Co z portem lotniczym w Arłamowie?
Na wyspie Uznam miejscowi hotelarze odnoszą duże sukcesy dzięki sprzedaży rezerwacji pokoi hotelowych wraz z dolotem samolotem. Dlaczego polscy hotelarze nie starają się wprowadzić czarterowych połączeń pasażerskich (dostępnych też dla zwykłych podróżnych i turystów) z Warszawy do portu lotniczego koło Arłamowa? Taki model biznesowy sprawdza się na wyspie Uznam, a port w Heringsdorf obsługuje ogromny ruch turystyczny- ok. 44 tysiące pasażerów rocznie.
Przemyski port lotniczy- jeśli byłby nieco lepiej wyposażony- mógłby działac na podobnej zasadzie jak port w Herlingsdorf. Pasażerowie byliby odprawiani bezpośrednio w recepcji hotelu Arłamów i dowożeni autobusem bezpośrednio do samolotu- wówczas nie byłoby potrzeby budowy terminalu pasażerskiego przy lotnisku. Tak działały niektóre lotniska na świecie, gdy je uruchamiano dla pasażerów.
Przypomnę że arłamowski hotel w przeszłości działał jako hotel dla VIP-ów którzy przybywali transportem lotniczym. Nie rozumiem, dlaczego właściciele hotelu nie mieliby postarać się uruchomić tego portu lotniczego na nowo, dla ruchu pasażerskiego.
Ponadto sprawą ożywienia portu możnaby zainteresować okoliczne samorządy, i utworzyć- zarządzany przez hotel Arłamów- port lotniczy Przemyśl- Arłamów.
Apeluję o wydłużenie drogi startowej do 1440 metrów, budowę drogi kołowania i płyty postojowej, przebudowa i modernizacja budynku portu lotniczego. Umożliwi to przyjmowanie samolotów typu ATR 42, ATR 72, Jak-40, C-130 Hercules, BAe 146, Cessna Citation, Falcon 2000, Bombardier BD700 itp.
Posted by Telewizja Opera
on 02:40.
Filed under
airports in Poland
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0