Otrzymałem.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Opyd, Magdalena <Magdalena.Opyd na s.
umwm.malopolska.pl>
Data: czwartek, 7 lipca 2022
Temat: Odpowiedź na pytanie - Skarga do UMWM dot. pociągów wakacyjnych
Do: Adam Fularz <Adam na s
wieczorna.pl>
DW: "Puszko, Dawid" <Dawid.Puszko na serw.
umwm.malopolska.pl>
Szanowny Panie,
Przesyłam odpowiedź na zadane przez Pana pytanie:
Na wszystkich ww. liniach uruchamiane są pociągi w tegorocznym sezonie wakacyjnym. Do Zatora kursują pociągi z Krakowa uruchamiane przez Polregio S.A., które są adresowane dla klientów parku rozrywki. Z kolei na linii Chabówka – Rabka-Zdrój – Mszana Dolna – Limanowa – Nowy Sącz można w tym roku skorzystać z przejazdu pociągiem turystycznym. Projekt jest realizowany dzięki wsparciu finansowemu Województwa Małopolskiego w ramach konkursu ofert z dziedziny turystyki w 2022 roku – „Małopolska Gościnna". Na odcinku Stróże – Jasło natomiast Województwo Małopolskie uruchamia w tegoroczne wakacje pociągi Kolei Małopolskich relacji Nowy Sącz – Jasło – Nowy Sącz oraz Jasło – Krynica-Zdrój – Jasło.
Z poważaniem.
do UMWM
Z jakiego powodu na terenie na którym- w mojej ocenie w zły sposób- UMWM organizuje usługi przewozowe koleją (dając - w sposób naruszający mechanizmy wolnorynkowe- monopol spółce Przew. Regionalne i Kmł)- nie są uruchamiane pociągi sezonowe lub wakacyjne, np. do parku rozrywki Energylandia koło m. Zator, czy malowniczą linią z Rabki do Mszany Dln. i Limanowej? Co z linią do Biecza i Gorlic w wakacje?
Czy to nie przykład słabej kontroli UMWM nad organizacją przewozów regionalnych koleją? Czy nie jest aby pora na dokonanie dogłębnych zmian w zarządzaniu tymi usługami wakacyjnymi w ramach UMWM?
Pozdrawiam
INFORMACJA PRASOWA | Warszawa, 5 czerwca 2019 r. |
Ruszają wakacyjne pociągi POLREGIO |
Jak co roku POLREGIO uruchamia dodatkowe wakacyjne pociągi kursujące do najbardziej atrakcyjnych turystycznie miejscowości w całym kraju. Dzięki temu podróżni będą mogli dotrzeć m.in. nad morze, jeziora, a także w góry.
POLREGIO przedstawiło ofertę specjalnych wakacyjnych połączeń, które zaczną kursować już w czerwcu. Do dyspozycji pasażerów będą m.in. pociągi do nadmorskich kurortów, a także do malowniczych obszarów Pojezierza Mazurskiego, Podlasia, Polesia, Kotliny Kłodzkiej, w Tatry, Sudety, Beskidy i Bieszczady. Dodatkowo POLREGIO umożliwi przesiadkę na pociągi kursujące w słowackie Tatry.
Podlaskie
Począwszy od majówki, w każdy weekend oraz w długie weekendy uruchamiane są dwie pary pociągów na malowniczej trasie z Białegostoku do Walił przez teren Puszczy Knyszyńskiej. Ponadto w lipcu pojadą dodatkowe kursy na folkowe imprezy plenerowe w pobliżu stacji Waliły: „Basowiszcza" i „Siabrowska Biasieda", a także we wrześniu - w Sokolu Białostockim (miejscowość położona na trasie) na „Święto Grzyba". Pociągi będą kursować do 29 września.
Od 28 czerwca do 1 września pociągi POLREGIO będą kursowały po nieobsługiwanej przez 15 lat linii Hajnówka - Siemianówka prowadzącej nad Zalew Siemianówka, zwany też Jeziorem Siemianowskim. Z Hajnówki do Siemianówki będzie uruchamiany jeden kurs w piątki, dwa kursy w soboty i niedziele; z Siemianówki do Hajnówki w soboty trzy kursy, w niedziele dwa kursy.
Pomorskie
Od 20 czerwca do 1 września uruchomione zostaną wakacyjne połączenia POLREGIO na trasach Gdynia/Słupsk - Ustka i Gdynia/Lębork - Łeba . Wakacje to także okres zwiększonej, względem rocznego rozkładu jazdy, liczby połączeń z Gdyni na Półwysep Helski.
Świętokrzyskie
W wakacje ruszają połączenia Kielce - Sandomierz i z powrotem, które będą uruchamiane w każdą sobotę i niedzielę począwszy od 22 czerwca do końca wakacji, również w święta 20 czerwca i 15 sierpnia. Zostaną uruchomione połączenia Kielce - Busko Zdrój w każdą sobotę i niedzielę po dwa pociągi w każdym kierunku, także do końca wakacji.
9 czerwca ruszają komercyjne połączenia superREGIO na trasie Ostrowiec Świętokrzyski - Wrocław przez Kielce - Częstochowę Stradom - Lubliniec - Opole i z powrotem (przez Kluczbork - Lubliniec i dalej tą samą trasą w każdy piątek i niedzielę tam i z powrotem).
Warmińsko-Mazurskie
Od 1 lipca do 31 sierpnia będzie kursował pociąg REGIO Olsztyn - Braniewo, który dowiezie podróżnych w okolice Zalewu Wiślanego. Ponadto 9 czerwca rozpocznie kursowanie pociąg, który w każdą niedzielę będzie przewoził pasażerów do Portu Lotniczego Olsztyn - Mazury, skąd odbywać się będą loty do bułgarskiego Burgas.
Podkarpackie
Sezon wakacyjny obfituje dodatkowymi połączeniami na Podkarpaciu. POLREGIO w okresie 29 czerwca - 31 sierpnia uruchomi weekendowe połączenia na trasach Rzeszów - Zamość Wschód, Rzeszów - Sandomierz, Rzeszów - Medzilaborce (Słowacja), Sanok - Medzilaborce (Słowacja) i Jarosław - Lublin.
Łódzkie
W okresie wakacyjnym od 6 lipca do 25 sierpnia w każdą sobotę i niedzielę będą uruchamiane połączenia z Łodzi Kaliskiej do Spały. Pociągi będą wyjeżdżały do Spały w godzinach porannych i powracały w godzinach wieczornych.
Zachodniopomorskie
W województwie zachodniopomorskim rozpoczną kursowanie sezonowe połączenia Koszalin - Mielno Koszalińskie w terminie od 22 czerwca do 1 września (11 par pociągów w tym: 6 codziennie, 4 pary od piątku do niedzieli i jedna dodatkowo w sobotę i niedziele). Zostanie uruchomione dodatkowe połączenie ze Szczecina do Kołobrzegu przez Białogard i zwiększona liczba połączeń na linii Sławno - Darłowo. Z Kołobrzegu do Koszalina codziennie od 22 czerwca do 1 września będzie kursować dodatkowa para pociągów, a na linii kolejowej Szczecin - Świnoujście, jak co roku, pociąg przyśpieszony „Błękitny". W weekendy i święta w wakacje dodatkowa para pociągów pojedzie na trasie Szczecin - Świnoujście, Szczecin - Kamień Pomorski i Poznań - Koszalin.
Małopolskie
W województwie małopolskim pociągi POLREGIO zostaną skomunikowane z pociągami Kolei Słowackich z Muszyny do stacji Plaveč i Poprad-Tatry:
- Pierwszy poranny pociąg Plaveč (odj. 8:52) - Muszyna (przyj. 9:10) będzie skomunikowany z pociągiem REGIO do Tarnowa (odj. 9:15);
- Pociąg Muszyna (odjazd 9:58) - Plaveč i Poprad-Tatry (Plaveč 10:16, Stará Ľubovňa 10:31, Podolinec 10:44, Výh Spišská Belá zastávka 10:56, Kežmarok 11:01, Poprad Tatry 11:29) będzie skomunikowany z pociągiem przyśpieszonym REGIO „Jaworzyna" z Krakowa (odj. 5:43, przyj. do Muszyny 9:53);
- Połączenie Plaveč (odj. 17:03) - Muszyna (przyj. 17:21) będzie skomunikowane z pociągiem REGIO „Jaworzyna" do Krakowa Głównego (odjazd o godz. 17:41).
- Pociąg Muszyna (odj. 17:50) - Plaveč i Poprad-Tatry (Stará Ľubovňa 18:23, Podolinec 18:36, Výh Spišská Belá zastávka 18:48, Kežmarok 18:57, Poprad-Tatry 19:25) będzie w Muszynie skomunikowany z pociągiem REGIO Krynica-Zdrój (odj. 17:15) - Muszyna (przyj. 17:34) oraz z pociągiem REGIO Tarnów (odj. 13:22) - Muszyna (przyj. 16:20).
Lubelskie
W województwie lubelskim w okresie 22 czerwca - 1 września uruchomione zostaną wakacyjne połączenia Lublin - Bełżec (2 pary pociągów), Zamość - Rzeszów (weekendy), Lublin - Jarosław (weekendy) i Chełm - Włodawa (2 pary pociągów w weekendy).
Jeden bilet na wiele podróży
Bilety można zakupić za pośrednictwem strony internetowej POLREGIO, a także aplikacji mobilnej o tej samej nazwie.
POLREGIO oferuje m.in. bilet turystyczny i mini bilet turystyczny, które pozwalają na wielokrotne przejazdy od godziny 18:00 w piątek, do godziny 6:00 w poniedziałek. Bilet turystyczny w cenie 45,00 zł brutto – oprócz pociągów specjalnych – jest honorowany w pociągach REGIO oraz pociągach osobowych: Arrivy RP, Kolei Śląskich, Kolei Wielkopolskich oraz Kolei Małopolskich, jak również Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (z wyjątkiem pociągów kategorii ŁKA Sprinter). Mini bilet turystyczny w cenie 39,00 zł brutto honorowany jest tylko w pociągach REGIO.
Warto dodać, że pociągi POLREGIO docierają do wielu turystycznych miejscowości, takich jak: Krynica-Zdrój, Komańcza, Zwierzyniec, Ełk, Giżycko, Hel, Kołobrzeg, Świnoujście, Gniezno, Koszalin, Szklarska Poręba Górna, Bystrzyca Kłodzka, Stary Sącz, Malbork, Chojnice, Czaplinek, Piwniczna-Zdrój czy Kościerzyna. Ponadto na funkcjonującym na stronie internetowej POLREGIO blogu „Zmysł podróżowania", pasażerowie mogą poznać propozycje podróży pociągami przewoźnika do oryginalnych i interesujących miejsc w Polsce czy obejrzeć wyjazdowe relacje czytelników.
***
Przewozy Regionalne, właściciel marki POLREGIO, powstały w 2001 r. Są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1900 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta ponad 81 mln pasażerów. Pociągi POLREGIO zatrzymują się na ponad 1800 stacjach. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi ponad 26%. Większościowym akcjonariuszem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział).
Szczegółowe informacje:
Dominik Lebda
Rzecznik Prasowy
"Przewozy Regionalne" sp. z o.o. (POLREGIO)
(...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do KPRM
Szanowni Państwo, Miasta w Polsce się rozlewają by pochłonąć po 2-3 samochody przypadające na każda rodzinę. Ofiarą naporu samochodów są drzewa i skwery. Ginie lokalny biznes którego nie stać na budowę wielopiętrowych parkingów przy każdym sklepie czy bazarze. Nie ma wydatków z pieniędzy publicznych na kulturę czy sport bo wszystko pochłania parkingowy potwór który zdominował wydatki budżetowe wielu miast i gmin. W mojej okolicy wycięto wszystkie drzewa koło mojego domu pod parkingi, nowe 1000 miejsc parkingowych, bowiem w okolicy kierowcy sobie przebijają opony jak ktoś mu stanie w miejscu gdzie on sobie uprzednio upatrzył i sprywatyzował nielegalnie dany kawałek trawnika czy skweru. W dużych miastach część osób okresowo mieszka w samochodach- stawiają sobie samochód dostawczy w którym po prostu pomieszkują.
Władze wielu miast podzieliły i rozparcelowały skwery i zieleńce, parki i boiska na małe działki- dla każdego pod jego samochód. Osiedla stały się parkingami, miasta spuchły nad czym nikt nie panuje. Wnoszę o podatek parkingowy, proekologiczny. Każdy płaci za grunt, za mienię, jaką zajął pod parkowanie, włącznie z polem manewrowym, dojazdem do parkingu. To jest po kilka do kilkunastu metrów kwadratowych na osobę, co w mieście robi ogromną różnicę. Proponuję podatek ekologiczny- parkingowy. Skoro niemal wszystkie pieniądze podatników pożera dotacja jaką zżera coraz głodniejszy potwór motoryzacyjno-parkingowy, to niech choć będzie z tego jakaś korzyść gospodarcza.
Pozdrawiam,
Adam
załącznik: wycinka nielicznych już drzew przy ul. Łużyckiej w Zielonej Górze pod budowę 1000 miejsc parkingowych. Sprawę zgłosiłem do SKO jako skargę na bezustanną wycinkę drzew przez grupę Radnych Miejskich.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Szanowni Państwo ,
Uzupełnienie i wniosek
"Ponadto obecnie realizowane jest zadanie pn. „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko – stacja Ścinawka
Średnia", w ramach projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci
kolejowej".- dodam że nie ma możliwości wjazdu od strony Nowej Rudy na linie kolei do os. XXX-lecia i os. Wojska Polskiego w Nowej Rudzie- Słupcu. Zlikwidowano tzw. Dworzec Mały w Ścinawce Średniej, co utrudnia przesiadki ze stacji Słupiec, Ścinawka Grn., Tłumaczów, kierunku Zamek Sarny.
Czy można prosić o odtworzenie peronów dla obsługi os. XXX-lecia w Słupcu, tzn., peronów stacji Nowa Ruda Słupiec, wraz z infrastrukturą stacji Ścinawka Średnia -która była uprzednio wezłem przesiadkowym dla całej okolicy? Czy w ramach zadania pn. „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko – stacja Ścinawka Średnia", w ramach projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej" - można naprawić te perony?
Pzdr
Adam
On Tue, Aug 16, 2022 at 2:28 PM SekretariatDTK <sekretariatDTK na s.
mi.gov.pl> wrote:
Szanowny Panie,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wystąpienie w sprawie modernizacji kolei (lk 137, lk 286)
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
( (22) 630 13 00
* sekretariatDTK na s. mi.gov.pl
ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, July 19, 2022 1:56 PM
To: media
Subject: Skarga przekazana przez mieszkańca okolic Nowej Rudy
Do MI
Skarga przekazana przez mieszkańca okolic Nowej Rudy
Mężczyzna skarży że na drogi na inwestycje drogowe pieniądze rządu są dużo łatwiej dostępne. Natomiast na kolej pieniędzy nie ma. W dodatku pod pozorem modernizacji likwiduje się linie dwutorowe i zamienia je pod tym rzekomym pozorem w jednotorowe. Przykłady wg niego to linia kolei z Legnicy do stacji Kędzierzyn Koźle - ta przez Swidnicę. Oraz linia z Wałbrzycha do Kłodzka. Że tworzy się 40-kilometrowe odcinki- linie kolejowe bez jednej mijanki na bardzo długich dystansach co skutecznie likwiduje konkurencję ze strony kolei na rynku transportu.
Dolina Zielona 24a Zielona Góra
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
---------- Forwarded message ---------
From: Rzecznik Prasowy UTK
Date: Tue, Aug 9, 2022 at 4:11 PM
Subject: RE: pytanie o blokowanie wejścia na rynek kolejowy
To: Adam Rzecznik Prasowy UTK
Szanowny Panie Redaktorze,
nie jest to prawda. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego działa na podstawie i zgodnie z przepisami prawa. Szczegóły dotyczące ostatnich decyzji znajdzie Pan na stronie:
https://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/18985,Nowe-decyzje-w-sprawie-otwartego-dostepu.html Wszystkie decyzje opublikowane są w Dzienniku Urzędowym Prezesa UTK.
Z poważaniem
Tomasz Frankowski
Naczelnik Wydziału
Wydział Komunikacji Społecznej
Biuro Prezesa
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
www.utk.gov.pl
(...)
From: Adam
Sent: Tuesday, August 9, 2022 3:50 PM
To: Rzecznik Prasowy UTK
Subject: pytanie o blokowanie wejścia na rynek kolejowy
Dzień dobry,
czy prawdą jest że regulator rynku blokuje firmom przewozu osób dostęp do rynku przewozów kolejowych w Polsce?
--
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że z uwagi na kolejną fazę przebudowy stacji Warszawa Zachodnia pasażerów korzystających z linii R1 oraz R3 czekają duże utrudnienia. W terminie od 22 sierpnia do 3 września br. liczba kursujących pociągów na obu liniach zostanie zmniejszona, a czas ich przejazdu ulegnie wydłużeniu.
W załączniku przesyłam komunikat prasowy do dalszego wykorzystania.
Z poważaniem,
Paulina Gruczek
Młodszy specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 603 608 752
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Subject: Proposal for a new suburban railway system for Zadar based on "Split Metro"
Proposal for a refurbished or new suburban railway system for Zadar based on "Splitski Metro"
Grad Zadar
Dear Ladies and Gentlemen,
Other countries have "metro" in their coastal cities, and- what about Zadar? I propose something based on the same idea as in the nearby town of Split.
In the same way, the existing railway network would be used to create a system called "Tramway Zadar", with a service on the route: Bibinije, near road bridge - Bibinje kolodvor- Zadar kolodovor (new station to be built maybe closer to the "city centre") with lots of new intermediate stops (map attached). A new section of track in the city centre is possible and proposed. A line to Sukosan could be also used- tracks are there. a new terminus station could be constructed here, maybe ending the line closer to the centre.
As most of the proposed route already exists, I propose a frequency of 30 minutes in the morning and in the afternoon only. I do not see much technical obstacles in introducing such a dense schedule on mostly single- tracked railway lines. They would be using booth tracks on the 2-or 3-km long rail section where the rail track is laid parallelly, so that a section of double-tracked rail line will emerge in the centre of Zadar, to the Gazenicka Cesta to the to the end of Zadar kolodvor. New signalling and more junctions would be installed to care for the increased capacities, existing tracks that lie parallel would be used to create sections of double track railway. In the end, most of the line would be double- tracked. The parallel Gazenica branch lines would be upgraded as a second track to increase capacities with new train stops constructed to serve new neighborhoods as well as a new station closer to Zadar city centre could emerge. In the second stage of investments, the suburban railway could reach Zadar city centre with a new line or a new stop in the dense city centre.
I think that Zadar should also have a Zadar tramway based on the Split idea of "Splitski Metro" with a tunnel in the centre of Zadar. A section of double- track with new signalling work should be created as the trunk line. It is mostly the cost of new stops, junctions and extra signalling that needs to be paid, to have the system ready for use, given the tracks are already there.
--
Cheers,
Adam Fularz
editor, economist
Dolina ZIelona 24a,
65-1254 Zielona Góra PL
--
--
1. Na boisku do hokeja jeździłem na rolkach samemu, trener miał wakacje i nikt inny nie przyszedł. Innego treningu rolkarskiego też nie było. Trener był na skateparku w innym mieście.
2. W przychodni czekam aby lekarz mnie wymacał gdzie dwie inne osoby coś znalazły na moim ciele. Jestem też ze stanem zapalnym. Przede mną wpycha się uparcie w kolejkę senior który chce się szybko zaszczepić. Rozmawiamy. On nie miał czasu nic sprawdzać w sprawie bezpieczeństwa tych szczepień i się mnie pytał o coś. Powiedziałem mu że tak nie sprawdzając danych o produkcie medycznym to można się wpakować w kłopoty. Że powinien być bardziej ostrożny. I że w wielu wyszukiwarkach w sieci Internet nie znajdzie argumentów krytyków tych wyrobów bo akcjonariusze wyszukiwarek są często dokładnie ci sami co akcjonariat koncernów produkujących te produkty z zakresu terapii genowej. I że trzeba po pierwsze wiedzieć jak i gdzie szukać krytyki by uniknąć tego konfliktu interesów.
Po chwili zebrało się kilkunastu seniorów pytając siebie nawzajem o miejsce szczepienia przeciwko Sars-Cov 2 jakąś czwartą czy piątą dawką. Przyszły same starsze osoby.
Opr. AF
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry
w odpowiedzi na list przekazany przez MI
dodam że wieczorami bardzo ciężko jest się przemieszczać, ostatnio chodzę pieszo z braku oferty. Jest przerwa od ok. 22.35 do ok. 23.45 (pierwszy autobus nocny) z zachodniej czesci miasta w stronę dworca.
Pzdr
Adam
---------- Forwarded message ---------
From:
Jerzy Wojtkowiak <J.Wojtkowiak na s. um.zielona-gora.pl>Date: Tue, Aug 9, 2022 at 2:05 PM
Subject: Częstotliwość kursowania autobusów MZK
To: Adam Fularz <adam na s.
wieczorna.pl>
Zielona Góra, dnia 9 sierpnia 2022 r.
DP.RR.RP.823.36.2022
Pan
Adam Fularz
W nawiązaniu do Pana pisma z dnia 26 lipca 2022 r. skierowanego do Ministerstwa Infrastruktury i przekazanego wg właściwości 8.08.2022 r. do Urzędu Miasta Zielona Góra przekazuję poniższe wyjaśnienia p. Jacka Newelskiego Kierownika Działu Rozkładów Jazdy i Marketingu MZK.
Odpowiadając na zgłoszenie Pana Adama Fularza informuję, że w okresie letnich wakacji szkolnych liczba pasażerów korzystających z autobusów jest mniejsza niż w roku szkolnym. W związku z powyższym w tym okresie zmieniają się częstotliwości dla wszystkich linii komunikacji miejskiej. Autobusy linii priorytetowych (nr 0,5,8,14 i 19) zamiast co 15 minut podjeżdżają na przystanki co 20 minut, natomiast autobusy linii podstawowych zamiast co 30 to co 40 minut.
Brak kierowców na rynku pracy nie pozwala na dzień dzisiejszy na rozbudowę oferty przewozowej. Jest to problem wielu polskich i europejskich miast na który nie mamy wpływu. Obecny rozkład jazdy jest bowiem kompromisem pomiędzy oczekiwaniami pasażerów, a możliwościami Spółki.
Jeśli w przyszłości na rynku pracy będą dostępni nowi kierowcy wówczas możliwa będzie poprawa oferty przewozowej oczywiście w miejscach, gdzie jest taka potrzeba.
Pozdrawiam
Jerzy Wojtkowiak
Departament Prezydenta Miasta
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
to:
Gradonačelnik Grada Pula
to the City Council in Pula
Do Rady Grodu Pula
Complain on the inactive line to the city centre of Pula
Proposal for a new train station in Pula, short platforms for the suburban train services operated by a DMU trainset
Dear Ladies and Gentlemen,
As an economist I looked at Pula, and I have found that the railway line is not in use, except for some rare trains. There are some unused tracks in the centre of Pula. If there were some useful tracks in the direction of the city centre of Pula, then the railway could probably function like in Europe, with more through trains from Buzet to Slovenia (only one railway connection by train daily exists currently).
I looked at the branch tracks in the centre of Pula- tracks already built and done, and I would suggest that the town authorities and some infrastructure provider would sign some agreement on the finishing of a new station, new terminus for the Pula centre- Vodnjan and Pula centre- Pazin train station trains that could go across the whole year.
Can You please decide for the new railway terminus in Pula, closer to the historical city centre? Is it possible to connect the rail station with the city centre by rail? Is it really that much money to add some one platform (for start) or two (for some more dense offer in the city area) platforms in the city centre? It would change a lot in the popularity of rail travel in the area.
Cheers,
Adam Fularz
Dolina ZIelona 24a,
65-1254 Zielona Góra PL
--
P.S. What do you think about the link in Pula: Valica street (Konzum, Mima namjestaj) on the industrial branch of the railway- Pula centre train shuttle, that would go every 30 minutes as a suburban railway in Pula, for the whole year?
Cheers,
Adam
--
Ministry of the Sea, Transport and InfrastructureAddress: Prisavlje 14, 10 000 Zagreb
Complaint that the rail infrastructure is out of use in Croatia, in coastal cities
Dear Ladies and Gentlemen,
I was in Croatia last week, and I saw:
- scarce passenger transport offer, single- track lines. No plans for any revamp, as if there was some lobby working to not to develop rail transport in Croatia.
- no passengers in trains, virtually empty passenger trains. Occasionally, a family with a child arrived, took a child for a trip with the train, just to show to the child a railway as a tourist attraction.
-no through ticketing with busses and public transport in many cities- it is a good reason for the railway being out of use.
- no passenger trains in Zadar, in Sibenik etc.
- there is a huge potential for a decent passenger service on the Sibenik- Split rail line (with a change of train direction). I was in Sibenik trying to figure out what went wrong, and, definitely, the rail terminus for a DMU railcar is too far away from the bus station and ferry terminal. I attached a short drawing, how to add a new platform, a short one, for a dmu, by adding some 500 meters of track in the direction of the Sibenik city centre.
Cheers,
Adam Fularz
editor, economist
Dolina ZIelona 24a,
65-1254 Zielona Góra PL
--
Dzień dobry,
Wizz Air powiększył swoją bazę we Wrocławiu o drugi samolot. Przewoźnik na początku sierpnia uruchomił też nowe kierunki. Samoloty z Wrocławia odleciały pełne.
· Otwarcie lotów do Tirany i na Rodos (1 sierpnia) oraz do Dubrownika (4 sierpnia) było możliwe właśnie dzięki drugiemu samolotowi, który dołączył do wrocławskiej bazy linii Wizz Air.
· Łącznie tego lata oferta przewoźnika powiększyła się o cztery kierunki – w czerwcu pierwsze samoloty z Wrocławia odleciały również do Barcelony na lotnisko El Prat. Wizz Air od stycznia do sierpnia tego roku przewiózł w sumie 200 000 pasażerów z i do Wrocławia.
· Nowe kierunki to kolejna dobra wiadomość z Portu Lotniczego Wrocław. Lotnisko szacuje, że zamknie rok 2022 liczbą ponad 2,5 mln pasażerów.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/uM7vcwWL
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 8 sierpnia 2022 r.
Informacja prasowa
Wizz Air powiększa bazę we Wrocławiu. Nowe połączenia uruchomione
Drugi samolot w bazie linii Wizz Air na wrocławskim lotnisku i trzy nowe kierunki, które wystartowały na początku sierpnia. Wakacje w Porcie Lotniczym Wrocław rozpoczęły się na dobre, a władze lotniska już mówią o liczbie ponad 2,5 mln pasażerów, którzy w tym roku skorzystają z oferty lotów.
Pierwsze samoloty linii Wizz Air na nowych kierunkach odleciały z Wrocławia pełne. Otwarcie lotów do Tirany i na Rodos (1 sierpnia) oraz do Dubrownika (4 sierpnia) było możliwe dzięki drugiemu samolotowi, który dołączył do wrocławskiej bazy linii Wizz Air. W czerwcu przewoźnik uruchomił również nowe połączenie do Barcelony na lotnisko El Prat. Łącznie od stycznia do sierpnia linie Wizz Air przewiozły 200 000 pasażerów z i do Wrocławia. – Uzupełnienie wrocławskiej bazy tego przewoźnika o drugi samolot to dobra wiadomość zarówno dla pasażerów, jak i dla samego lotniska. Oznacza to, że Wizz Air widzi potencjał we Wrocławiu, a także chce tu wzmacniać swoją pozycję i rozwijać ofertę – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Dzięki nowemu samolotowi w bazie przewoźnik może wykonywać kilka lotów dziennie. Linie Wizz Air operują obecnie z Wrocławia na 18 trasach (do 14 krajów). Evelin Jeckel, Network Officer linii lotniczych Wizz Air: – Stolica Dolnego Śląska to dla nas bardzo ważny punkt na mapie Polski. Nowy samolot, który będzie bazował we Wrocławiu, pozwoli na obsłużenie jeszcze większej liczby pasażerów. Mam nadzieję, że nowe kierunki uruchomione tego lata będą stanowiły inspirację do podróży dla osób z całego regionu. Flota linii lotniczych Wizz Air jest jedną z najmłodszych w Europie, a jej średni wiek to niespełna 5 lat.
Nowe kierunki i świetne prognozy lotniska
Tirana, Rodos i Dubrownik, które wystartowały w zeszłym tygodniu, dołączyły do pokaźnej oferty połączeń okołoweekendowych z wrocławskiego lotniska. Loty do Tirany i na Rodos odbywają się w piątki i poniedziałki, a do Dubrownika w czwartki i w niedziele. – Obserwujemy wzrost popytu na tzw. weekendowe podróżowanie. Nasi pasażerowie wybierają nie tylko tygodniowe czy dwutygodniowe wakacje, ale bardzo często decydują się na kilkudniowe city breaki w południowych rejonach Europy czy w największych stolicach – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Liczba pasażerów Portu Lotniczego Wrocław systematycznie wzrasta i powoli zaczyna zbliżać się do rekordowego poziomu z 2019 roku. Władze wrocławskiego lotniska spodziewają się ruchu na poziomie wyższym niż zakładano – Port Lotniczy Wrocław może zamknąć rok 2022 liczbą ponad 2,5 mln pasażerów.
Redakcja otrzymała z adnotacją:
opr. AF dla Polish News Agency
Do Ministra Infrastruktury
Szanowni Państwo.
Wielokrotnie pisałem wnioski, monity i przypomnienia w sprawie oferty dla turystów chcących korzystać z rejsów żeglugi śródlądowej. Proponowałem stworzenie funduszu z którego wyplacanoby dopłaty do nierentownych tras żeglugi. W tej sprawie mam wrażenie że Minister właściwy do spraw żeglugi nic nie uczynił. W efekcie czego oferta żeglugi przybrzeżnej niemal nie istnieje mimo licznych możliwości. Proponuję skierowanie sprawy na drogę sądową. Na dowód że w innych krajach postsowieckich się da- dołączam ofertę jednego z amatorów w Chorwacji.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Dolina Zielona 24a Zielona Góra PL65154
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Port Lotniczy Wrocław i linie lotnicze Wizz Air
zapraszają na konferencję prasową z okazji inauguracji nowych połączeń przewoźnika z Wrocławia oraz rozwoju bazy operacyjnej Wizz Air we Wrocławiu
Data: 4 sierpnia (czwartek) - godz. 13.00 konferencja, godz. 14.15 – przecięcie wstęgi przed pierwszym samolotem z Wrocławia do Dubrownika.
Dla chętnych: godz. 14.50 - start samolotu.
Miejsce: sala konferencyjna w hali ogólnodostępnej wrocławskiego lotniska (poziom + 1, wjazd windą) oraz płyta lotniska (uroczyste przecięcie wstęgi przed samolotem)
Tematy spotkania prasowego:
· inauguracja pierwszego lotu do Dubrownika
· nowy samolot we wrocławskiej bazie Wizz Aira
· plany rozwoju przewoźnika we Wrocławiu
· podsumowanie sezonu letniego na wrocławskim lotnisku
W spotkaniu wezmą udział:
- Evelin Jeckel - Network Officer Wizz Air
- Dariusz Kuś - Prezes Portu Lotniczego Wrocław
- Cezary Pacamaj – Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
- Jarosław Sztucki – Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Portu Lotniczego Wrocław
Ważne: Z uwagi na fakt, że część uroczystości odbędzie się na płycie lotniska, dziennikarze, którzy będą chcieli wziąć w niej udział, proszeni są o przekazanie numerów PESEL. Po spotkaniu zapraszamy na poczęstunek.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B lub C. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Kontakt: potwierdzenie udziału na adres: biuroprasowe@prexpert.com.pl Adriana Kondratowicz, + 48 502 322 358
Dzień dobry,
Słoneczne południe – to właśnie tam najchętniej wybierają się pasażerowie Portu Lotniczego Wrocław na tegoroczne wakacje. Do aktualnych hitów w sierpniu mają dołączyć kolejne gorące kierunki.
· W tym sezonie numerem jeden wakacyjnych kierunków z Wrocławia jest Turcja, do której od początku czerwca wybrało się już ponad 34 tys. pasażerów.
· Niesamowitą popularnością wśród podróżujących cieszą się także Hiszpania, Włochy oraz Grecja.
· Ruch lotniczy na wrocławskim lotnisku powoli zbliża się poziomem do 2019 roku.
· Jeszcze w sierpniu w rozkładzie pojawią się trzy nowości od Wizz Air: Tirana, Dubrownik oraz grecka wyspa Rodos.
Zdjęcia do wykorzystania do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/VF4z1ShP
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 29 lipca 2022 r.
Informacja prasowa
Wakacje 2022 z Wrocławia – pasażerowie wybierają słoneczne Południe!
Turcja, Hiszpania, Włochy, Grecja – to hity tegorocznych wakacji w Porcie Lotniczym Wrocław. Na tym jednak nie koniec, bo już w sierpniu do rozkładu dołączą kolejne słoneczne kierunki!
Południe Europy to zdecydowanie wybór numer jeden pasażerów Portu Lotniczego Wrocław. W tym roku wakacje na lotnisku rozpoczęły się dużo wcześniej niż w latach poprzednich, a podróżni chętnie wybrali się na urlop już w maju. – W tym roku zaobserwowaliśmy, że nasi pasażerowie zdecydowanie wcześniej rozpoczęli sezon. Zazwyczaj typowo wakacyjny ruch notowaliśmy w czerwcu, a w tym roku rozpoczął się już w maju. Wpływ mają na to dwa czynniki: zniesienie praktycznie wszystkich obostrzeń covidowych, a także pragnienie słońca i wypoczynku. Dla niektórych są to bowiem pierwsze wakacje od dwóch lat, na które polecą samolotem – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Ruch lotniczy na wrocławskim lotnisku powoli zaczyna zbliżać się poziomem do tego z 2019 roku. W czerwcu wypełnienia samolotów średnio wyniosły 86 proc. ruchu z czerwca 2019 roku, a w lipcu – 91 proc.
Gdzie latamy z Wrocławia?
Obecnie najpopularniejszą destynacją z wrocławskiego lotniska jest słoneczna Turcja. Od początku czerwca, lotami czarterowymi wyleciało z Wrocławia do Turcji już ponad 34 tysiące podróżujących. Pasażerowie najchętniej wybierali Antalyę lub Bodrum, ale powoli popularność zyskuje także Izmir – piękne, portowe miasto, położone na zachodzie kraju, nad Zatoką Izmirską. Bardzo popularnym kierunkiem jest także Hiszpania – zarówno kontynent, jak i wyspy. W letnim rozkładzie lotów znalazły się takie połączenia jak: Alicante, kurort na Costa Blanca, Malaga na Costa del Sol, a także Barcelona-Girona. Z Wrocławia można również polecieć na Lanzarote, Majorkę, Teneryfę i Fuerteventurę (te ostatnie dwa kierunki to połączenia wyłącznie czarterowe). Hiszpańską nowością jest również połączenie Barcelona-El Prat. Dzięki lotom realizowanym przez linie Wizz Air od 11 czerwca możemy polecieć na główne lotnisko stolicy Katalonii, położone zaledwie 10 km od centrum miasta. W czerwcu frekwencja w samolotach do Hiszpanii wyniosła 95 proc., a nowe połączenie do Barcelony (realizowane we wtorki i soboty) było równie popularne – samoloty były wypełnione w 93 proc. Ogromną popularnością wśród pasażerów cieszą się Włochy. Z Wrocławia polecimy aż do 9 włoskich miast: Bolonia, Bari, Mediolan-Bergamo, Neapol, Palermo, Piza, Rzym, a także do Turynu i Wenecji-Treviso, które są nowościami w letniej siatce lotów. Pierwszą „włoską" trójką najczęściej wybieraną przez pasażerów jest Rzym, Neapol i Palermo. Te kierunki notują frekwencję na poziomie 93 proc. – Rzym i Neapol idealnie sprawdzą się nie tylko na dłuższe wakacje, ale nawet na weekend. Dzięki dogodnemu ułożeniu lotów, do Rzymu możemy polecieć, wylatując w sobotę i wracając w niedzielę, a do Neapolu możemy wybrać się w piątek wieczorem i wrócić w poniedziałek późnym popołudniem – zachęca Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Czwórkę krajów, które są obecnie najpopularniejsze na wakacje z Wrocławia, zamyka Grecja. Z Portu Lotniczego Wrocław można wybrać niskokosztowe połączenia do Aten, na Korfu i Kretę (Chania), a także zdecydować się na kierunki czarterowe takie jak: Kreta (Heraklion oraz Chania), Rodos, Kos, Zakynthos i Korfu.
Blisko 90 proc. zajętych miejsc w samolotach odnotowują w wakacje również kierunki chorwackie (Split i Zadar) oraz rejsy do Podgoricy i Burgas.
Nowości jeszcze w sierpniu
Jeszcze w sierpniu w rozkładzie lotów wrocławskiego lotniska pojawią się trzy nowości przewoźnika Wizz Air. 1 sierpnia ruszają loty do Tirany oraz na grecką wyspę Rodos. Rejsy na tych kierunkach realizowane będą dwa razy w tygodniu – w piątki i poniedziałki, co także umożliwi wyjazdy na przedłużone weekendy. 4 sierpnia startuje również nowe połączenie do Dubrownika w południowej Dalmacji. Loty odbywać się będą w czwartki i w niedziele. Dubrownik będzie trzecim chorwackim kierunkiem niskokosztowym w letnim rozkładzie lotów z Wrocławia. Obecnie podróżni z Wrocławia latają już do Zadaru (Ryanair) i do Splitu (Wizz Air).
Otrzymałem.
---------- Forwarded message ----------
From:
PUCHALSKI Tomasz <Tomasz.PUCHALSKI na
s.ext.ec.europa.eu>
Date: Wednesday, July 20, 2022
Subject: Question- self -driving cars
To: "Adamna
s.wieczorna.pl" <
Adam@wieczorna.pl>
Cc: "COMM-REP-PL-WROCLAW na
ec.europa.eu" <COMM-REP-PL-WROCLAW
naec.europa.eu>, "COMM-REP-POLAND na
ec.europa.eu" <COMM-REP-POLAND na
ec.europa.eu>
Dear Mr Adam Fularz,
We apologize for the delay in sending you a reply to your e-mail in May.
In reference to the inquiry sent to the Representation of the European Commission in Poland and the Regional Representation of the European Commission in Wrocław, we are sending a reply and information materials.
The Vehicle General Safety Regulation came into force on 6 July. It introduces a range of mandatory advanced driver assistant systems to improve road safety and establishes the legal framework for the approval of automated and fully driverless vehicles in the EU.
Based on the Vehicle General Safety Regulation the Commission is planning to adopt this summer technical rules for automated and connected vehicles, in particular focusing on automated vehicles replacing the driver on motorways (level 3 automation) and fully driverless vehicles like urban shuttles or robotaxis (level 4 automation).
More information can be found on the following websites:
New rules on vehicle safety and automated mobility- press information
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/pl/IP_22_4312
New rules on vehicle safety and automated mobility- Factsheet
https://ec.europa.eu/docsroom/documents/50774
Vehicle General Safety Regulation
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=CELEX:32019R2144
Best regards,
Tomasz Puchalski
Information and Communication Specialist – service
provider for the Representation
European Commission
Directorate-General for Communication
Representation in Poland
Jasna 14/16A
00-041 Warsaw/Poland
http://ec.europa.eu/polska
Klauzula o wyłączeniu odpowiedzialności
Uwaga: Przekazywane informacje nie mają wiążącej mocy prawnej i podlegają klauzuli o wyłączeniu odpowiedzialności.
Komisja Europejska przywiązuje dużą wagę do ochrony danych osobowych. Wszystkie dane osobowe będące w naszym posiadaniu są przetwarzane zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu (WE) nr 2018/1725.(..)
Od: Adam Fularz <Adam na s.wieczorna.pl>
Data: piątek, 13 maja 2022
Temat: Question- self -driving cars
Do: "KomisjaEuropejska ." <comm-rep-poland na s.ec.europa.eu>
to the European Commission
Hi,
I attach the road signs from Wrocław (1st picture) and Warsaw (2nd and 3rd picture). I heard that the EU is working on allowing self-driving cars to use the European road system. Is it true? Can such cars understand these very complicated signs typical of Poland's roads?
Cheers,
Adam Fularz
Polishnews.pl
Dol. Ziel. 24a Ziel. Gora
--
null