Do Zarządu Woj. Podkarpackiego, UMWP
PETYCJA
Szanowni Państwo,
Proponujemy, aby w ramach współpracy transgranicznej Rzeszowa zaoferować jedną weekendową relację autobusem szynowym w długiej relacji do Hidasnemeti na Węgrzech (na linii do Miszkolca) trasą przez : Jarosław, Lubaczów i Hrebenne.
Połączenia te byłyby ofertą turystyczną. Czas przejazdu musiałby być jednak szybki, powinny to być połączenia typu ekspress regionalny.
Szczegóły petycji:
Zwracam się z petycją do władz województwa podkaprackiego o uruchomienie weekendowego połączenia kolejowego przyspieszonego łączącego sieć kolejową woj. podkaprackiego z siecią kolejową Ukrainy. Władze województwa, pytane o wprowadzenie tych połączęń, odpowiedziały odmownie. Apeluje po raz kolejny o zmianę stanowiska. Fakty pokazują iż jst sens w otwieraniu połączeń kolejowych na Ukrainę. Pociągi już obecnie docierają do Horyńca- Zdrój. Przedłużenie tych pociągów przez Hrebenne do Rawy Ruskiej zależy tylko i wyłącznie od chęci władz woj.podkarpackiego. Obecnie tej woli politycznej brakuje. Władze woj, poakarpackiego przedstawiły serię argumentów przeciw przywróceniu połączeń kolejowych z Ukrainą. Dajmy jednak szansę połączeniu kolejowemu między Ukrainą a Rzeszowem kursującemu w piątki, soboty i niedziele. GenezaObecnie brakuje jakiegokolwiek połączenia obu systemów transportu zbiorowego na północy województwa. Nie istnieją połączenia transportu zbiorowego na północy województwapozwalające przekroczyć granicę polsko- ukraińską. Powoduje to że jedynym środkiem transportu z północy woj. podkarpackiego na terytorium Ukrainy pozostaje samochód osobowy. PropozycjaPołączenie kursowałoby w weekendy a po jakimś okresie- codziennie, łącząc Rzeszów ze stacją Rawa Ruska na terenie Ukrainy. Pociągi osobowe byłyby na całej trasie pociągami osobowymi przyspieszonymi, celem skrócenia czasu podróży. Pomijałyby mniejsze stacje i przystanki osobowe na trasie. Proponowane stacje i postoje pośrednie:RzeszówŁańcutPrzeworskJarosławHoryniec- ZdrójHrebenneRawa Ruska Czy władze województwa podkarpackiego są zainteresowane uruchomieniem połączeń trangranicznych jedyną linią normalnotorową łączącą woj. podkarpackie z Ukrainą? Czy mogłyby zostać wprowadzone bezpośrednie pociągi pasażerskie Rzeszów- Jarosław- Munina- Horyniec Zdrój- Hrebenne (zmiana kierunku jazdy)- Rawa Ruska? Taka linia kolejowa istnieje. Możliwe jest jej wykorzystanie Dzięki temu woj. podparpackie zyskałoby bezpośrednie połączenie kolejowe z sąsiednim krajem. Pasażerowie przechodziliby kontrolę graniczną i paszportową na dworcu kolejowym w Rawie Ruskiej, po stronie ukraińskiej. Dzięki temu nie demolowanoby składów pokonujących odcinek graniczny. Nasze pytania zadane PKP PLK: - czy istnieje linia normalnotorowa relacji Hrebenne- Rawa Ruska? Jaki jest jej stan? Czy możliwe jest wprowadzenie połączeń pasażerskich? Przedstawiam list od naszego czytelnika:„Piszę w sprawie utworzenia połączenia do Lwowa.Można to uzyskać wydłużając szynobus wakacyjny z Bełżca do Rawy Ruskiej, bowiem do Rawy Ruskiej dochodzi normalny polski tor/nie wiadomo tylko w jakim jest stanie i czy jest przejezdny.Faktem jest ze jeszcze 10 lat temu jezdził międzynarodowy pociag pospieszny Warszawa Zachodnia-Rawa Ruska z skomunikowaniem z pociagiem ukraińskim do Lwowa. Niestety ze względu na dewastacje pociagu przez przemytników oraz częste opoznienia został zlikwidowany. a szkoda . Teraz trochę sie zmieniła sytuacja. Są nowoczesne szynobusy ,które są zbudowane modułowo, co uniemożliwia trzorzenie skrytek przemytniczych, posiadają tez monitoring, co by działało odstraszajaco. Szynobus ten mógłby służyc dla turystów jadacych do Lwowa oraz na zakupy do Rawy Ruskiej. Połaczenie regionalne gwarantowałoby przystępną cenę biletu. Lekki szynobus umozliwia jazdę nawet po gorszym torze, należałoby jednak to sprawdzić w plk lublin. z Bełżca do Rawy Ruskiej jest niewielka odległosc/ok 20 kilometrów/ szynobus w bełzcu stoi kilka godzin bezczynie, jest wiec pewne pole manewru. Połączenie do Rawy Ruskiej mogłaby wpłynąc na wzrost opłacalności kursów na Roztocze. Takich połaczeń przygranicznych brakuje i należy je rozwijać . Połączenie do Rawy Ruskiej można uruchamiać ewentualnie pilotażowo – weekendowo ,obserwując jego wyniki. Proszę opisać temat szerzej bo to naprawde ciekawy pomysł".Od siebie dodam, iż do ochrony takich pociągów należałoby wykorzystać ekipę SOK stacjonującą w Zamościu. Ukrócenie aktów wandalizmu to tylko kwestia dobrych chęci.wg lubelskakolej.netOdpowiedzi zarządcy torowiskaIstnieje linia normalnotorowa Hrebenne – Rawa Ruska. Stan techniczny po stronie polskiej jest dobry, dalej dostateczny. Wyprawienie połączeń pasażerskich jest możliwe, oczywiście musi najpierw pojawić się chętny przewoźnik i odprawa celno-paszportowa. Łukasz KwasiborskiWydział prasowyPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Odpowiedź MIB:MIB jest zainteresowane rozwojem połączeń transgranicznych ze wszystkimi sąsiadami.Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa Adam FularzWydawnictwo Merkuriusz Polski Odpowiedź i stanowisko władz wojewóztwa sprzed kilku lat:- aktualnie Województwo Podkarpackie nie rozważa uruchamiania pociągów na Ukrainę do Rawy Ruskiej,- mając ograniczone środki finansowe Województwo Podkarpackie stara się zapewnić organizację transportu na liniach o największym zapotrzebowaniu społecznym. Wykładnikiem jest zawsze frekwencja i koszty ponoszone z tytułu dopłat do nierentownych przewozów.- determinantem dzisiejszego wyboru środka lokomocji jest czas przejazdu, zatem przy obecnym stanie torów na tej linii, czas przejazdu nie jest konkurencyjny koszty znacznie wyższe od przewozów drogowych. - ponadto należy odrzucić znaczne uproszczenie, że dojazd pociągu do Rawy Ruskiej jest znaczącym połączeniem z Ukrainą, jest to stacja przygraniczna a tylko do takiej Województwu jako organizatorowi wojewódzkich przewozów publicznych przysługuje prawo organizowania przy akceptacji i współudziale odpowiednich władz po stronie Ukrainy.- obecne właściwą obsługę ruchu pasażerskiego pomiędzy Polską a Ukrainą gwarantuje kolejowe przejście graniczne Medyka –Mościska, jeżeli będzie zapotrzebowanie to przewoźnik krajowy PKP Intercity ma możliwość zapewnienia odpowiedniej ilości pociągów, Biuro prasowe UMWP --
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
_________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
P E T Y C J A
do Ministra Infrastruktury
Z uwagi na otrzymanie wymijających, nic nie wnoszących odpowiedzi od rzecznika MI, zwracam się ze sprawą w formie petycji wnosząc o jej załatwienie w sposób skuteczny. Kontakt z p. rzecznikiem niestety nic nie wniół w tej sprawie.
Lokalne samorządy, nawet jakby chciały, nie mogą inwestować w majątek Skarbu Państwa. Tory leżą w 80 % odłogiem, prędkości to ok. 15 km na godzinę a pociągi kursują rzadko, i tylko na ułamku całej sieci.
Wnoszę petycję aby MI przygotował plany rządowe związane z kolejami skarbu państwa w Bieszczadach. Transport zbiorowy tam obumarł. Czy MI ustabilizuje stan prawny linii kolei lub da rządowe dofinansowanie na remont torowisk:
Nowy Lupkow- Cisna- Wetlina
Rzepedz Wąsk.- Smolnik trójkąt (linia łączy się z linią do Wetliny)
Majdan- leśny zwierzyniec /mini zoo (odtworzenie linii do Roztok Grn. na odcinku tylko do minizoo)
Ponownie wnoszę że lokalne samorządy terytorialne nie mogą naprawić torów kolejowych które są własnością skarbu państwa. Co MI proponuje? Czy z uwagi na ubóstwo regionu rząd da środki na realizację zadania publicznego czyli modernizacji linii kolejowych w serce Bieszczad? Wnoszę o to.
Domagam się efektywnego załatwienia petycji, nie w stylu poprzedniej odpowiedzi która nic nie wniosła i którą załączam. Powinni Państwo jako ministerstwo tworzyć jakąkolwiek wartość dodaną. Tymczasem odpowiedzi takie jak poniższa- niestety nic nie wnoszą.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
media <media na serwerze mi.gov.pl>Data: 23 sierpnia 2018 11:38
Temat: RE: pytania o koleje skarbu państwa
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
wymienione przez Pana odcinki obejmują linie wąskotorowe o prześwicie 750 mm, które są własnością Skarbu Państwa – Lasów Państwowych (od 1953 r.), a ich operatorem jest Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej (od 1996 r.), która wykorzystuje nieodpłatnie majątek Lasów Państwowych, a także prowadzi sezonowy ruch turystyczny kolejkami wąskotorowymi.
Podejmowane są liczne działania mające na celu poprawę skomunikowania Bieszczad z innymi regionami kraju. Inwestycje realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ze środków budżetu państwa oraz w ramach RPO woj. podkarpackiego. Od marca 2018 r. poprawiła się oferta przewozowa dla województwa podkarpackiego dzięki uruchomieniu przez PKP Intercity nowego połączenia Jasło - Zagórz w ramach pociągów TLK „Małopolska" i IC „Karpaty", które kursują do Gdyni Gł. przez Kraków i Warszawę.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, August 07, 2018 12:47 PM
To: media
Subject: pytania o koleje skarbu państwa
Co MI planuje z kolejami skarbu państwa w Bieszczadach? Transport zbiorowy tam obumarl. Czy MI da rządowe dofinansowanie na remont torowisk:
Nowy Lupkow- Cisna- Wetlina
Rzepedz Wąsk.- Smolnik trójkąt (linia łączy się z linią do Wetliny)
Majdan- leśny zwierzyniec /mini zoo (odtworzenie linii do Roztok Grn. na odcinku tylko do minizoo)
Co MI sądzi o tym ze lokalne samorządy terytorialne nie mogą naprawić torów kolejowych które są własnością skarbu państwa. Co MI proponuje? Czy z uwagi na ubóstwo regionu rząd da środki na realizację zadania publicznego czyli modernizacji linii kolejowych w serce Bieszczad?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do Zarząd województwa lubuskiego
Wnoszę petycję o połączenie kolei do Cottbus zorganizowane w sposób bez kosztów dodatkowych. Istniejące 4 różne krótkie relacje:
Gorzów Wielkopolski- Zielona Góra
Zielona Góra- Żary
Żary- Forst
Forst- Cottbus
byłyby połączone w jedną całość. Do tego celu wynajęty byłby autobus szynowy z odpowiednim dopuszczeniem na tory kolejowe w Rfn- np. ten sam który obecnie kursuje na trasie do Berlina z dworca Zielona Góra. Koszt wynajmu pojazdu stanowiłby chyba jedyny dodatkowy koszt. Jest szansa ze ten koszt zwroci sie ze zwiekszonej frekwencji pasazerow.
Wymagane są negocjacje z przewoźnikiem prywatnym niemieckim na odcinku od Forst do Cottbus. Wnoszę o uruchomienie połączenia Gorzów Wielkopolski- Zielona Góra- Cottbus od grudnia br.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do UMWL
Szanowni Państwo,
Zauważyłem że w woj. lubuskim jest wiele krótkich relacji regionalnych pociągów regio- np. Zielona Góra- Sulechów- Gorzów Wielkopolski.
Wnoszę o łączenie relacji np.
Gorzów Wielkopolski- Zielona Góra- Żary- Goerlitz z dłuższym postojem na ew. kompensacje opóźnienia w Zielonej Górze.
Frankfurt nad Odrą- Zielona Góra- Głogów- Leszno
Wrocław- Głogów- Zielona Góra- Zbaszynek- Poznań (oferta dla mieszkańców północy woj. dolnośląskiego w relacji do Poznania)
Wrocław- Zielona Góra- Szczecin- w sezonie Świnoujście lub Kamień Pomorski
Kostrzyn-Krzyż- Piła- Chojnice- Tczew- Gdańsk
Połączenia te powinny być przyspieszone na części trasy i mieć prędkości ekspresów regionalnych. Z pewnością jest to recepta na zwiększenie rentowności tych połączeń. Zaleca się zwłaszcza łączenie dużych ośrodków miejskich.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Co MI planuje z kolejami skarbu państwa w Bieszczadach? Transport zbiorowy tam obumarl. Czy MI da rządowe dofinansowanie na remont torowisk:
Nowy Lupkow- Cisna- Wetlina
Rzepedz Wąsk.- Smolnik trójkąt (linia łączy się z linią do Wetliny)
Majdan- leśny zwierzyniec /mini zoo (odtworzenie linii do Roztok Grn. na odcinku tylko do minizoo)
Co MI sądzi o tym ze lokalne samorządy terytorialne nie mogą naprawić torów kolejowych które są własnością skarbu państwa. Co MI proponuje? Czy z uwagi na ubóstwo regionu rząd da środki na realizację zadania publicznego czyli modernizacji linii kolejowych w serce Bieszczad?
Odpowiedzi MI
Szanowny Panie Redaktorze,
wymienione przez Pana odcinki obejmują linie wąskotorowe o prześwicie 750 mm, które są własnością Skarbu Państwa – Lasów Państwowych (od 1953 r.), a ich operatorem jest Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej (od 1996 r.), która wykorzystuje nieodpłatnie majątek Lasów Państwowych, a także prowadzi sezonowy ruch turystyczny kolejkami wąskotorowymi.
Podejmowane są liczne działania mające na celu poprawę skomunikowania Bieszczad z innymi regionami kraju. Inwestycje realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ze środków budżetu państwa oraz w ramach RPO woj. podkarpackiego. Od marca 2018 r. poprawiła się oferta przewozowa dla województwa podkarpackiego dzięki uruchomieniu przez PKP Intercity nowego połączenia Jasło - Zagórz w ramach pociągów TLK „Małopolska" i IC „Karpaty", które kursują do Gdyni Gł. przez Kraków i Warszawę.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Wg wypowiedzi prasowych, przytoczonych poniżej, wojewódzkie władze samorządowe zachęcają lokalne samorządy do likwidacji tej linii kolejowej [Żagań- Nowa Sól- Konotop- Wolsztyn- przyp red.] na terenie woj. lubuskiego i obiecują na ten cel dotacje ze środków unijnych:
"Do nierezygnowania ze ścieżek pomimo zmniejszonego dofinansowania zachęcali (...) Beata Kulczycka, naczelnik Wydziału Integracji Europejskiej i Promocji. – Kilkanaście lat temu marzyła nam się kolej retro. Nie udało się i nie ma na to dziś żadnych szans. To koszt wielokrotnie wyższy niż przy ścieżkach, a do tego trzeba by było budować wiadukt nad obwodnicą. Patrząc na wysokość naszego udziału, można powiedzieć przewrotnie, że w Nowej Soli powstanie najdroższy kilometr ścieżki rowerowej w Europie, ale uważam, że to się nam opłaca. To projekt, owszem, ryzykowny, ale dobry dla nas i dla regionu – mówił prezydent. – Ryzyko jest zawsze, jednak przy kilku dobrych zbiegach okoliczności wszystko może się całkiem dobrze ułożyć. Możemy zyskać oszczędności z przetargów, urząd marszałkowski w trakcie trwania realizacji projektu również może nam zwiększyć dofinansowanie. Nie ma innych programów wsparcia dla ścieżek rowerowych, dlatego odebranie sobie szansy dziś, będzie odebraniem jej na zawsze. A projekt jest tym bardziej cenny, że pozwala zbudować kręgosłup, od którego można w przyszłości będzie budować ścieżki w kolejnych kierunkach – dodawała B. Kulczycka."
Odpowiedzi UMWL z marca 2017 r.:
Województwo Lubuskie nie jest zarządcą infrastruktury kolejowej a jedynie organizatorem publicznego transportu zbiorowego, który dofinansowuje kursowanie pociągów regionalnych na terenie naszego województwa. Należy podkreślić, że nigdy nie inicjowaliśmy likwidacji linii kolejowych a jedynie wyrażaliśmy opinie w tych sprawach. Trzeba dodać, że aktualnie nie planujemy zawieszania połączeń pasażerskich na żadnych liniach kolejowych, po których odbywa się obecnie ruch pociągów pasażerskich. Plany Województwa Lubuskiego w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego określone są w tzw. planie transportowym, który przewiduje wznowienia ruchu pociągów na następujących liniach: Rzepin - Międzyrzecz, Zielona Góra - Guben, Żagań - Głogów - Wschowa - Leszno.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do Sz. Pana
Ministra Infrastruktury,
Drogi Panie,
Wnoszę o wprowadzenie oferty połączeń tranzytowych pasażerskich- umozliwiających pokonanie całego kraju koleją- bez zbędnych presiadek- dla cudzoziemców podróżujących tranzytem przez Polskę. Obecnie podróże wymagają nierzadko absurdalnej ilości przesiadek.
Wnoszę petycję o ułatwienia dla cudzoziemców podróżujących koleją przez Polskę.
Czy nie mają Państwo wrażenia że polska kolej jest zaporą dla cudzoziemców chcących tranzytem przejechać przez Polskę? Brakuje znanych z innych krajów połączeń przekraczających cały kraj, od granicy do granicy. Szczególną bolączką jest przekroczenie granicy koleją. Nie było tak przed II wojną światową. W wielu krajach normą są pociągi pozwalające szybko przejechać przez dany kraj tranzytowy. Polska kolej skazuje cudzoziemców w ruchu tranzytowym na serię trudnych przesiadek.
Podróżowałem koleją po wielu krajach i przejazd koleją przez Polskę dla cudzoziemca jest trudny, i wymaga nierzadko wielu przesiadek. Dodatkowo polska kolej jest droga, i od wielu cudzoziemców słyszałem że po Polsce taniej jest podróżować transportem drogowym.
Dlaczego PKP Intercity nie obsługuje pociągów dalekobieżnych lub przynajmniej grup wagonów na trasach międzynarodowych przecinających całą Polskę?
W tej petycji wnoszę o uruchomienie takich tras jak:
Brest na Białorusi- Warszawa- Poznań- Berlin.
(Szeginie na Ukr.linią normalnotorową)- Medyka - Rzeszów - Kraków- Częstochowa Str.- Poznań- Berlin
Grodno na Białorusi- Białystok- Warszawa- Poznań- Berlin
Grodno na Białorusi- Białystok- Warszawa- Katowice- Bohumin
Brest na Białorusi- Warszawa- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz
(Szeginie na Ukr.linią normalnotorową)- Medyka - Rzeszów - Kraków- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz
(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Tczew (ominięcie łącznicą)- Bydgoszcz- Poznań - Berlin
(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Tczew (ominięcie łącznicą)- Bydgoszcz- Katowice- Bohumin
(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Warszawa- Kraków- Rzeszów- Medyka - (Szeginie na Ukr.)
(Kowel linią normalnotorową lub Jahodin)- Dorohusk- Lublin- Warszawa- Poznań- Berlin
(Kowel linią normalnotorową lub Jahodin)- Dorohusk- Lublin- Radom- CMK- Katowice- Bohumin
Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- Katowice- Bohumin
Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- Poznań- Berlin
Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- CMK- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz
Czy są możliwe jakieś zmiany w polityce układania tras pociągów przez PKP Intercity? Dlaczego skazuje się cudzoziemców na liczne przesiadki? Dlaczego bezpośrednie połączenia przez Polskę od granicy do granicy obsługują tylko koleje RŻD?
Odpowiedź MIB:
Szanowny Panie Redaktorze,
zgodnie z przepisami ustawy z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym minister właściwy ds. transportu jako organizator publicznego transportu zbiorowego zapewnia funkcjonowanie przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych w ramach dostępnych na ten cel środków budżetu państwa. Dofinansowywanie przez ministra przewozów międzynarodowych nie jest obligatoryjne (art. 55 ust. 2 ww. ustawy). Dotowanie pociągów międzynarodowych, w tym tranzytowych, jest w dużej mierze uzależnione od wielkości limitów przewidzianych na ten cel w ustawie budżetowej.
Priorytetem dla MIB jest zapewnienie funkcjonowania i finansowania przewozów międzywojewódzkich. W najbliższym rozkładzie jazdy pociągów 2017/2018 nie zaplanowano pociągów tranzytowych na zamówienie ministra właściwego ds. transportu.
PKP Intercity S.A. może realizować tranzytowe międzynarodowe połączenia kolejowe na zasadach komercyjnych, czyli na własne ryzyko handlowe biorąc pod uwagę przede wszystkim:
· popyt na usługi przewozowe,
· uzasadnienie ekonomiczne uruchomienia tranzytowego pociągu międzynarodowego,
· uzgodnienia pomiędzy polskim i sąsiadującymi przewoźnikami w zakresie kursowania nowych pociągów i partycypowania w kosztach ich uruchomienia,
· parametry technicznych linii kolejowych i ewentualne prace modernizacyjne (np. na linii kolejowej nr 3),
· dostępność taboru kolejowego.
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PETYCJA DO ZARZĄDU WOJ. LUBUSKIEGO,
O zaniechanie finansowania linii kolei transgraqnicznej Horka- Pozznań na odcinku Żagań- Nowa Sól- Konotop- Kolsko- Wolsztyn
Ostatnio w sieci społecznościowej różne osoby przekonują że sarząd województwa lubuskiego podjął decyzję o finansowaniu likwidacji jedynej kolei międzynarodowej między woj. lubuskim i wielkopolskim a landem Saksonia. Likwidacja dotknęła już perony pasażerskie na odcinku Przewóz- Jankowa Żagańska, teraz pora przyszła na demontaż torowiska. Obecna decyzja UMWL dotyczy finansowania likwidacji fragmentu linii Goerlitz- Horka- Sanice- Żagań- Nowa Sól- Wolsztyn- Poznań ktora ma zostac zlikwidowana na odcinku Żagań- Kożuchów- Nowa Sól- Wolsztyn a prace finansuje urząd UMWL kierowany przez p. E. Polak.
Wnosze do zarządu województwa lubuskiego o zaniechanie likwidacji linii i o anulowanie decyzji o finansowaniu rozbiórki torowiska tej linii kolei międzynarodowej. Ścieżka rowerowa może powstać wzdłuż torowiska kolei- jak w gminie Rewal, a nie zamiast torowiska.
Zaobserwowano np. wycięcie części drzew na szlaku tej linii. Część osób sądzi że to oznacza że prace rozbiórkowe już się rozpoczęły. Zapytaliśmy więc zarządcę tej linii o decyzję w sprawie rozbórki jedynej linii kolei łączącej województwa lubuskie i wielkopolskie z niemieckim landem Saksonia. Jak podaje powiat Nowa Sól, PKP PLK poinformowało wszystkie samorządy o zamiarze likwidacji tej międzynarodowej linii kolejowej. Wcześniej usunięto perony pasażerskie, rzekomo z racji tego że były one od 30 lat nieużywane, na odcinku linii z Jankowej Żag. do Przewozu na granicy Saksonii. Perony pasażerskie miały być "wyeksploatowane" co wydaje się być niezgodne z faktami- takie perony można było naprawić zamiast likwidować.
Odpowiedzi PKP PLK:
(...) Została rozpoczęta procedura uzyskania zgód na likwidację linii Żagań – Kożuchów – Nowa Sól – Wolsztyn w granicach Starostwa Nowa Sól. Procedowanie rozpoczęło się na wniosek Starostwa, które zamierza w śladzie nieczynnej linii wybudować ścieżkę rowerową.
(...)
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Odpowiedź Powiatu Nowosolskiego
Nawiązując do sprawy budowy ścieżek rowerowych na terenie powiatu nowosolskiego, bardzo proszę o zamieszczenie informacji, że pomysł budowy drogi rowerowej po likwidacji linii kolejowej nr 371 (Wolsztyn-Żagań) w granicach powiatu wyszedł od Starostwa Powiatowego oraz Gmin, przez teren których linia ta przebiega. W mojej poprzedniej informacji, którą do Pana wysłałam chodziło o przekazanie faktu, że PKP PLK zgodnie z obowiązującymi przepisami poinformowało wszystkie samorządy o zamiarze likwidacji tej linii kolejowej. PKP PLK nie było pomysłodawcą budowy drogi rowerowej. (...)
Dagmara Ostrowska
Rzecznik Prasowy
Powiat Nowosolski
ul. Moniuszki 3B
67-100 Nowa Sól
Likwidacja peronów: pytania redakcji
Czy to prawda że w ramach remontu torowiska ma dojść lub doszło do likwidacji peronu/ peronów na stacji w Przewozie i na wszystkich stacjach pośrednich co uniemożliwi przywrócenie kolei pasażerskiej na remontowanym torowisku?
Dlaczego PKP PLK likwidują perony pasażerskie które istniały i zachowały się w stanie dobrym? Jaki jest tego cel? Jeszcze bardziej obniżyć rentowność tych odcinków sieci kolejowej? Innego celu niestety- jako ekonomista- nie zauważam.
ODPOWIEDŹ:
Panie Redaktorze
Prace na odcinku Jankowa Żagańska – Przewóz prowadzone są w celu zapewnienia ruchu towarowego. Obecne zadanie nie obejmuje robót z zakresu obsługi pasażerskiej. W ramach prac, na podstawie wcześniejszych ocen, usuwane są elementy wyeksploatowanej, niewykorzystywanej od 30. lat infrastruktury.
(...)
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja do radnych Sejmiku WL
Upadek znaczenia zielonogórskiego węzła kolejowego nie ma sobie równych w skali kraju. Zielona Góra straciła połączenia międzynarodowe na wskutek niefrasobliwości poprzednich władz, które nie zadbały o to by nasze miasto pozostało na ważnym szlaku Berlin- Kraków. Dziś pociągi na tej trasie już omijają nasze miasto, choć mogłyby być żyłą napędzającą turystów.
Priorytetem dla rozwoju miasta w dziedzinie turystyki powinno być zadbanie o połączenia kolejowe i lotnicze z Europą Zachodnią.
Priorytetem są połączenia kolejowe z RFN, szczególnie uruchomienie bezpośrednich połączeń:
-Zielona Góra- Żary- Forst- Cottbus (dziś podróż wymaga dwóch przesiadek). W niniejszej petycji wnoszę o połączenie rozdzielonych relacji w jedną za pomocą porozumienia i wymiany pociągokilometrów z prywatnym przewoźnikiem niemieckim po stronie niemieckiej który kursuje na odcinku Forst- Cottbus. Tabor z dopuszczeniem do RFN byłby wynajęty przez stronę polską. Nie wnoszę o uruchomienie nowych połączeń a jedynie o połączenie trzech różnych- krótkich relacji- w jedną długą. Pozwoli to IMHO poprawić rentowność tych połączeń kolei.
-Zielona Góra- Rzepin- Słubice- Frankfurt – Berlin (dziś podróż wymaga zwykle dwóch przesiadek poza dwoma połączeniami bezpośrednimi na dobę, co ma się jednak zmienić). Wnoszę petycję o to aby przy zwiększeniu częstotliwości połączeń z Ziel. Góry do Frankfurtu zapewnić bezpłatny transfer autobusem z przystanku kolei w Słubicach do centrum Słubic, jako że Słubice są największym miastem na trasie a dworzec Słubice leży kilka km od centrum. W Słubicach istnieje komunikacja miejska, możliwe że tenże przewoźnik mógłby świadczyć usługi na rzecz UMWL w celu bezpłatnego skomunikowania centrum miasta z przystankiem kolei w Słubicach.
-Oraz wnoszę w tej petycji o odtworzenie połączenia z Zielonej Góry do Guben i dalej do Cottbus- choćby tylko w weekendy.
Połączenia transgraniczne winny być oferowane z minimalną częstotliwością 6-8 połączeń dziennie przy taryfach nie wyższych niż taryfy stosowane w Brandenburgii (związek komunikacyjny VBB). Na rynku połączeń pomiędzy RFN a Czechami działa aż kilku przewoźników, i ceny są znacznie niższe. Sensownym krokiem byłaby demonopolizacja tego rynku. Ważne jest odtworzenie bezpośrednich połączeń do miast atrakcyjnych turystycznie: Kożuchowa (zaprzestanie planów likwidacji tej linii kolei które finansuje UMWL ze środków unijnych którymi dysponuje) oraz Wschowy. Jest to możliwe przy użyciu wagonów motorowych (autobusów szynowych), i minimalna oferta powinna wynosić 5-6 par połączeń dziennie. Zalecana jest ewentualna reaktywacja połączeń kolejowych do Łagowa.
Reasumując, co więc należy zrobić aby region i miasto stały się atrakcyjne dla turystów? Powinno się, między innymi:
-zabiegać o bezpośrednie połączenia transportem zbiorowym z Berlinem (lub o znaczne zwiększenie częstotliwości połączeń autobusowych, co ma jednak ta wadę iż autobusy nie są bynajmniej tak popularnym środkiem transportu na zachodzie Europy jak to ma miejsce w Polsce). Zielona Góra mogłaby być wypromowana jako miasto przesiadkowe dla podróżnych z Polski na pociągi do Niemiec.
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do:
Samorząd Woj. Lubuskiego
Radni Sejmiku
P E T Y C J A
Szanowni Państwo,
Światowe rankingi nie pozostawiają złudzeń. Polskie koleje pasażerskie zostały odpowiednio sklasyfikowane, a światowi eksperci sporządzający ogólnoświatowe rankingi sugerują pogoń za odjeżdżającymi takimi kolejowymi potęgami jak Bangladesz, Gabon, Wietnam.
Podróżując podczas wakacji kolejami w woj. lubuskim, mam kilka propozycji:
- wieloma pociągami podróżują najczęściej muchy i pająki. Myślę że można zmodyfikować ich relacje i rozkłady tak, aby ktokolwiek zechciał z nich skorzystać. Np. połączenia które dojeżdżają do Nowej Soli- mogłyby być połączone w jedną relację z pociągami PR z Głogowa do Wrocławia.
- Dlaczego nie wprowadzić oferty poc. regionalnych przyspieszonych (np. 4 postoje na trasie) w relacji z Gorzowa do Ziel. Góry i dalej do Żar i Zgorzelca łącząc różne relacje i odcinki w jedną całość? Obecnie kolej nie obsługuje tej relacji, bowiem jest zbyt wolna. Pasażerowie korzystają z samochodów.
Zredukowanie czasu przejazdu z Zielonej Góry do Żar do ok. 45 minut jest możliwe. Linia jest silnie zniedbana, miejscami autobus szynowy jedzie wolniej niż mógłby, z powodu jej "zapuszczenia", co powoduje niższe prędkości na linii.
Jest to 54 km, podróżując z prędkością 110 km/h, czas podróży bez zatrzymania powinien wynosić ok. 30 minut. Przecież 110 km/h to żadna zawrotna prędkość i zupełnie możliwa na linii o takiej geometrii krętego torowiska.
Wnoszę w petycji aby w "komplecie" z modernizacją linii kolejowej Żary- Zielona Góra wznowić połączenia na trasie Zielona Góra- Lubsko. Wnoszę o umieszczenie tej relacji kolei w Planie Transportowym.
Odcinek Bieniów- Lubsko linii Zielona Góra- Lubsko był ongiś częścią linii obsługującej przez wojną światową ruch dalekobieżny z prędkością techniczną 160 km/h (sto sześćdziesiąt).
Obecnie Lubsko jest miastem skąd wyemigrowała wszelka młodsza wiekiem ludność. Rodzi to wiele niebezpieczeństw wykluczenia cywilizacyjnego, gospodarczego, kulturowego. Lubsko było znane m.in. z kręcenia tutaj scen dla filmu dokumentalnego o wybuchu bomby atomowej w Hiroszimie. W tym celu wysadzono ruiny dawnych fabryk.
Proponuję i wnosze o wznowienie połączeń pasażerskich na trasie Lubsko- Jasień- Bieszków- Bieniów- Nowogród- Zielona Góra. Połączenie powinno być przyspieszone na całej trasie. Odcinek Lubsko- Ziel. Góra mógłby być pokonany w ok. 1 godzinę.
Jeśli Państwo są też zainteresowani, istnieje możliwość wznowienia połączeń bezpośrednich z woj. lubuskiego do Czech. Zielona Góra miałaby wówczas szansę na ruch przesiadkowy w owych- niemal zupełnie pustych dziś pociągach.
Obecnie pociągi do Jel. Góry kursują przez Mikułową na Dolnym Śląsku- a w tej miejscowości odchodzi czynna linia towarowa do czeskiego Liberca. Sądzę że połączenie Liberec- Zawidów- post.odgałęźny Studniska- Zgorzelec Miasto- Węgliniec- Iłowa- Ziel. Góra jest po prostu możliwe, skoro 90 % polskiego odcinka jest dziś obsługiwane bezpośrednią relacją z w kier. Zgorzelca i Jel. Góry.
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Data: środa, 22 sierpnia 2018
Temat: Petycja w sprawie kolei z Gorzowa do Zielonej Góry do Radnych Sejmiku woj. Lubuskiego
Do: kancelaria sejmiku, Radni Sejmiku
P e t y c j a
Do Państwa Radnych Sejmiku
Zwracam się z petycją o:
- uzupełnienie połączenia między dwoma największymi miastami województwa o relacje dwoma innymi trasami niż przez Zbąszynek. Poniżej przedstawiam dwie relacje o których uruchomienie wnoszę. Z czasem czas przejazdu tymi oboma trasami winien spaść do 2 godzin lub 2 godzin 30 minut co jest technicznie możliwe.
Wnoszę o:
- uruchomienie połączenia kolejowego trasą z Gorzowa p. Międzyrzecz- Wędrzyn- Sulęcin- Ośno Lubuskie- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Połączenie to byłoby przyspieszone na całym odcinku i obsługiwałoby tylko wybrane stacje i przystanki.
-uruchomienie połączenia kolejowego finansowanego przez UMWL w relacji Gorzów Wielkopolski-Międzyrzecz- Gościkowo/ Paradyż- Łagów Lubuski- Toporów- Torzym- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Także to połączenie byłoby przyspieszone na całym odcinku.
- połączenie wykorzystaloby nieczynną obecnie linię kolei od Toporowa do m. Łagów do Gościkowa-Paradyża i dalej do Nietoperka oraz Kaławy odkąd tory są już wyremontowane. Odcinek odn Nietoperka do Łagowa jest obecnie nieużywany ale ma podkłady strunobetonowe i jego przywrócenie do ruchu jest możliwe. Nie sa to podklady drewniane w związku z czym przywrócenie ruchu na tej trasie jest technicznie nieskomplikowane.
Wnoszę o zamówienie usług przewozów regionalnych tymi trasami co najmniej raz do dwa razy dziennie w okresie nauki szkolnej oraz dwa do trzy razy na dzień w sezonie letnim.
-wnoszę o wyznaczenie nowej lokalizacji przystanku kolei w Gościkowie. Dogodne miejsce to na zachód przy moście nad drogą /szosą celem organizacji węzła przesiadkowego w tym miejscu w okresie późniejszym.
- wnoszę o zamówienie obu usług nawet bez wpisania tych tras do Planu Transportowego jako że nie jest to prawnie wymagane i konieczne. Inne regiony wznawiają ruch na trasach kolei które nie są ujęte w takich planach. Państwa urzędnicy zaś twierdzą że to nie jest możliwe co jest stwierdzeniem nieprawdziwym.
Wnoszę o trzecią relację Gorzow- Zielona Gora poprzez Kostrzyn nad Odrą wykorzystując połączenie obu linii kolejowych co wymaga zmiany kierunku.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja
Do Państwa Radnych Sejmiku
Zwracam się z petycją o:
-uruchomienie połączenia kolejowego finansowanego przez UMWL w relacji Gorzów Wielkopolski-Międzyrzecz- Frankfurt nad Odrą.
- połączenie wykorzystaloby nieczynną obecnie linię kolei od m. Łagów do Gościkowa-Paradyża i do Nietoperka oraz Kaławy. Odcinek ten ma podkłady strunobetonowe i jego przywrócenie do ruchu jest możliwe. Wnoszę o zamówienie usług przewozów regionalnych tą trasą co najmniej raz dziennie w sezonie letnim.
-wnoszę o wyznaczenie nowego przystanku kolei w Gościkowie na moście nad drogą /szosą celem łatwiejszego dostępu do klasztoru Paradyż.
- wnoszę o zamówienie usługi nawet bez wpisania trasy do Planu Transportowego jako że nie jest to prawnie wymagane i konieczne. Inne regiony wznawiają ruch na trasach kolei które nie są ujęte w takich planach.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.