dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy województwo łódzkie może postawić na kolejowe połączenia pasażerskie w trakcji spalinowej?

Połączenie Bełchatowa z Opocznem przez Piotrków i Tomaszów Mazowiecki jest możliwe wydłużając istniejące relacje autobusów szynowych z napędem spalinowym kursujących w woj. łódzkim. Województwo łódzkie w rekordowo niskom stopniu wykorzystuje linie spalinowe. 
Bełchatów, z nieczynną stacją kolei pasażerskiej, jest jednym z największych miast regionu i kraju pozbawionych w ogóle szynowej komunikacji zbiorowej.

Linia między Opocznem, Piotrkowem i Bełchatowem nie przebiega tak niekorzystnie, po prostu ma zygzakowaty przebieg i transport szynowy ma gorsze warunki konkurowania w tej relacji. Jednakże, gdyby odcinek Tomaszów Mazowiecki- Piotrków Trybunalski autobusy szynowe pokonywały bez zatrzymania na stacjach pośrednich, czas przejazdu byłby konkurencyjny z komunikacją autobusową. 


Kolej pasażerska przez lata nie oferowała żadnych połączeń na tej trasie. Na początek kursy co 1-2 godziny mogłyby sprawdzić potencjał tego połączenia. Przez lata kolej pasażerska do Bełchatowa nie funkcjonowała. Jej powrót na tory mógłby być trudny. 

Odpowiedzi PR Łódź

Szanowny Panie Redaktorze,
linia kolejowa Piotrków Tryb. - Bełchatów jest linią nieczynną od ok.1998r. Brak jest na tej linii kolejowej sieci trakcyjnej oraz peronów - infrastruktury niezbędnej do przywrócenia kursowania pociągów.  W związku z brakiem należnej infrastruktury nie ma możliwości ustalenia kosztów uruchomienia pociągów.
W kwestii kosztów odbudowy infrastruktury uprzejmie proszę zwrócić się Zarządcy Infrastruktury Kolejowej PKP PLK.


Pozdrawiam
Anna Piotrowska
Rzecznik
 Oddziału
Oddział Łódzki, z siedzibą w Łodzi
90-002, ul. Tuwima 22/26



Posted by Telewizja Opera on 03:25. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy województwo łódzkie może postawić na kolejowe połączenia pasażerskie w trakcji spalinowej?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery