Kolej wąskotorowa Koszalin- pytania prasowe do władz miasta
Jakie plany mają władze miasta w związku z istnieniem sieci kolei podmiejskiej w Koszalinie. Czy ta linia nie mogłaby stanowić komunikacji podmiejskiej, rozkładowej, np. w relacji podmiejskiej?
Z prasy:
----
Rok później, prawdopodobnie pod naciskiem wojska, które zaplanowało budowę lotniska w Zegrzu Pomorskim, zapadła decyzja o odbudowie koszalińskiej kolei wąskotorowej. Wąskotorówka miała najpierw dowozić materiały niezbędne do budowy lotniska, a następnie paliwo do samolotów oraz opał do ogrzewania jednostki. Pierwszy pociąg trasą Koszalin-Świelino-Bobolice (46km) przejechał 1 lipca 1948 r. Po odbudowie torów do Kurozwęcza przystąpiono do budowy dużej stacji (trzecia co do wielkości na Koszalińskiej KD) i 5 km bocznicy na lotnisko.Czytaj więcej: http://www.gk24.pl/turystyka/
17 września 2001r. w swoją ostatnią trasę wyjechał pociąg towarowy do lotniska w Zegrzu Pomorskim, a 22 września ustało połączenie na odcinku Świelino-Koszalin. Ostatecznie Koszalińska Kolej Wąskotorowa została zamknięta 1 października 2001 r.
Czytaj więcej: http://www.gk24.pl/turystyka/ atrakcje-turystyczne/a/ koszalinska-kolej-waskotorowa, 9810340/
--
Czytaj więcej: http://www.gk24.pl/turystyka/
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Posted by Telewizja Opera
on 11:51.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0