Czy jest szansa na pociągi regionalne po linii CMK?
Na liniach TGV we Fraqncji kursuja pociągi regionalne oznaczone jako TERGV. Są to pociągi regionalne kursujące liniami dużych prędkości.
Czy PR mogą - np. na zamówienie samorządów, zapewnić połączenia typu "POCIĄGI REGIONALNE PO LINII CMK".
Jakie są szanse wprowadzenia połączeń regionalnych po linii CMK:
- relacji Warszawa- Częstochowa, obsługujące też mniejsze stacje na linii - fragmencie trasy Kielce- Częstochowa?
- relacji Kielce- Warszawa
- relacji Kraków- Warszawa z postojami na mniejszych stacjach np. Miechów, Słomniki, Kozłów?
- relacji Gliwice- Warszawa także obsługując mniejsze stacje na terenie GOP
- jakie parametry musiałby mieć tabor by połączenia były zdolne wykorzystać parametry linii CMK?
Odpowiada Michał Stigler, Przewozy Regionalne
pragnę zwrócić uwagę, że połączenia Kraków - Warszawa czy Gliwice - Warszawa mają charakter międzywojewódzki, w związku z czym ich organizatorem jest Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa (nie samorządy). Resort transportu zleca obsługę takich tras PKP Intercity. Po Centralnej Magistrali Kolejowej mogą kursować także pociągi regionalne, ale zgodnie z regulaminem przydzielania tras pierwszeństwo przejazdu otrzymują pociągi szybsze. Pociągi wolniejsze muszą przepuszczać pociągi szybsze na stacjach pośrednich.
Przykładem pociągów REGIO kursujący przez CMK są pociągi relacji Kielce - Katowice, które zamawiają i finansują samorządy województw świętokrzyskiego i śląskiego. Trasa ta obsługiwana jest przez nas nowoczesnymi pociągami z rodziny Impuls. Jeszcze w tym roku, chcąc wykorzystać parametry techniczne tych pojazdów i linii kolejowej, planujemy podnieść maksymalną prędkość pociągów na tej trasie do 160 km/h.
Michał Stilger
Przewozy Regionalne
Przewozy Regionalne
Biuro Zarządu
Wydział ds. Komunikacji i Public Relations
Posted by Telewizja Opera
on 04:01.
Filed under
kolej w Polsce
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0