Szanowni Państwo,
W Europie wiele innych osób bardzo się boi kierowców z Polski. Oto jedna z opinii internautów: " Mieszkałem 2 i pół roku w Irlandii, gdzie infrastruktura, delikatnie mówiąc, jest sporo słabsza niż w Polsce. Ale kultura jazdy absolutnie nieporównywalna. Nie widziałem tam wyprzedzania na trzeciego, spychania na pobocze czy notorycznego lekceważenia ograniczeń prędkości. To się przekłada na to, co widać na wykresie poniżej. Argumentu starych samochodów nie kupuję, bo one same się nie prowadzą. No i od czegoś są chyba te przeglądy.
Polacy jeżdżą jak małpy, a kary są żadne i zaklinanie rzeczywistości infrastrukturą tego nie zmieni." (Za
wykop.pl)
Czy KPRM przewiduje jakieś zmiany w przepisach o ruchu drogowym i w wysokości mandatów karnych? Sam znam osobę która zabiła już chyba dwie inne osoby na pasach. Nikt jej nawet nie odebrał prawa jazdy- dlaczego?
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
"Prawidłowo jadąca rowerzystka została czołowo potrącona przez kierowcę wyprzedzającego "na trzeciego", na podwójnej ciągłej, na wzniesieniu. 43-latka, amatorsko uprawiająca triathlon, z podejrzeniem poważnego urazu głowy została zabrana helikopterem do szpitala."
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list z linii lotniczych LOT:
From:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Date: Thursday, June 25, 2020
Subject: KOLEJNE, NOWE KIERUNKI W MIĘDZYNARODOWEJ SIATCE POŁĄCZEŃ LOT-U
To: "adam.fular na
s.wieczorna.pl" <adam.fular na sm
wieczorna.pl>
| | |
Warszawa, 25 czerwca 2020 roku – Od 15 lipca siatka połączeń międzynarodowych PLL LOT zyska kolejne kierunki. Pasażerowie będą mogli skorzystać między innymi z kolejnych rejsów do Niemiec, Francji, Hiszpanii, Danii, Szwajcarii, Chorwacji, Słowenii, Estonii i na Łotwę. W planach przewoźnika jest także uruchomienie regularnych połączeń do Wielkiej Brytanii. Dzięki temu, siatka połączeń wznowionych przez LOT do końca sierpnia, może objąć prawie siedemdziesiąt kierunków.
Dopiero ogłoszona została oferta wakacyjnych podróży LOT-u #LOTnaWakacje, a przewoźnik już planuje wznowienie rejsów na kolejnych kierunkach rozwijając siatkę połączeń europejskich. Dotychczasowy rozkład 20 międzynarodowych kierunków, uzupełniony zostanie 15 nowymi. Od 15 lipca pasażerowie będą mogli skorzystać z następujących lotów:
- siedem razy w tygodniu do Monachium, Stuttgartu, Frankfurtu, Hamburga, Paryża, Kopenhagi, Mediolanu, Zurich i Genewy; - od czterech do siedmiu rejsów dostępne będzie na kierunkach: Zagrzeb i Ljubljana; - pięć razy w tygodniu pasażerowie polecą do Madrytu; - cztery razy w tygodniu dostępne będą połączenia do Rygi i Tallinna.
Wszystkie nowe rejsy realizowane będą z Lotniska Chopina w Warszawie.
Rozkład pasażerskich rejsów LOT-u dostępnych od 15 lipca zostanie poszerzony także o regularne loty na trasie Warszawa-Katowice, zaplanowane 13 razy w tygodniu. Na trasach z Warszawy do Wiednia, Brukseli, Amsterdamu, Berlina, Dusseldorfu, Oslo, Pragi, Budapesztu, Bukaresztu, Sofii, Wilna oraz z Budapesztu do Warny i Dubrownika LOT zwiększy częstotliwość rejsów.
– Trzy miesiące zawieszenia połączeń lotniczych było ogromnym wyzwaniem dla wszystkich przewoźników. Odmrożenie lotów pasażerskich to szansa na powrót do normalności, czyli stopniowe przywracanie rejsów na zawieszonych kierunkach i zaoferowanie pasażerom możliwości realizowania wyjazdowych planów. Intensywnie pracujemy nad wznawianiem kolejnych połączeń, obserwując jednocześnie bieżącą sytuację epidemiczną i dostosowując do niej procedury bezpieczeństwa obowiązujące na pokładach naszych samolotów. Jeśli uda się zrealizować wszystkie nasze plany, to nasza siatka dostępna do końca sierpnia powinna obejmować prawie 70 z 98 zaplanowanych na 2020 rok kierunków – powiedział Rafał Milczarski, Prezes Zarządu PLL LOT.
W planach rejsów LOT-u wznawianych w lipcu i sierpniu znajdują się także kolejne połączenia, w tym między innymi długo wyczekiwane loty do Wielkiej Brytanii. W zależności od aktualnych regulacji w Polsce oraz decyzji administracyjnych krajów docelowych, siatka LOT-u może zostać rozszerzona o następujące kierunki: - Kijów – pięć do siedmiu razy w tygodniu od 1 lipca; - Nursułtan – raz w tygodniu od 15 lipca; - Istambuł – siedem razy w tygodniu od 15 lipca; - Londyn – siedem razy w tygodniu od 15 lipca; - Kiszyniów – trzy razy w tygodniu od 15 lipca; - Belgrad – cztery do siedmiu razy w tygodniu od 15 lipca; - Mińsk – cztery razy w tygodniu od 15 lipca; - Lwów – siedem razy w tygodniu od 15 lipca; - Odessa – siedem razy w tygodniu od 15 lipca;
– Piętnaście europejskich kierunków to połączenia, które jeszcze w lipcu mogą pojawić się w naszej siatce połączeń, zaś kolejne dziewięć jest na razie w fazie planowania. Uruchomienie regularnych rejsów pasażerskich na tych trasach uzależnione jest od bieżących regulacji administracyjnych zarówno po stronie polskiej, jak i w krajach docelowych. Obecnie na przykład Wielka Brytania nakłada na podróżnych obowiązkową kwarantannę. Liczymy na pozytywną zmianę tych regulacji, co umożliwi wprowadzenie naszych planów w życie i przekazanie kolejnych optymistycznych informacji naszym pasażerom – mówi Prezes Rafał Milczarski. | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. Unsubscribe
| | | Wykonując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"), informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Komitetu Obrony Robotników 43. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej na ww. adres,oraz adresem email iod@lot.pl. W każdym czasie masz możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym celu kontaktując się z administratorem we wskazany wyżej sposób. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj | | | | |
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wniosek do Radnych Województwa Lubuskiego
Wnoszę do Radnych Województwa Lubuskiego o doprowadzenie do powołania zespołu d/.s połączenia kolejowego z Gorzowa na lotnisko Babimost, wzorem sąsiedniego województwa. Torowisko z kierunku Gorzowa do części wschodniej lotniska już istnieje, należy je odkrzaczyć i wynająć tymczasowo.
Kilkanaście sztuk podkładów nadaje się do wymiany, koszty szacuję na kilka do kilkunastu tys. PLN. Proponuję by raz dziennie pociąg w relacji Gorzów- Zielona Góra zajeżdżał na bocznicę w kierunku lotniska, skąd wytyczonoby ścieżkę 2000 metrów przez las do terminalu portu przy ulicy Szkolnej w Nowym Kramsku. Byłaby to tymczasowa kolej na lotnisko. Bocznica jest obecnie w rękach prywatnych.
Dzienny koszt połączenia kolei na lotnisko to tylko kilkadziesiąt złotych (koszt pociągokilometra razy długość bocznicy ze stacji w Babimoście do końca bocznicy). Przypomnę że torowisko obok jest remontowane, więc na podstawie istniejących przepisów prawa można pozyskać staroużyteczne podkłady bezpłatnie w myśl nowouchwalonego prawa. Brakuje tez kilkunastu śrub i innych elementów torowiska w kierunku lotniska.
Adam Fularz
ekonomista transportu
Poznań: Powstał zespół ds. połączenia kolejowego na lotnisko
| Justyna Urbaniak ⚫ źródło: RynekInfrastruktury.pl/ Gazeta Wyborcza ⚫ 29.11.2016
Wojewoda wielkopolski powołał zespół, który ma się zająć inwestycjami kolejowymi w regionie. Wśród pomysłów takich jak budowa trzeciego toru kolejowego na Jeżycach z przystankiem na wysokości ul. Kościelnej, rozważana będzie też budowa linii kolejowej na lotnisko, prowadzącej dalej do Tarnowa Podgórnego.
Zespół powołany przez Zbigniewa Hoffmanna ma wypracować nowe rozwiązania dla poznańskiego dworca, który obecnie nie spełnia swojej podstawowej funkcji – a więc nie służy należycie podróżnym. Dlatego w planach jest zagospodarowanie starego dworca. Wstępny projekt dla tej inwestycji został już przygotowany, jednak nie zgadzają się z nim władze województwa. Zgodnie z koncepcją stary dworzec miałby bowiem służyć obsłudze pasażerskiej tylko w niewielkim procencie. Hoffmann podkreśla, że taki scenariusz jest niedopuszczalny, bo dworzec nie może być dodatkiem do obiektów komercyjnych.
Jaki pomysł na stary dworzec?
Zespół powołany przez wojewodę, składający się z parlamentarzystów, architektów, inżynierów, naukowców, ekspertów a także miejskich społeczników i radnych ma wypracować dla starego dworca nowe rozwiązania. Wśród podejmowanych kwestii pojawią się m.in. te dotyczące wydłużenia istniejącego przejścia podziemnego na stronę wschodnią wraz z budową perony, między peronem 3 a galerią handlową, oraz wykonanie nowego wspólnego zadaszenia nad peronami 4 do 6.
Zespół zajmie się również pomysłem budowy trzeciego toru na odcinku między stacjami Poznań Wschó – Poznań Główny, oraz między Poznaniem Głównym a posterunkiem ruchu Poznań-Jeżyce z przystankiem kolejowym na wysokości ul. Kościelnej. Jedną z ciekawszych kwestii podejmowanych przez ekspertów będzie też koncepcja budowy połączenia kolejowego na lotnisko Ławica. Tory miałyby zostać pociągnięte aż do Tarnowa Podgórnego.
Na lotnisko pociągiem po 2025 roku
Projekt połączenia kolejowego na lotnisko Poznań-Ławica uwzględniono też w koncepcji kolei metropolitarnej, zamówionej przez urzędników a sporządzonej przez firmę WYG Consulting z Warszawy. Jej autorzy wyliczyli, że po 2025 roku Poznań powinien zbudować połączenie kolejowe na lotnisko a trasa powinna biec przez Jeżyce, Wolę, bocznicę do Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych i wzdłuż ul. Bukowskiej pod terminal.
Koszty oszacowano wówczas na około 55 mln zł. Pociągi miałyby jeździć co 30 minut i zatrzymywać się na stacjach: Poznań Jeżyce, Poznań Niestachowska i Poznań Dąbrowskiego. Dzięki pociągnięciu trasy do Tarnowa Podgórnego miasto miałoby zyskać dodatkową podmiejską trasę do ważnej gminy.
Prognozy pokazują, że z połączenia w 2040 roku mogłoby korzystać nawet 1 mln pasażerów rocznie.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
List redakcji do:
Urząd Gminy Milejów
21-020 Milejów
Partyzancka 13a
Szanowni Państwo,
Poszerzam informację dotyczącą rozpatrzenia wniosku o
odbudowę linii kolei pasażerskiej z Lublina do Milejowa i uwzględnienie
jej w strategii rozwoju Gminy Milejów. Obecnie trwa nabór do programu Kolej Plus.
Proponuję aby gmina porozumiała się z miastem Łęczna, i razem z tym miastem złożyła wniosek do PKP PLK o odbudowę linii na odcinku do Milejowa (z perspektywą dobudowy odcinka do miasta Łęczna w drugiej fazie projektu). W obecnej pierwszej fazie którą złożonoby do PKP PLK na obecnie trwający, już ogłoszony nabór wniosków do rządowego programu Kolej Plus, złożonoby tylko wniosek o sfinansowanie podkładów i szyn na odcinku do Milejów - Osada. Jest to niewielka kwota i sądze że wniosek taki miałby szansę.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Dzień dobry,
Kolejna porcja dobrych wieści z lotniska we Wrocławiu. Po tym, jak daty wznowienia części połączeń ujawniły linie Ryanair, Wizz Air, Lufthansa i KLM, swoje międzynarodowe plany ogłosiły dziś Polskie Linie Lotnicze LOT. Linie udostępniają od lipca aż 13 kierunków wakacyjnych z Wrocławia. Za kilkanaście dni dostępne będą także popularne i oczekiwane loty czarterowe, m.in. do Grecji, Turcji i Bułgarii.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2Yu4tAv
Aby pobrać całą zdjęcie, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 24 czerwca 2020 r.
Informacja prasowa
Wakacyjne loty z Wrocławia – wracają popularne kierunki
Kolejna porcja dobrych wieści z lotniska we Wrocławiu. Po tym, jak daty wznowienia części połączeń ujawniły linie Ryanair, Wizz Air, Lufthansa i KLM, swoje międzynarodowe plany ogłosiły dziś Polskie Linie Lotnicze LOT. Linie udostępniają od lipca aż 13 kierunków wakacyjnych z Wrocławia. Za kilkanaście dni dostępne będą także loty czarterowe, m.in. do Grecji, Turcji i Bułgarii.
Letnia siatka PLL LOT z wylotem z Wrocławia obowiązywać będzie od 3 lipca. Składa się z bezpośrednich rejsów do 13 popularnych europejskich kurortów w 5 krajach: Bułgarii, Włoszech, Grecji, Hiszpanii i Chorwacji. Bilety na wakacyjne rejsy LOT oferuje w bardzo atrakcyjnych cenach – już od 99 PLN. Połączenia #LOTnaWakacje są już dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika.
#LOTnaWakacje z Wrocławia:
3 lipca - Burgas – poniedziałki i piątki
3 lipca – Rodos – w piątki
4 lipca – Korfu – soboty
4 lipca – Kavala – soboty
4 lipca – Dubrownik – soboty
5 lipca – Barcelona – niedziele
5 lipca – Kos – niedziele
6 lipca – Rzym Fiumicino – poniedziałki i czwartki
7 lipca – Santorini – wtorki
7 lipca – Kreta Heraklion – wtorki
8 lipca – Majorka – środy
8 lipca – Saloniki – środy
9 lipca – Kreta Chania – czwartki
W sprzedaży dostępne są wszystkie miejsca w samolotach, ponieważ od lipca zniesiony zostanie limit pasażerów na pokładzie. – Warto było walczyć o zniesienie limitu i bardzo się cieszymy, że z niego zrezygnowano. To da przewoźnikom większą swobodę i przyspieszy powrót kolejnych kierunków – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Wrocławskie lotnisko ma dobre informacje także odnośnie połączeń czarterowych. Wiadomo już bowiem, że od lipca z wylotem z Wrocławia dostępne są połączenia czarterowe do czterech krajów: Bułgaria, Albania, Turcja (Antalya, Bodrum i Izmir) oraz Grecja (Rodos, Zakynthos, Heraklion, Kos, Korfu, Kefalonia). – To bardzo popularne i oczekiwane przez pasażerów połączenia, ale liczymy na to, że sukcesywnie będziemy mogli informować o kolejnych kierunkach. Wdrożyliśmy niezbędne procedury i wprowadziliśmy odpowiednie środki ostrożności, zgodne z wytycznymi służb sanitarnych i Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Jesteśmy przygotowani do przyjęcia większej liczby podróżnych – mówi Dariusz Kuś.
Dokąd innymi liniami?
Ryanair wystartuje 1 lipca połączeniem do Palermo na Sycylii. W kolejnych dniach dołoży następne kierunki: Cagliari (Sardynia), Ateny, Malaga, Chania (Kreta), Barcelona Girona, Palma (Majorka), Teneryfa, Alicante oraz Malta. Z kolei Wizz Air już lata do Eindhoven, a niedługo poleci także do Oslo Torp, Reykjaviku, Dortmundu, Sztokholmu oraz do Bari. Poznaliśmy także pierwsze ruchy przewoźników sieciowych. 1 lipca uruchomienie połączeń z Wrocławia planuje Lufthansa. Te linie rozpoczną od przywrócenia rejsów do Frankfurtu, czyli swojego głównego hubu. Natomiast od 3 sierpnia ma powrócić połączenie do Amsterdamu, obsługiwane przez linie KLM.
Pytania do KPRM
dot. polityki ludobójstwa słabszych użytkowników dróg publicznych
Szanowni Państwo.
W Polsce dokonano ludobójstwa tysięcy osób, w sposób wątpliwy morlanie. Dokonano drastyczej redukcji polskiego PKB (ludobójstwo to strata PKB który nie powstanie w wyniku śmierci) w imię rozwoju motoryzacji indywidualnej. Zabito wiele tysięcy osób dla watpliwych celów które można osiągnąć w inny, zrównoważony sposób, bez zabijania kogokolwiek.
Czy władze RP zamierzają umożliwić dyskusję nad zmianą prawa o ruchu drogowym? W Polsce nawet nie jestem w stanie ustalić kto odpowiada za obecne przepisy. MSWiA wskazuje na MI, zaś MI wskazuje na MSWiA.
Mam wrażenie że mają Państwo "ludobójczy bałagan". Do tego przez rok czy dwa coś się proponuje, a nagle ktoś wywraca cały stolik proponowanych zmian w prawie nadal stawiając na dość ludobójcze polityki. Nie wiadomo, kto to jest, bo debata jest niejawna i zakulisowa.
Czy można otrzymać informację o przebiegu tych prac legislacyjnych? Czy mogą Państwo te propozycje zmian w prwie o ruchu drogowym dyskutować w sposób jawny? Nie chcemy by ktoś dał np. lapówkę celem kontynuowania praktyk ludobójstwa ponieważ na ludobójstwie na drogach zarabiają jakieś firmy...
Myślę że zatrudniają Państwo osoby bez znajomości przepisów prawa oraz osoby o cechach ludobójców, czego efektem jest wątpliwa moralnie rekordowa śmierrtelność na drogach w tej jurysdykcji. Są miasta gdzie odnotowano rekordy śmiertelności w przeliczeniu na 1000 mieszk., jak Nowy Sącz.
Po stronie niemieckiej jest znacznie mniej wypadków drogowych i prawo jest odmienne. Oto jego opis:
Poza tym poszukaj sobie 30km/h lub Tempo 30 Zonen Powyżej masz jeden przykładowy obrazek.
Jakbyś jednak wolał język polski to:
https://www.prawodrogowe.pl/informacje/statystyka/niemcy-pieszy-chroniony-przed-wejsciem-na-jezdnie-jednak-nie-na-
Przejścia dla pieszych. Pieszy jest chroniony już w trakcie zbliżania się do przejścia dla pieszych z wyraźnym zamiarem przejścia. Pojazdy (z wyjątkiem szynowych) muszą umożliwić przekroczenie jezdni pieszym i osobom poruszającym się wózkami inwalidzkimi, cały czas gdy widocznym jest ich zamiar skorzystania z przejścia. Tu trzeba dodać natychmiast, iż przejścia dla pieszych wolno tworzyć jedynie w obrębie obszaru zabudowanego i nie na ulicach, na których dozwolona jest prędkość powyżej 50 km/h.Czyli inaczej pierwszeństwo piesi mają przed i na przejściach w obszarach zabudowanych i najczęściej tam, gdzie prędkość wynosi 30 m/h. Na pozostałych przejściach piesi tego pierwszeństwa nie mają.Spotkamy tu dwa typy przejść dla pieszych: tradycyjna zebrę, oznaczoną znakami drogowymi, oświetloną i tu obowiązuje ochrona pieszego, przed wejściem (4-6 m). Zebry budowane są na obszarach zabudowanych i tam gdzie prędkość jest uspokojona. Drugi rodzaj przejść to tzw. bród -Fußgängerfurt. Charakteryzuje się miejscowym obniżeniem chodnika do poziomu jezdni i z reguły azylem między pasami. Nie jest oznaczone znakami pionowymi i nie obejmuje ochroną pieszego przed przejściem."
W dniu piątek, 19 czerwca 2020 Adam Fularz <adam na s.
wieczorna.pl> napisał(a):
Do MSWIA
Szanowni Państwo,
Kto i dlaczego zmienił plany dotyczące unifikacji przepisów prawa o ruchu drogowym? Internauci z portalu
wykop.pl podsumowali tak Państwa plany:
Niemcy
Pierwszeństwo pieszych
Przejścia tylko na drogach z limitem max 50 km/h
Zakaz tworzenia przejść przez drogi z dwoma pasami w jednym kierunku
Możliwość przechodzenia przez drogi dwujezdniowe poza przejście, nawet tworzone są w tym celu obniżenia krawężników
Bardzo mało przejść dla pieszych
Polska (po zmianach)
Pierwszeństwo pieszych
Przejścia na drogach z limitem 70 a czasem i nawet prędkość nie jest przed przejściem obniżana
Przejścia przez drogi z dwoma i więcej pasami w jednym kierunku
Brak możliwość przechodzenia przez drogi dwujezdniowe poza przejściem
Bardzo dużo przejść dla pieszych, przejścia tuż obok siebie
--
Pozdrawiam,
Adam Fularz
1. Rano jakieś nornice ryły mi pod głową. Ostatnio też się rozłożylem z namiotem na jamie jakiegoś zwierzęcia i w nocy mi coś chrapało. Jak masz zapach wegana to zwierzęta się nie za bardzo ciebie boją a nawet zaatakują twoje kanapki. Nie uciekają z jam i nor gdy obok postawisz namiot.
2. Podróż autobusami PKS. Nadal jeżdżą choć już bardzo rzadko. PKS generalnie upadły i na dworcach autobusów wywieszono kartki z nowym rozkładem który wygląda jak żart. Przyjechałem wczoraj i autobus powrotny mam za dwa dni bo w weekendy już nie ma kursów. Kolej też nie kursuje mimo że po fali rozbiórki pozostaje jeszcze bocznica do wioski. Ale lokalne władze są niechętne mimo że ostatnio zamknięto most drogowy na rzece i do wioski nie ma bezpośredniego dojazdu nawet z miasta obok.
3. Festiwal Kupały. Przyjechałem tak po prostu nie mając pojęcia o co chodzi. Nad rzeką Odrą walała się przedwojenna tablica z nazwą miejsca. Był to kurort ale po wojnie zbudowano fabrykę wełny mineralnej. Co jakiś czas wyłączane są filtry powietrza w fabryce i nadlatuje smród rakotwórczej wełny mineralnej. Wówczas nakładam maseczkę na twarz. Szczególnie w nocy gdy wiatr wieje w inną stronę to wyłączają filtry powietrza i trzeba mieć świadomość tego że ten zapach powoduje raka płuc.
4. Koncerty trwały do późnej nocy. Śpiewano nawet wiersz poznańskiego poety o córkach Jezusa. Tytuł to "Córki Jezusa kołują nad Wartą".
Opr. Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Władze miasta Gliwice są chyba najbardziej wrogie dla osób pieszych w Polsce. Portal Silesion.pl cytuje rzecznika władz miasta Gliwice : "
"Nie lubię pieszych. Denerwują mnie, gdy wchodzą na przejście dla pieszych pojedynczo, co parę minut"."
Jeszcze może dodam fakt likwidacji w Gliwicach transportu tramwajowego przez obecne elity polityczne miasta. Przypomnę że w Rosji tego typu zachowania są dalej idące, por.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do MSWIA
Szanowni Państwo.
Czy władze RP zamierzają umożliwić dyskusję nad zmianą prawa o ruchu drogowym? Po stronie niemieckiej jest znacznie mniej wypadków drogowych i prawo jest odmienne. Oto jego opis:
"
https://lmgtfy.com/?q=Stra%25C3%259Fenverkehrs-Ordnung&s=l&qtype=search&ovr=1Poza tym poszukaj sobie 30km/h lub Tempo 30 Zonen Powyżej masz jeden przykładowy obrazek.Jakbyś jednak wolał język polski to:https://www.prawodrogowe.pl/informacje/statystyka/niemcy-pieszy-chroniony-przed-wejsciem-na-jezdnie-jednak-nie-na-Przejścia dla pieszych. Pieszy jest chroniony już w trakcie zbliżania się do przejścia dla pieszych z wyraźnym zamiarem przejścia. Pojazdy (z wyjątkiem szynowych) muszą umożliwić przekroczenie jezdni pieszym i osobom poruszającym się wózkami inwalidzkimi, cały czas gdy widocznym jest ich zamiar skorzystania z przejścia. Tu trzeba dodać natychmiast, iż przejścia dla pieszych wolno tworzyć jedynie w obrębie obszaru zabudowanego i nie na ulicach, na których dozwolona jest prędkość powyżej 50 km/h.Czyli inaczej pierwszeństwo piesi mają przed i na przejściach w obszarach zabudowanych i najczęściej tam, gdzie prędkość wynosi 30 m/h. Na pozostałych przejściach piesi tego pierwszeństwa nie mają.Spotkamy tu dwa typy przejść dla pieszych: tradycyjna zebrę, oznaczoną znakami drogowymi, oświetloną i tu obowiązuje ochrona pieszego, przed wejściem (4-6 m). Zebry budowane są na obszarach zabudowanych i tam gdzie prędkość jest uspokojona. Drugi rodzaj przejść to tzw. bród -Fußgängerfurt. Charakteryzuje się miejscowym obniżeniem chodnika do poziomu jezdni i z reguły azylem między pasami. Nie jest oznaczone znakami pionowymi i nie obejmuje ochroną pieszego przed przejściem."
W dniu piątek, 19 czerwca 2020 Adam Fularz <adam na s.
wieczorna.pl> napisał(a):
Do MSWIA
Szanowni Państwo,
Kto i dlaczego zmienił plany dotyczące unifikacji przepisów prawa o ruchu drogowym? Internauci z portalu
wykop.pl podsumowali tak Państwa plany:
Niemcy
Pierwszeństwo pieszych
Przejścia tylko na drogach z limitem max 50 km/h
Zakaz tworzenia przejść przez drogi z dwoma pasami w jednym kierunku
Możliwość przechodzenia przez drogi dwujezdniowe poza przejście, nawet tworzone są w tym celu obniżenia krawężników
Bardzo mało przejść dla pieszych
Polska (po zmianach)
Pierwszeństwo pieszych
Przejścia na drogach z limitem 70 a czasem i nawet prędkość nie jest przed przejściem obniżana
Przejścia przez drogi z dwoma i więcej pasami w jednym kierunku
Brak możliwość przechodzenia przez drogi dwujezdniowe poza przejściem
Bardzo dużo przejść dla pieszych, przejścia tuż obok siebie
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do MSWIA
Szanowni Państwo,
Kto i dlaczego zmienił plany dotyczące unifikacji przepisów prawa o ruchu drogowym? Internauci z portalu
wykop.pl podsumowali tak Państwa plany:
Niemcy
Pierwszeństwo pieszych
Przejścia tylko na drogach z limitem max 50 km/h
Zakaz tworzenia przejść przez drogi z dwoma pasami w jednym kierunku
Możliwość przechodzenia przez drogi dwujezdniowe poza przejście, nawet tworzone są w tym celu obniżenia krawężników
Bardzo mało przejść dla pieszych
Polska (po zmianach)
Pierwszeństwo pieszych
Przejścia na drogach z limitem 70 a czasem i nawet prędkość nie jest przed przejściem obniżana
Przejścia przez drogi z dwoma i więcej pasami w jednym kierunku
Brak możliwość przechodzenia przez drogi dwujezdniowe poza przejściem
Bardzo dużo przejść dla pieszych, przejścia tuż obok siebie
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl