dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Rzecznik prasowy PKP o planie Morawieckiego na kolei państwowej


W obecnej perspektywie unijnej polska kolej otrzyma dofinansowanie w wysokości ok. 66 mld zł. Oznacza to, że planowane inwestycje będą realizowane w niespotykanej dotąd w naszym kraju skali. Tak duża kwota stwarza szansę na rozwój nie tylko transportu kolejowego, ale również wszystkich powiązanych z nim branż – jak choćby produkcyjną czy budowlaną. Jeden z elementów Planu Morawieckiego – program Luxtorpeda 2.0. – zakłada zaprojektowanie i wyprodukowanie polskich pojazdów na potrzeby komunikacji zbiorowej, w tym kolei. Grupa PKP już teraz może pochwalić się tym, że w zasobach swojego głównego przewoźnika – PKP Intercity – znalazł się tabor wyprodukowany przez polskie firmy. Obecnie duży nacisk spółka kładzie także na unowocześnianie starszych, wysłużonych wagonów. Efektywna modernizacja możliwa jest dzięki odpowiedniemu zapleczu remontowemu. W ramach strategii taborowej do 2020 r. przewoźnik zamierza nie tylko zakupić i wyremontować swój tabor, ale również unowocześnić kilkanaście stacji serwisowych.

 

Obecne działania Grupy PKP ukierunkowane są na długofalowe efekty, przynoszące korzyści całej gospodarce. Na wzrost atrakcyjności miast i regionów, poprzez zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego,  mają wpłynąć planowane i realizowane w obecnej perspektywie projekty związane z budową i przebudową dworców, modernizacją i rozbudową infrastruktury oraz modernizacją dotychczasowego i zakupem nowego taboru. Co bardzo ważne, zamierzamy rozwijać, a nie „zwijać" polską kolej, jak to miało miejsce w minionych latach. Przykładem jest chociażby reaktywacja po kilkunastu ruchu kolejowego na nieczynnych trasach: np. Białystok – Waliły, Przemyśl – Medyka. Kolej powinna pozostać kołem zamachowym gospodarki i przyczyniać się do likwidowania różnic pomiędzy Polską A, B i C.

 

Geograficzne położenie Polski sprawia, że może być ona jednym z beneficjentów istniejących i przyszłych korytarzy transportowych. Aby w pełni korzystać z możliwości jakie oferują korytarze, konieczne jest jednak udrożnienie głównych szlaków kolejowych. To jeden z głównych priorytetów Grupy PKP w obecnej perspektywie. Kolejnym jest poprawa dostępu do polskich portów. Do 2020 roku PKP PLK realizować będzie specjalny program portowy, który obejmie porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Nowe inwestycje, o przewidywanej wartości ok. 4 mld zł, zwiększą przepustowość linii, konkurencyjność przewozów towarowych oraz skrócą czas przewozu ładunków. Dzięki temu sprawniejszy transport towarów trasami kolejowymi przełoży się na rozwój całej gospodarki.

 

Warto dodać, że Grupa PKP aktywnie angażuje się także w programy rządowe niezwiązane bezpośrednio z koleją. Jednym z takich przykładów może być program Mieszkanie Plus. PKP S.A. przekazała szczegółowy wykaz 27 działek w 15 miastach, które mogą być wykorzystane w programie.

 


 

Paulina Jankowska

Rzecznik prasowy

Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna
--

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:19. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Rzecznik prasowy PKP o planie Morawieckiego na kolei państwowej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery