Linia kolejowa Końskie- Tomaszów Maz.
Panie Redaktorze
Zgodnie z Listem Intencyjnym zawartym w 2015 r. pomiędzy Polskimi Liniami Kolejowymi a Województwem Łódzkim, elektryfikacja odcinka Tomaszów Maz. - Opoczno planowana jest w ramach projektu "Elektryfikacja odcinka linii nr 25 Tomaszów Maz. – Opoczno w ramach zadania Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych na terenie województwa łódzkiego m.in. Linia kolejowa nr 25 na odcinku Łódź - Opoczno - Etap I". Przedsięwzięcie współfinansowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020. Zakres rzeczowy inwestycji jest obecnie na etapie uzgadniania z Urzędem Marszałkowskim. Najprawdopodobniej obejmie nie tylko samą elektryfikację, lecz m.in. także naprawę nawierzchni torowej z uzupełnieniem tłucznia. Projekt został ujęty w KPK - szacowana wartość ok. 40 mln zł.
W ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Ocice" prace prowadzone były w latach 2010 - 2015. W tym roku nastąpi rozliczenie finansowe umów realizowanych w 2015 r. Modernizacji poddane były tory na odcinku Skarżysko Kamienna - Sandomierz. Przebudowane zostały 92 km toru, 54 obiekty inżynieryjne, 67 przejazdów kolejowych i 40 rozjazdów. Dzięki przeprowadzonym pracom, prędkość pociągów na tym odcinku wzrosła z 50 km/h obowiązujących przed modernizacją, do 70 - 120 km/h w zależności od szlaku. Koszt wszystkich przeprowadzonych prac to ponad 201 mln zł.
Obecnie trwają prace przygotowawcze dla projektu "Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarzysko Kamienna - Sandomierz" w ramach projektu "Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014-2020", w wyniku których będzie możliwa dalsza realizacja prac na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna - Sandomierz. W ramach w/w prac przygotowawczych, do połowy tego roku zostanie wybrany wariant realizacyjny, którego realizacja planowana jest do końca roku 2020. O konkretnym zakresie i harmonogramie robót będziemy mogli mówić dopiero po wybraniu wykonawcy. Przetarg, który go wyłoni, zostanie przeprowadzony po wybraniu najlepszego wariantu realizacji prac.
Łukasz Kwasiborski
Wydział prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa