Pytania do PKP PLK o przystanek kolejowy Szczekociny
Jak wygląda obecnie sprawa reaktywowania przystanku kolejowego w Szczekocinach?
Dlaczego PKP PLK zniszczyły istniejący ongiś peron? Czy mieszkańcy mogą skierować sprawę likwidacji peronu w mieście Szczekociny do sądu w pozwie zbiorowym, licząc na odszkodowania od PKP PLK? Padły takie propozycje ze strony mieszkańców. Wg opisów prasowych, peron zlikwidowały PKP PLK.
z prasy
Szczekociny to obecnie nieczynna stacja, niewielka przelotowa stacja, położona pomiędzy Kozłowem a Starzynami . W okresie swojej działalności posiadała kilka torów głównych, a także bocznicę służącą służbie drogowej. Dla obsługi podróżnych służył istniejący do dziś dwukrawędziowy peron wyspowy. W pewnym okresie czasu na stacji tej zatrzymywał się także m.in pociąg pospieszny "Reymont" z Łodzi do Krakowa. Po likwidacji stacji, ponoć spowodowanej zniszczeniem nastawni (pożar przekaźnikowni), zlikwidowano sieć trakcyjną na torach dodatkowych (pozostawiono ją jedynie na przejściach zwrotnicowych i w torach głównych zasadniczych) oraz usunięto istniejącą sygnalizację. Stacja posiada obecnie status ładowni, jednakże nie jest wykorzystywana w celach ładunkowych. Po likwidacji stacji utworzony został szlak Kozłow - Starzyny o długości prawie 30 kilometrów, posiadający jednak posterunek odstępowy wWęgrzynowie, dzielący go praktycznie na dwa równe odstępy.
W ramach prac modernizacyjnych, prowadzonych na linii 64 w 2011 roku stacja została całkowicie zlikwidowana - włącznie z istniejącym peronem wyspowym. Naprawę główną przeszły oba tory szlakowe, pozostało jedynie kilka budynków (m.in. dawna nastawnia oraz podstacja trakcyjna). W 2012 roku wykonano korektę toru, likwidując istniejące dotychczas w torze nr 2 łuki odwrotne.
wg Semaforek
Posted by Telewizja Opera
on 04:48.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0