Port Lotniczy Wrocław
zaprasza na briefing prasowy
z okazji podpisania umowy na modernizację infrastruktury transportowej w ramach Instrumentu „Łącząc Europę" („Connecting Europe Facility") na lata 2021-2027
Data: 24 października 2022 roku (poniedziałek), godz. 11.00
Miejsce: Sala konferencyjna na poziomie +1
Tematem spotkania prasowego jest:
· Podpisanie umowy mającej na celu rozbudowę infrastruktury strefy operacyjnej Portu Lotniczego Wrocław w celu zwiększenia jego podwójnego zastosowania – cywilno-wojskowego.
· Przedstawienie zakresu inwestycji w Porcie Lotniczym Wrocław planowanych w ramach rozbudowy infrastruktury strefy operacyjnej.
W spotkaniu wezmą udział:
Dariusz Kuś – Prezes Portu Lotniczego Wrocław
Cezary Pacamaj – Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
Przemysław Myszkowski – Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
Parking: samochód można zostawić na parkingu A, B lub C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Kontakt: potwierdzenie udziału pod adresem: biuroprasowe@prexpert.com.pl
Więcej informacji: Adriana Kondratowicz, + 48 502 322 358, akondratowicz@prexpert.com.pl
List z 2019 r.
Szanowny Panie Redaktorze,
progi zwalniające, zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, należą do urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i są przeznaczone do fizycznego ograniczania prędkości pojazdów. Do wymuszenia fizycznego ograniczenia prędkości pojazdów samochodowych stosuje się progi zwalniające U-16 i progi podrzutowe U-17. Dopuszczalna prędkość, przy której samochód osobowy średniej wielkości może przejechać przez próg bez wyraźnych niedogodności ruchu oraz bez zagrożenia niebezpieczeństwa, określona jest mianem granicznej prędkości przejazdu wyrażanej w km/h. Można je stosować wyłącznie w tych miejscach i na tych odcinkach dróg, na których konieczne jest skuteczne ograniczenie prędkości ruchu pojazdów, jeśli inne metody nie mogą być stosowane lub ich skuteczność jest niewystarczająca. Warunki techniczne dla progów zwalniających oraz warunki ich umieszczania regulują przepisy rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Progi zwalniające są urządzeniami wykonanymi w formie wygarbienia. Można je stosować w obszarze zabudowanym na drogach następujących klas technicznych: lokalna (L), dojazdowa (D), a także w wyjątkowych przypadkach – zbiorcza (Z). W celu niedopuszczenia do najechania na próg zwalniający z niebezpieczną prędkością dopuszcza się stosowanie geometrycznych lub technicznych elementów wymuszających zmniejszenie prędkości pojazdu co najmniej do 120% granicznej prędkości przejazdu przez próg. Elementami takimi mogą być poprzeczne przegrody na jezdni, m.in. w strefach ruchu uspokojonego, tzw. szykany, poprzeczne wysepki, kwietniki itp., zmuszające do zmiany kierunku lub toru ruchu.
Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
– na drogach krajowych i wojewódzkich,
– na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu przyspieszonego (GP), ulicach głównych (G),
– na ulicach i drogach wyjazdowych pojazdów straży pożarnej, stacji pogotowia ratunkowego itp.,
– na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych,
– na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować oznakowania poziomego P-25 „próg zwalniający”,
– na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Progi zwalniające nie mogą być umieszczane dalej niż:
– 60 m od linii zatrzymania przy znakach B-20 „stop” lub B-32 „stój – kontrola celna”,
– 40 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi o promieniu wewnętrznym Rmax. = 25 m i kącie zwrotu większym od 70°,
– 60 m od miejsca lub obiektu wymuszającego zmniejszenie prędkości pojazdów, np. skrzyżowania ulic lub dróg, wymagających zmiany kierunku ruchu co najmniej o 70°.
Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż:
– 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg, z wyjątkiem progów płytowych, na których wyznaczono przejście dla pieszych lub przejazd dla rowerzystów,
– 20 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi, gdy wewnętrzny promień łuku jest mniejszy od 50 m,
– 20 m od punktu początkowego spadku drogi, gdy spadek ten przekracza 10%,
– 30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów z przejściami dla pieszych),
– 20 m przed i za przejazdem kolejowym oraz 15 m przed i za przejazdem tramwajowym, licząc od skrajnej szyny toru na przejeździe,
– 25 m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji nośnej.
Ponadto nie umieszcza się progów zwalniających na obiektach mostowych i w tunelach, nad konstrukcjami inżynierskimi, takimi jak przepusty, przejścia podziemne, komory instalacji wodociągowych i c.o. itp., oraz w odległości mniejszej niż 25 m od nich ze względu na niszczący wpływ wstrząsów powodowanych przejeżdżaniem pojazdów samochodowych.
Ze względu na ukształtowanie w planie drogi stosuje się następujące progi zwalniające:
– listwowe – wykonane na szerokości całej drogi w formie elementu listwowego jednolitego lub składanego z segmentów,
– płytowe – wykonane w formie płyty przez odpowiednie ukształtowanie nawierzchni jezdni lub ułożenie i zamocowanie na niej odpowiedniej konstrukcji,
– wyspowe – wykonane w formie wydzielonej wyspy lub wysp umieszczonych na jezdni.
Na progach zwalniających płytowych o długości płyty L>4 m dopuszcza się wyznaczanie przejść dla pieszych lub przejazdów dla rowerzystów.
Urządzenia odwadniania jezdni muszą być wykonane i utrzymane w sposób wykluczający zbieranie się wody lub powstawanie tafli lodu przed i za progiem zwalniającym. W przypadku trudności w zapewnieniu takiego odwodnienia dopuszcza się stosowanie progów skróconych. Odwodnienie jezdni odbywa się wtedy ciekiem. Urządzenia odwadniania jezdni muszą być wykonane i utrzymane w sposób wykluczający zbieranie się wody lub powstawanie tafli lodu przed i za progiem zwalniającym. W przypadku trudności w zapewnieniu takiego odwodnienia dopuszcza się stosowanie progów skróconych. Odwodnienie jezdni odbywa się wtedy ciekiem przykrawężnikowym.
Progi zwalniające powinien poprzedzać znak A-11a „próg zwalniający”. W zależności od potrzeb progi zwalniające mogą być stosowane pojedynczo lub w seriach liczących co najmniej 3 progi. W przypadku serii progów każdy kolejny próg umieszcza się w odległości nie mniejszej niż 20 m i nie większej niż 150 m od progu poprzedzającego. Odległość między poszczególnymi progami w serii należy wyznaczać w oparciu o warunki lokalne, natężenie ruchu (prędkości pojazdów) itp.
Jeżeli na danej ulicy lub obszarze obowiązuje ograniczenie prędkości do wartości umożliwiającej łagodny przejazd przez próg, to przed progiem umieszcza się tylko znak A-11a z tabliczką T-1 określającą odległość do progu. W uzasadnionych przypadkach zaleca się stosowanie znaku A-11a z tabliczką T-2. Oznakowanie pionowe nie zwalnia z wymogu odpowiedniego oznakowania poziomego każdego progu znajdującego się na danym terenie.
Decyzję o zastosowaniu w organizacji ruchu na drogach odpowiednich rozwiązań, w tym dotyczących progów zwalniających, podejmuje właściwy organ zarządzający ruchem na drodze albo podmiot zarządzający drogą wewnętrzną. Podmioty te, w myśl przepisów rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, rozpatrują projekty organizacji ruchu oraz wnioski dotyczące zmian organizacji ruchu. Organ zarządzający ruchem albo podmiot zarządzający drogą wewnętrzną zatwierdzają projekt organizacji ruchu, akceptując tym samym rodzaj i sposób umieszczenia znaków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym również progów zwalniających.
Kompetencje w zakresie zarządzania ruchem na drogach określa ustawa - Prawo o ruchu drogowym:
─ Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zarządza ruchem na drogach krajowych,
─ marszałek województwa zarządza ruchem na drogach wojewódzkich,
─ starosta zarządza ruchem na drogach powiatowych i gminnych.
Kompetencje ww. organów nie obejmują zarządzania ruchem na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, w których organem zarządzającym ruchem, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta.
Zarządzanie ruchem na drogach wewnętrznych, w tym w strefie ruchu i strefie zamieszkania, należy do podmiotu zarządzającego tymi drogami.
Zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem organizację ruchu, w szczególności zadania techniczne polegające na umieszczaniu i utrzymaniu znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu (m.in. progów zwalniających), realizuje na własny koszt zarząd drogi. Natomiast stosownie do przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym, podmioty zarządzające drogami wewnętrznymi, ustalając organizację ruchu na tych drogach stosują znaki i sygnały drogowe oraz zasady ich umieszczania wynikające z ustawy i jej przepisów wykonawczych. Koszt oznakowania drogi wewnętrznej ponosi podmiot zarządzający drogą.
Oceny zastosowanych w organizacji ruchu na drogach znaków drogowych urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (w tym progów zwalniających) w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami oraz w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego dokonuje organ sprawujący nadzór nad zarządzaniem ruchem. Zgodnie z przepisami ustawy – Prawo o ruchu drogowym nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych, publicznych położonych w miastach na prawach powiatu i w mieście stołecznym Warszawie oraz wewnętrznych położonych w strefach ruchu lub strefach zamieszkania sprawuje właściwy wojewoda.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Słynna pani od złych szyn potrzebuje pomocy
@WujStefan pisze: "Zły nowotwór nie daje żyć... może ktoś zechce wesprzeć ekspertkę od szyn."
Dzień dobry,
Zarząd Portu Lotniczego Wrocław porozumiał się ze związkami zawodowymi i tym samym zakończył trwający od 1 lipca tego roku spór zbiorowy na wrocławskim lotnisku.
· W wyniku porozumienia wszyscy pracownicy lotniska otrzymają dodatek frekwencyjny w wysokości 400 zł brutto miesięcznie z wyrównaniem od lipca tego roku. Od stycznia 2023 roku premia zostanie również włączona do wynagrodzenia podstawowego pracowników lotniska.
· Dodatek frekwencyjny dostaną również ci pracownicy, którzy premię otrzymali już wcześniej m.in. Straż Ochrony Lotniska i Lotniskowa Straż Pożarna.
· W porozumieniu ze związkami zawodowymi, władze Portu Lotniczego Wrocław zobowiązały się do wypłacenia pracownikom premii uznaniowej za IV kwartał tego roku pod warunkiem osiągnięcia przez spółkę dodatniego wyniku finansowego za rok 2022.
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 07 października 2022 r.
Informacja prasowa
Podpisano porozumienia ws. sporu zbiorowego w Porcie Lotniczym Wrocław
Zakończył się spór zbiorowy na wrocławskim lotnisku. Pracownicy Portu Lotniczego Wrocław otrzymają premię w wysokości 400 zł brutto miesięcznie.
3 października Zarząd Portu Lotniczego Wrocław porozumiał się ze związkami zawodowymi i tym samym zakończył trwający od 1 lipca tego roku spór zbiorowy. - Podpisane porozumienie sankcjonuje rozmowy dotyczące podwyżki płac dla pracowników Portu Lotniczego, a także gwarantuje wolę dalszej współpracy zarządu ze związkami. To dla nas jedna z najistotniejszych kwestii w obszarze zarządzania lotniskiem, ponieważ jego siłę stanowią ludzie i chcemy, aby czuli się doceniani za swoją ciężką pracę. Dziękuję obu związkom zaangażowanym w negocjacje, a także panu Kazimierzowi Kimso, przewodniczącemu Zarządu Regionu Dolny Śląsk NSZZ "Solidarność", który odegrał ważną rolę podczas ostatniego etapu negocjacji, za konstruktywne rozmowy i dobrą współpracę – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław, który wraz z wiceprezesem Przemysławem Myszakowskim sygnował porozumienie ze strony lotniska. Najważniejsze ustalenia porozumienia ze związkami zawodowymi dotyczą dodatku frekwencyjnego w wysokości 400 zł brutto miesięcznie dla wszystkich pracowników lotniska z wyrównaniem od lipca tego roku. Dodatek, zwany również premią frekwencyjną, zostanie włączony do wynagrodzenia podstawowego wszystkich pracowników lotniska od 1 stycznia 2023 roku. Jednocześnie pracownicy, którym premię wypłacono wcześniej (m.in. Straż Ochrony Lotniska i Lotniskowa Straż Pożarna), otrzymają kolejne 400 zł brutto. - Najistotniejszym elementem negocjacji było dla nas włączenie premii frekwencyjnej do wynagrodzenia zasadniczego, co dzięki determinacji K.Z. Solidarność nastąpi automatycznie od nowego roku. To dobre wiadomości dla pracowników lotniska – mówi Henryk Zajączkowski, przewodniczący K.Z. Solidarność.
Z kolei Grzegorz Wasąg, przewodniczący ZZPPL podkreśla: - Dzięki staraniom Zawodowego Związku Pracowników Portu Lotniczego udało się wyasygnować dodatek frekwencyjny dla pracowników lotniska za ich intensywną pracę w sezonie letnim. Cieszy również fakt, że negocjacje z zarządem otworzyły drogę do dalszych rozmów na temat wzrostu płac.
W porozumieniu ze związkami zawodowymi władze Portu Lotniczego Wrocław zobowiązały się do wypłacenia pracownikom premii uznaniowej za IV kwartał tego roku pod warunkiem osiągnięcia przez spółkę dodatniego wyniku finansowego za rok 2022. Porozumienie władz lotniska ze związkami zawodowymi wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2022 roku, a strony deklarują, że w styczniu 2023 roku usiądą do rozmów o ewentualnych podwyżkach dla pracowników Portu Lotniczego Wrocław.
Dzień dobry,
Prawie 50 połączeń do najpopularniejszych miejsc w Europie, w tym rozkładowa nowość i beach breaki. Oto nowy zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Wrocław.
· Nowy rozkład lotów startuje 30 października, a pasażerowie będą mogli wybierać spośród 49 kierunków - 39 kierunków niskokosztowych, 5 sieciowych i 5 czarterowych.
· Jesień i zima to czas beach breaków, a harmonogram rejsów sprzyja planowaniu okołoweekendowych wylotów do Hiszpanii, Włoch czy na Cypr.
· 11 grudnia do kierunków południowych dołączy również rozkładowa nowości, czyli Porto. Połączenie będą realizowały linie Ryanair.
· Dobrą wiadomością jest powrót do oferty czarterowej połączenia na Zanzibar, a także zwiększenie liczby rejsów do Monachium. Więcej miejsc dla pasażerów będzie również na trasie do Frankfurtu i w samolotach linii Wizz Air.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/nm3p9Stx
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 27 września 2022 r.
Informacja prasowa
Dokąd polecimy jesienią i zimą z Wrocławia? Oto nowy rozkład lotów
Blisko 50 połączeń do najpopularniejszych miejsc w Europie i rozkładowa nowość, czyli Porto. 30 października w życie wchodzi nowy zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Wrocław. Zanzibar, Cypr czy Wyspy Kanaryjskiej - zobaczcie, dokąd można polecieć!
Beach break – to hasło zdominuje sezon zimowy na wrocławskim lotnisku. Nowy rozkład lotów startuje 30 października, a pasażerowie będą mogli wybierać spośród 49 kierunków (39 kierunków niskokosztowych, 5 sieciowych i 5 czarterowych), w tym tych najpopularniejszych w południowej części Europy. - W zimowej siatce lotów pozostaje lwia część popularnych kierunków południowych, które cieszą się powodzeniem wśród podróżnych przez cały rok. Wzmacnia się również oferta sieciowa, a także powracają lubiane czartery – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław i dodaje: - Po naprawdę udanym sezonie letnim liczymy na utrzymanie tendencji wzrostowej i zakończenie roku 2022 roku z ruchem pasażerskim na poziomie około 2,6 mln pasażerów. W nowym rozkładzie lotów pojawi się zapowiadana już nowość, czyli połączenie do Porto. Loty od 11 grudnia zrealizują linie Ryanair. Samoloty będą startować w niedziele i środy, a lot potrwa 3 godziny i 30 minut. Pierwszy raz w historii w zimowym rozkładzie znalazły się codzienne rejsy z Wrocławia do Dublina obsługiwane przez linie Ryanair (do tej pory było to sześć lotów w tygodniu). Wzrośnie również liczba rejsów tego przewoźnika do Malagi (od 14 grudnia będą to dwa rejsy w tygodniu), do Gdańska (z dwóch do trzech lotów tygodniowo) i do Wenecji-Treviso – tu również loty będą realizowane trzy razy w tygodniu (we wtorki, piątki i niedziele). - Te zmiany pozwolą nam zwiększyć liczbę operacji w tygodniu nawet o 13 proc. w stosunku do roku 2019 roku. Ten wynik stawia nas zdecydowanie powyżej średniej dla sześciu największych lotnisk Ryanaira w Polsce, które mają łączny wzrost o 6,7 proc. – przyznaje Dariusz Kuś.
Pora na zimowe beach breaki
Zimowy rozkład lotów zachęca do planowania city breaków i wypoczynku w południowej części Europy. W nowej siatce lotów znalazły się popularne połączenia do Hiszpanii, Włoch czy na Maltę, a jesień i zima to czas beach breaków. – Harmonogram rejsów sprzyja planowaniu okołoweekendowych wylotów prosto z Wrocławia. Wystarczy jeden lub dwa dni wolnego w pracy, by cieszyć się kilkudniowym wypoczynkiem nad Morzem Śródziemnym lub Oceanem Atlantyckim – zauważa Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Na zimowy beach break można wybrać się np. do Palermo, Neapolu, Alicante, Barcelony, Malagi, Pafos, Larnaki czy na Maltę. W nowym rozkładzie lotów wśród popularnych kierunków południowych znalazło się siedem włoskich (Bolonia, Mediolan, Palermo, Wenecja-Treviso, Rzym, Turyn i Mediolan), cztery hiszpańskie (Alicante, Malaga, Barcelona i Lanzarote), dwa cypryjskie (Larnaka i Pafos), jeden portugalski (Porto) i połączenie na Maltę. Do większości z tych miejsc przewoźnicy będą latali dwa, a nawet trzy razy w tygodniu. - Dodatkowo we wrześniu Wizz Air wymienił maszyny na większe A321, co sprawiło, że liczba oferowanych miejsc w samolotach wzrosła z 180 do 230. Przykładem mogą być np. samoloty na Lanzarote, gdzie liczba miejsc dla pasażerów zwiększyła się o ponad 20 proc. – wylicza Cezary Pacamaj. Jesień i zima to również doskonała okazja, by zwiedzić Gruzję (loty we wtorki i soboty) czy Islandię (loty w poniedziałki i piątki), a także skandynawskie stolice – Oslo i Sztokholm. Nie można oczywiście zapomnieć o lotach do Billund, gdzie znajduje się słynny Legoland. W grudniu można tam poczuć prawdziwie świąteczny klimat za sprawą specjalnego zimowego lodowiska, bożonarodzeniowych instalacji i 400 choinek, które od 26 listopada pojawią się na terenie parku rozrywki. Nowy rozkład lotów to oczywiście bogata siatka połączeń do Wielkiej Brytanii (Bournemouth, Bristol, East Midlands, Edynburg, Leeds, Liverpool, Londyn, Manchester, Newcastle, Doncaster) i Irlandii (Dublin, Shannon).
Biznes lata częściej
Jesień i zima zapowiada się dobrze również dla biznesu, bo na najpopularniejszych kierunkach przewoźnicy sieciowi zwiększyli liczbę rejsów. Lufthansa dodała nowy lot z Wrocławia do Monachium w czwartki i piątki o godz. 17.25 (łącznie w czwartki i piątki będą realizowane trzy połączenia). Przewoźnik zmienił też samoloty do Frankfurtu na większe (Embraer 190), dzięki czemu liczba miejsc dla pasażerów z Wrocławia zwiększy się o 25 proc. W rozkładzie połączeń sieciowych znalazły się loty do Warszawy (sześć połączeń dziennie od poniedziałku do piątku i pięć w niedziele), do Zurychu (SWISS) – w poniedziałki i piątki, a także do Amsterdamu (KLM) – codziennie z wyjątkiem czwartków.
A może podróże zorganizowane?
Sezon zimowy to również lubiane czartery. Do rozkładu wróciło połączenie na Zanzibar, a w siatce lotów są również Wyspy Kanaryjskie - Fuerteventura, a także Egipt (Marsa Alam, Hurghada) i Turcja (Antalya). Dodatkowo jesienią i zimą część połączeń będzie realizowanych w formie czarter mix, co oznacza, że w samolotach przewoźników niskokosztowych będą mogli podróżować pasażerowie, którzy wykupili wycieczki w biurach podróży. Dotyczy to lotów na Lanzarote i Maltę, a także do Pafos, Larnaki, Malagi i na lotnisko Barcelona El Prat.
List
---------- Forwarded message ----------
From:
Telewizja Opera <telewizjaopera na
gmail.com>
Date: Thursday, September 22, 2022
Subject: skarga na cenzurę treści
To: wojciech.paczynski na
polskapress.plDzień dobry. Ja rozumiem jakiego mają Państwo właściciela ale dziś jest dzień bez samochodu. Jako mała redakcja bylismy w stanie zrobić tematy transportu ekologicznego w ok. 60 lokalnych mutacjach online. Czy przesłać linki?
Państwo zaś nawet nie wspomnieliście w wydaniu papierowym gazeta lubuska z dzisiaj- ani słowem ze jest dzień bez samochodu.
To trochę przesada.
Pozdrawiam
Adam
Polish news agency
--
--
null
Otrzymałem
---------- Forwarded message ----------
From:
media <media na
mi.gov.pl>
Date: Wednesday, September 21, 2022
Subject: RE: w sprawie rowerów miejskich
To: Adam Fularz <adam na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury nie jest właściwe w sprawie, o którą Pan pyta.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
tel. 22 630 11 22
(..)
@MI_GOV_PL
facebook.com/MIGOVPL
From: Adam Fularz [mailto:adam wieczorna.pl]
Sent: Saturday, September 3, 2022 12:26 AM
To: media <media na mi.gov.pl>
Subject: w sprawie rowerów miejskich
Szanowni państwo
Istnieje możliwość wypożyczenia tzw. rowerów miejskich ale jedynie przez aplikację co zwykle odstrasza osoby które aplikacji nie chcą na swoich telefonach komórkowych. W dodatku takie systemy nie działają poprawnie- na przykład w Łodzi na 152 stacjach powinno być 1520 rowerów- zostało ich jedynie 13 a reszta jest porozrzucana po mieście zaś aplikacja ma problemy, jeśli wierzyć doniesieniom.
Czy MI nie powinien powołać oficera rowerowego do tego typu problemów i czy Minister zatrudnia kogokolwiek do spraw stricte rowerów miejskich? Takie systemy jak ów rozpadły Łódzki Rower Publiczny istnieją w szeregu innych miast.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
null
Dzień dobry,
Rusza nowe jesienne połączenie z wrocławskiego lotniska. Już 30 października polecimy razem z liniami Ryanair do portugalskiego Porto.
· Porto to jedno z najchętniej odwiedzanych miast w Portugalii. Jego symbolem jest okazały most Ludwika I. Turyści cenią Porto za klimatyczne uliczki starówki, zabytki, plaże i doskonałą kuchnię.
· Loty z Wrocławia do Porto będą realizowane dwa razy w tygodniu – w niedziele i w środy. Bilety można już rezerwować w systemie przewoźnika.
· Porto to jeden z 28 kierunków oferowanych przez linie Ryanair w zimowej siatce lotów z Wrocławia. Łącznie przewoźnik będzie realizował 150 lotów tygodniowo, a docelowo od marca 2023 do marca 2024 roku chce przewieźć ze stolicy Dolnego Śląska 1,5 mln pasażerów.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/tJ3Zl64O
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 16 września 2022 r.
Informacja prasowa
Jesienna nowość w rozkładzie lotów z Wrocławia. Polecimy do Porto!
Spacer nadbrzeżami rzeki Duero, zwiedzanie wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO starówki i delektowanie się lokalną kuchnią. Linie lotnicze Ryanair właśnie ogłosiły nowy kierunek z wrocławskiego lotniska. Od 30 października z Wrocławia polecimy do drugiego największego miasta w Portugalii – Porto.
Uwielbiane przez turystów, zachwycające swoją zabytkową architekturą i przyciągające aromatem owoców morza. Porto to jedno z najchętniej odwiedzanych miast w Portugalii. Teraz będzie je można zwiedzić również jesienią i zimą. Ryanair właśnie zapowiedział start nowego połączenia z Wrocławia. Od 30 października do Porto polecimy dwa razy w tygodniu. – Portugalia to szczególny kierunek, wyczekiwany przez wielu pasażerów. Porto przyciąga turystów, oferując im zarówno wypoczynek na plaży, jak i spacery klimatycznymi uliczkami miasta. W listopadzie temperatury wynoszą tam około 20 stopni Celsjusza, co sprawia, że kierunek będzie idealną propozycją na city break jesienią i zimą – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Samoloty będą startować w niedziele o godzinie 11.25 z Wrocławia i o 6.30 czasu lokalnego z Porto. W środy odlot z Wrocławia planowany jest na godzinę 20.15, a z Porto na 15.20 czasu lokalnego. Lot trwa 3 godziny 30 minut. – Po ogłoszeniu rozbudowy naszego centrum obsługi technicznej samolotów we Wrocławiu i utworzeniu 200 dodatkowych miejsc pracy dla inżynierów, nowe połączenie jeszcze bardziej podkreśla zaangażowanie Ryanaira w rozwój na wrocławskim lotnisku. Dodatkowo nasi klienci mogą teraz zarezerwować bilety w promocyjnych cenach już od 99 zł za podróż w jedną stronę od października tego roku do stycznia 2023 roku. Rezerwacji należy dokonać bezpośrednio na www.ryanair.com do soboty 17 września – mówi Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanair.
Zabytkowe Porto. Co warto zobaczyć?
Symbolem Porto, porównywalnym do wieży Eiffla, jest most Ludwika I (zaprojektował go inżynier pracujący w biurze słynnego konstruktora). Ta dwukondygnacyjna stalowa konstrukcja liczy sobie prawie 386 metrów długości i wygląda zjawiskowo, zwłaszcza nocą, gdy podświetla ją iluminacja. W Porto nie można również ominąć starówki, która wpisana została na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a także deptaka nad rzeką Duero, gdzie znajdują się klimatyczne restauracje i kawiarnie. Uwagę warto poświęcić również na zwiedzanie monumentalnej Katedry Se. Dla poszukujących odpoczynku nad Oceanem Atlantyckim idealne będą miejskie plaże. Najpopularniejsze z nich to Praia das Pastoras, Praia do Ourigo czy Praia do Molhe. – Porto wzmocni naszą i tak rozbudowaną ofertę kierunków południowych. Liczymy, że to połączenie stanie się hitem sezonu jesienno-zimowego, a pasażerowie będą chętnie korzystać z uroków Portugalii i atlantyckiego wybrzeża – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Ryanair z mocną pozycją we Wrocławiu
Porto to jeden z 28 kierunków przewoźnika, które znajdą się w zimowej siatce lotów z wrocławskiego lotniska. Łącznie Ryanair będzie realizował 150 lotów tygodniowo, a docelowo od marca 2023 do marca 2024 roku chce przewieźć z Wrocławia 1,5 mln pasażerów. Ryanair ruszył również z rozbudową swojej bazy serwisowej w Porcie Lotniczym Wrocław. Do sierpnia 2023 roku powstanie nowy 2-stanowiskowy hangar o powierzchni 8200 mkw. Przewoźnik zamierza również zatrudnić blisko 200 osób na stanowiskach mechaników i inżynierów.
do UM
dzien dobry,
W mieście jest unikalny Hochbahn, Elevated Railway, kolej na estakadzie. Dziś w Gorzowie na posiedzeniu komisji RM mówiłem o wykorzystaniu estakady gorzowskiej, podobna jest w Strzegomiu, o czym przypominam, domagając się wykorzystania tej kosztownej, drogiej, unikalnej i atrakcyjnej turystycznie infrastruktury- jako atrakcji dla turystów i środek transportu miejskiego.
do wcześniejszego wniosku dołączam schemat.
Organizator ustawowy ze względu na przebieg linii: Urząd Miasta Strzegomia z dofinansowaniem UMWD
Proponuję użycie wahadłowo jednego spalinowego szynobusu, proponowany rodzaj wykończenia pojazdu- typ Zwickau (wykonanie jak dla tramwaju miejskiego, szynobus w wykonaniu podobnym do tramwaju)
Proponowane nowe przystanki:
Trasa- ul. Górnicza- po estakadzie- Dworzec Miasto- Dworzec Główny.
Przystanki proponowane:
na bocznicy do Granit Strzegom- przystanek końcowy na osiedlu, na wysokosci ul. Górniczej,
ul. Dolna- nowy
Strzegom Miasto- istnieje
ul. Koszarowa- nowy
Dworzec Główny- istnieje. Peron istnieje.
--
Pozdrawiam
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
informujemy, iż oznaczenia szlaków turystycznych na terenie Gminy Stronie Śląskie na przestrzeni dwóch ostatnich lat były inwentaryzowane i odnawiane. W siedzibie Urzędu Miejskiego w Stroniu Śląskim można odebrać najnowsze wydanie mapy turystycznej, która zawiera opisy szlaków oraz QR kody odwołujące do szlaków na stronie www.stronie.pl
Na terenie gminy nie funkcjonuje komunikacja miejska. Kursy uruchomione przez firmę Polbus w latach poprzednich nie cieszyły się zainteresowaniem podróżnych i ze względu na niską frekwencję zostały zniesione.
Z poważaniem,
Sylwia Janukowicz
ul. Kościuszki 55, 57-550 Stronie Śląskie
tel. 74 811 77 22, fax 74 811 77 32
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
Linie Ryanair ogłosiły największą inwestycję w Polsce. Przewoźnik rozbuduje swoje centrum serwisowe na wrocławskim lotnisku i stworzy nowe miejsca pracy.
· W ramach inwestycji powstanie nowy 2-stanowiskowy hangar o powierzchni 8200 mkw. Rozbudowa będzie kosztowała 25 mln euro.
· Dzięki rozbudowie zaplecza technicznego we Wrocławiu powstanie ponad 200 stanowisk dla inżynierów, mechaników i personelu pomocniczego.
· Przewoźnik ogłosił również nowy rozkład lotów na sezon zimowy. W siatce linii Ryanair z Wrocławia jest aktualnie 26 tras do 10 krajów. Trwają rozmowy na temat uruchomienia kolejnych połączeń.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/ZAUCgMR6
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 07 września 2022 r.
Informacja prasowa
Wielka inwestycja we Wrocławiu. Ryanair rozbuduje swoją bazę
Nowy hangar i ponad 200 miejsc pracy dla inżynierów i mechaników. Linie lotnicze Ryanair ogłosiły rozbudowę swojej bazy serwisowej we Wrocławiu. To największa inwestycja przewoźnika w Polsce. Jej wartość to 25 mln euro.
Linie lotnicze Ryanair ogłosiły rozbudowę zaplecza obsługi technicznej samolotów we Wrocławiu. W ramach inwestycji powstanie nowy 2-stanowiskowy hangar o powierzchni 8 200 mkw. Budowa ruszy już w przyszłym tygodniu i zakończy się w sierpniu 2023 roku. Do tej pory w bazie technicznej Wrocław Aircraft Maintenance Services (w skrócie WAMS), gdzie zatrudnionych jest 300 osób, przeprowadzono kompleksowe przeglądy aż 335 samolotów. We Wrocławiu działa też centrum IT Ryanair - Travel Labs Poland, gdzie powstają aplikacje mobilne przewoźnika dla pasażerów. – To dla nas jedno z najważniejszych miast w Europie pod względem rozwoju. To tu powstało pierwsze w Polsce i trzecie w Europie centrum obsługi technicznej samolotów. To we Wrocławiu bazują nasze trzy samoloty, których łączna wartość to ponad 300 milionów dolarów. Tu mamy nasze centrum IT. I to właśnie tutaj będziemy rozbudowywać naszą bazę, która pozwoli podwoić liczbę serwisowanych samolotów – mówi Michael O'Leary, dyrektor generalny linii lotniczych Ryanair. Dodaje także: – Inwestycja o wartości 25 milionów euro jeszcze bardziej podkreśla zaangażowanie Ryanair w najwyższe standardy operacji lotniczych i obsługi technicznej, a także w przewodzenie procesowi odbudowy ruchu i zatrudnienia w Polsce po COVID. Nowa inwestycja realizowana przez przewoźnika to również nowe miejsca pracy. Dzięki rozbudowie zaplecza technicznego we Wrocławiu powstanie ponad 200 stanowisk dla wysoko wykwalifikowanych inżynierów, mechaników i personelu pomocniczego. Kadry przewoźnik chce szukać głównie na Politechnice Wrocławskiej czy w Lotniczych Zakładach Naukowych we Wrocławiu. Łącznie do 2024 roku Ryanair będzie zatrudniał we Wrocławiu ponad 500 osób. – Ogłoszenie rozbudowy bazy w Porcie Lotniczym Wrocław to efekt naszej wieloletniej i owocnej współpracy. To również wielki sukces miasta Wrocław, bo takie decyzje pokazują, że Ryanair czuje się tu dobrze i chce rozwijać swoją infrastrukturę oraz poszerzać ofertę połączeń – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodaje również, że decyzja o rozbudowie pozytywnie wpłynie na cały region. – Ta inwestycja to nie tylko ugruntowanie pozycji linii Ryanair we Wrocławiu, ale przede wszystkim potężny zastrzyk nowych stanowisk na rynku pracy. Wielką pracę w koordynacji tego procesu wykazała Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Dolnoślązacy zyskają na rozbudowie bazy podwójnie – jako pasażerowie lotniska i jako przyszli pracownicy.
Michael O'Leary: – Ta inwestycja to kontynuacja naszego 10-letniego rozwoju. Jesteśmy bardzo wdzięczni partnerom we Wrocławiu, którzy wiele lat temu, bardzo przewidująco, zabezpieczyli nam odpowiednio duże tereny i stworzyli możliwości do takich wzrostów.
Ryanair ogłasza nowy rozkład lotów
Linie lotniczego Ryanair ogłosiły również rozkład na sezon zimowy. W nowej siatce lotów z Wrocławia znajdzie się 26 połączeń tego przewoźnika do 10 krajów. Samoloty linii Ryanair będą realizowały ponad 70 lotów tygodniowo. Trwają jeszcze rozmowy, w wyniku których ta rozbudowana siatka połączeń może zostać jeszcze wzbogacona o kolejne kierunki i dodatkowe rotacje samolotów. Dodatkowo linie lotnicze przygotowały specjalną promocję dla pasażerów. Od 8 września podróżni lecący z Wrocławia mogą zarezerwować bilety w atrakcyjnej cenie już od 99 zł na loty w terminach od października 2022 do stycznia 2023. W puli jest 100 tys. biletów.
Otrzymałem.
---------- Forwarded message ----------
From:
rzecznik <rzecznik na s..
metro.waw.pl>
Date: Tuesday, September 6, 2022
Subject: RE: Prośba o potwierdzenie wyliczenia kosztu 1 km metra w Warszawie (ii linia) jako ok. 235 mln euro/km
To: Adam Fularz <Adam na.s..
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Kontrakt związany z budową odcinka centralnego linii M2 został zakończony, otwarcie odbyło się 8 marca 2015r. Informacje, które uzyskał Pan w 2015 roku związane z zadaniami składającymi się na to przedsięwzięcie nie uległy zmianom.
Z poważaniem,
Anna Bartoń
Dyrektor Biura Prasowego
Rzecznik Prasowy
tel. 022 655 45 31
(..)
(..)
From: Adam
Sent: Friday, September 2, 2022 12:49 PM
Subject: Fwd: Prośba o potwierdzenie wyliczenia kosztu 1 km metra w Warszawie (ii linia) jako ok. 235 mln euro/km
dzien dobry, prosze o aktualizację danych.
a
---------- Forwarded message ---------
Od: Rzecznik
Date: pon., 9 mar 2015 o 13:35
Subject: Re: Prośba o potwierdzenie wyliczenia kosztu 1 km metra w Warszawie (ii linia) jako ok. 235 mln euro/km
To: Adam Fularz
Witam,
Orientacyjny koszt 1km dla budowy centralnego odcinka II linii metra to 118,612 mln Euro.
Podana przez Pana kwota całkowita "projektu", to składowa kilku inwestycji - m.in. budowy centralnego odcinka II linii metra, zakupu taboru, rozbudowy Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty oraz przygotowania rozbudowy o kolejnych 6 stacji (3 w stronę Bemowa i 3 w stronę Targówka).
Kwota przetargowa dla budowy centralnego odcinka II linii metra to ok 4,117 mld PLN.
Przedmiotem inwestycji pod tytułem „odcinek centralny II linii metra" są trzy główne przedsięwzięcia:
Zadanie 1. - budowa odcinka centralnego II linii metra (w tym: stacje,
wentylatornie, tunele z torowiskami, komory rozjazdów, infrastruktura
podziemna i nadziemna – razem 6308 metrów podwójnego tunelu) –
koszt: 3 000,3 mln (118,612 mln Euro za 1 km),
Zadanie 2. - budowa infrastruktury dla przyszłej sieci metra (w tym: łącznik między liniami, komora rozjazdów, systemy przejść między liniami, podwójna stacja Stadion, warunki techniczne dla nowego taboru) – koszt: 281,234 mln zł
Zadanie 3. – przebudowa i budowa nowej infrastruktury miejskiej: (w tym: systemy
stref ogólno miejskich pod Rondem ONZ, skrzyżowaniem
Marszałkowska/Świętokrzyska oraz Al. Solidarności/ Targowa przebudowa
placu Wileńskiego, związana z tym przebudowa infrastruktury podziemnej
oraz zagospodarowanie terenu na powierzchni); – koszt: 835,543 mln zł.
Z poważaniem,
--
Paweł Siedlecki
Dział Rzecznika Prasowego
METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
ul.Wilczy Dół 5, 02-798 Warszawa
NIP 526-26-73-576, KRS 0000146121
Wysokość kapitału zakładowego 328.917.500,00 zł
Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy XIII Wydział Gospodarczy
W dniu 2015-03-09 o 10:47, Adam Fularz pisze:
orientacyjny koszt całkowity projektu to 5,92 mld złotych.
wg http://metro2.ztm.waw.pl/?c=35&l=1
6,1 km za 5,92 mld zł (przy kursie 4,129 PLN/EUR) = ok. 235 mln EUR za 1 km centralnego odcinka II linii metra.
Prośba o potwierdzenie wyliczenia kosztu 1 km metra w Warszawie (ii linia) jako ok. 235 mln euro/km- proszę odpwoiedzieć czy wyliczenia są poprawne,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
--
null
do MI
Szanowni Państwo,
Czy w sezonie letnim Nieporętu i Radzymina z Warszawą nie powinny połączyć pociągi dalekobieżne pospieszne?
Istnieje możliwość rozbudowy tej linii kolejowej, przekierowanie części oferty pośpiesznych połączeń na kolei łączącej Warszawę z Białymstokiem, dodania większej liczby mijanek, i skierowania w sezonie letnim pociągów Intercity na trasie Warszawa- Białystok z postojami w Radzyminie, Nieporęcie, Legionowie- Piaski.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra