dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Sukces kolei DKB w RFN



--

SUKCES KOLEI DKB

 

Linia kolei Duerner Kreisbahn, w skrócie DKB, leży w powiecie Dueren. W przeszłości linia ta należała do kolei federalnych Deutsche Bahn AG i była eksploatowana i zarządzana przez tą byłą kolej państwową, raczej z miernym skutkiem. Wyniki ekonomiczne i jakość usług przewozowych ulegały stałemu pogorszeniu, w związku z czym kolej DB AG zamierzała zamknąć tą linię w roku 1993. Przypuszczalnie linia zostałaby zamknięta, gdyby nie federalna ustawa o regionalizacji kolei, na podstawie której stworzono nową lokalna firmę Duerner Kreisbahn. Powstała kolej powiatowa zawiadująca zarówno infrastruktura jak i eksploatacja przejętej w maju 1993 roku linii kolejowej Rurtalbahn. Dzięki pomocy zainteresowanych gmin na poprawę nie trzeba było długo czekać, stworzono całkowicie nową ofertę przewozowa, pod każdym względem atrakcyjniejsza. Strona internetowa www.dkb-dn.de przedstawia aktualną ofertę przewozowa. Dokonano również zasadniczych zmian taboru kolejowego, infrastruktury, przystanków, rozkładu jazdy, zwiększenia prędkości i różnych ułatwień dla pasażerów, takie jak bardzo wygodne przesiadanie się drzwi w drzwi z pociągu do autobusu miejskiego wprost na tym samym peronie.


  Fot. Centrum przesiadkowe kolej- autobus wykorzystywane przez DKB  © Duerner Kreisbahn GmbH

 

 


Schemat linii kolei DKB z planowanym przedłużeniem do Linnich © Duerner Kreisbahn GmbH

   

Powodem tego może być fakt, ze operator kolei DKB to firma mająca spore doświadczenie w przewozach autobusowych (a wcześniej także tramwajowych). Wykorzystano wiec jakby typowe metody stosowane w komunikacji autobusowej. Kolej regionalna szybko stała się oczkiem w głowie tego przedsiębiorstwa, zaczęto wprowadzać na linie najnowocześniejsze pojazdy szynowe typu RegioSprinter z napędem spalinowym, zmodernizowano infrastrukturę celem zwiększenia prędkości jazdy, całkowicie przebudowano stacje i przystanki, tworząc punkty przesiadkowe na autobusy tego samego operatora, również firmy DKB. Stary rozkład jazdy z czterema lub trzema kursami dziennie został zastąpiony przez nowy rozkład z pociągami co 30 minut lub godzinę.


 


Fot. Pojazdy szynowe wykorzystywane przez DKB  © Duerner Kreisbahn GmbH

   

Sukces przyszedł szybko. Oto dynamika zmian liczby pasażerów:

 

a) Linia Dueren- Juelich

 

bullet

Rok 1989 pod zarządem kolei DB AG:  392 osoby dziennie

bullet

Rok 1993, pod zarządem DKB- 513 osób dziennie

bullet

Rok 1994, pod zarządem DKB- 1045 osób dziennie

bullet

Rok 1995, pod zarządem DKB- 1124 osób dziennie

bullet

Rok 1996, pod zarządem DKB- 1820 osób dziennie

bullet

Rok 1997, pod zarządem DKB- 1921 osób dziennie

bullet

Rok 1998, pod zarządem DKB- 1982 osób dziennie, wzrost o 506 procent od roku 1989

 

a) Linia Dueren- Heimbach

 

bullet

Rok 1989 pod zarządem kolei DB AG:  809 osób dziennie

bullet

Rok 1993, pod zarządem DKB- 1149 osób dziennie

bullet

Rok 1994, pod zarządem DKB- 1222 osób dziennie

bullet

Rok 1995, pod zarządem DKB- 1453 osób dziennie

bullet

Rok 1996, pod zarządem DKB- 1605 osób dziennie

bullet

Rok 1997, pod zarządem DKB- 1789 osób dziennie

bullet

Rok 1998, pod zarządem DKB- 1793 osób dziennie, wzrost o 222 procenty od roku 1989

 

Kolej DKB rozwija się nadal, w 2002 roku będzie przedłużona do Linnich.

 

Adam Fularz

Źródła/ 

Materiały II Ogólnopolskiego Seminarium KOLEJ LOKALNA W POLSCE, 

serwis www.dkb-dn.de  

Tabela/ Dynamika zmian liczb pasażerów korzystających dobowo z danej linii kolejowej, w dni robocze od roku 1989, w procentach i wartościach bezwzględnych. © Duerner Kreisbahn GmbH

 


 

 

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 08:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Sukces kolei DKB w RFN

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery