dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB odpowiada na pytania o porównanie kolei rumuńskich i polskich

Szanowna Pani Kisil,
Jakiś czas temu byłem w Rumunii, Większość połączeń typu Intercity była realizowana składami spalinowanymi typu DMU (autobus szynowy). Dlaczego w Polsce połączenia typu TLK lub Intercity są realizowane składami klasycznymi typu lokomotywa i tabor klasyczny wagonowy? Skoro w Rumunii możliwe jest by większość połączeń Intercity na liniach bocznych realizować składami typu autobus szynowy, czemu w Polsce jest odmiennie? Także w Niemczech połączenia pospieszne na wielu liniach niezelektyfikowanych obsługują nowoczesne spalinowe składy zespolone, a nie tabor w rodzaju lokomotywy spalinowej z lokomotywami.

Dlaczego PKP Intercity finansuje tylko inwestycje w linie zelektryfikowane? Co z resztą terytorium Polski?

--autobusy spalinowe stosowane są w Polsce przez przewoźników regionalnych do obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych o różnym nasileniu potoków pasażerskich. PKP Intercity SA realizuje w większości połączenia dalekobieżne pomiędzy dużymi i średnimi miastami na głównych  liniach i magistralach zelektryfikowanych. Do obsługi stosowane są  składy zespolone oraz składy konwencjonalne.

Do obsługi odcinków niezelektryfikowanych PKP Intercity SA zakupiła i zmodernizowała w latach 2012-2015 łącznie 30 szt. lokomotyw spalinowych.

 

Umowa PSC zawarta przez ministra właściwego do spraw transportu z przewoźnikiem nie zobowiązuje do stosowania określonego typu taboru w realizacji przewozów, w ramach usług publicznego transportu zbiorowego.

 

 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa 
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:29. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB odpowiada na pytania o porównanie kolei rumuńskich i polskich

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery