Ta różnorodność najlepiej pokazuje, jak bogaty w kierunki staje się nasz rozkład lotów czarterowych, których oczekują pasażerowie ceniący sobie komfort latania na wakacje bezpośrednio z Wrocławia – zauważa Michał Kozak, manager rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław.
W rozkładzie lotów czarterowych na lato 2020 znajdzie się około 30 kierunków (zacznie obowiązywać pod koniec marca). Wśród nich kurorty w krajach uwielbianych przez turystów: Turcji, Grecji i Bułgarii. To miejsca, które każdego roku cieszą się ogromną popularnością. Ofertę uzupełniają ośrodki wypoczynkowe w Portugalii, Tunezji, Albanii i w Portugalii. Zorganizowane wczasy z wrocławskiego lotniska oferują największe biura podróży: Itaka, TUI, Coral Travel-Wezyr, Grecos, Rainbow, EXIMtours i Sun&Fun Holidays.
Dzień dobry,
Grecka wyspa Korfu to nowy kierunek na lato 2020 z wrocławskiego lotniska. Linie Ryanair ogłosiły, że od czerwca polecimy tam w każdy czwartek. Przewoźnik uruchomił już sprzedaż biletów.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock) dostępna pod linkiem: https://bit.ly/2UYstKB
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 17 lutego 2020 r.
Informacja prasowa
Nowy kierunek z Wrocławia. Polecimy na Korfu!
Grecka wyspa Korfu to nowy kierunek na lato 2020 z wrocławskiego lotniska. Linie Ryanair ogłosiły, że od czerwca polecimy tam w każdy czwartek. Przewoźnik uruchomił już sprzedaż biletów.
Górzysta wyspa z pięknymi lazurowymi plażami – tak właśnie wygląda Korfu, na które polecimy z liniami Ryanair prosto z Wrocławia od 4 czerwca.
- Siatka lotów w nadchodzącym sezonie zapowiada się niezwykle ciekawie. Korfu to kolejna, piąta już nowość na lato 2020. Pasażerowie lecący z Wrocławia, tylko na gorącym Południu, mają do wyboru nie tylko Korfu, ale także Zadar w Chorwacji czy stolicę Sardynii, Cagliari – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży lotniska we Wrocławiu.
Na Korfu polecimy raz w tygodniu, a lot potrwa 2 godziny i 15 minut. Samoloty z Wrocławia będą startowały w każdy czwartek o godzinie 12.50, a z Korfu o godzinie 16.30. Przewoźnik już uruchomił sprzedaż biletów. Ceny są atrakcyjne, np. za bilety na podróż w dwie strony w terminie 4-11 czerwca zapłacimy 332 zł*.
Starożytna wyspa
Greckie Korfu leży na Morzu Jońskim niedaleko wybrzeża Albanii. Wyspę chętnie odwiedzają turyści, którzy mogą tu podziwiać starożytne zabytki, relaksować się na lazurowych plażach i cieszyć się temperaturą przekraczającą 30 stopni Celsjusza.
Na Korfu koniecznie trzeba zwiedzić stolicę wyspy, która znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Stolica to przede wszystkim urokliwe uliczki, ale także Stara Twierdza górująca nad portem.
Kolejną atrakcją jest klasztor Vlacherna, klimatyczny biały budynek, do którego prowadzi wąski most zbudowany na wodzie.
Wypoczywając na Korfu, nie można pominąć oczywiście wspaniałych plaż, tj. Paleokastritsa Beach, Porto Timoni czy Rovinia Beach czy plaże na Cape Drastis, najdalej na północ wysuniętym punktem wyspy.
Nowości na rok 2020
Debiutujące w nowym rozkładzie Korfu od Ryanair będzie trzecim greckim kierunkiem w ofercie przewoźników niskokosztowych dostępnym dla podróżnych z Portu Lotniczego Wrocław. W letnim rozkładzie lotów (obowiązuje od 29 marca) będą dostępne także Ateny oraz Chania na Krecie.
Przypomnijmy, że w nowym sezonie na pasażerów czeka aż pięć nowości. Oprócz Korfu, 30 marca z wrocławskiego lotniska wystartują pierwsze samoloty linii Norwegian na lotnisko Oslo-Gardermoen, 3 kwietnia polecimy liniami Wizz Air z Wrocławia do Zaporoża, 4 kwietnia podróżni odlecą do stolicy Sardynii, Cagliari, a już 1 maja samoloty Ryanair zabiorą pasażerów do chorwackiego Zadaru.
* Ceny z systemu rezerwacyjnego przewoźnika aktualne na dzień 17 lutego 2020 r.
Organizacja Allrail napisała:
Na początku tego miesiąca operatorzy kolei dużych prędkości Eurostar & Thalys ponownie wypowiadali się w mediach na temat proponowanej fuzji.
Została ona nazwana "Green Speed", aby uzasadnić ją pod pretekstem pomocy dla środowiska.
Nie wierzymy jednak, że proponowana fuzja w ogóle pomoże środowisku naturalnemu. (..) po czym przytacza się przykłady walki konkurencyjnej na rynku włoskim, by pokazać że monopole źle służą środowisku.
według:
Alliance of Passenger Rail New Entrants in Europe
Twitter: @ALLRAIL_EU
Rue Washington 40,
1050 Brussels, Belgium.
Reg nr. 675.784.944. Publication in the Belgian Official Gazette on29/05/2017
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf