Pytanie o pociągi regionalne po linii CMK
- na liniach TGV we Fraqncji kursuja pociągi regionalne oznaczone jako TERGV. Są to pociągi regionalne kursujące liniami duzych prędkości.
Załączam grafikę.
Czy PR moga - np. na zamówienie samorządów, zapewnić połączenia typu "POCIĄGI REGIONALNE PO LINII CMK".
Jakie są szanse wprowadzenia połączeń regionalnych po linii CMK:
- relacji Warszawa- Częstochowa, obsługujące też mniejsze stacje na linii - fragmencie trasy Kielce- Częstochowa?
- relacji Kielce- Warszawa
- relacji Kraków- Warszawa z postojami na mniejszych stacjach np. Miechów, Słomniki, Kozłów?
- relacji Gliwice- Warszawa także obsługując mniejsze stacje na terenie GOP
- jakie parametry musiałby mieć tabor by połączenia były zdolne wykorzystać parametry linii CMK?
Odpowiedź Przewozy Regionalne:
pragnę zwrócić uwagę, że połączenia Kraków - Warszawa czy Gliwice - Warszawa mają charakter międzywojewódzki, w związku z czym ich organizatorem jest Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa (nie samorządy). Resort transportu zleca obsługę takich tras PKP Intercity. Po Centralnej Magistrali Kolejowej mogą kursować także pociągi regionalne, ale zgodnie z regulaminem przydzielania tras pierwszeństwo przejazdu otrzymują pociągi szybsze. Pociągi wolniejsze muszą przepuszczać pociągi szybsze na stacjach pośrednich.
Przykładem pociągów REGIO kursujący przez CMK są pociągi relacji Kielce - Katowice, które zamawiają i finansują samorządy województw świętokrzyskiego i śląskiego. Trasa ta obsługiwana jest przez nas nowoczesnymi pociągami z rodziny Impuls. Jeszcze w tym roku, chcąc wykorzystać parametry techniczne tych pojazdów i linii kolejowej, planujemy podnieść maksymalną prędkość pociągów na tej trasie do 160 km/h.
Michał Stilger
Przewozy Regionalne
Przewozy Regionalne
Biuro Zarządu
Wydział ds. Komunikacji i Public Relations
Posted by Telewizja Opera
on 05:36.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0