dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kamery na dworcach – informacja publiczna czy narzędzie zarządzania spółką kolejową? W środę rozprawa przed NSA

„Cel monitoringu wizyjnego ukierunkowany jest na interes gospodarczy Spółki, a nie zapewnienie porządku czy bezpieczeństwa publicznego" – stwierdziła zarządzająca dworcami PKP SA, nie udzielając odpowiedzi Fundacji Panoptykon na pytania o liczbę kamer na największych polskich dworcach oraz to, czy nagrywają one dźwięk. W środę 8 czerwca o godz. 13 kwestię, czy kamery dotyczą ogółu społeczeństwa i czy ono ma prawo do wiedzy na ich temat, rozstrzygnie Naczelny Sąd Administracyjny.

Sprawa Fundacja Panoptykon przeciwko PKP SA przed NSA (ul. Boduena 3/5) odbędzie się w środę, 8 czerwca 2016 r. o godz. 13:00. Zapraszamy!

Warszawa, 7 czerwca 2016 r.


Kamery na dworcach – informacja publiczna czy narzędzie zarządzania spółką kolejową? W środę rozprawa przed Naczelnym Sądem Administracyjnym


„Cel monitoringu wizyjnego ukierunkowany jest na interes gospodarczy Spółki, a nie zapewnienie porządku czy bezpieczeństwa publicznego" – stwierdziła zarządzająca dworcami PKP SA, nie udzielając odpowiedzi Fundacji Panoptykon na pytania o liczbę kamer na największych polskich dworcach oraz to, czy nagrywają one dźwięk. W środę 8 czerwca o godz. 13 kwestię, czy kamery dotyczą ogółu społeczeństwa i czy ono ma prawo do wiedzy na ich temat, rozstrzygnie Naczelny Sąd Administracyjny.

To już kolejna odsłona sporu między Fundacją Panoptykon a PKP SA o dostęp do informacji o monitoringu zainstalowanym na największych dworcach kolejowych w Polsce. „We wrześniu 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził wprawdzie, że PKP SA ma obowiązek odpowiadać na pytania o informację publiczną, ale uznał też, że nasze pytania o liczbę kamer, zasady dostępu do nagrań oraz możliwość nagrywania przez nie dźwięku sfery publicznej nie dotyczą", wyjaśnia Wojciech Klicki, ekspert Fundacji Panoptykon.

PKP SA wyjaśniała, że wykorzystanie kamer służy „zwiększeniu dyscypliny i wydajności pracy" oraz „usprawnieniu procesów zarządzania". Sąd pierwszej instancji przychylił się do zdania spółki. W uzasadnieniu do wyroku wyjaśnił, że pytania Fundacji Panoptykon dotyczyły kwestii czysto technicznych, a stosowanie monitoringu jest bezpośrednio związane z zabezpieczeniem interesów gospodarczych spółki, a nie zapewnieniem bezpieczeństwa czy porządku publicznego. Zdaniem sądu nie jest to więc informacja publiczna.

„Zakładanie nowych kamer i rozbudowywanie systemów monitoringu zazwyczaj uzasadniane jest dążeniem do zwiększenia bezpieczeństwa. Ale gdy prosimy o informacje, jak te kamery i systemy są używane i czy realizują zakładane cele, to okazuje się, że ich zadania są zgoła inne", komentuje Małgorzata Szumańska, wiceprezeska Fundacji Panoptykon. „Nie mieliśmy problemów, żeby uzyskać odpowiedzi na te same pytania od urzędów miast, zarządów parków krajobrazowych czy oddziałów NFZ-u. Nie wiemy, dlaczego PKP SA ma z tym problem", dodaje Szumańska.


Sprawa Fundacja Panoptykon przeciwko PKP SA

Gdzie: Naczelny Sąd Administracyjny (ul. Boduena 3/5)

Kiedy: środa, 8 czerwca 2016 r. o godz. 13:00.

Zapraszamy!


Więcej informacji:

Fundacja Panoptykon, Pociąg do nadzoru: https://panoptykon.org/wiadomosc/pociag-do-nadzoru

Fundacja Panoptykon, Życie wśród kamer. Przewodnik: http://zycie-wsrod-kamer.panoptykon.org/



--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 09:00. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kamery na dworcach – informacja publiczna czy narzędzie zarządzania spółką kolejową? W środę rozprawa przed NSA

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery