dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie do MIB o dalsze plany likwidacji sieci kolejowej w 2016 roku

Odpowiedź MIB: 

-w celu zachowania istniejącej siatki połączeń kolejowych w Polsce wznowiono prace nad projektem programu wieloletniego pn. Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów (…), który ustanawia ramy finansowe oraz warunki realizacji zamierzeń państwa dotyczące infrastruktury kolejowej w zakresie zarządzania nią, w tym działalności utrzymaniowo-remontowej, przewidywanych do wykonania w perspektywie 2023 roku. Program pozwoli na wyeliminowanie wcześniej wygenerowanych zaległości utrzymaniowych, uniknięcie likwidacji linii kolejowych, a także na doprowadzenie parametrów eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej w Polsce do poziomu zbliżonego do występującego w wysoko rozwiniętych krajach Unii Europejskiej.

 

Odnośnie do zapytania o poniesione koszty związane z likwidacją linii kolejowych: minister właściwy do spraw transportu nie finansował tego rodzaju działalności.

 

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa



Szanowna Pani
E. Kisil, MIB

Szanowna Pani,
Wydawnictwo opisuje wielki program dezinwestycyjny dotyczący likwidacji systemu infrastruktury kolejowej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Załączamy grafiki z zaznaczonymi fragmentami czynnych sieci kolejowych w różnych sąsiednich krajach. Niektóre znich, jak Czechy, rozstały się jedynie z kilkoma liniami kolejowymi. Na podstawie analiz eknomicznych opisujemy, jak do tego doszło.

Mamy pytania do programu likwidacji infrastruktury koordynowanego przez MIB. 
Jakie nowe likwidacje są planowane? Dotychczas zlikwidowano m.in. magistralę Łódź- Olsztyn, Lublin- Olsztyn p. Siedlce, Poznań- Zielona Góra p. Kargową, Berlin- Wrocław p. Lubsko (była vmax=160 km/h, 14 par poc. pasaż. dziennie), Gorzów - Szczein p. Pyrzyce, zlikwidowano też fragmenty byłych, nieczynnych już syst. kolei miejskich w Zielonej Górze, Szczecinie, Poznaniu, Wrocławiu. W roku 2016 zlikwidowano kolej miejską w Stargardzie Szczec., linię Świebodzin- Sulechów, linię Kępno- Kępno Zach. Mimo deklaracji MIB, program likwidacji torowisk trwa nadal.

Czy mają Państwo jakieś wyliczenia finansowe kosztów zlikwidowanej infrastruktury? Wg naszych szacunków zlikwidowano majątek o wartości ok. 100 mld PLN.

Interesują nas Państwa dalsze plany.

Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra





--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--
--



Posted by Telewizja Opera on 01:51. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie do MIB o dalsze plany likwidacji sieci kolejowej w 2016 roku

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery