Wniosek do Radnych gminy Sulęcin oraz do UM
Szanowni Państwo,
Miasto Sulęcin ma 10000 mieszk. Gmina miejska Gubin ubiega się o rządowy program "Kolej Plus"- proponuję by gmina miasta Sulęcin złożyła podobny wniosek- z projektem o nazwie: odbudowa linii nr 364 za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Wędrzyn do Sulęcina z przystankiem kolejowym w centrum Sulęcina- nowy tor pobiegłby równolegle na odcinku ulicy Daszyńskiego w kierunku centrum miasta Sulęcin. Proszę o natychmiastową zmianę planu zagospodarowania przestrzennego celem dodania odcinka torowiska do ścisłego centrum miasta.
Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Zielonej Góry p. Zbąszynek czy Rzepin.
Sulęcin (niem. Zielenzig) to miasto powiatowe w województwie lubuskim, w powiecie sulęcińskim, siedziba gminy miejsko-wiejskiej Sulęcin. Według danych GUS z 31 grudnia 2019 r. miasto miało 10 096 mieszkańców co kwalifikuje go do programu Kolej Plus, być może po raz ostatni, bo miasto się starzeje i wyludnia. jest to ostatnia szansa na powrót kolei do Sulęcina.
W związku z tym zwracam się do władz miasta o złożenie wniosku w naborze dio programu Kolej Plus. Ponadto- dlaczego brak połączeń w te wakacje do Sulęcina? Pociąg dojechał tam w zeszłym roku tylko raz.
Jak informuje w korespondencji urząd UMWL, PKP PLK, mimo iż linie kolei do tych miast są czynne wyłącznie na papierze i w teorii, żąda ogromnych cen za przywrócenie połączeń pasażerskich do Ośna, Łagowa, Sulęcina:
"trasy do Łagowa, Ośna i Sulęcina są już planowane do wykorzystania w celach turystycznych, jednakże zarządca infrastruktury PKP PLK SA tj. miejscowy Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze odmawia ich udostępnienia, bądź oczekuje od przewoźnika poniesienia wysokich kosztów udrożnienia nieczynnych torów. "
--
wg informacji Piotra Tykwińskiego - Zastępcy Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Woj. Lubuskiego.
Chciałbym poinformować, iż z przebiegu linii kolejowych w woj. Lubuskim wydaje sie że połączenie Sulęcin-Ośno- Rzepin (zmiana kierunku jazdy)- Zielona Góra, realizowane za pomoca autobusu szynowego (bez przesiadki na ezt w Rzepinie, ale ze zmianą kierunku jazdy przez autobus szynowy w Rzepinie), miałoby ekonomiczne uzasadnienie. Inne relacje są możliwe dopiero w przyszłości. Natomiast takie połączenie mogłoby zafunkcjonować już od grudnia 2020 r., podczas zmiany rozkładu jazdy.
Technicznie zmiana kierunku i wjazd na linię do Ziel. Góry jest nieco skomplikowanym manewrem w przypadku stacji Rzepin, ale wykonalnym.
Proponowany odcinek do odbudowy
Sugerowana jest odbudowa odcinka Wędrzyn- Sulęcin, z tymczasowa poprawąstanu torowiska do efektu przejezdnoci na odcinku do Ośna Lubuskiego
|
| Wędrzyn (F) 51,605 Kniazin (F) Sulęcin (F) 58,717 Długoszyn (F) Smogóry (F) 67,170 Trześniów (F) Ośno Lubuskie (F) 76,475
|
|
Stacja Sulęcin
Ostatnia zmiana: 2015-09-05
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny:
Od 09.12.2007 kursują w dni robocze przez Sulęcin dwie pary pociągów relacji Rzepin - Międzyrzecz, zaś w dni świąteczne jedna para. --- Przez Sulęcin kursują codziennie dwie pary pociągów. W niedzielę i święta też. (info: gdarecki, 14-04-2008)
Budynek byłej parowozowni,wieża wodna i mały budynek obok zostały sprzedane.Nabywcą jest sulęciński przedsiębiorca.Miejmy nadzieję,że poprawi ich estetykę. (info: Ryszard Kosmala, 15-10-2014)
Opis infrastruktury:
W dniu dzisiejszym tj.18.05.2009 ekipa przysłana przez PKP nieruchomości dokonała "zabezpieczenia" wieży wodnej.Kilkanaście dni temu budynki zasilane w wodę z tej wieży podłączono do sieci miejskiej.Dziś owa ekipa wymontowała z wieży pompę i część rur tym samym czyniąc wieżę niesprawną.Czyli była sobie wieża..., Ryszard Kosmala
Opis budynków:
Wieża wodna stoi do dzisiaj obok dawnej lokomotywowni. Nastawnia wykonawcza zdewastowana - brak okien i innych elementów stolarki. Budynek stacyjny wybudowany w latach 70., w tej chwili niedostępny - wszystkie wejścia zamurowane. (info: Rysiek) --- Wieża wodna na stacji Sulęcin nie była i nie jest zdewastowana. Wszystkie urządzenia wieży są cały czas sprawne, a wieża zasila wciąż w wodę 2 budynki, w których mieszkają byli kolejarze. (info: Ryszard Kosmala Sulęcin, 2005-11-15)
Kilka dni temu zburzono budynek byłej nastawni. (info od: Ryszard Kosmala, 2010-03-06) W dniu 28.09.2010r. zburzono budynek dworca. (info: Dariusz Grządko, 2010-09-28)
Dziś tj 28.09.2010r zburzono budynek dworca kolejowego w Sulęcinie.Wspaniały prezent PKP nieruchomości na 120 rocznicę otwarcia linii kolejowej Rzepin-Sulęcin.01.11.1890r. (info: Ryszard Kosmala, 28-09-2010) - wieża wodna stoi przy przejeździe kolejowym w ul. I. Daszyńskiego, przy b. lokomotywowni, - podobne wieże są m.in. na stacjach: Gościkowo, Nojewo, Śrem, Trzciel, listopad 2013 r. Bolesław Wojtyniak, (info: Bolesław Wojtyniak, 22-11-2013) |
Dane tabelaryczne |
---|
Województwo: | | lubuskie |
---|
dodatkowe tory: | | są, zdatne do eksploatacji |
---|
budynki: | | był, ale już nie istnieje |
---|
lokomotywownia: | | zmienione przeznaczenie |
---|
zadaszenie peronów: | | nie ma i nie było |
---|
semafory: | | kształtowe zlikwidowane |
---|
przejście podziemne: | | nie ma i nie było |
---|
kasa: | | zlikwidowana lub nieczynna |
---|
przejście nadziemne: | | nie ma i nie było |
---|
wieża wodna: | | zmienione przeznaczenie |
---|
perony: | | Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 |
---|
kody: | | IBNR:7486 |
---|
wg
bazakolejowa.pl
Plany na przyszłość
Wydawnictwo chciałoby zaproponować Państwu uruchomienie połączeń pasażerskich w relacji
Frankfurt nad Odrą- Rzepin- Ośno Lubuskie- Sulęcin- Międzyrzecz- Gorzów Wielkopolski w perspektywnie do 2035 roku.
Kursowałyby tutaj szynobusy, co najmniej jedna para połączeń dziennie.
Zamierzamy w wieloletniej perspektywie opisywac temat i może dzięi temu- doprowadzić do odtworzenia linii kolei pasażerskiej w jej dawnym korytarzu na trasie (Frankfurt nad Odrą)- Rzepin- Ośno Lubuskie- Sulęcin- Lubniewice- Gorzów Wielkopolski, z wykorzystaniem starego przebiegu torowisk przez Lubniewice i zachowanych odcinków toru.
To będzie kosztowna inwestycja, ale może- możliwa? Watro choć spróbować.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
wydawca,
www.elubuska.plDolina Zielona24a, 65-154 Zielona Góra
Załącznik: list z PKP PLK
Panie Redaktorze,
Stacje Ośno Lubuskie oraz Sulęcin znajdują się na wyłączonym od 2014 r. dla ruchu pasażerskiego i towarowego odcinku Wędrzyn – Rzepin linii kolejowej nr 364. Natomiast stacja Łagów Lubuski znajduje się na linii kolejowej nr 375, na odcinku Nietoperek – Toporów, który także jest wyłączony z eksploatacji. Ruch pasażerski nie jest prowadzony na nim od 1989 r. W związku z tym ww. odcinki nie występują w ofercie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i nie są dla nich opracowywane rozkłady jazdy pociągów. Korzystanie z tych odcinków możliwe jest po zawarciu odrębnych umów z zainteresowanymi przewoźnikami, w których określone zostaną warunki korzystania oraz partycypacji zainteresowanych w kosztach ponownego przygotowania linii do prowadzenia ruchu pociągów oraz ich bieżącego utrzymania i eksploatacji.
Obecnie w Spółce prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową na lata 2021 – 2027. Efektem tych prac będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego i mogą przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz przewożonych ładunków. W ramach tych prac objęta analizami jest linia kolejowa nr 364 Rzepin – Wierzbno.
Pozdrawiam
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
Do Radnych gminy Bobrowice
Szanowni Państwo, Gmina miejska Gubin ubiega się o rządowy program "Kolej Plus"- proponuję by gmina Bobrowice złożyła z gminą Gubin wspólny wniosek- obecny wniosek gminy Gubin byłby uzupelniony projektem o nazwie: odbudowa linii nr 365 za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Nowy Raduszec do Bobrowic z przystankiem kolejowym w Dychowie i mijanką w Brzózce.
Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Zielonej Góry.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Linia nr 365- proponowany fragment do odbudowy o dł. 11,194 km
|
| Punkt (województwo) | km | km taryfowy |
---|
|
| Stary Raduszec (F) 0,0000 Nowy Raduszec (F) 2,193 Brzózka Krośnieńska (F) 4,554 Dychów (F) 7,202 Bobrowice (F) 11,194 |
|
|
Stacja Bobrowice
Dane tabelaryczne |
---|
Województwo: | | lubuskie |
---|
dodatkowe tory: | | rozebrano |
---|
budynki: | | adaptowany do innych celów |
---|
lokomotywownia: | | nie ma i nie było |
---|
zadaszenie peronów: | | nie ma i nie było |
---|
semafory: | | kształtowe zlikwidowane |
---|
przejście podziemne: | | nie ma i nie było |
---|
kasa: | | zlikwidowana lub nieczynna |
---|
przejście nadziemne: | | nie ma i nie było |
---|
wieża wodna: | | nie ma i nie było |
---|
perony: | | Perony: 0 (były 2) Krawędzie peronowe: 0 (były 2) |
---|
Przystanek Dychów
Dane tabelaryczne |
---|
Województwo: | | lubuskie |
---|
dodatkowe tory: | | rozebrano |
---|
budynki: | | otwarty zdewastowany |
---|
lokomotywownia: | | nie ma i nie było |
---|
zadaszenie peronów: | | nie ma i nie było |
---|
semafory: | | nie ma i nie było |
---|
przejście podziemne: | | nie ma i nie było |
---|
kasa: | | zlikwidowana lub nieczynna |
---|
przejście nadziemne: | | nie ma i nie było |
---|
wieża wodna: | | nie ma i nie było |
---|
Dworzec Brzózka
Ostatnia zmiana: 2016-09-06
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Informacje Oparte na podstawie dokładnych map Topograficznych skala 1:25000
Link do mapy http://amzpbig.com/m… (info: Piotr Spurgiasz, 30-04-2013) |
Dane tabelaryczne |
---|
Województwo: | | lubuskie |
---|
dodatkowe tory: | | rozebrano |
---|
budynki: | | zamknięty w stanie dobrym |
---|
lokomotywownia: | | nie ma i nie było |
---|
zadaszenie peronów: | | nie ma i nie było |
---|
semafory: | | nie ma, być może były |
---|
przejście podziemne: | | nie ma i nie było |
---|
kasa: | | zlikwidowana lub nieczynna |
---|
przejście nadziemne: | | nie ma i nie było |
---|
wieża wodna: | | nie ma i nie było |
---|
perony: | | Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
---|
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- List z PR Expert ----------
From:
Port Lotniczy Wroclaw | PR Expert <dbartkowski na serw.
prexpert.com.pl>
Date: Friday, July 31, 2020
Subject: Wielka premiera we Wrocławiu_Loty do Budapesztu
To: phool na s.
gmail.com Dzień dobry,
Już pod koniec sierpnia Polskie Linie Lotnicze LOT polecą z Wrocławia do Budapesztu. Stolica Dolnego Śląska doczekała się tym samym bezpośredniego i szybkiego połączenia lotniczego z Węgrami. Pierwszy lot jest zaplanowany na 24 sierpnia. Połączenie będzie realizowane raz w tygodniu – w poniedziałki.(??).
Pozdrawiam serdecznie,
Dawid Bartkowski
PR EXPERT
+48 512 (..)
Wrocław, 31 lipca 2020 r.
Informacja prasowa
Wielka premiera we Wrocławiu: będą loty na Węgry
Już pod koniec sierpnia Polskie Linie Lotnicze LOT polecą z Wrocławia do Budapesztu. Wrocław doczekał się tym samym bezpośredniego i szybkiego połączenia lotniczego z Węgrami.
Pierwszy lot z Portu Lotniczego Wrocław do Budapesztu jest zaplanowany na 24 sierpnia. Bezpośrednie połączenie będzie realizowane raz w tygodniu – w poniedziałki. Start z Wrocławia o godz. 13.30, lądowanie o godz. 14.45. W drugą stronę: start z Budapesztu o 15.35, lądowanie we Wrocławiu 16.50. Bilety są już dostępne w systemie rezerwacyjnym PLL LOT. Ceny zaczynają się od 68 zł za podróż w jedną stronę. – Pojawienie się Budapesztu niezwykle nas cieszy, a jeszcze bardziej ucieszy pasażerów. Nowe połączenie daje nam najszybszą podróż do stolicy Węgier, znakomitą alternatywę dla pociągu, autobusu i samochodu – zauważa Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław. – Piękne miasto nad Dunajem to nie tylko atrakcyjny kierunek turystyczny, ale także biznesowy – dodaje.
Nową trasę obsłużą Bombardiery Q400. Operator nie wyklucza zwiększenia częstotliwości połączeń, w zależności od sytuacji epidemiologicznej i zainteresowania pasażerów.
Wprowadzając Budapeszt, PLL LOT rozwijają siatkę kierunków sieciowych z Wrocławia. Polski przewoźnik obsługuje także trasę Wrocław – Warszawa. Krajowe połączenie realizowane jest cztery razy dziennie.
Z kolei w ramach akcji #LOTnaWakacje dostępne są sezonowe rejsy do Bułgarii (Burgas), do Chorwacji (Dubrownik), do Hiszpanii (Barcelona, Majorka) oraz na greckie wyspy: Kretę, Kos, Korfu i Santorini.
Już ponad 50 połączeń
Wśród rejsów sieciowych Wrocławskiego Portu Lotniczego są także loty do Frankfurtu obsługiwane przez Lufthansę. Od 3 sierpnia połączenie z Amsterdamem wznowi KLM.
Pasażerowie mają do dyspozycji również ponad 50 kierunków niskokosztowych i czarterowych. Tanie linie lotnicze – Wizz Air i Ryanair – oferują podróż na Cypr, do Włoch (w tym na Sycylię i Sardynię), do Hiszpanii (Alicante, Malaga, Barcelona, Madryt, Teneryfa i Majorka) i do Grecji (do Aten i na Kretę). Siatkę uzupełniają połączenia z Wielką Brytanią, Irlandią, Ukrainą, Holandią, Norwegią, Niemcami i Islandią.
Z kolei wśród czarterów do wyboru są loty do Bułgarii (Burgas i Warny), na bardzo popularne wyspy greckie: Rodos, Kos, Zakynthos i Kretę, a także do Hiszpanii (Majorka i Minorka). Dodatkowo, po otwarciu możliwości podróżowania do Turcji, Egiptu i Tunezji prawdopodobnie uruchomione zostaną kolejne kierunki czarterowe. Sytuacja na lotnisku zmienia się dynamicznie, więc warto śledzić rozkłady na bieżąco.
Co jest otwarte na lotnisku?
Lotnisko zapewnia płynną obsługę pasażerów i całkowicie bezpieczne warunki w terminalu, który jest należycie przygotowany na przyjmowanie coraz większej liczby podróżnych. W strefie ogólnodostępnej działają prawie wszystkie sklepy i restauracje, takie jak 1 Minute, Baltona, Costa Coffee i The Whitehouse, natomiast w hali odlotów otwarte są Polski Folk i Baltona Duty Free. Otwarty jest również salonik Executive Lounge.
W trosce o komfort pasażerów Port Lotniczy Wrocław przygotował ofertę specjalną dla osób, którzy chcą dotrzeć na lotnisko samochodem. Przy rezerwacji online, z co najmniej 4-dniowym wyprzedzeniem, miejsce na parkingu D kosztuje 59 złotych na okres od 7 do 8 dni lub 79 złotych na okres od 14 do 15 dni.
Dzień dobry,
Już pod koniec sierpnia Polskie Linie Lotnicze LOT polecą z Wrocławia do Budapesztu. Stolica Dolnego Śląska doczekała się tym samym bezpośredniego i szybkiego połączenia lotniczego z Węgrami. Pierwszy lot jest zaplanowany na 24 sierpnia. Połączenie będzie realizowane raz w tygodniu – w poniedziałki.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2P8iezm
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Dawid Bartkowski
PR EXPERT
+48 512 036 303
dbartkowski@prexpert.com.pl
Wrocław, 31 lipca 2020 r.
Informacja prasowa
Wielka premiera we Wrocławiu: będą loty na Węgry
Już pod koniec sierpnia Polskie Linie Lotnicze LOT polecą z Wrocławia do Budapesztu. Wrocław doczekał się tym samym bezpośredniego i szybkiego połączenia lotniczego z Węgrami.
Pierwszy lot z Portu Lotniczego Wrocław do Budapesztu jest zaplanowany na 24 sierpnia. Bezpośrednie połączenie będzie realizowane raz w tygodniu – w poniedziałki. Start z Wrocławia o godz. 13.30, lądowanie o godz. 14.45. W drugą stronę: start z Budapesztu o 15.35, lądowanie we Wrocławiu 16.50. Bilety są już dostępne w systemie rezerwacyjnym PLL LOT. Ceny zaczynają się od 68 zł za podróż w jedną stronę. – Pojawienie się Budapesztu niezwykle nas cieszy a jeszcze bardziej ucieszy pasażerów. Nowe połączenie daje nam najszybszą podróż do stolicy Węgier, znakomitą alternatywę dla pociągu, autobusu i samochodu – zauważa Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław. – Piękne miasto nad Dunajem to nie tylko atrakcyjny kierunek turystyczny, ale także biznesowy – dodaje.
Nową trasę obsłużą Bombardiery Q400. Operator nie wyklucza zwiększenia częstotliwości połączeń, w zależności od sytuacji epidemiologicznej i zainteresowania pasażerów.
Wprowadzając Budapeszt, PLL LOT rozwijają siatkę kierunków sieciowych z Wrocławia. Polski przewoźnik obsługuje także trasę Wrocław – Warszawa. Krajowe połączenie realizowane jest cztery razy dziennie.
Z kolei w ramach akcji #LOTnaWakacje dostępne są sezonowe rejsy do Bułgarii (Burgas), do Chorwacji (Dubrownik), do Hiszpanii (Barcelona, Majorka) oraz na greckie wyspy: Kretę, Kos, Korfu i Santorini.
Już ponad 50 połączeń
Wśród rejsów sieciowych Wrocławskiego Portu Lotniczego są także loty do Frankfurtu obsługiwane przez Lufthansę. Od 3 sierpnia połączenie z Amsterdamem wznowi KLM.
Pasażerowie mają do dyspozycji również ponad 50 kierunków niskokosztowych i czarterowych. Tanie linie lotnicze – Wizz Air i Ryanair – oferują podróż na Cypr, do Włoch (w tym na Sycylię i Sardynię), do Hiszpanii (Alicante, Malaga, Barcelona, Madryt, Teneryfa i Majorka) i do Grecji (do Aten i na Kretę). Siatkę uzupełniają połączenia z Wielką Brytanią, Irlandią, Ukrainą, Holandią, Norwegią, Niemcami i Islandią.
Z kolei wśród czarterów do wyboru są loty do Bułgarii (Burgas i Warny), na bardzo popularne wyspy greckie: Rodos, Kos, Zakynthos i Kretę, a także do Hiszpanii (Majorka i Minorka). Dodatkowo, po otwarciu możliwości podróżowania do Turcji, Egiptu i Tunezji prawdopodobnie uruchomione zostaną kolejne kierunki czarterowe. Sytuacja na lotnisku zmienia się dynamicznie, więc warto śledzić rozkłady na bieżąco.
Co jest otwarte na lotnisku?
Lotnisko zapewnia płynną obsługę pasażerów i całkowicie bezpieczne warunki w terminalu, który jest należycie przygotowany na przyjmowanie coraz większej liczby podróżnych. W strefie ogólnodostępnej działają prawie wszystkie sklepy i restauracje, takie jak 1 Minute, Baltona, Costa Coffee i The Whitehouse, natomiast w hali odlotów otwarte są Polski Folk i Baltona Duty Free. Otwarty jest również salonik Executive Lounge.
W trosce o komfort pasażerów Port Lotniczy Wrocław przygotował ofertę specjalną dla osób, którzy chcą dotrzeć na lotnisko samochodem. Przy rezerwacji online, z co najmniej 4-dniowym wyprzedzeniem, miejsce na parkingu D kosztuje 59 złotych na okres od 7 do 8 dni lub 79 złotych na okres od 14 do 15 dni.
Szanowny Pan Adam Fularz
Co UM sądzi o zleceniu przez UMWD i DSDiK odbudowy fragmentu miejskiego odcinka torowiska w Dzierżoniowie z przystankiem w okolicy dawnej lokalizacji PKS? Obecnie, bez dworca komunikacji zbiorowej w centrum miasta, Dzierżoniów może przegrać z innymi lokalizacjami miast satelickich Wrocławia.
W Dzierżoniowie, przy ul. Sienkiewicza i Kolejowej, funkcjonuje Sowiogórskie Centrum Komunikacyjne. Pełni ono również funkcję dworca dla pasażerów. Teren wokół, jak i sam budynek dworca kolejowego przeszły niedawno gruntowną modernizację i w tym miejscu skupione są usługi komunikacji miejskiej i regionalnej. Nie znamy planów odbudowy fragmentu miejskiego odcinka torowiska w Dzierżoniowie, o którym Pan pisze, z przystankiem w okolicy dawnej lokalizacji PKS, co ważne w najbliższym sąsiedztwie danego dworca PKS, nigdy nie było torów kolejowych. Być może chodził Panu o tory prowadzące niegdyś do Młynu Hilberta, znajdującego się przy ul. Batalionów Chłopskich, ale było to torowisko w uproszczeniu „przemysłowe".
Odbudowano by przystanki/stacje: Dzierżoniów – bocznica do centrum miasta z przystankiem w okolicach ul. Bielawskiej, Bielawa Nowa i Bielawa Kamieniczki. W ostatnim przypadku można by zmienić nazwę przystanku, na nazwę pobliskiego jeziora. Myślę, ze rozwinie to turystykę.
Przy ul. Bielawskiej nigdy nie było torów kolejowych, to zupełnie inna część miasta. W dalekiej przeszłości w Dzierżoniowie oprócz przystanku "Dzierżoniów Śląski" funkcjonował też przystanek „Dzierżoniów Dolny", ale tu również chodzi o zupełnie inne miejsce. O odpowiedź na pytanie dotyczące nazw przystanków w Bielawie uprzejmie proszę się zwrócić do naszych sąsiadów.
Co UM myśli o odbudowie bocznicy od ul. Bielawskiej i umieszczeniu tutaj przystanku końcowego, jeśli, kursy te miałyby tutaj kończyć bieg? Według mojej oceny, dopiero ten przystanek końcowy pozwoli na odbudowanie połączenia kolejowego z centrum Dzierżoniowa do Bielawy i stworzenia oferty częstych połączeń kolei podmiejskiej na trasie Bielawa-Dzierżoniów.
Jak już wspomniałem przy ul. Bielawskiej nie było torów kolejowych, natomiast decyzje dotyczące częstotliwości kursowania pociągów znajdują się w kwestii organów samorządu naszego województwa.
Co UM myśli o budowie przystanku w centrum Dzierżoniowa? Czy UM mógłby chociaż zlecić prace przygotowawcze i zabezpieczyć teren dawnej bocznicy do zakładów przy ul. Bielawskiej, pod ewentualną odbudowę torowiska?
Sowiogórskie Centrum Komunikacyjne położone jest w południowej stronie miasta i można szybko do niego dojechać z każdej cześć Dzierżoniowa, korzystając z autobusowej komunikacji miejskiej. Ze względu na bardzo zwarty charakter zabudowy Dzierżoniowa czas dojścia pieszo z Rynku (przyjmując to za centrum) do Sowiogórskiego Centrum Komunikacyjnego wynosi około 10-15 minut.
--
Z poważaniemRafał Pilśniak / Rzecznik Prasowy
tel. +48(74)645-03-88, kom.502 318 563
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pana e-maila wysłanego w dniu 30 czerwca 2020 roku informuję, iż aktualnie w weekendy z Zielonej Góry do Gubina kursują 4 autobusy.
W odniesieniu do wspomnianego przez Pana „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Klejowej – Kolej + do 2028 roku" informuję, że Burmistrz Miasta Gubina w imieniu władz samorządowych oraz mieszkańców Gubina i niemieckiego Guben zwrócił się z prośbą do Pani Marszałek Województwa Lubuskiego Pani Elżbiety Polak o podjęcie działań, mających na celu zmianę decyzji Rady Ministrów w sprawie ustanowienia ww. Programu. Wnioskowana zmiana dotyczy wydłużenia rekomendowanego do realizacji w ramach Programu w odcinka linii kolejowej Krosno Odrzańskie – Zielona Góra o trasę do Gubina i Guben. Sprawa będzie nadal monitorowana i będziemy dążyć do pozytywnego jej rozstrzygnięcia.
Z poważaniem
Monika Drobek
Podinspektor ds. komunalnych
Wydział Komunalny i Inwestycji
Szanowni Państwo,
Czy są Państwo zadowoleni z jakości nawierzchni ulic i placów w centrum miasta Zielona Góra? Osoby które korzystają z UTO, nie mogą tego robić na wielu ulicach ścisłego centrum z powodu licznych drobnych nierówności. W Nowej Soli większość ulic w centrum ma dodatkowe ścieżki wzdłuż chodników- o płaskiej nawierzchni bez poprzecznych przerw- na których to ścieżkach nawierzchnia pozwala jechać na deskorolce, rolkach, hulajnodze skejtparkowej o małych kółkach.
W Zielonej Górze można jechać na hulajnodze w zasadzie tylko na: ul. Bohaterów Westerplatte, i na płytach ze rżniętego granitu w centrum miasta wokół rynku i ulicach przy ścisłej starówce, oraz na pl. Matejki i Teatralnym. Reszta ulic nie nadaje się, po próbach podróży mnie na przykład mocno bolą różne części ciała. Nie dziwię się że tyle osób jeździ samochodem osobowym- nawierzchnia nie pozwala na podróże środkami transportu popularnymi w Eur. Zachodniej.
Proszę zwrócić uwagę na szpary w bruku- choćby nieopodal wejścia do biura Rady Miasta. Bardzo dziękuję za naprawę nawierzchni skejtparku gdzie także nie dawało się jeździć- przyniosło to tak pozytywny skutek frekwencyjny że obecnie trudno się jest tam wcisnąć, wiele początkujących skejtów boi się takiego tłumu i szybkiej jazdy w odległości zwykle ok. 1,5- 2 metrów od siebie. Częste są kolizje czy kłótnie że ktoś w kogoś wjechał/ mu zajechał. Małe dzieci, tzw. "scooter kids"- mają w tych momentach konfliktów o miejsce- najmniejszą siłę przebicia.
Przypomnę że w Zielonej Górze mieszka coraz mniej młodych osób, warunki życia w mieście np. z takich powodów są dużo cięższe niż w miastach okolicznych, odległych ledwie o kilkanaście km.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Fularz
UMWL informuje w piśmie iż "w projekcie Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2030
uwzględniono m. in. zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk z uwzględnieniem dojazdu do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost. Propozycje rozwiązań technicznych dla tego dojazdu pojawią się na etapie opracowywania dokumentacji przedprojektowych."
opr. Adam Fularz na podstawie pisma DG.I.8060.3.15.2020
--
Do Prezesa RM
Dzień dobry,
Jaka jest obecnie polityka rządu wobec transportu publicznego? Czy taka, jak opisano poniżej?
Obecnie w wielu regionach jest go- tego transportu- zupełnie brak. Reformy nie powiodły się, być może dlatego że niemal nikt o nich z rządzących nie słyszał. Dzisiaj dzwoniłem do gminy Dąbie, to gmina wiejska przy Krośnie Odrzańskim, jej wójt w ogóle nie wiedział że samorząd gminny ma coś organizować, jakąś komunikację zbiorową. Nad jezioro w Dąbiu jeździ autobus, ale gdy chciałem tam pojechać, nie było ani przystanku, ani rozkładu. Nikt nic nie wiedział, nawet kierowcy autobusów tylko słyszeli że jakieś kursy jeżdżą nad jeziorko.
Pozdrawiam,
Adam Fularz, wydawca,
transport.org.pl---------- Forwarded message ---------
Od: Adam
Date: wt., 28 lip 2020 o 08:34
Subject: Fwd: Zmiana polityki transportowej rządowych koncernów (cytat)
To: Adam Fularz
---------- Forwarded message ---------
From: Adam
Date: Thu, May 14, 2020 at 12:07 PM
Subject: Zmiana polityki transportowej rządowych koncernów (cytat)
To: telewizjaopera.komunikaty
W nowym, numerze "Z Biegiem Szyn" o nagłej zmianie priorytetów polityki rządowych koncernów:
"Prezes Orlenu Daniel Obajtek nawet nie ukrywa, że epidemię oraz spadek światowych cen ropy postanowił wykorzystać do walki z transportem publicznym: – Podjęliśmy decyzję o zmniejszeniu cen paliw, tak aby Polacy, którzy muszą w tym trudnym czasie przemieszczać się, korzystali z własnych samochodów zamiast komunikacji zbiorowej – oznajmił 16 marca 2020 r., a biuro prasowe koncernu dodało w komunikacie: „W obecnej sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa część społeczeństwa ze względów sanitarnych korzysta z własnych aut w miejsce komunikacji zbiorowej". Tego samego dnia komunikat w podobnym tonie popłynął z ust ministra infrastruktury: – Niech ci, którzy muszą jechać do pracy, niekoniecznie korzystają z komunikacji publicznej – stwierdził Andrzej Adamczyk i skierował apel do władz miast: – Warto, aby samorządy rozważyły zawieszenie w najbliższym czasie poboru opłat w płatnych strefach parkowania.(...)"
--
Polish News Agency
Redakcja wystąpiła do UMWL z wnioskiem o opinię n/t budowy śluzy celem umożliwienia żeglugi kanałem lateralnym rzeki Bóbr- do Nowogrodu/ Krzystkowic. Oto stanowisko UMWL:
---------- List z UMWL ---------
Od:
Marzena Toczek <m.toczek na serw. lubuskie.pl>Date: śr., 29 lip 2020 o 12:54
Subject: Odp na zapytanie nt. pomysłu budowy śluzy wodnej w Dychowie
To: <adam na s.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Adamie odpowiadając na Pana maila przesłanego 20 lipca na adres
kancelaria.ogolna na s. lubuskie.pl ws. wyrażenia opinii nt. pomysłu budowy śluzy wodnej w Dychowie przekazuję odp. przygotowaną przez Departament Infrastruktury i Komunikacji.
Szanowny Panie, uprzejmie informuję, że budowa i modernizacja kanałów wodnych nie leży w kompetencji samorządu wojewódzkiego. W tej sprawie należy zwrócić się do właściwego ministra ds. żeglugi śródlądowej, Krajowego Zarządu Gospodarki Wodne lub Wojewody Lubuskiego. Jednocześnie informuję, że w 2018 r. przeprowadzono inwestycję pn. „Modernizacja kanału derywacyjnego EW Dychów", której inwestorem była spółka PGE Energia odnawialna SA. Zatem sprawy dotyczące proponowanych przez pana Adama Fularza rozwiązań, mogą również znajdować się w obszarze kompetencji Elektrowni Wodnej Dychów należącej do spółki PGE. Z poważaniem, Jarosław Flakowski Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Pozdrawiam,
Marzena Toczek
Kierownik Biura Prasowego
p.o. Rzecznika Prasowego Zarządu Województwa
Gabinet Zarządu
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
(..)
tel. kom. 501 945 727
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015
Dzień dobry,
W sezonie letnim pasażerowie korzystający z wrocławskiego lotniska mają do wyboru ponad 50 kierunków. W rozkładzie jest wiele popularnych i słonecznych przez cały rok miejsc na południu Europy. Do spędzenia wakacji w Grecji, Hiszpanii bądź we Włoszech zachęcają nie tylko piękne plaże i wspaniałe zabytki, ale również niskie ceny lotów. Oferta tanich linii lotniczych jest zróżnicowana, a ceny zaczynają się od 188 złotych za podróż w dwie strony.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2P56Cx4
Aby pobrać całą zdjęcie, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Dawid Bartkowski
PR EXPERT
+48 512 036 303
dbartkowski@prexpert.com.pl
Wrocław, 29 lipca 2020 r.
Informacja prasowa
Latamy z Wrocławia. Top 10 wakacyjnych kierunków
W sierpniu na Sardynię, Majorkę lub Kretę, we wrześniu do Rzymu lub Odessy, albo jesienią na Cypr – oferta tanich linii lotniczych zachęca do spędzenia urlopu za granicą. Ceny zaczynają się od 188 złotych za podróż w dwie strony.
W sezonie letnim pasażerowie korzystający z wrocławskiego lotniska mają do wyboru ponad 50 kierunków. W rozkładzie jest wiele popularnych i słonecznych przez cały rok miejsc na południu Europy. Do spędzenia wakacji w Grecji, Hiszpanii bądź we Włoszech zachęcają nie tylko wysokie temperatury, piękne plaże lub wspaniałe zabytki, ale również niskie ceny lotów. – Po wznowieniu połączeń ceny są zazwyczaj bardzo atrakcyjne. Przy dogodnych ofertach hoteli lub apartamentów w kurortach daje to okazję do spędzenia urlopu zagranicznego naprawdę niedrogo – zauważa Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Sytuacja zmienia się dynamicznie, więc warto obserwować rozkład na bieżąco. Liczymy na to, że już niedługo ogłosimy reaktywację kolejnych połączeń, choć już teraz wybór jest naprawdę duży. W każdym razie jesteśmy przygotowani na obsługę jeszcze większej liczby pasażerów, którzy korzystają z naszego terminalu w pełni bezpiecznie – dodaje.
Alicante (Hiszpania)
Wybrzeże Costa Blanca to kilometry drobnego, białego piasku, nieograniczone możliwości uprawiania sportów wodnych i gwarancja słońca. Można też do woli zwiedzać urokliwe, rybackie wioski, cieszyć podniebienie pysznymi owocami morza i odprężyć się, korzystając z tętniących nocnym życiem bulwarów i lokali rozrywkowych.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 324 zł* (wylot z Wrocławia: 16 sierpnia, powrót: 20 sierpnia; linie: Ryanair).
Ateny (Grecja)
Przepełniona historią stolica poświęcona mitologicznym bogom. To najbogatsze historycznie miasto świata, kolebka cywilizacji i miejsce narodzin demokracji. Wśród najważniejszych zabytków Aten są Akropol, Partenon, stadion Panatenajski i Muzeum Akropolu. Inne miejsca warte odwiedzenia to Narodowe Muzeum Archeologiczne, gdzie zgromadzono zabytki z całej Grecji – od czasów prehistorycznych do późnego antyku.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 354 zł* (wylot z Wrocławia: 28 sierpnia, powrót: 4 września; linie: Ryanair).
Bari (Włochy)
Stolica słonecznej Apulii jest miastem, które spełnia wszystkie potrzeby osób spragnionych aktywnego wypoczynku. Nie będzie zawiedziony nikt, kto kocha piękne zabytki – klimatyczne, wąskie uliczki starego miasta zauroczą każdego. Miasto oferuje też piaszczyste plaże i bogactwo unikalnych doznań kulinarnych. Tu znajdziemy krystaliczną wodę i wiatr cieszący zwolenników sportów wodnych.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 188 zł* (wylot z Wrocławia: 29 września, powrót: 3 października; linie: Wizz Air).
Cagliari (Sardynia – Włochy)
Sardynia to atrakcyjny kierunek wakacyjnych podróży. Słynie z górzystego krajobrazu, który przyciąga miłośników wspinaczki. Wyspa jest znana również z warownych wieży obserwacyjnych. Stolicą Sardynii jest Cagliari. Położone na południowym wybrzeżu miasto zachęca zabytkami, wśród których wystarczy wymienić rzymski amfiteatr, średniowieczne fragmenty fortyfikacji, obiekty sakralne i budynki uniwersyteckie z XVII wieku.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 327 zł* (wylot z Wrocławia: 10 sierpnia, powrót: 14 sierpnia; linie: Wizz Air).
Chania (Kreta – Grecja)
Kreta – królowa greckich wysp. Tydzień wystarczy, by przeżyć tam wakacje życia. Największe atrakcje? Plaża na Elafonisi, wąwóz Samaria, antyczne miasta i tawerny oferujące pyszne wino oraz lokalne przysmaki z owoców morza, serów i oliwek. Dobrym pomysłem jest wynajęcie samochodu lub skutera, by zobaczyć całą wyspę. Wspaniałe wspomnienia po powrocie do Wrocławia gwarantowane.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 549 zł* (wylot z Wrocławia: 7 sierpnia, powrót: 14 sierpnia; linie: Ryanair).
Larnaka (Cypr)
To na Cyprze z morskiej piany wyłoniła się bogini miłości – Afrodyta. Boski klimat wyspy nigdy nie zawodzi turystów, którzy doceniają czyste plaże, malownicze góry Troodos, pyszne wina, fascynujące zabytki, świetną zabawę. Wszystkiemu towarzyszy niezwykła gościnność Cypryjczyków. Larnaka to trzecie pod względem wielkości miasto na Cyprze, ważny ośrodek turystyczny i port. W jej sercu znajdują się pozostałości starożytnego państwa-miasta Kition.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 218 zł* (wylot z Wrocławia: 27 września, powrót: 4 października; linie: Wizz Air).
Madryt (Hiszpania)
Madryt to metropolia niezwykle różnorodna i ciekawa – miasto sztuki i wspaniałych zabytków, doskonałej kuchni, a także piłki nożnej. Turystów przyciągają tu wiecznie tętniące miejsca, takie jak Plaza Mayor i Puerta del Sol. Zwiedzając Madryt nie powinno się zapomnieć o muzeum z dziełami El Greco, Rembrandta, Goi, Tycjana czy Rubensa. Po zwiedzaniu warto wybrać się na spacer po królewskich ogrodach, których zieleń potrafi ostudzić rozgrzane hiszpańskim słońcem emocje.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 288 zł* (wylot z Wrocławia: 4 sierpnia, powrót: 11 sierpnia; linie: Ryanair).
Odessa (Ukraina)
Odessa, nazywana perłą Morza Czarnego, przyciąga turystów o każdej porze roku. Pod wieloma względami jest to miasto niepowtarzalne i właśnie dlatego było scenerią wielu znanych filmów oraz dzieł literatury. W mieście i okolicach nie brakuje słońca i można korzystać z szerokich, piaszczystych plaż oraz ciepłego morza. Odessa to miasto, które wymyśliła caryca Katarzyna II. Do jego zbudowania podeszła z rozmachem, zatrudniając najlepszych architektów i rzemieślników.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 188 zł* (wylot z Wrocławia: 7 września, powrót: 11 września; linie: Wizz Air).
Palma (Majorka – Hiszpania)
Majorka – największa hiszpańska wyspa archipelagu Balearów. Wiele turystów co roku odnajduje na niej spełnienie marzeń o idealnych wakacjach. Wielu przyjeżdża tu tylko po to, aby zajrzeć prosto w oko gotyku. Tak zwyczajowo nazywa się największą rozetę w XIV-wiecznej katedrze La Seu w mieście Palma de Mallorca. W imponującej katedrze zbudowanej ze złotego piaskowca, znajduje się ponad 60 witraży i 5 rozet.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 336 zł * (wylot z Wrocławia: 15 sierpnia, powrót: 22 sierpnia; linie: Ryanair).
Rzym (Włochy)
Rzym jest jak muzeum. Liczba majestatycznych budowli i pozostałości z czasów starożytnych czyni to miasto wiecznym. Atrakcji miasta nie sposób zliczyć. Na pewno nie można przegapić pięknie oświetlonego wieczorami Koloseum, słynnej Fontanny di Trevi czy Forum Romanum. Co krok na drodze spotyka się urokliwe knajpki i tajemnicze zaułki. Starożytność łączy się tu ze średniowieczem i współczesnym gwarem Zatybrza. Mówi się, że do stolicy Włoch prowadzą wszystkie drogi. Również te lotnicze z Wrocławia.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 253 zł* (wylot z Wrocławia: 19 września, powrót: 26 września; linie: Ryanair; lotnisko: Ciampino).
*Ceny aktualne na dzień 28 lipca 2020 roku.
Szanowny Panie Redaktorze,
Niska frekwencja w środkach publicznego transportu zbiorowego związana jest m.in z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 24 marca 2020 roku, zmieniającego rozporządzenie ws ogłoszenia na obszarze RP stanu epidemii, które określa dopuszczalną liczbę osób w środkach transportu publicznego. Ocena tej sytuacji będzie możliwa przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego po ustaniu epidemii.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
"Ponad półtora roku czekał czeski prywatny przewoźnik Leo Express na decyzję Urzędu Transportu Kolejowego w sprawie uruchomienia połączeń komercyjnych na trasie Praga – Wrocław. W międzyczasie realizował kursy, ale na zlecenie samorządów."-doniósł dzisiaj na pierwszej stronie portal
wykop.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana z LOT ----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT SA <biuro.prasowe na serw.
lot.pl>
Data: wtorek, 28 lipca 2020
Temat: PONAD ĆWIERĆ MILIONA BILETÓW SPRZEDANYCH W RAMACH AKCJI #LOTNAWAKACJE. OD WRZEŚNIA WIĘCEJ POŁĄCZEŃ EUROPEJSKICH
Do: DG-MEDIA MAIL GROUP <media na s.
lot.pl>
| | | Warszawa, 28 lipca 2020 roku – Od września br. LOT planuje powrócić na popularne trasy biznesowe, stopniowo odbudowując mapę regularnych połączeń w Europie. Co więcej nowy, jesienny rozkład zostanie uzupełniony o kilka najbardziej atrakcyjnych kierunków z oferty #LOTnaWakacje. Akcja cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów, o czym świadczy liczba sprzedanych biletów – w pierwszym miesiącu przekroczyła ćwierć miliona. Do końca sierpnia br. pasażerowie mogą jeszcze korzystać z pełnej oferty lotów w ramach akcji #LOTnaWakacje. Jesienią LOT przywróci część regularnie obsługiwanych połączeń nastawionych nie tylko na ruch turystyczny, ale również biznesowy. 1 września br. polski przewoźnik zwiększy częstotliwość rejsów na regularnych trasach europejskich, oferując kilka lotów tygodniowo do Larnaki czy Nicei, a także kilkanaście rejsów m.in. do Frankfurtu, Amsterdamu, Paryża czy Londynu. Jednocześnie, do prawie dwudziestu rejsów tygodniowo wzrośnie liczba częstotliwości połączeń do Brukseli, Pragi, Budapesztu i Wilna. - Jesienią nasza siatka połączeń i liczba częstotliwości będzie odpowiadała potrzebom pasażerów biznesowych, umożliwiając również turystykę w ramach Starego Kontynentu. Uzupełnimy ofertę połączeń do Europy Zachodniej i zwiększymy częstotliwości rejsów m.in. do Brukseli, Paryża, Kopenhagi czy Frankfurtu. W ramach naszego regionu CEE zaoferujemy pasażerom więcej regularnych lotów do Pragi, Sofii, Lwowa czy Wilna. Nadal nie jest to pełna skala możliwości LOT-u sprzed pandemii, ponieważ uruchamiając kolejne połączenia bardzo uważnie analizujemy sytuację epidemiczną w danym kraju. W planach mamy kolejne kierunki m.in. Stambuł, Tel-Awiw i Sztokholm, ale decyzje o ich uruchomieniu uzależnione są od stabilizacji sytuacji epidemicznej w tych regionach. Będziemy uzupełniać siatkę o nowe połączenia, gdy tylko pojawi się taka możliwość – mówi Krzysztof Moczulski z-ca dyrektora komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy LOT-u. Ze względu na duże zainteresowanie ofertą europejskich połączeń wakacyjnych, część z nich nadal będzie dostępna w sprzedaży z myślą o pasażerach, którzy planują urlop wczesną jesienią. Będą oni mogli polecieć LOT-em m.in. do Aten, na Zakynthos, Korfu i na Santorini, czy do Olbii na Sardynii. Dane sprzedażowe w pierwszym miesiącu akcji #LOTnaWakacje pokazały, że Polacy chętnie decydują się na urlop za granicą. Już ponad 260 tys. osób zdecydowało się skorzystać z oferty LOT-u odwiedzając m.in. Chorwację, Grecję, czy Bułgarię. Dla wygody pasażerów, bezpośrednie połączenia oferowane są z dziesięciu lotnisk krajowych – Warszawy, Bydgoszczy, Lublina, Wrocławia, Krakowa, Gdańska, Szczecina, Poznania, Katowic i Rzeszowa. Bilety na wakacyjne połączenia LOT-u dostępne są w atrakcyjnych cenach. Podstawą wrześniowej siatki LOT-u będą połączenia europejskie, ale pewne zmiany planowane są także na kierunkach dalekodystansowych. Rozwój siatki zależy od zainteresowania pasażerów, sprzyjających regulacji administracyjnych, oraz oczywiście stabilnej sytuacji epidemicznej. W miarę możliwości, od września br. polski przewoźnik powróci na wybrane trasy na Dalekim Wschodzie: m.in. do Pekinu czy do New Delhi. - Myśląc o planach na jesień musimy pamiętać, że działamy nadal w realiach globalnej pandemii. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów i załóg pokładowych. Śledzimy na bieżąco informacje o procedurach związanych z podróżowaniem i przypominamy o tym także naszym pasażerom. Planujemy utrzymanie wszystkich kierunków dostępnych w siatce połączeń, ale podobnie jak każdego innego przewoźnika na świecie, obowiązują nas obostrzenia międzynarodowe. W przypadku zmian rozkładu związanych z sytuacją epidemiczną, pasażerowie są informowani z odpowiednim wyprzedzeniem, otrzymają także możliwość dokonania bezpłatnej zmiany w swojej rezerwacji – dodaje Krzysztof Moczulski. Dla zapewnienia pasażerom możliwości bardziej elastycznego zarządzania rezerwacją, LOT wprowadził nowe taryfy Flex Plus, obejmujące m.in. bezpłatną zmianę terminu wylotu (do 48h przed wylotem) i opcję zwrotu biletu w ciągu 24 h od zakupu. Bilety na połączenia LOT-u są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży LOT-u m.in. na lot.com i u agentów. | | | | | | | | Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. | | | Wykonując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"), informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Komitetu Obrony Robotników 43. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej na ww. adres,oraz adresem email iod@lot.pl. W każdym czasie masz możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym celu kontaktując się z administratorem we wskazany wyżej sposób. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj | | | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl