dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Na kolejach pozostaną monopole

Fragment tekstu Gazety Wyborczej
"Problem w tym, że przeciw liberalizacji oponuje Rada Unii Europejskiej. Powodem jest m.in. to, że wiele krajów członkowskich, zwłaszcza w naszej części Europy, boi się konkurencji ze strony zagranicznych przewoźników. W efekcie podczas negocjacji Komisja zgodziła się na ustępstwa na rzecz przeciwników liberalizacji. Zaszły one tak daleko, że nawet jeśli wejdzie ona w życie (wynegocjowany termin to... 2033 r.), to na tak łagodnych warunkach, że nie wprowadzi prawie żadnych realnych zmian. Według ostatnich postanowień organizatorzy transportu nadal będą mieć swobodę w zlecaniu obsługi połączeń bezprzetargowo.

- To znacznie zawęża wybór dla klientów i zamawiających przewozy. Szukając oferty, często mają obecnie jednego dostawcę, który może dyktować warunki i koszty. Z braku konkurencji nie ma nawet jak porównać atrakcyjności oferty - mówi Jakub Majewski, prezes fundacji ProKolej.

Wynik negocjacji ocenia jako straconą szansę. Uważa, że podzielony między krajami członkowskimi rynek kolejowy jest w sprzeczności z misją Unii Europejskiej i zasadą otwartych granic dla transportu i handlu. - Spróbujmy sobie wyobrazić, że rynek jest zamknięty dla transportu drogowego i nasze ciężarówki czy autobusy mogą jeździć tylko do granicy. Jak wtedy wytłumaczyć klientom, że to dla ich dobra? - pyta Majewski. Wskazuje, że po otwarciu rynków zyskało wiele innych branż w transporcie, np. lotnictwo, gdzie drastycznie spadły ceny biletów."

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,20052677,unijny-rynek-przewozow-pasazerskich-nie-do-uwolnienia.html#ixzz48ongGjUL

Posted by Telewizja Opera on 04:45. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Na kolejach pozostaną monopole

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery