dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Studium przypadku: Kolej Vogtlandbahn

Studium przypadku: Kolej Vogtlandbahn

 

Kolej Vogtlandbahn GmbH obsługuje regionalną kolejową komunikację zbiorową w regionie Vogtland. Od 13.10.1996 obsługiwana jest na zlecenie kraju związkowego Saksonii linia kolejowa Zwickau- Plauen- Badbrambach. Rok pózniej, 23.11.1997 doszły linie Zwickau- Reichenbach-Falkenstein-Adorf-Klingeltal. Przed rozpoczęciem obsługi linie gruntownie zmodernizowano, co pozwala na osiąganie rzadkich jak na lokalne linie kolejowe prędkości rzędu 80 km na godz. Dodatkowym sposobem na podniesienie atrakcyjności linii jest łączenie autobusów szynowych w jeden skład na odcinku, gdzie trasy linii się pokrywają. Pomiędzy Zwotental i Falkenstein wagony motorowe są sprzęgane. Począwszy od 24.05.1998 Vogtlandbahn GmbH jest obecna także w Turyngii, gdzie obsługuje linie kolejową Schleiz- Plauen. Zleceniodawcą dla odcinka Schleiz West- Schoeneberg jest kraj związkowy Turyngia, a dla odcinka Schoeneberg- Plauen zleceniodawcą jest DB Regio Sachsen.

Hasłem marketingowym kolei Vogtlandbahn jest slogan 'Regionalverkehr mit Takt und System', co oznacza iż pociągi kursują stałocyklicznie, ze wzajemnymi skoordynowaniami i dogodnymi przesiadkami. Kolej to cały system, a nie poszczególne linie.

Rosnące stale od 1997 roku liczby pasażerów dowodzą, ze kolej Vogtlandbahn odniosła sukces. Stała się podstawą komunikacji regionalnej w regionie. Ostatnia superinwestycją tej znakomitej kolei było wprowadzenie pociągów regionalnych na linie tramwajową prowadzącą do centrum Zwickau, aby w ten sposób jeszcze bardziej zwiększyć liczbę pasażerów. Jako że tramwaje w Zwickau mają rozstaw osi 1000 mm, konieczne było przebudowanie torowisk i dodanie trzeciej szyny oraz dostosowanie autobusów szynowych do wymogów tramwajowych (dodanie migaczy, lusterek, dzwonków, mechanizmu do przełączania zwrotnic). Na odcinku miejskim autobusy szynowe kolei regionalnej stają się tramwajami i podlegają przepisom tramwajowym. Wprowadzenie kolei regionalnej do centrum miasta było oczywiście następnym sukcesem tego innowacyjnego przedsiębiorstwa kolejowego. Pociągi kolei regionalnej dojeżdżają teraz zamiast do dworca Zwickau Hbf aż do przystanku przy centrum handlowym Glueck Auf oraz do Zwickau Zentrum, w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku.

 

Kolej Vogtlandbahn to przedsiębiorstwo na skalę regionalną, jest małe i działa tylko na tym terenie, jednak jest o wiele bardziej nowoczesne, wydajne i innowacyjne od kolei państwowej. Stale się rozwija, podczas gdy kolej państwowa topnieje w oczach, nie potrafiąc znaleźć dla siebie miejsca na regionalnym rynku.

 

Adam Fularz

 

Interesujące serwisy internetowe:

www.vogtlandbahn.de

www.egronet.de



--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:46. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Studium przypadku: Kolej Vogtlandbahn

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery