Co z linią z Konina do Lichenia Starego? Czy wrócą poc. pasażerskie?
Czytelnik prosił bym napisał o linii 388 Konin - Kazimierz Biskupi i jej roli w alternatywnym połączeniu Zagłębia Konińskiego (i nie tylko) z Bydgoszczą. W pierwotnych założeniach miało być to połączenie Łodzi z Mogilnem (przez Turek, Konin, Orchowo) z odgałęzieniem do Kalisza w Tuliszkowie.
Odpowiedź PKP PLK:
Odpowiedź PKP PLK:
Uprzejmie informuję, że w 2013 r. linia nr 388 została wykreślona z wykazu linii kolejowych i przekształcona w tor dojazdowy do bocznic od stacji Konin do stacji Pątnów. Nie mamy obecnie informacji o chęci uruchomienia przez przewoźników pociągów pasażerskich na tym odcinku po tym torze. Peron w Licheniu Starym był peronem tymczasowym.
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pytaliśmy m.in. o to:
Pytaliśmy m.in. o to:
- czy porozumienie z KWB Konin można odnowić celem stałej obsługi połaczeń Konin- Licheń Stary?
- jak wygląda peron w Liechniu Starym? Czy w ogóle istnieje?
"W czerwcu 1999 roku, z okazji VII Pielgrzymki Jana Pawła II do Polski uruchomiono po torach linii kolejowej 388 iMagistrali Lubstowskiej pociągi osobowe relacji Konin – Licheń Stary, które dowoziły pielgrzymów do Bazyli ki Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski. Utworzenie połączenia było możliwe dzięki porozumieniu PKP PLK i KWB Konin[19]."'
Literatura
Robert Michalak. Zarys dziejów kolei żelaznych w Koninie. „Świat Kolei”. 4/2009, s. 13, kwiecień 2009. Łódź: EMI-PRESS. ISSN 1234-5962
Robert Olejnik: Węgla wędrówki po torach (pol.). konin.lm.pl, 2011-06-30. [dostęp 2013-01-08].
Posted by Telewizja Opera
on 04:52.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0