dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Polsko- niemiecki szczyt transportowy: postulaty organizacji pozarządowych

Od czasu pierwszego Szczytu Kolejowego we wrześniu 2015 roku miały miejsce widoczne poprawy w następujących punktach:

1. Przywrócenie oraz przedłużenie połączeń

  • Przywrócenie bezpośredniego połączenia Drezno – Wrocław w ruchu regionalnym.
  • Przywrócenie przejazdów weekendowych pomiędzy Berlinem a Wrocławiem w ramach projektu „Pociąg do Kultury".
  • Poprawa połączeń z Węglińca, Jeleniej Góry i Zielonej Góry do Görlitz poprzez wydanie zezwolenia Kolejom Dolnośląskim (KD) na wjazd na dworzec w Görlitz.
  • Przedłużenie połączenia Zielona Góra – Frankfurt nad Odrą do Berlina, jak również połączenia Berlin – Kostrzyn do Gorzowa Wielkopolskiego i Krzyża.

2. Wprowadzenie oferty podróży do Europejskiej Stolicy Kultury – Wrocławia

  • Kulturalny program ramowy w Pociągu do Kultury Berlin – Wrocław oraz w Pociągu do Sztuki Drezno – Wrocław ze względu na swoją specyfikę,
  • atrakcyjne ceny biletów oraz kampanię reklamową przyczynił się do wzrostu liczby podróżnych.

3. Nowe podstawy prawne dla transportu transgranicznego

  • Ratyfikowanie i wejście w życie dnia 27.04.2016 r. polsko-niemieckiej umowy o współpracy w dziedzinie komunikacji kolejowej ułatwia m.in. regulowanie prowadzenia ruchu i przydzielania tras.
  • Nowa umowa infrastrukturalna między PKP Polskie Linie Kolejowe a DB Netz AG reguluje zasady utrzymania i modernizacji infrastruktury, a także zasady prowadzenia ruchu i przydzielania tras.
  • Rozbudowa infrastruktury
  • Bieżąca rozbudowa trasy na etapie Hoyerswerda – Horka – granica państwa DE/PL.
  • Klasyfikacja na liście priorytetowej Federalnego Planu Transportowego (BVWP) projektu jednotorowej elektryfikacji trasy Angermünde – Szczecin.
  • Przeniesienie projektu elektryfikacji odcinka Węgliniec – Zgorzelec, rozbudowy przejścia granicznego Szczecin – Tantow, jak również rewitalizacji tras Jelenia Góra – Zgorzelec oraz Krzyż – Gorzów Wlkp. na listę podstawową Krajowego Programu Kolejowego.

Pomimo licznych popraw wciąż istnieje znaczna potrzeba działań. Wizją Wspólnej Koncepcji Przyszłości 2030 dla polsko-niemieckiego obszaru powiązań jest, aby stworzyć z landów Meklemburgii-Pomorza Przedniego, Brandenburgii, Berlina i Saksonii, a także województw zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego wspólnego obszaru wzrostu w Europie ze ścisłymi powiązaniami transgranicznymi. Do tego konieczne są dalekosiężne zmiany w polsko-niemieckim transporcie szynowym.Seitenumbruch

Postulaty wystosowane na Szczyt Kolejowy 2016

Apelujemy do uczestników II Polsko-Niemieckiego Szczytu Kolejowego o uwzględnienie w czasie obrad następujących kwestii:

1. Przywrócenie połączeń dalekobieżnych

  • Przywrócenie oferty dalekobieżnej ukierunkowanej na popyt relacji Berlin – Wrocław po ukończeniu elektryfikacji odcinka Hoyerswerda – Horka – granica państwa końcem 2018 roku, zaś do tego czasu kontynuacja Pociągu do Kultury.
  • Włączenie połączenia Lipsk – Drezno – Wrocław – Katowice – Kraków do planów połączeń dalekobieżnych.
  • Wsparcie ze strony Ministerstw Transportu w zakresie standaryzacji wyposażenia składów spalinowych oraz elektrycznych w systemy bezpieczeństwa obu krajów.

2. Poprawa osiągalności centrów regionalnych oraz ponadregionalnych

  • Rozbudowa stacji granicznych w Görlitz, we Frankfurcie nad Odrą oraz Szczecinie tak, by stały się multimodalnymi węzłami komunikacyjnymi.
  • Ścisła współpraca podczas tworzenia rozkładów jazdy pomiędzy polskimi a niemieckimi przewoźnikami.

3. Rozbudowa infrastruktury

  • Aktywne wsparcie przez krajowe ministerstwa w uzupełnianiu braków na trasach transgranicznych Sieci Transeuropejskiej, w szczególności:
  • Tymczasowa elektryfikacja części stacji w Görlitz polskim prądem stałym oraz połączenie jej z elektryfikacją odcinków Węgliniec – Zgorzelec i Jelenia Góra – Zgorzelec do 2019 r.; perspektywiczna przebudowa dworca w Görlitz na dworzec zmiany systemu zasilania trakcyjnego oraz elektryfikacja odcinka trasy Drezno – Görlitz do 2025 r.;
  • Elektryfikacja trasy Cottbus – Görlitz, rozbudowa odcinka Lübbenau – Cottbus, naprawa drugiego toru dla ruchu dalekobieżnego na dworcu w Königs Wusterhausen, jak również częściowe przywrócenie dwutorowości na trasie Cottbus – Görlitz;
  • Rozbudowa i elektryfikacja Kolei Wschodniej Berlin – Kostrzyn, a także elektryfikacja trasy Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż;
  • Reaktywacja i elektryfikacja trasy Ducherow – Świnoujście;
  • Rozbudowa i elektryfikacja odcinka Angermünde – Szczecin do 2021 r.

4. Zintensyfikowanie współpracy władz z przewoźnikami

  • Wspólne rozwiązania dla wieloletniego planu finansowego dotyczącego przejazdów transgranicznych
  • Wykorzystanie prawnych możliwości dla intensywniejszej kooperacji, w szczególności wspólne rozpisywanie przetargów na przejazdy transgraniczne oraz koordynowanie rozbudowy infrastruktury na podobieństwo EUWT w niemiecko-czeskim regionie dla budowy trasy Drezno – Praga .
  • Większe nakłady na reklamę ofert transgranicznych.
  • Ustanowienie przewidzianej w umowie o współpracy w dziedzinie komunikacji kolejowej wspólnej polsko-niemieckiej grupy roboczej jako strategicznie planującego organu.

28 listopada 2016 r.

Initiative deutsch-polnischer Schienenpersonenverkehr (KolejDEPL),
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 11:50. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Polsko- niemiecki szczyt transportowy: postulaty organizacji pozarządowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery