Od:
Rzecznik prasowy ZTM Data: 27 sierpnia 2018 15:39
Temat: Koniec wakacji, ale korzyści trwają dalej - Informacja prasowa
Do:
Koniec wakacji, ale korzyści trwają dalej
Dobiega końca sezon wakacyjny i urlopowy. Warto pamiętać o przedłużeniu uprawnień do ulg na przejazdy Warszawskim Transportem Publicznym.
Po powrocie z urlopu i wakacyjnych wyjazdów warto sprawdzić ważność biletów kodowanych na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej. Można to zrobić we wszystkich kasownikach umieszczonych w pojazdach komunikacji miejskiej, w bramkach metra, bądź automatach biletowych.
Trzeba przedłużyć ważność e-hologramu
Pasażerowie, którym w dalszym ciągu przysługuje prawo do korzystania z Biletów Warszawiaka lub Młodego Warszawiaka powinni przedłużyć ważność swojego e-hologramu. Jego termin ważności kończy się 30 września 2018 roku.
Uprawnienia można przedłużyć w automatach biletowych, a cała procedura trwa bardzo krótko. Wystarczy włożyć kartę do kieszeni urządzenia – pojawi się ekran informujący o ilości dni pozostałych do końca ważności uprawnień, następnie wybrać opcję „przedłuż e-hologram" i postępować zgodnie z wyświetlanymi komunikatami. Można to także zrobić na podstawie stosownych dokumentów w Punktach Obsługi Pasażerów lub Wydziałach Obsługi Mieszkańców.
Przypominamy również, że uczniowie warszawskich szkół podstawowych, klas gimnazjalnych oraz uczniowie mieszkający na terenie Warszawy, ale uczący się w szkołach podstawowych (klasach gimnazjalnych) poza stolicą mogą bezpłatnie podróżować WTP na podstawie Karty Ucznia. Rodzice uczniów mieszkających w Warszawie i uczęszczających do warszawskich szkół, którzy jeszcze nie mają dokumentu powinni złożyć wnioski w szkołach. Rodzice dzieci, które mieszkają na terenie Warszawy, a uczęszczają do szkół poza miastem, Kartę Ucznia mogą wyrobić w każdym Punkcie Obsługi Pasażerów.
Uprawnienia dzieci z rodzin, w których jest troje lub więcej dzieci wygasają 30 września. Można je przedłużyć w jednym z POP-ów ZTM.
Jak kupować Bilety Warszawiaka i Metropolitalne?
Od 1 września wchodzą w życie zmiany w taryfie. Dla Biletu Warszawiaka, Młodego Warszawiaka i Ulgowego Biletu Warszawiaka znika podział na strefy biletowe. Bilety zakupione przed 1 września zachowują ważność do końca terminu nadanego podczas aktywacji. Z zakodowaniem kolejnego kontraktu najlepiej wstrzymać się do upływu końca ważności aktualnie posiadanego biletu. Zakup kontraktu ważnego w strefie 1+2 podczas trwania ważności biletu na 1 strefę biletową spowoduje usunięcie dotychczas nagranego kontraktu. W takiej sytuacji po zwrot utraconych środków można udać się w dowolnym terminie do wybranego Punktu Obsługi Pasażerów ZTM.
Kupując Bilet Warszawiaka, Młodego Warszawiaka i Ulgowy Bilet Warszawiaka w automatach biletowych po 1 września należy wybrać na ekranie urządzenia opcję „Strefa 1+2". Bilety Warszawiaka ważne w 1 i 2 strefie biletowej będą kosztować odpowiednio: 30-dniowy imienny w cenie 98 zł oraz bilet 90-dniowy imienny w cenie 250 zł. Natomiast Ulgowe Bilety Warszawiaka oraz Młodego Warszawiaka odpowiednio: 30-dniowy imienny w cenie 49 zł oraz bilet 90-dniowy imienny w cenie 125 zł.
Od 1 września obowiązywać będzie również Bilet Metropolitalny – dostępny dla mieszkańców gmin, które podpisały porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego. Nowe porozumienie zakłada trzy poziomy dofinansowania zakupu Biletu Metropolitalnego przez gminy i trzy rodzaje biletów: „Bilet Warszawa+1", „Bilet Warszawa+2" oraz „Bilet Warszawa+3", w zależności od opcji wybranej przez samorządy. Skorzystają na tym mieszkańcy metropolii.
W ofercie Warszawa+3 za bilet 30-dniowy normalny imienny ważny w obu strefach biletowych – pasażer zapłaci tylko 120 zł, o 60 zł mniej niż dotychczas. A bilet 90-dniowy normalny imienny, ważny w obu strefach będzie kosztował 330 zł (czyli o 130 zł mniej). Różnicę w cenie pokryje samorząd.
Poniżej tabela z cenami biletów:
Warszawa+ |
| Cena biletu normalnego | Cena po zniżce dla 1 progu dopłaty (Warszawa+1) | Cena po zniżce dla 2 progu dopłaty (Warszawa+2) | Cena po zniżce dla 3 progu dopłaty (Warszawa+3) |
bilet 30-dniowy 1 i 2 strefa | 180 zł | 166 zł | 150 zł | 120 zł |
bilet 30-dniowy 2 strefa | 112 zł | 98 zł | 82 zł | 72 zł |
bilet 90-dniowy 1 i 2 strefa | 460 zł | 406 zł | 390 zł | 330 zł |
bilet 90-dniowy 2 strefa | 282 zł | 250 zł | 237 zł | 212 zł |
Przypominamy, że informacje o godzinach otwarcia POP-ów można znaleźć na stronie internetowej ztm.waw.pl w tym miejscu.
Dodatkowych informacji udziela:
Łukasz Majchrzyk
Podinspektor ds. kontaktów z mediami
Dział Prasowy
(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy to prawda że dwa lata po teoretycznym skończeniu "modernizacji" LK271 na odc. Poznań -Czempiń prędkość wynosi w 2019 r. 120 km/h. Warto było wydać mld zł? Co sądzi MI?
Odpowiedzi:
Szanowny Panie Redaktorze,
przewidywany termin wprowadzenia prędkości wynoszącej 160 km/h dla linii 271 to III kwartał 2019 r. Do momentu otrzymania zezwoleń linia ta może być eksploatowana na parametrach technicznych i eksploatacyjnych sprzed rozpoczęcia modernizacji, czyli z prędkością 120 km/h.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
List do MGMiŻŚ z dnia 23 sierpnia br.:
Jak MGMiŻŚ wyobraża sobie kursowanie barek o większej nośności po rzece Odrze i realiację planu spiętrzenia tej rzeki skoro po zmianach klimatycznych rzeka ta- wg danych z gazety Lubuskiej z wczoraj lub przedwczoraj- w miejscowości Milsko k. Zielonej Góry ma tylko 34 cm (0,34 metra) głębokości? W tej okolicy jest ona szeroka na zaledwie 8- 9-11 metrów, jej prąd miejscami jest spieniony, a lustro wody niekiedy sięga połowy kolan. Dzieci potrafią się bawić w środku nurtu tej rzeki.
Proszę o wyjaśnienie planów MGM z uwzględnieniem silnych zmian klimatycznych w tym roku. Dane o opadach deszczu z poprzednich lat są w mojej ocenie już zupełnie nieaktualne, np. w Zielonej Góre wyschły drzewa. Przed moim biurem wyschły nawet licne krzewy iglaste mimo że są one podlewane.
Odpowiedź:
Od:
mediaMGM Data: 27 sierpnia 2018 09:58
Temat: RE: Pytania prasowe dotyczące planów kaskadyzacji rzeki Odra
Do: Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Na nic zdały się liczne apele i petycje zwolenników ocalenia jedynej linii kolejowej łączącej Zieloną Górę z Wolsztynem p. Nową Sól. Na odcinku od Nowej Soli do Wolsztyna torów kolejowych już nie ma. Obietnice rządu o zakończeniu polityki likwidacji torów kolejowych skończyły się jak zwykle ma to w Polsce miejsce.
Ostał się tylko 1, 17 km torów w Wolsztynie. Później aż do Nowej Soli rozebrano całe torowisko. Jedynie w Konotopie z uwagi na dożynki prac nie prowadzono tak intensywnie i są tam jeszcze ostatnie pozostałości torowiska.
Prace rozbiórki torów kolejowych prowadzono trzema brygadami rozbiórkowymi od dnia 2 lipca wg informacji jakie redakcja zebrała. Likwidacja torów ma się zakończyć dnia 31 sierpnia choć praktycznie torów kolejowych już nie ma.
Opr. ADAM FULARZ
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serwerze lubuskie.pl>Data: 23 sierpnia 2018 14:58
Temat: Fwd: Pytania o kolejne likwidacje linii kol. w woj. lubuskim w latach 2018-2019
Do: Adam Fularz
Witam Panie Adamie, w odpowiedzi na Pana mejla, spieszę powiadomić, że:
- po pierwsze: cytowana przez Pana osoba - Beata Kulczycka nie reprezentuje - jak Pan pisze - "wojewódzkich władz samorządowych". Taka osoba nie jest pracownikiem tutejszego urzędu. W tutejszym urzędzie nie ma też wymienionego przez Pana "Wydziału Integracji Europejskiej i Promocji".
- po drugie: samorząd województwa nie zajmuje się "likwidacją linii kolejowych" w związku z tym nie może mieć takich planów. W ramach swoich kompetencji samorząd województwa jest organizatorem przewozów kolejowych na regionalnych połączeniach. Nie ma to nic wspólnego z utrzymaniem linii kolejowych, co jest w gestii PKP PLK.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
Wysłane: czwartek, 23 sierpień 2018 14:45:53
Temat: Fwd: Pytania o kolejne likwidacje linii kol. w woj. lubuskim w latach 2018-2019
Wysłane: czwartek, 23 sierpień 2018 11:35:43
Temat: Pytania o kolejne likwidacje linii kol. w woj. lubuskim w latach 2018-2019
____________________________
Pytania prasowe
W roku 2016 fizycznie zlikwidowano fragment linii kolejowej Żary- Godnica na odcinku Ruszów- Gozdnica oraz fragment linii kolejowej Świebodzin- Zielona Góra na odcinku Sulechów- Świebodzin.
Jakie plany likwidacji regionalnych linii kolejowych ma samorząd województwa lubuskiego na rok 2018 i 2019?
Czy samorząd województwa lubuskiego nadal finansuje prace dot. rozbiórki linii kolejowej Poznań- Goerlitz w Niemczech (składającą się m.in. z linii kolejowej nr 371), na lubuskim odcinku Wolsztyn- Konotop- Nowa Sól- Kożuchów- Żagań? Pracownicy samorządu achęcali do likwidacji tej linii kolei.
Wg wypowiedzi prasowych, przytoczonych poniżej, wojewódzkie władze samorządowe zachęcają lokalne samorządy do likwidacji tej linii kolejowej na terenie woj. lubuskiego i obiecują na ten cel dotacje ze środków unijnych:
"Do nierezygnowania ze ścieżek pomimo zmniejszonego dofinansowania zachęcali (...) Beata Kulczycka, naczelnik Wydziału Integracji Europejskiej i Promocji. – Kilkanaście lat temu marzyła nam się kolej retro. Nie udało się i nie ma na to dziś żadnych szans. To koszt wielokrotnie wyższy niż przy ścieżkach, a do tego trzeba by było budować wiadukt nad obwodnicą. Patrząc na wysokość naszego udziału, można powiedzieć przewrotnie, że w Nowej Soli powstanie najdroższy kilometr ścieżki rowerowej w Europie, ale uważam, że to się nam opłaca. To projekt, owszem, ryzykowny, ale dobry dla nas i dla regionu – mówił prezydent. – Ryzyko jest zawsze, jednak przy kilku dobrych zbiegach okoliczności wszystko może się całkiem dobrze ułożyć. Możemy zyskać oszczędności z przetargów, urząd marszałkowski w trakcie trwania realizacji projektu również może nam zwiększyć dofinansowanie. Nie ma innych programów wsparcia dla ścieżek rowerowych, dlatego odebranie sobie szansy dziś, będzie odebraniem jej na zawsze. A projekt jest tym bardziej cenny, że pozwala zbudować kręgosłup, od którego można w przyszłości będzie budować ścieżki w kolejnych kierunkach – dodawała B. Kulczycka."
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Informacja prasowa
Od:
Rzecznik prasowy ZTM Data: 24 sierpnia 2018 10:51
Temat: Zielone torowiska - startuje pilotaż - Informacja prasowa
Zielone torowiska – startuje pilotaż
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg, który wyłoni wykonawcę zielonych torowisk wzdłuż ulicy Filtrowej i Nowowiejskiej oraz 11 Listopada.
O realizacji tych inwestycji zdecydowali mieszkańcy Warszawy, którzy zagłosowali na nie w ramach budżetu partycypacyjnego na rok 2018. Zwycięzca przetargu przygotuje dokumentację projektową, a później również założy zieleń w torowiskach i będzie ją pielęgnował.
Zielone torowiska powstaną w dwóch miejscach. Na Ochocie, wzdłuż ulicy Filtrowej, L. Krzywickiego i Nowowiejskiej od Sz. Zimorowicza do zespołu przystankowego Nowowiejska oraz na Pradze-Północ, wzdłuż ulicy 11 listopada od Targowej do zespołu przystankowego Inżynierska.
Na torowiskach pojawią się różne gatunki wolnorosnącej trawy, o podwyższonej odporności na niskie temperatury i warunki miejskie oraz rozłożone zostaną maty rozchodnikowe (czyli maty z roślinami z rodzaju rozchodnikowych). Pielęgnacja torowisk będzie obejmowała m.in. podlewanie, nawożenie, koszenie trawy.
To będzie program pilotażowy. Porównane zostaną różne warianty takiej zielonej zabudowy. Wyniki mają dać odpowiedź, które gatunki roślin najlepiej sprawdzają się na zielonych torowiskach podsypkowych czyli z tłuczniem oraz będą stosowane w przyszłości.
Całość prac powinna zostać wykonana najpóźniej do 30 listopada 2018 roku. Termin składania ofert upływa 30 sierpnia o godzinie 11.00.
Dodatkowych informacji udziela:
Łukasz Majchrzyk
Podinspektor ds. kontaktów z mediami
Dział Prasowy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Propozycja wydawcy dla PKP PLK
Jasło Główne jako nowy centralny dworzec kolejowy Południowego Podkarpacia
(grafika proponowanej lokalizacji- w załączeniu)
Powodem braku potoków pasażerskich na sieci kolei południowej części Podkarpacia jest brak funkcjonalnych węzłów kolejowych które nie spowalniłyby prędkosci handlowych np. poprzez czasochłonne zmiany kierunku jazdy.
W województwie podkarpackim generalnie brak jest dużych stacji węzłowych kolei z poprawną ofertą połączeń. Niefunkcjonalny układ dworców kolejowych sprawia że są one niepraktyycznie ulokowane, co np. wymaga zmiany kierunku jazdy w przypadku podróży w niektórych relacjach kolei. Tak się dzieje w relacji Rzeszów- Krosno- Sanok: pociągi zamiast wykorzystać możliwość jazdy bez zmiany kierunku istiejąca łącznicą w Jaśle, muszą zmieniać kierunek jazdyu ponieważ przy łącznicy koejowej nie ulokowano przystanku kolejowego.
Tak samo- nie jest możliwy przejazd przez Rzeszów z północy na południe bez zmiany kierunku jazdy- wówczas bowiem pominiętoby źle ulokowany rzeszowski dworzec główny.
Plan dla Jasła
Proponuję utworzenie nowego dworca głównego dla miasta Jasło na wschód od obecnego, w dogodnym miejscu gdzie łącznica omijająca obecny dworzec w Jaśle zbliża się do centrum miasta.
Nowy dworzec umozliwiałby eliminację konieczości zmiany kierunku jazdy pociągów (i oszczędność od 10 do 15 minut czasu jazdy) dla relacji Rzeszów- Krosno- Sanok- Zagórz- Komańcza- Łupków.
Nowy dworzec umozliwiałby także przesiadki z pociągów elektrycznych z kierunku Gorlice, Kraków, Nowy Sącz, Stróże na pociągi niezelektryfikowane- wagony motorowe spalinowe kursujące w relacji Rzeszów- Jasło Główne (nowy przystanek) - Krosno- Sanok- Zagórz- Komańcza- Łupków- Medzilaborce.
-czas przejazdu koleją z Sanoka do Rzeszowa musi spaść do czasu transportu drogowego: co najwyżej dwie godziny 10 minut lub 2 godziny 15 minut. Stan linii musi ulec poprawie na tyle by było to możliwe oczywiście z pominięciem stacji Jasło ale z postojem na proponowanej stacji Jasło Główne.
- przesiadka na pociągi regio do Krakowa nastepuje na stacji proponowanej- Jasło Główne. Musi tam powstać stacja przesiadkowa z trakcji elektrycznej na spalinową- choćby tylko tymczasowa. Musi tam kursować komunikacja miejska z centrum Jasła.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała--
Od: media
Data: piątek, 24 sierpnia 2018
Temat: Pytanie o prace torowe w okręgu wyborczym min. Adamczyka
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
w obecnym rozkładzie jazdy czas przejazdu dla pociągów PKP Intercity na odcinku Kraków Gł.–Trzebinia wynosi 1 godz. – 1 godz. 30 min. W nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 9 grudnia 2018 r., przejazd pociągów TLK/IC na tym odcinku zostanie skrócony i wyniesie 50 min. – 55 min. Dopiero po zakończeniu realizacji projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków , etap IIb", który zakłada podniesienie parametrów technicznych linii i zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do prędkości 160 km/h, możliwe będzie dalsze skrócenie czasu przejazdu na odcinku Kraków Gł. – Trzebinia. Zakończenie prac w ramach tego projektu planowane jest w IV kw. 2020 r.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Friday, August 10, 2018 7:49 AM
To: media <
media@mi.gov.pl>
Subject: Pytanie o prace torowe w okręgu wyborczym min. Adamczyka
treść pytania:
Czy to prawda że w XI.2019 czas jazdy wg nowego RRJ na 2019 na terasie Kraków -Trzebinia (39km) wynosi nawet 54 minuty dla pociągu PKP Intercity.?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała--
Od: media
Data: piątek, 24 sierpnia 2018
Temat: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Do: "adam.fularz
DW: "
dziennikarze@kprm.gov.pl" <
dziennikarze@kprm.gov.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
kursowanie pociągów międzynarodowych w relacji Warszawa – Budapeszt przez Malhowice nie jest obecnie rozpatrywane. Biorąc pod uwagę stan infrastruktury kolejowej, potoki pasażerskie i możliwe skomunikowania z innymi pociągami międzywojewódzkimi, Minister Infrastruktury koncentruje się na realizacji przewozów międzynarodowych na Węgry przez Zebrzydowice i Chałupki. Strona polska jest zainteresowana reaktywacją linii kolejowej nr 102 Przemyśl - Niżankowice dla szynobusów, o czym została poinformowana strona ukraińska. Reaktywacja ta wymaga nakładów inwestycyjnych po stronie polskiej i ukraińskiej. Obecnie na przejściu Malhowice-Chyrów brak jest infrastruktury pasażerskiej oraz przeznaczonej do wykonywania odprawy celnej i granicznej w ruchu pociągów.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
From: kancelaria
Sent: Monday, August 06, 2018 11:38 AM
To: sekretariatDTK
Subject: FW: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
From: Adam
Sent: Monday, August 06, 2018 11:11 AM
To: kancelaria
Subject: Fwd: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
prosze o odp.
----
Od: dziennikarze
Data: 6 sierpnia 2018 11:08
Temat: RE: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie,
w poniższej sprawie prosimy o kontakt z Ministerstwem Infrastruktury.
Z poważaniem
Centrum Informacyjne Rządu
From: Adam Fularz
Sent: Monday, August 06, 2018 10:02 AM
To: dziennikarze
Subject: Fwd: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
proszę o odp.
Data: 17 października
Temat: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Do: dziennikarze <
dziennikarze@kprm.gov.pl>
Co rząd Rzeczpospolitej Polskiej sądzi na temat przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl, Mahlowice, Niżankowice – Chyrów – Krościenko – Sanok- Łupków do Budapesztu?
Linia jest przerwana na odcinku ok. 7 tysięcy metrów toru gdzie istnieją podkłady ale brakuje szyn. Miejsce gdzie brak jest szyn na podkładach znajduje się po stronie ukraińskiej.
Pozdrawiam,
--
Z prasy:
Autor
Kasper Fischer
Jak poinformował niedawno ukraiński portal
zaxid.net, rozważane jest przywrócenie ruchu na nieczynnym przejściu granicznym Malhowice – Niżankowice. To element wykorzystywanego do początku lat 90. zeszłego stulecia ciągu Przemyśl – Malhowice – Niżankowice – Chyrów – Krościenko – Sanok, po którym prowadzony był ruch tranzytowy. Na radzieckim, a później ukraińskim odcinku trasy tor normalny biegł w splocie z szerokim, dzięki czemu przejazd polskich pociągów odbywał się bez konieczności zmiany rozstawu wózków.
UZ: Niezbędny remont pochłonie 33,5 mln zł
– Na razie trwa opracowywanie projektu [otwarcia przejścia]. Planuje się, że nowy punkt kontroli granicznej Niżankowice – Malhowice zacznie działać pod koniec 2018 r. – czytamy na łamach portalu. Choć strona polska nie podaje konkretnych terminów ewentualnego otwarcia trasy, jej remont omawiany był na wyjazdowym posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastrutury w Krasiczynie.
– Obecnie infrastruktura [na tym ciągu] nie spełnia wymagań bezpieczeństwa, lecz Kolej Lwowska jest gotowa do restauracji torów i wszystkich niezbędnych obiektów infrastruktury do wznowienia połączenia Krościenko – Niżankowice – Przemyśl – wskazywał obecny na posiedzeniu Iwan Hrunyk. p.o. naczelnik Kolei Lwowskiej (jednostka Kolei Ukraińskich – Ukrzaliznycia, UZ). – Jeśli chodzi o koszty niezbędne dla wznowienia całego odcinka Krościenko – Niżankowice, potrzebujemy 210 mln hrywien (...)
Wg tekstu K.Fischera w Rynku Kolejowym- fragment
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do zarządu województwa
Pan Władysław Ortyl, Marszałek
P e t y c j a
Drodzy Państwo.
Rozumiem że Państwa województwo jest biedne, ubogie. Ale kolej pasażerską mają Państwo jak kraje nie trzeciego- ale czwartego świata. W te wakacje jechałem zdezelowanym autobusem szynowym na trasie do Jasła. Tak złego stanu taboru nie widziałem od dekad. Na remoncie torowiska z m. Rzeszów do Jasła ktoś dokonał błędów bo pociągiem nierzadko rzuciło na różnych zakrętach a prędkość dowodziła że remont linii nie udał się i możliwe że ktoś dokonał poważnych błędów. Oferta połączeń do Jasła czy Lubaczowa to poziom krajów czwartego świata.
Nie udaje się Państwu zarządzanie koleją pasażerską w regionie. To co widzę to nie jest kolejowy trzeci świat. To jest poziom krajów czwartego świata. Kolej w stylu kraju trzeciego świata to np. Maroko czy Tunezja. U Państwa jest dużo bardziej źle.
W dodatku nie odpowiadają Państwo na pytania prasowe takie jak to poniżej. Wnoszę petycję o dogłębne zmiany w organizacji pracy urzędników do spraw kolei w Państwa urzędzie na przykład poprzez zaproszenie do współpracy organizacji pozarządowych zajmujących się tematyką transportu. Warto też przygotować plan naprawczy systemu kolei o co wnoszę.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na serwerze
wieczorna.pl>
Data: wtorek, 6 marca 2018
Temat: Pytania w sprawie upadku kolei pasażerskiej w woj. podkarpackim
Do: biuroprasowe na serwerze
podkarpackie.pldo UMWP
Czy UMWP potwierdza że dziennie w woj. podkarpackim koleją podróżuje jedynie 4 tys. osób? Czy potwierdza że z 7 linii łączących województwo z innymi wojewódtwami sąsiednimi - obsługiwane są jedynie trzy? Czy UMWP nie ma zamiaru dokonać zmian, także w zakresie własnej wewnętrznej organiacji urzędu w jej cęści zawiadującej regionalną siecią transportową? Przecież ostatnio upadły także systemy transportu autobusowego w Mielcu, Brzozowie, Sanoku etc. Gdy odwiedziłem Bieszczady w roku ubiegłym, transport zbiorowy już upadł i poza kilkoma głównymi liniami praktycznie nie funkcjonował.
Z prasy:
Spośród 2,1 mln mieszkańców Podkarpacia na dojazd i powrót koleją decydują się 4 tys. osób dziennie.
Lubaczów, miasto powiatowe na wschodzie Podkarpacia. Kto nie zdąży tu na pociąg odjeżdżający o godz. 5.20, na następny musi czekać do godz. 18.46. Przebiegająca przez Lubaczów linia Horyniec-Zdrój – Jarosław obsługiwana jest zaledwie przez dwie pary pociągów dziennie. Tak wygląda kolej w jedynym województwie, w którym rządzi Prawo i Sprawiedliwość.
Na południu Podkarpacia przed podróżą koleją trzeba sprawdzać, czy akurat udało się trafić na dzień lub nawet miesiąc, w którym kursują pociągi.
Poniżej poziomu
Największym problemem podkarpackiej kolei jest zbyt mała liczba połączeń – alarmowało Centrum Zrównoważonego Transportu, publikując w marcu 2016 r. raport na temat kolei na Podkarpaciu. –Częstotliwość spadła poniżej poziomu, przy którym możliwe jest wykorzystanie kolei w codziennych podróżach.
Większa liczba pociągów kursuje tylko główną magistralą Przemyśl – Jarosław – Rzeszów – Dębica. Wcale to nie oznacza, że oferta przewozowa na tym ciągu zaspokaja potrzeby mieszkańców. Długa luka w odjazdach pociągów z Rzeszowa w kierunku Dębicy wypada akurat w popołudniowym szczycie, ciągnąc się od godz. 15.45 do godz. 18.00. Problemem jest też wczesne kończenie ruchu: ostatni pociąg regionalny opuszcza Przemyśl już o godz. 19.44, a z Rzeszowa na zachód, w kierunku Ropczyc i Dębicy, nie da się wyruszyć po godz. 19.58.
Poza główną magistralą stan oferty jest dramatyczny – na linii ze Stalowej Woli przez Nisko i Leżajsk do Przeworska luki między pociągami sięgają nawet ponad siedmiu godzin, co skutkuje nieefektywnym wykorzystaniem taboru – na przykład skład z Przeworska dociera do Stalowej Woli o godz. 7.12, by następnie bezczynnie stać tam do godz. 15.02. Z kolei z Rzeszowa przez Strzyżów do Jasła realizowane są tylko dwa połączenia dziennie, odjeżdżające ze stolicy województwa o godz. 15.20 i 16.04. Przez pozostałe ponad 23 godziny doby nie ma żadnego połączenia z Rzeszowa na południe regionu.
Pociąg w piątek, pociąg w niedzielę
Do czwartego pod względem liczby mieszkańców miasta na Podkarpaciu w ogóle nie da się dotrzeć koleją: 61-tysięczny Mielec leży na linii Dębica – Tarnobrzeg, na której ruch pociągów pasażerskich został zlikwidowany w 2009 r.
Spośród siedmiu linii łączących Podkarpacie z sąsiednimi województwami, w ruchu regionalnym funkcjonują zaledwie trzy ciągi: Stalowa Wola – Lublin i Dębica – Tarnów, a także Jasło – Gorlice, na którym jednak pojedyncze połączenia realizowane są tylko w piątki i niedziele. Na dwóch liniach łączących Podkarpacie z województwem świętokrzyskim w ogóle nie kursują pociągi regionalne.
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, w województwie podkarpackim od 2010 do 2016 r. roczna liczba przejazdów pociągami regionalnymi spadła z 4 mln do 2,7 mln. W liczącym 2,1 mln mieszkańców województwie na dojazd i powrót koleją decydują się niespełna 4 tys. osób dziennie – mieszkaniec Podkarpacia rocznie odbywa średnio 1,6 podróży pociągiem regionalnym.
Tak jak w wielu miejscach świata
Wykorzystanie kolei na Podkarpaciu jest bardzo słabe, mimo szeregu inicjatyw podejmowanych przez władze województwa. Obsługująca połączenia kolejowe na Podkarpaciu spółka Przewozy Regionalne w marcu 2015 r. na wniosek samorządu wprowadziła Taryfę Podkarpacką, obniżającą nawet o ponad połowę ceny jednorazowych i miesięcznych biletów kolejowych. W efekcie podróże pociągami stały się tańsze od przejazdów autobusami i busami.
Na przełomie 2015 i 2016 r. samorząd województwa wraz z leżącymi przy liniach kolejowych miastami i gminami stworzył Wojewódzki Fundusz Kolejowy, z którego finansowane są inwestycje przy stacjach kolejowych: parkingi, drogi dojazdowe czy oświetlenie. – Czeka nas wiele pracy, ale trzeba ją wykonać, żeby zachęcić pasażerów do korzystania z połączeń kolejowych, tak jak dzieje się to w wielu miejscach świata – mówił marszałek województwa Władysław Ortyl z PiS, inicjując funkcjonowanie funduszu. Jedną z pierwszych inwestycji była budowa parkingu przesiadkowego przy stacji kolejowej w Horyńcu-Zdroju, z której odjeżdżają... dwa pociągi dziennie.
W 2016 r. z Wojewódzkiego Funduszu Kolejowego sfinansowano również budowę parkingów przy stacjach Krosno Polanka i Targowiska na linii Jasło – Krosno – Sanok – Zagórz, na której we wrześniu 2017 r. ruch pociągów został wstrzymany. W marcu 2018 r. po półrocznej przerwie na linię ma wrócić jeden pociąg – w jedną stronę kursujący w piątki, a wracający w niedziele. Kilka kolejnych połączeń ma powrócić na tę linię w czerwcu 2018 r. Poprzednie zawieszenie ruchu na linii Jasło – Zagórz trwało od stycznia do maja 2015 r.
Kolej pojawia się i znika
Na południu Podkarpacia przed podróżą koleją trzeba sprawdzać, czy akurat udało się trafić na dzień lub nawet miesiąc, w którym kursują pociągi. Obok małej liczby połączeń problemem podkarpackiej kolei jest bowiem skrajna niestabilność oferty, przez co – mimo niskich cen biletów czy nowych parkingów przy stacjach – mieszkańcy nie są w stanie zaufać transportowi szynowemu.
W lutym 2015 r. uruchomiono pociągi łączące Rzeszów z Rogoźnicą, gdzie w strefie przemysłowej działa fabryka Zelmera i kilkanaście innych zakładów. Rozkład jazdy połączeń dopasowano do godzin dojazdów i powrotów pracowników. Jednak po niespełna roku, w grudniu 2015 r., pociągi zniknęły.Pracujący w firmach na terenie strefy nie kryją rozczarowania – donosiła telewizja TVP3 Rzeszów.
Jak czytamy w poświęconym Podkarpaciu opracowaniu Centrum Zrównoważonego Transportu, słabo zorganizowany proces przewozów świadczy o braku umiejętności i zainteresowania tym tematem u osób odpowiedzialnych za regionalny transport kolejowy.
Tekst pochodzi z dwumiesięcznika Z Biegiem Szyn (nr 1/93, styczeń-luty 2018):
www.zbs.net.pl--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do Zarządu Woj. Podkarpackiego, UMWP
PETYCJA
Szanowni Państwo,
Na terenie woj. podkarpackiego istnieje linia kolejowa Rzeszów- Jarosław- Lubaczów-Horyniec Zdrój- Hrebenne. Jest ona rzadko używana.
Składam petycję o wprowadzenie 2 bezpośrednich kursów Jasło- Rzeszów- Jarosław- Hrebenne pomijających mniejsze stacje i przystanki na odcinku do Hrebennego. Pociągi mogłyby pomijać wszystkie mniejsze stacje na odcinku Rzeszów- Jarosław i byłyby poc. przyspieszonymi na tym odcinku. Istniejące 2 połączenia do Horyńca dziennie- przedłużonoby do Hrebennego lub nawet do Lubyczy.
Wnoszę petycje o -w porozumieniu z woj. lubelskim- zorganizowanie budowy przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne w pobliżu przejścia drogowego.
Odpowiedzi otrzymane kilka lat temu:
Województwo Podkarpackie w chwili obecnej nie rozważa wydłużenia relacji pociągów uruchamianych na linii 101 do stacji w Hrebennem z uwagi na brak zapotrzebowania społecznego.
W kwestii zmiany kategorii pociągów na przyspieszone w relacji Rzeszów - Horyniec Zdrój, informuję, że pociągi kursujące służą również pasażerom, którzy korzystają z ich oferty na odcinku Rzeszów- Jarosław. Ponadto odnosząc się do kwestii uruchomienia pociągów bezpośrednich relacji Jasło- Hrebenne informuję, że Województwo nie rozważa uruchomienia takiego połączenia z uwagi na odmienną charakterystykę taboru wykorzystywanego do obsługi linii kolejowych 101, 106, a 91, a dodatkowo tak długa relacja utrudni stworzenie atrakcyjnego rozkładu jazdy.
Odnosząc się do pytania dot. budowy przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne informuję, ze właściwym podmiotem jest PKP PLK S.A.
T. Leyko, rzecznik pras. UMWP
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.