Sprawa kolei obwodowej w Krakowie
Jak informuje biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego, budowa przystanków znajduje się w kompetencjach gminy. Województwo jest otwarte na propozycje dotyczące systemu transportowego, jednak działania w tej sprawie musza zostać podjęte przez władze gminy.
Opis kolei dookólnej
km osirodzajm.npmnazwa punktupozostałe linie
0.00st230 Kraków Mydlniki (Md) 95, 118a, 133
2.60podg231 Kraków Bronowice 95
7.54stt209 Kraków Olsza (KO) 602, 947
9.87podg207 Kraków Nadwiśle (KN) 945, 946
12.25st204 Kraków Płaszów (KP) 91, 94, 112, 604, 605
Nazwa punktu Rodzaj punktu Kilometraż Pozostałe linie Ekspozytura Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Krakowie Zakład Linii Kolejowych w Krakowie - Kraków Mydlniki stacja węzłowa 0,000 95, 118, 133
rozjazd odgałęziający 2,595 95
Kraków Łobzów posterunek odstępowy 3,449 133
Kraków Olsza stacja węzłowa 7,536 602, 947
Kraków Nadwiśle posterunek odgałęźny 9,87 945, 946
Kraków Płaszów stacja węzłowa 12,260 91, 94, 604, 605
Linia rozpoczyna się na stacji Kraków Mydlniki, skąd wyprowadzona jest w układzie kierunkowym. Tor nr 1 wyprowadzony jest wspólnie z torem "dużej" obwodnicy, a po przejściu nad torami linii katowickiej następuje rozgałęzienie na dawnym posterunku odgałęźnym Bronowice - obecnie rozjazd ten jest zdalnie sterowany z Mydlnik. Następnie oba tory dochodzą do linii 133 i przechodzą przez wspólny posterunek odstępowy Kraków Łobzów, za którym odchodzi na północ. Następnie przecina ulicę Łokietka i omija dworzec Kraków Główny Towarowy. Po kilkuset metrach przechodzi pod wiaduktem linii warszawskiej i osiąga stację Kraków Olsza, gdzie następuje odgałęzienie łącznicy do posterunku Przedmieście i toru do elektrociepłowni. Za stacją na Olszy linia skręca na południe, przechodząc wiaduktami ponad ulicą Mogilską oraz Aleją Pokoju. W rejonie drugiego z tych wiaduktów znajdował się niegdyś posterunek odgałęźny Nadwiśle, gdzie odgałęziały się bocznice oraz łącznica do stacji Kraków Grzegórzki, leżącej na rozebranej linii Krakow Wesoła - Kocmyrzów. Niespełna kilometr za dawnym posterunkiem linia osiąga most na Wiśle, a po kolejnym kilometrze - stację Kraków Płaszów.(...)
Przebieg linii kolejowej przez centrum rozwijającego się miasta wymusił budowę wielu skrzyżowań dwupoziomowych w postaci wiaduktów kolejowych i drogowych. Nie wszystkie powstały od razu - do dziś jednopoziomowe pozostają jednak tylko skrzyżowania z ulicami Rydla (planowana budowa wiaduktu w ramach modernizacji magistrali E30), Racławicką (przejście dla pieszych) i Łokietka; wszystkie znajdują się na szlaku Kraków Mydlniki - Kraków Olsza.
0.00st230 Kraków Mydlniki (Md) 95, 118a, 133
2.60podg231 Kraków Bronowice 95
7.54stt209 Kraków Olsza (KO) 602, 947
9.87podg207 Kraków Nadwiśle (KN) 945, 946
12.25st204 Kraków Płaszów (KP) 91, 94, 112, 604, 605
Nazwa punktu Rodzaj punktu Kilometraż Pozostałe linie Ekspozytura Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Krakowie Zakład Linii Kolejowych w Krakowie - Kraków Mydlniki stacja węzłowa 0,000 95, 118, 133
rozjazd odgałęziający 2,595 95
Kraków Łobzów posterunek odstępowy 3,449 133
Kraków Olsza stacja węzłowa 7,536 602, 947
Kraków Nadwiśle posterunek odgałęźny 9,87 945, 946
Kraków Płaszów stacja węzłowa 12,260 91, 94, 604, 605
Linia rozpoczyna się na stacji Kraków Mydlniki, skąd wyprowadzona jest w układzie kierunkowym. Tor nr 1 wyprowadzony jest wspólnie z torem "dużej" obwodnicy, a po przejściu nad torami linii katowickiej następuje rozgałęzienie na dawnym posterunku odgałęźnym Bronowice - obecnie rozjazd ten jest zdalnie sterowany z Mydlnik. Następnie oba tory dochodzą do linii 133 i przechodzą przez wspólny posterunek odstępowy Kraków Łobzów, za którym odchodzi na północ. Następnie przecina ulicę Łokietka i omija dworzec Kraków Główny Towarowy. Po kilkuset metrach przechodzi pod wiaduktem linii warszawskiej i osiąga stację Kraków Olsza, gdzie następuje odgałęzienie łącznicy do posterunku Przedmieście i toru do elektrociepłowni. Za stacją na Olszy linia skręca na południe, przechodząc wiaduktami ponad ulicą Mogilską oraz Aleją Pokoju. W rejonie drugiego z tych wiaduktów znajdował się niegdyś posterunek odgałęźny Nadwiśle, gdzie odgałęziały się bocznice oraz łącznica do stacji Kraków Grzegórzki, leżącej na rozebranej linii Krakow Wesoła - Kocmyrzów. Niespełna kilometr za dawnym posterunkiem linia osiąga most na Wiśle, a po kolejnym kilometrze - stację Kraków Płaszów.(...)
Przebieg linii kolejowej przez centrum rozwijającego się miasta wymusił budowę wielu skrzyżowań dwupoziomowych w postaci wiaduktów kolejowych i drogowych. Nie wszystkie powstały od razu - do dziś jednopoziomowe pozostają jednak tylko skrzyżowania z ulicami Rydla (planowana budowa wiaduktu w ramach modernizacji magistrali E30), Racławicką (przejście dla pieszych) i Łokietka; wszystkie znajdują się na szlaku Kraków Mydlniki - Kraków Olsza.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Posted by Telewizja Opera
on 03:45.
Filed under
skm kraków
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0