dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Warmia- Mazury: PKP PLK i samorząd województwa dla rozwoju kolei


Porozumienie PLK i województwa warmińsko-mazurskiego dla rozwoju kolei

Szybkie i sprawne połączenia pasażerskie, odnowione perony na stacjach i
przystankach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz bezpieczniejsze
przejazdy kolejowo-drogowe - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują
linię Gutkowo - Braniewo.
Środki w ponad 80 proc. pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Dziś PLK i marszałek
województwa warmińsko-mazurskiego podpisali umowę o współpracy.

Dzisiaj (25.11.2016 r.) w Olsztynie podpisana została umowa o współpracy
między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. a samorządem województwa
warmińsko-mazurskiego w sprawie linii kolejowej Braniewo - Gutkowo.
Porozumienie usprawni proces pozyskiwania funduszy
z Regionalnego Programu Operacyjnego.

- Infrastruktura transportowa, drogowa i kolejowa, jest niezwykle istotna w
regionie tak rozległym jak Warmia i Mazury. Jej jakość podnosi
bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców regionu i gości. Ma także
bezpośredni wpływ na rynek pracy oraz na nasz rozwój gospodarczy i
turystyczny. W regionalnym programie przeznaczyliśmy na ten cel blisko 800
mln zł. To kolejne środki do zainwestowania w ramach nowego regionalnego
programu, co dowodzi, że jego realizacja istotnie przyspiesza - mówi Gustaw
Marek Brzezin, marszałek województwa
W poprzedniej perspektywie modernizacja kolei objęła linię na obrzeżach
województwa. Obecnie znacząco poprawią się podróże koleją w regionie.
Mieszkańcy Warmii i Mazur będą mogli korzystać z krótszych podróży m.in. z
Olsztyna do Ełku, Korsz, Braniewa i Działdowa.
- Realizacja projektu, wpisuje się w rozwój i usprawnienie sieci kolejowej
na terenie Warmii
 i Mazur. Po wykonaniu prac będzie lepsza podróż z Gutkowa do Braniewa i
sprawniejszy dojazd do granicy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie
województwa warmińsko-mazurskiego w najbliższych latach zgodnie z Krajowym
Programem Kolejowym planują
 7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3 mld zł. Na liście podstawowej jest
5 projektów
 za ponad 1,5 mld zł - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii
Kolejowych S.A.

W 2019 roku PLK planują rozpoczęcie prac na prawie 90 km odcinku linii
łączącej Gutkowo
 z granicą państwa. Przebudowa skróci podróż trwającą obecnie z 1h 50 min o
30 minut i zapewni szybki i sprawny przejazd pociągów pasażerskich z
prędkością 100 km/h oraz ułatwi przejazd pociągów towarowych.
PLK planują także przebudowę peronów na stacjach i przystankach. Będą
wygodniejsze i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wyremontowanych będzie 190 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów i
przepustów. Na 50 przejazdach kolejowo-drogowych wzrośnie poziom
bezpieczeństwa. Zlikwidowane zostaną też punktowe ograniczenia prędkości
Projekt przebudowy linii Gutkowo - Braniewo został wpisany do Krajowego
Programu Kolejowego.
Szacowany koszt prac to 231 mln zł,  dofinansowanie ze środków RPO WiM
2014-2020 (Oś priorytetowa 7 Infrastruktura transportowa, Działanie 7.3
Infrastruktura kolejowa) wyniesie 44 mln euro.
Obecnie opracowywane jest studium wykonalności, które określi szczegółowy
zakres prac.
Planowana realizacja prac w latach 2019 - 2020.

Krajowy Program Kolejowy,
Projekty na liście podstawowej:
Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze wraz z elektryfikacją
(POIiŚ)
Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo - Olsztyn (PO PW)
Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Ełk - Szczytno (PO PW)
Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo - Braniewo (RPO)
Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom. - Iława - Olsztyn - Korsze
(śr. krajowe)

Lista rezerwowa
Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki
(gr. państwa) (CEF)
Rewitalizacja linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn - Gutkowo (RPO)

Podstawowe efekty prac - skrócenie czasu przejazdu:
.       w relacji Korsze - Ełk o ok. 32 min z 1h 36 min do ok. 1h 04 min;
.       w relacji Olsztyn - Korsze o ok. 5 min z obecnych 48 min do ok. 43
min;
.       w relacji Olsztyn - Korsze - Ełk o ok. 37 min z 2h 24 min do ok. 1h
47 min;
.       w relacji Działdowo - Olsztyn o ok. 16 min z 1h 17 min do ok. 1h 01
min;
.       w relacji Warszawa Centr.- Olsztyn Główny o ok. 16 min z 2h 28 min
do ok. 2h 12 min;
.       w relacji Iława - Olsztyn o ok. 6 min z obecnych 50 min do ok. 44
min;
.       w relacji Szczytno - Ełk o ok. 1h 22 min z 2h 54 min do ok. 1h 32
min;
.       w relacji Olsztyn - Szczytno - Ełk o ok. 1h 22 min z 3h 33 min do
ok. 2h 11 min;
.       w relacji Gutkowo - Braniewo: obecny czas jazdy: 1h 49 min; docelowy
czas jazdy przy maksymalnej prędkości 120 km/h: ok 1h 18 min;
.       w relacji Białystok - Ełk - Suwałki do ok. 1h 29 min.

Kontakt dla mediów:

Biuro Prasowe
 

URZĄD MARSZAŁKOWSKI
WOJEWÓDZTWA
WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
 
10-562 Olsztyn
ul. Emilii Plater 1
 




--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 23:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Warmia- Mazury: PKP PLK i samorząd województwa dla rozwoju kolei

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery