Redakcja serwisu otrzymała
---------- Treść listu ----------
From:
Kongres Żeglugi <kontakt na s.
kongreszeglugi.pl>
Date: Monday, August 24, 2020
Subject: Konsultacje dot. koncepcji polskiego odcinka połączenia Dunaj-Odra-Łaba (Kędzierzyn-Koźle - Chałupki)
To: Kongres Żeglugi <kontakt na serw.
kongreszeglugi.pl>
Zapraszamy do przesyłania uwag
W Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kontynuowane są prace nad przygotowaniem Programu Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej. Na potrzeby programu prowadzone są także analizy odnoszące się do dróg wodnych funkcjonalnie powiązanych z drogą wodną na Odrze – połączenia Dunaj-Odra-Łaba (Kędzierzyn-Koźle – Chałupki) oraz Kanału Śląskiego.
Do 4 września 2020 r. ministerstwo zbiera uwagi do opracowanej przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. wariantowej koncepcji przebiegu połączenia Dunaj-Odra-Łaba na terenie Polski.
Jest to kolejna odsłona konsultacji programu odrzańskiego. Podobna formuła włączenia samorządów terytorialnych do prac studialnych dotyczyła odcinka Odry od Kędzierzyna-Koźla do ujścia Nysy Łużyckiej (w listopadzie 2017 r) i odcinka granicznego Odry (w kwietniu 2018 roku). Koncepcja Kanału Śląskiego była przedmiotem konsultacji w sierpniu i wrześniu 2019 roku.
Zainteresowane podmioty mogą zgłaszać swoje uwagi i propozycje na adres poczty elektronicznej drogiwodn na serw. mgm.gov.pl
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej> Aktualności> Wiadomości> Konsultacje dot. koncepcji polskiego odcinka połączenia Dunaj-Odra-Łaba (Kędzierzyn-Koźle – Chałupki)
Z poważaniem
Sławomir Simiński
Inspektor wojewódzki
Wydział: Wydział Infrastruktury i Nieruchomości
Oddział: Infrastruktury, Środowiska i Rolnictwa
tel. (...)
Opolski Urząd Wojewódzki
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
tel. 77(..)
www.opole.uw.gov.pl
Administratorem Twoich danych osobowych jest Wojewoda Opolski.
Dane przetwarzane są w celuprowadzenia korespondencji.
(..)
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
<rzecznik na s.
um.poznan.pl>
Data: wtorek, 18 sierpnia 2020
Temat: ODP. Kolej Plus
Do: adam.fularz na s.
wieczorna.plPanie Redaktorze,
poniżej odpowiedź Grzegorza Kamińskiego, dyrektora Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta:
Kolejowe przewozy pasażerskie wykonywane są po infrastrukturze kolejowej, należącej do Skarbu Państwa i zarządzanej przez Zarządcę infrastruktury kolejowej – spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Miasto Poznań może być zaledwie jednym z wnioskodawców o przywracanie połączeń na istniejących trasach lub budowę nowych linii kolejowych.
Mając jednak na uwadze potrzebę zwiększenia udziału w transporcie publicznym kolei metropolitalnej, zintegrowanej z lokalnymi systemami transportu zbiorowego, już w 2013 r. (temat został zainicjowany dużo wcześniej i poprzedzony badaniami w ramach Stowarzyszenia Metropolia Poznań) podpisywano szereg listów intencyjnych, których sygnatariuszami byli zarówno Stowarzyszenie Metropolia Poznań, Województwo Wielkopolskie, PKP PLK SA oraz liczne zainteresowane samorządy. 26 listopada 2013 r. 32 zainteresowane podmioty (rok później umowę sygnowało już 38 podmiotów) zainicjowały Umowę Partnerstwa, której celem było opracowanie tzw. Masterplanu dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (PKM). Organizatorem przewozów, sprawującym też nadzór nad Spółką Koleje Wielkopolskie jest Marszałek Województwa. W grudniu 2017 r. podpisano pierwsze porozumienia, zawierające deklaracje partycypacji w kosztach przewozów PKM a w kwietniu 2018 umowy o dofinansowanie przejazdów. 10 czerwca 2018 r. uruchomione zostały pierwsze połączenia w kierunkach Jarocin, Grodzisk Wlkp, Nowy Tomyśl i Gołańcz. Obecnie połączenia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej umożliwiają, oprócz wymienionych powyżej, także dojazdy do Gniezna, Wrześni i Rogoźna Wlkp. Dla okresów szczytu komunikacyjnego dąży się do częstotliwości co 30 minut (docelowo jeżeli infrastruktura i tabor pozwoli nawet co 15') w pozostałych okresach doby co 60 minut.
Powstawanie nowych przystanków pasażerskich jest odpowiedzią na apele mieszkańców i potrzeby bilansowania kosztów funkcjonowania PKP. W roku 2018 reaktywowano Przystanek Poznań-Podolany, wcześniej remontowano Poznań Kiekrz czy przesunięto Poznań Junikowo. W planach pozostaje proponowane przez PKP PLK dostosowanie Kolejowej obwodnicy towarowej dla ruchu pasażerskiego. Miałyby tam powstać nowe przystanki Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Zieliniec, Poznań Karolin/Koziegłowy (sprawą otwartą jest przesunięcie dotychczasowych peronów Poznań Karolin na linii nr 356 w kierunku obwodnicy i stworzenie zintegrowanego węzła przesiadkowego), Poznań Naramowice, Poznań Piątkowo (możliwy również Poznań Mateckiego), Poznań Suchy Las. Oprócz wymienionych czynione są starania dla docelowego wybudowania na Strzeszynie łącznicy kolejowej i lokalizację nowych przystanków Poznań Druskienicka (l. 354) i Poznań Jeżyce w pobliżu ul. Niestachowskiej (l.351 i 354), Poznań Grudzieniec (l. 351), Poznań Hetmańska w rejonie wiaduktu nad ul. Hetmańską (l. 3,271,272), Poznań Zawady na wiadukcie nad ul. Hlonda, Poznań Smochowice, Poznań Świerczewo czy w Nowej Wsi w gminie Swarzędz, Skórzewie, Dopiewcu, Koninku i Krzyszkowie. Każdorazowo planowane przystanki czy rozbudowa układu torowego zależna jest od zbilansowania przez kolej środków z uwzględnieniem środków Unii Europejskiej.
Możliwość powstania trasy kolejowej do Lotniska Poznań Ławica była przedmiotem badań zleconych przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Przy wielkości ruchu lotniczego, wydzielenie pasów dla autobusów miejskich i TAXI, wzdłuż ul. Bukowskiej, wychodzi na przeciw dzisiejszym potrzebom obsługi lotniska. Równolegle w ramach prac projektowych Wstępnego Studium Wykonalności Poznańskiego Węzła Kolejowego, zleconych przez PKP PLK S.A. rozważane jest połączenie kolejowe w kierunku Tarnowa Podgórnego, które mogłoby również obsłużyć lotnisko na Ławicy.
Reasumując Miasto Poznań, poprzez solidarne wraz z innymi samorządami współfinansowanie przejazdów pasażerskich, skutecznie oddziaływuje na częstotliwość połączeń kolejowych. Uzgodniono także z PKP Przewozy Regionalne oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego honorowanie biletów ZTM zapisanych na karcie PEKA, jako opłaty za przejazd koleją w granicach Miasta Poznania. W dokumentach planistycznych rezerwowane są tereny pod lokalizację tras kolejowych. W przypadku organizacji przez PKP nowych przystanków pasażerskich czynione są starania dla ich właściwego powiązania z otaczającą tkanką miejską celem zapewnienia sprawnego dojścia, dojazdu oraz możliwości przesiadania się na miejski transport zbiorowy.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Biuro Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej <GospodarkaKomunalna na s.
um.zielona-gora.pl>
Data: środa, 19 sierpnia 2020
Temat: FW: Wniosek dot. obsługi komunikacyjnej os. Mechaników/ Trasa Północna
Do: Adam na s.
wieczorna.pl
Odpowiadając na Pana wiadomości dotyczące obsługi komunikacyjnej osiedla Szwajcarskiego, osiedla Cegielnia, osiedla Zastalowskiego i Chynowa wyjaśniam, że na dzień dzisiejszy Miasto Zielona Góra nie planuje rozbudowy oferty przewozowej realizowanej przez Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze. Nie planuje się też działań zmierzających do włączenia w system miejskich przewozów prywatnych przewoźników dopłacając do ich przewozów. Jeśli w przyszłości budżet miasta pozwoli na objęcie obsługą wskazanych przez Pana osiedli wówczas wniosek ten ponownie rozważymy. Hanna Ratajczak-Garbaj Z-ca Dyrektora Biura Gospodarki Komunalnej Urząd Miasta Zielona Góra, ul. Boh. Westerplatte 23 tel. (68) 47 94 533 fax (68) 45 57 114 -----Original Message----- From: Jarosław Szczęsny [mailto:J.Szczesny na s. um.zielona-gora.pl] Sent: Wednesday, August 12, 2020 9:37 AM To: Barbara Langner Subject: FW: FW: Wniosek dot. obsługi komunikacyjnej os. Mechaników/ Trasa Północna -----Original Message----- From: Sekretariat DG [mailto:przedsiebiorczosc na s. um.zielona-gora.pl] Sent: Wednesday, August 12, 2020 9:32 AM To: Jarosław Szczęsny; GK Subject: Fwd: FW: Wniosek dot. obsługi komunikacyjnej os. Mechaników/ Trasa Północna --- Treść przekazanej wiadomości --- Temat: FW: Wniosek dot. obsługi komunikacyjnej os. Mechaników/ Trasa Północna Data: Wed, 12 Aug 2020 08:24:05 +0200 Nadawca: Urząd Miasta Zielona Góra <UrzadMiasta na s. um.zielona-gora.pl> Firma/Organizacja: Urząd Miasta Zielona Góra Adresat: Sekretariat PM <sekretariat1 na s. um.zielona-gora.pl>, DG <przedsiebiorczosc na s. um.zielona-gora.pl> *From:*Adam Fularz [mailto:Adam na s. wieczorna.pl] *Sent:* Wednesday, August 12, 2020 8:05 AM *To:* UrzadMiasta na s. um.zielona-gora.pl *Subject:* Wniosek dot. obsługi komunikacyjnej os. Mechaników/ Trasa Północna do UM Zielona Góra Szanowni Państwo, Wydaje mi się że obecne rozkłady jazdy to za mało dla osiedli wzdłuż Trasy Północnej. Proponuję drobną zmianę, możliwe że prostą w realizacji i nieskomplikowaną. Czy w ramach obowiązujących rozkładów jazdy nie udałoby się "wcisnąć" trasy objazdowej przez osiedle Mechaników? Wystarczy, aby trasa ta była obsługiwana jako "objazd", tylko w jednym kierunku: w stronę centrum miasta. Już tylko ta jedna zmiana dobrze skomunikuje to osiedle. Proponowana trasa- od Ronda Rady Europy - Trasa Północna- Rzeźniczaka wzdłuż Mechaników- Rzeźniczaka- Batorego i dalej do centrum. Dodanoby przystanki- co najmniej dwa, najlepiej 3, na ul. Rzeźniczaka. Np. przy ul. Spawaczy, przy centrum handlowym "Galeria Źródlana", Rzeźniczaka róg Batorego, Rzeźniczaka przy numerze 39 b. Obecnie w moim odczuciu osiedle jest słabo skomunikowane z centrum. Nowa trasa "objazdowa" mogłaby służyć tylko w jednym kierunku - z północy do centrum miasta- dla linii: 9 » JĘDRZYCHÓW 10 » WROCŁAWSKA 19 » OS.ŚLĄSKIE 23 » WYSPIAŃSKIEGO N2 » OS.ŚLĄSKIE Linie te jadąc trasą objazdową być może zmieściłyby się w rozkładzie ale też dobrze skomunikowałaby to osiedle z centrum miasta w okresie kursowania wg rozkładu jazdy w okresie pandemii. Być może taka zmiana w przyszłości wykreuje popyt na podobną stałą linię komunikacyjną w takiej relacji. Na tej trasie istnieją jakieś zatoczki przy galerii Źródlana etc. Inne przystanki nie muszą mieć zatok. Pozdrawiam, Adam Fularz www.zielonogorska.pl <http://www.zielonogorska.pl/> załącznik: grafika na podst. openstreetmap.org <http://openstreetmap.org/> -- elubuska.pl <http://elubuska.pl> -- Justyna Porwisiak Biuro Gospodarki Komunalnej Urząd Miasta Zielona Góra, ul. Boh. Westerplatte 23 tel. (68) 47 94 534 fax (68) 45 57 114
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Kierownik GM UM Ciechocinek <kierownikgm na s.
ciechocinek.pl>
Data: środa, 19 sierpnia 2020
Temat: pytania do UM Ciechocinek
Do: adam.fularz na s.
wieczorna.pl
W dniu 17.08.2020 o 07:54, Urząd Miejski w Ciechocinku pisze:
--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: | pytania do UM Ciechocinek |
Data: | Thu, 13 Aug 2020 08:58:59 +0200 W nawiązaniu do przesłanych przez Pana pytań informuję, że „Program uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej+ do 2028 roku" nie dotyczy organizacji i finansowania przewozów pasażerskich. Celem programu jest modernizacja/ rewitalizacja/ odtworzenie i budowa nowych linii kolejowych w celu uzyskania nowego lub usprawnienia istniejącego połączenia z miastem wojewódzkim. Linia kolejowa 245 nie spełnia tego kryterium. Gmina Miejska Ciechocinek nie dysponuje wiedzą o planach PKP PLK w zakresie budowy wjazdów kieszeniowych. Również planowanie powrotu pociągów pasażerskich nie należy do kompetencji Ciechocinka, gdyż miasto nie jest dysponentem taboru kolejowego ani infrastruktury kolejowej. Natomiast praktycznie od chwili zawieszenia kursowania pociągów pasażerskich prze PKP w 2011 roku Gmina Ciechocinek wraz z Gminą Miejską Aleksandrów, Gminą Wiejską Aleksandrów i Powiatem Aleksandrowskim podejmowały szereg działań związanych z przywróceniem komunikacji kolejowej na linii nr 245 Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek. Do tej pory działania te nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Zauważyć należy, że organizacja przewozów na terenie powiatu należy do kompetencji Starosty, natomiast pomiędzy powiatami do Marszałka Województwa i w przypadku podjęcia stosownych decyzji przez te podmioty możliwe byłoby przywrócenie połączeń kolejowych z Ciechocinka do Aleksandrowa Kuj. lub do Torunia. z poważaniem |
Andrzj Szczepanowski
Urząd Miejski w Ciechocinku
Czy gmina wnioskuje o kolej plus?
wg wiedzy UM, PKP PLK planuje budowę wjazdów kieszeniowych na czołowe stacje kolejowe zgodnie z trendami w Europie? Np. Ciechocinek się idealnie nadaje w tym celu.
- czy władze miasta Ciechocinek planują powrót pociągów pasażerskich do miasta?
- czy próbowano się porozumieć z przewoźnikiem kolejowym Arriva celem uruchomienia połączeń promocyjnych, turystycznych, np. tylko w weekendy?
- czy kursowałby autobus spalinowy, tzw. szynobus, czy jednostka elektryczna? Czy trakcja elektryczna jeszcze istnieje na tej linii?
- czy władze miasta kontaktowały się Urzędem Marszałkowskim celem uruchomienia połączeń?
Pozdrawiam
--
Adam Fularz
-- pozdrawiam Andrzej Szczepanowski Urząd Miejski w Ciechocinku
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Prezesa Rady Ministrów
Skarga na MGMiŻŚ dot. dróg wodnych
Szanowni Państwo
Byłem na Mazurach i płynąłem dzisiaj przy pierwszej od 1945 roku nowej śluzie na kanale - bodajże nazywa się ona Guzianka. W okolicy jest ona pokazywana z dumą ale jest problem techniczny. Statki pasażerskie mają zwykle 4.40 metra wysokości a śluza ma nowo zbudowany most który ma prześwitu tylko 3.70 metra. Trzeba było ominąć tą śluzę.
Czy władze Rzeczpospolita Polska mogą próbować w przyszłosci dbać bardziej o parametry techniczne dróg wodnych? Pływałem także po rzece Odra i do dolnej belki mostu w Cigacicach czy w Stanach mieliśmy bardzo mało wolnego miejsca. Musiałem osobiście samemu zdemontować komin w kuchni (niemojego) statku by przepłynąć rzeką Odrą ledwie 30 czy 50 km dystansu. Przypomnę przepisy prawa cywilnego i prawo przejścia i przejazdu. Oba te mosty zostały niedawno wyremontowane albo trwa ich przebudowa jak w Cigacicach. Dlaczego nie uwzględnia się wysokości statków rzecznych? Kto to projektuje?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Polish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Krzysztof Dziurdziewicz <dziurdziewicz na s.
gubin.pl>
Data: czwartek, 20 sierpnia 2020
Temat: RE: Uzupełnienie dot.: Petycja do władz miasta Gubin dot. programu "Kolej Plus"
Do: Telewizja Opera <telewizjaopera na
gmail.com>, Adam na
wieczorna.plDW: burmistrz na s.
gubin.pl, Rada_Gubin <rada na s.
gubin.pl>, Krzysztof Olifirowicz
Dzień dobry. Nawiązując do przesłanej korespondencji, postaram się odnieść do propozycji odtworzenia bocznicy kolejowej i budowy przystanku w centrum miasta Gubina. Od wielu lat wspólnie z partnerskim miastem Guben pretendujemy do stworzenia jednego Euromiasta Gubin-Guben. W różnych dziedzinach się wspieramy. Realizujemy wspólnie wiele projektów dotyczących każdej dziedziny życia, między innymi od 2019 roku wdrażamy zadanie w kierunku poprawy komunikacyjnej Gubina i Guben. Głównym celem prac jest stworzenie koncepcji wspólnego połączenia komunikacyjnego Gubina i Guben przy wykorzystaniu wzajemnych potencjałów: gospodarczych, infrastrukturalnych, kulturowych i społecznych. Jednym z proponowanych rozwiązań jest uruchomienie wspólnej komunikacji miejskiej i zsynchronizowanie połączeń autobusowych do dworca kolejowego w Guben, który w przyszłości będzie stacją docelową przy uruchomionym ponownie połączeniu kolejowym: Zielona Góra-Krosno Odrzańskie-Gubin-Guben. Jako jedno Euromiasto Gubin-Guben przyjęliśmy zasadę, że nie będziemy powielać infrastruktury, która już istnieje u partnera i może też być wykorzystana dla naszych potrzeb. W wielu dziedzinach to nam się już udało: wspólna Polsko-Niemiecka Oczyszczalnia Ścieków Gubin-Guben, Eurodeptak, przesył gazu z Niemiec, most-kładka na Wyspie Teatralnej, współpraca administracyjna, współpraca szkół i przedszkoli, wspólna ochrona zdrowia, zawody sportowe i tak dalej można byłoby wymieniać. Nasze Euromiasto ma potencjał i każda koncepcja jest poddawana wspólnym konsultacjom. Pana pomysł odtworzenia bocznicy kolejowej i usytuowania stacji w centrum miasta Gubina przy obecnych uwarunkowaniach prawnych, własnościowych, demograficznych i przestrzennych jest nieekonomiczny. Informuję jednocześnie, że tak jak obiecałem Pana propozycje przesłałem do kancelarii ogólnej Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, aby w przyszłości o ile uznają za słuszne były brane pod uwagę przy przywróceniu połączenia kolejowego do Gubina i Guben. Niezależnie od tego Pan Burmistrz Miasta Gubina wraz z Panem Burmistrzem Guben prowadzą rozmowy z operatorem niemieckim na temat obsługi połączenia kolejowego Cottbus-Guben-Gubin-Krosno Odrzańskie-Zielona i Berlin-Guben-Gubin-Krosno Odrzańskie-Zielona Góra przy wykorzystaniu ich taboru. Dziękuję za wszelkie sugestie i uwagi.
Pozdrawiam
Krzysztof Dziurdziewicz
Naczelnik Wydziału Nieruchomości i Współpracy Zagranicznej
Urząd Miejski w Gubinie
From: Krzysztof Dziurdziewicz [mailto:dziurdziewicz na s. gubin.pl]
Sent: Wednesday, August 05, 2020 10:27 AM
To: 'Telewizja Opera'
Subject: RE: Uzupełnienie dot.: Petycja do władz miasta Gubin dot. programu "Kolej Plus"
Dziękuję za przesłane propozycje i życzę miłego dnia.
Pozdrawiam
Krzysztof Dziurdziewicz
From: Telewizja Opera [mailto:telewizjaopera na gmail.com]
Sent: Wednesday, August 05, 2020 10:21 AM
To: Krzysztof Dziurdziewicz
Subject: Uzupełnienie dot.: Petycja do władz miasta Gubin dot. programu "Kolej Plus"
Szanowny Panie.
Bynajmniej- nie chodzi mi tylko o wiatę, to mały problem.
Przesłałem grafikę gdzie wskazywałem na możliwość budowy przystanku w centrum miasta. Nikt nie jest w stanie pokryć deficytu jaki generowałyby częste połączenia na podmiejski dworzec poza centrum miasta, więc przewiduję brak większego popytu na to co Państwo pospiesznie planują. Aby kursy były relatywnie częste, konieczny jest przystanek w centrum Gubina. Od Państwa a nie ode mnie zależy czy on powstanie. Swoje propozycje przekazałem Państwu. Czy dotarły?
www.transport.org.pl
On Wed, Aug 5, 2020 at 9:50 AM Krzysztof Dziurdziewicz <dziurdziewicz na s. gubin.pl> wrote:
Dzień dobry. Ponowię swoją wczorajszą wypowiedź. Pan Burmistrz Bartłomiej Bartczak wielokrotnie występował do Zarządu Województwa Lubuskiego o rozwiązanie ww. problemu. Niestety nasze zabiegi polityczne, społeczne na razie nie przyniosły efektu. Co do programu Kolej plus, duży nacisk położony został na poprawę liniowej infrastruktury kolejowej, która nie jest we władaniu Miasta Gubin, wiec składanie projektu byłoby bezcelowe. Dalej mowa jest o poprawie punktowej infrastruktury kolejowej (np. mijanki, łącznice, urządzenia sterujące), której też nie posiadamy. Mając powyższe na uwadze wszystko wskazuje na to, że ze względów prawnych i narzuconych warunków rzeczowo-finansowych Gmina Gubin o statusie miejskim ma ograniczone możliwości skorzystania ze wsparcia w danym programie. Ponadto wybudowanie wiaty bez zapewnienia przez Samorząd Województwa odpowiedniego taboru i kursowania pociągów mija się z celem. Prześlemy Pana petycję do Urzędu Marszałkowskiego w Gubinie wraz z naszym wnioskiem o przyspieszenie prac nad zapewnieniem Miastu Gubin połączenia kolejowego. Program kolej plus będzie realizowany w okresie do 2028 roku więc wyrażam nadzieję, że nabór będzie ponawiany i wtedy po uzyskanej deklaracji od Samorządu Województwa o wpisaniu połączenia regionalnego do Gubina będzie można składać wniosek o wiatę.
Pozdrawiam
Krzysztof Dziurdziewicz
Naczelnik Wydziału Nieruchomości i Współpracy Zagranicznej
Urząd Miejski w Gubinie
(..)
Wniosek do UM w Gubinie
Wnoszę o wypełnienie wniosku w zakresie infrastruktury punktowej- centrum przesiadkowego na obecnym dworcu PKP w Gubinie.
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz wieczorna.pl>
Date: czw., 21 lut 2019 o 13:12
Subject: Petycja do władz miasta Gubin
To: Urząd Miejski w Gubinie <um gubin.pl>
Do Gubina nie docierają pociągi pasażerskie. Aby to zmienić, powinno moim zdaniem powstać centrum przesiadkowe pozwalające na przesiadki z kolei na komunikację miejską.
Regionalne centrum przesiadkowe
Wnoszę o budowę malutkiego, niewielkiego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Gubinie w postaci wykorzystania ulicy Sikorskiego i tamtejszej pętli- bez jej przebudowy -dla kursowania autobusów regionalnych i miejskich. Przy byłym dworcu kolei zbudowanoby rodzaj regionalnego centrum przesiadkowego- czyli dworca autobusowo- kolejowego z początkowo tylko jednym przystankiem (z uwagi na niewielki ruch) oraz z wyświetlaczami godzin odjazdów i przyjazdów oraz kompletem rozkładów komunikacji zbiorowej w okolicy. Nie budowanoby nowych budynków ale wykorzystanoby jakiś obiekt w okolicu oraz istniejące ulice bez ich przebudowy.
W sumie gmina zbudowałaby tylko nowoczesną wiatę przystankową oraz dostosowałaby jakiś istniejący budynek do roli poczekalni centrum przesiadkowego.
Proszę uprzejmie o odniesienie się do treści petycji. Odpowiedź opublikuję.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami :
---------- Wiadomość przekazana z UMWL----------
Od:
Remigiusz Małecki <remigiusz.malecki na s.
lubelskie.pl>
Data: piątek, 21 sierpnia 2020
Temat: Odpowiedź na korespondencję
Do: "adam na s.
wieczorna.pl" <adam na s.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze przesyłam zbiorczą odpowiedź na Pana korespondencje mailową z urzędem marszałkowskim:
1. E-mail z 6 sierpnia 2020 r. godz. 11:14 (dot. budowy toru kolejowego do Białej Podlaskiej)
Województwo Lubelskie nie planuje złożenia Formularza zgłoszenia projektu do Programu Kolej+ dotyczącego połączenia Lublin – Biała Podlaska (budowa łącznicy Bedlno – Międzyrzec Podlaski). Jednocześnie uprzejmie informuję, że w wykazie inwestycji kolejowych CPK planowanych w województwie lubelskim figuruje nowa linia kolejowa nr 631 Milanów – Biała Podlaska – Fronołów, której realizacja będzie miała istotny wpływ na usprawnienie połączeń kolejowych Lublina z Białą Podlaską.
2. E-mail z 6 sierpnia 2020 r. godz. 11:26 (dot. ekspresowej kolei regionalnej Lublin – Białystok)
Odpowiadając na Pana propozycję dotyczącą organizacji przez Województwo Lubelskie pociągu ekspresowego w relacji Lublin Gł. – Białystok (z pominięciem stacji Siedlce) uprzejmie informuję, że:
- Podstawą do ustalania przebiegu linii o charakterze użyteczności publicznej na obszarze województwa lubelskiego jest Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie lubelskim (załącznik do uchwały Nr XLVII/744/2014 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 14 lipca 2014 r.). Wykaz planowanych linii komunikacyjnych o charakterze użyteczności publicznej w transporcie kolejowym w województwie lubelskim zamieszczony w tabeli nr 6.1 wspomnianego Planu, nie zawiera informacji o możliwości organizacji połączeń w relacji Lublin - Białystok. Ponadto Plan stwierdza, że: „W transporcie kolejowym obsługiwane będą wszystkie przystanki i stacje zlokalizowane wzdłuż linii kolejowych, na których będą wykonywane przewozy o charakterze użyteczności publicznej." Zapis ten wyklucza także organizację połączenia ekspresowego będącego przedmiotem Pana wniosku, obsługującego sześć stacji. Założenia tego Planu determinują zachowania organizatora przewozów do 2028 r. Aktualnie nie określono terminu, w którym przewiduje się podjęcie prac nad aktualizacją obowiązującego planu transportowego.
- Połączenie Lublina i Białegostoku koleją ekspresową wytrasowaną przez trzy województwa, co do zasady, nie mieści się w definicji wojewódzkich przewozów pasażerskich, organizowanych i dofinansowywanych przez województwo. Organizacja połączeń międzywojewódzkich (takich jak np. Lublin Główny - Białystok) należy generalnie do kompetencji ministra właściwego do spraw transportu (art. 7 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym). Wspomniana ustawa dopuszcza wprawdzie możliwość organizacji połączeń w uzgodnieniu lub na mocy porozumień z województwami właściwymi ze względu na przebieg linii lub sieci komunikacyjnej, to jednak organizator przewozów na obszarze woj. lubelskiego nie planuje aktualnie prowadzenia tego typu uzgodnień.
- Dynamicznie rosnące koszty przewozów, sygnalizowane przez operatora i wielkość środków finansowych jakie budżet województwa może wyasygnować na organizację przewozów kolejowych, wykluczają aktualnie możliwość istotnego rozszerzania oferty przewozowej.
- Należy jednocześnie dodać, że wnioskowana organizacja kolei ekspresowej na wspomnianej trasie jest częściowo zbieżna z inicjatywą POLREGIO sp. z o.o., która uzyskała Decyzję Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego z dnia 29 sierpnia 2018 r. w sprawie przyznania otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych w trybie art. 29c ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym na trasie Białystok - Lublin - Białystok (liniami kolejowymi nr 2, 7, 30, 31 i 32), dwoma parami pociągów w tygodniu (tj. piątki i niedziele w obu kierunkach) w okresie od 10 grudnia 2018 r. do 31 grudnia 2020 r. Województwo Lubelskie nie dysponuje jednak informacją o powodach nie podjęcia tych komercyjnych przewozów.
Ponadto warto zwrócić uwagę, że 85% dofinansowanie z Programu Kolej+, o którym wspomina Pan w swojej propozycji, przeznaczone jest na projekty dotyczącej liniowej i punktowej infrastruktury kolejowej a nie na refundację kosztów organizacji przewozów.
3. E-mail z 6 sierpnia 2020 r. godz. 12:16 (dot. budowa kolei do osiedla Kraśnik Fabryczny)
Poprawa dostępności do transportu kolejowego w Kraśniku jest jednym z elementów projektu planowanego do złożenia w ramach programu Kolej+ przez Województwo Lubelskie. W przypadku zakwalifikowania projektu do realizacji szczegóły tego rozwiązania będą przedmiotem analizy studium projektowo-technicznego.
4. E-mail z 6 sierpnia 2020 r. godz. 12:24 oraz e-mail z 13 sierpnia 2020 r. godz. 16:51 (dot. odbudowy systemu szybkiej kolei miejskiej w Lublinie)
W dniu 13 czerwca 2020 r. podpisano Porozumienie pomiędzy Województwem Lubelskim a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w sprawie współpracy w zakresie opracowania koncepcji programowo – przestrzennej na potrzeby powstania Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej. Opracowanie Koncepcji jest planowane w latach 2020 - 2021.
W ramach Programu Kolej+ planowane jest natomiast złożenie formularzy zgłoszenia kilku projektów liniowych, których efekty mogą w części lub całości stanowić elementy składowe przyszłej Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Na obecnym etapie nie ma koncepcji organizacji przez Województwo Lubelskie nowej struktury pełniącej rolę operatora kolejowego. Organizator przewozów realizuje Umowę nr 1185/DT/CP/16 z dnia 9 grudnia 2016 r. o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich pomiędzy Województwem Lubelskim a POLREGIO sp. z o.o. w okresie od 1.01.2017 r. do 31.12.2020 r. oraz prowadzi działania w kierunku zawarcia z tym samym operatorem umowę na lata 2021 – 2030.
Szerokie stanowisko dot. pozostałych aspektów tzw. odbudowy kolei miejskiej w Lublinie zostało przekazane Panu w odpowiedzi na petycję z dnia 4 października 2017 r. (pismo DT-I.8064.6.2017.SDZ z dnia 22 listopada 2017 (...)
Usunięto sygnaturę i podpis.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Radnych Miasta
Szanowni Państwo
Trwa nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach programu Kolej Plus. W Ostrołęce kolej nie dociera do centrum miasta. Centrum Zrównoważonego Transportu swego czasu wystąpilo w sprawie budowy odnogi linii kolejowej do centrum miasta. Czy władze miasta podejmą próbę uzupełnienia sieci kolejowej o uwzględnienie łącznicy kolejowej do centrum miasta? Jeśli nie- to dlaczego?
Władze miasta w ocenie redakcji subwencjonują silnie motoryzację masową poprzez dopłaty do kosztów budowy parkingów i dróg dla samochodów osobowych. Miasto przypomina mi miasta Azji lub miasta 3. świata ze względu na dominację samochodów osobowych w podróżach po mieście.
Pozdrawiam
Adam Fularz Redakcja Polish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowna Pani/ Pan
Wójt
Gmina Krokowa
ul. Żarnowiecka 29
Krokowa 84-110
Petycja w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Krokowa do Gdańska p. Swarzewo, Puck ze środków publicznych Kolej Plus
Wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP zgodnie z ustawą.
Szanowni Państwo,
Polska jest krajem w którym zaobserwowano największą w skali kontynentu likwidację linii kolei. Jako ekonomiści obserwujemy że często te likwidacje doprowadziły do pauperyzacji, ubożenia całych regionów w otoczeniu aglomeracji. Odpływ ludności jest znaczny, warunki dojazdu do centrów aglomeracji odległych o 20-30 km są na poziomie najuboższych krajów świata. Czas przejazdu i jakość podróży środkiem transportu (brak możliwości np. pracy biurowej w pojeździe transportu) zmusza do wyprowadzki z gminy.
Wokół Trójmiasta wraz z uruchomieniem linii spalinowej kolei SKM do Kartu i Kościerzyny obserwuję że ok. 4 mln podróżnych rocznie wybrało podróże po odtworzonej linii kolei podmiejskiej PKM- już kilka lat po jej odbudowie.
W przypadku gminy Krokowa czuję jako ekonomista że odbudowa linii kolei po jej zamianie w 2011 r. na ścieżkę rowerową powinna być najważniejszym zadaniem samorządu. Identyfikuję potrzebę szybkiego dojazdu do Trójmiasta. Przy poprawnie działającej kolei SKM byłoby to możliwe w czasie 25-30 minut aby dotrzeć do Gdyni. Elektryfikacja linii do Krokowej nie jest konieczna aby pociągi SKM w relacji do Gdyni kursowały w porannym szczycie np. co 30 minut.
Możliwa jest odbudowa z Kolej Plus z pozostawieniem ścieżki rowerowej w pobliżu torowiska (co zrobiono np. w gminie Rewal). Odbudowa linii mogłaby polegać na zmianie jej przebiegu w miejscowości Starzyno. Proponuję by bieg linii zmieniono prowadząc ją wzdłuż ul. Lipowej umiejscawiając przystanek ok. 400 metrów bliżej miejscowości. Wiele profili łuków mogłoby być zmienionych celem podniesienia prędkości handlowej do 80-100 km/ godz.
Centrum przesiadkowe
Stacja w Krokowej powstała w 1903 roku i byłaby przebudowana do roli regionalnego centrum przesiadkowego. Autobusy regionalne odwoziłyby pasażerów do Karwi, Dębek. Na stacji w Łebczu istniałoby mniejsze centrum przesiadkowe na autobus do Jastrzębiej Góry etc.
W 1989 roku zlikwidowano ruch pasażerski do Krokowej, a w 1991 również ruch towarowy. W 2005 linia została zlikwidowana. Przez Krokową przechodziła linia kolejowa nr 263 (obecnie rozebrana). Była niezelektryfikowana, jednotorowa, miała normalny rozstaw szyn.
Stacja w Krokowej była stacją końcową linii kolejowej Swarzewo-Krokowa. Ruch pociągów osobowych został ostatecznie zlikwidowany w 1989 roku.
Proponowane stacje- plik w załączeniu.
| | 0 | Swarzewo |
| | | | | 213 ← Hel |
| | | | 3,663 | Łebcz SKM |
| | | | 6,158 | Starzyński Dwór SKM |
| | | | 8,593 | Radoszewo SKM |
| | | | 10,438 | Kłanino SKM |
| | | | | Kanał Karnel (Czarna Woda) |
| | | | 14,754 | Sławoszyno SKM |
| | | | | Sławoszyno 215 |
| | | | 17,404 | Krokowa SKM |
cc wikimedia
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Rzecznik Prasowy <rzecznik na s .
mazovia.pl>
Data: piątek, 6 marca 2020
Temat: List w sprawie przedłużenia kursów kolei miejskiej SKM Warszawa do Wyszkowa
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz
wieczorna.pl>
Organizatorem przewozów na odcinku Warszawa Lotnisko Chopina – Radzymin, wykonywanych przez SKM Warszawa jest Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Zatem decyzję o wydłużeniu kursowania pociągów do Wyszkowa powinna podjąć Rada Miasta Stołecznego Warszawy. Pragnę zwrócić uwagę, że w Radzyminie kończy się II strefa obowiązywania wspólnego biletu ZTM-KM-WKD a poza istniejącymi strefami, SKM Warszawa nie uruchamia kursów.
Samorząd Województwa Mazowieckiego jako organizator publicznego transportu zbiorowego w województwie mazowieckim posiada własną spółkę, Koleje Mazowieckie – KM, której zleca wykonywanie przewozów w oparciu o aktualny plan transportowy, na podstawie zawartej umowy rocznej.
Plan transportowy nie przewiduje utworzenia połączenia Warszawa – Wyszków przez Legionowo, Radzymin i Tłuszcz głównie ze względu na czas przejazdu. Aktualnie pociągi Kolei Mazowieckich – KM pokonują tę trasę w relacji Warszawa Wileńska – Wyszków w czasie 67 minut, czas przejazdu drogą okrężną, przez Legionowo, Radzymin i Tłuszcz wydłuży go o co najmniej 25 minut.
Nie należy zapominać, że najszybszym połączeniem jest droga ekspresowa S8, dzięki której pokonanie tego odcinka zajmie niewiele ponad 40 minut.
Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka
ds. Komunikacji Zewnętrznej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
(..)
Uprzejmie informujemy, że administratorem danych osobowych jest Województwo Mazowieckie, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/esp. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się tu: https://www.mazovia.pl/kontakt/polityka-prywatnosci/obowiazek-informacyjny/.
From: Adam Fularz <Adam.Fularz wieczorna.pl>
Sent: Monday, March 2, 2020 5:37 PM
To: Rzecznik Prasowy <rzecznik mazovia.pl>
Subject: List w sprawie przedłużenia kursów kolei miejskiej SKM Warszawa do Wyszkowa
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz; wieczorna.pl>
Date: pon., 2 mar 2020
Subject: List w sprawie przedłużenia kursów kolei miejskiej SKM Warszawa do Wyszkowa
Ostatnio przewoźnik SKM Warszawa uruchomił, wnowił kursy do miasta Radzymin. Oferowane są kursy w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Patrząc na napę, pomyślałem że te kursy możnaby przedłużyć do miasta Wyszków, torowiskiem z Radzymina do Tłuszcza i z Tłuszcza do Wyszkowa. Schemat sieci SKM Warszawa z propozycja dwóch dodatkowych postojów dołączam.
Obecnie czas przejazdu z Wyszkowa koleją do Warszawy jest długi i wymaga przesiadki. Proponuję by UMWM skontaktował się z przewoźnikiem SKM Warszawa, z samorządami na trasie oraz ustalił koszt usługi przedłużenia 6-8 połączeń w dobie o relację Radzymin- Tłuszcz- Wyszków.
Z Wyszkowa w kierunku Lotniska Chopina pociągi SKM kursowałyby o godz.: 4.00, 4.59, 5.57, 7.00, 16.00, 18.00, 19.00 i 20.00.
Z Warszawy Gdańskiej do Wyszkowa i Radzymina kursy zaplanowanoby na godz. 4.37, 5.26, 14.27, 17.29 i 18.28.
Prosze o odniesienie się do propozycji.
--
Wyszków
Tłuszcz
0 min
Radzymin 01
Radzymin (Radzymin)
5 min
Dąbkowizna 01
Dąbkowizna (Dąbkowizna)
8 min
Nieporęt 01
Nieporęt (Nieporęt)
13 min
Wieliszew 01
Wieliszew (Wieliszew)
15 min
Michałów-Reginów 01
Michałów-Reginów (Michałów-Reginów)
18 min
Legionowo Piaski 01
21 min
Legionowo 01
Legionowo (Legionowo)
25 min
Warszawa Choszczówka 01
Warszawa
28 min
Warszawa Płudy 01
31 min
Warszawa Żerań 01
34 min
Warszawa Toruńska 01
36 min
Warszawa Praga 01
40 min
Warszawa ZOO 01
43 min
Warszawa Gdańska 02
45 min
Warszawa Powązki 02
48 min
Warszawa Koło 02
50 min
Warszawa Młynów 02
52 min
Warszawa Wola 02
54 min
Warszawa Zachodnia (Peron 8) 08
62 min
Warszawa Al.Jerozolimskie 02
65 min
Warszawa Rakowiec 02
67 min
Warszawa Żwirki i Wigury 02
69 min
Warszawa Służewiec 02
73 min
Warszawa Lotnisko Chopina 02
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl