dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Respektuj przepisy i żyj. PLK rozpoczyna XII edycję kampanii społecznej Bezpieczny przejazd…

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Informacja prasowa 20 czerwca 2016r.

Respektuj przepisy i żyj. PLK rozpoczyna XII edycję kampanii społecznej Bezpieczny przejazd…

 

Maleje liczba wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. Jednak wciąż aż 98% kolizji to skutek ignorowania znaków drogowych, czerwonych świateł i omijania rogatek. Kierowcy nie respektują ustalonych zasad. Dlatego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają kolejną, XII edycję kampanii na rzecz poprawy bezpieczeństwa na przejazdach. To jedna z 200 inicjatyw w Programie Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego PLK.

 

Setki ulotek na przejazdach, nadzór oraz pouczenia kierowców i debata Deklarujesz – nie respektujesz – tak dziś, 20 czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły kolejną edycję kampanii społecznej Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!".

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wciąż podnoszą poziom zabezpieczeń – to m. in. 1500 zmodernizowanych przejazdów i zastępowanie skrzyżowań drogi i toru bezkolizyjnymi wiaduktami, współpraca z zarządcami dróg, by dojazdy do przejazdów były dobrze oznakowane. Jednak monitoring, który już działa na ponad 1000 przejazdach kolejowo-drogowych potwierdza, że bezpieczeństwo zależy od właściwego zachowania kierowców – respektowania zasad bezpieczeństwa – mówi Andrzej Pawłowski, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. eksploatacji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Uczestnicy debaty Deklarujesz – nie respektujesz podkreślali, że przestrzeganie przepisów ruchu drogowego to dowód dojrzałości i odpowiedzialności za siebie i innych. Respektowanie zasad chroni wszystkich użytkowników przejazdów: kierowców na drodze i podróżnych w pociągach.

Każdy kierowca i pieszy powinien mieć nie tylko wiedzę dotyczącą przepisów m. in. na przejazdach kolejowo-drogowych, ale także świadomość, że ich przestrzeganie to dowód odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne oraz innych. Przestrzeganie przepisów to deklaracja: "jestem osobą godną zaufania" nie tylko "wiem i deklaruję", ale przede wszystkim "respektuję" – mówiła w debacie Maria Rotkiel, psycholog i terapeuta poznawczo-behawioralny.

 

W XII edycji kampanii przeprowadzane będą debaty i konferencje o bezpieczeństwie, akcje informacyjne na przejazdach i tzw. „dzikich przejściach", setki spotkań edukacyjnych z dziećmi, kampania w mediach, dodatkowe materiały dla instruktorów nauki jazdy. Organizatorzy zaplanowali intensywną współpracę z youtuberami, blogerami oraz vlogerami, by dotrzeć z informacją o celu respektowania przepisów do młodzieży.

Maleje liczba wypadków na przejazdach

W Polsce jest ponad 12 700 przejazdów kolejowo-drogowych. Od 2005 roku liczba wypadków na nich zmniejszyła się o jedną trzecią (z 236 w 2005 r. do 155 w 2015 r.). Pozytywną tendencję odnotowano też w 2015 roku – na przejazdach o 12% mniej wypadków niż w 2014 roku.
Od stycznia do marca 2016 roku na przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce doszło do 40 wypadków i kolizji, w których zginęło 18 osób. Podobna sytuacja była w ubiegłym roku. Przyczyną tych zdarzeń jest zignorowanie przepisów o ruchu drogowym i próba pokonania przejazdu przed zbliżającym się pociągiem mimo znaków „STOP" i sygnalizacji ostrzegawczej, omijanie zamkniętych półrogatek, a nawet przejeżdżanie pod zamykającymi się szlabanami. Wypadki na przejazdach i z osobami wkraczającymi na tory w miejscach niedozwolonych, odpowiadają za blisko 80% wypadków na kolei i prawie 100% ofiar.

Działania dla bezpieczeństwa

Wśród stałych i całorocznych działań, prowadzonych w ramach Bezpiecznego przejazdu…, organizowane są: symulacje wypadków, konkursy, happeningi, prelekcje dla dzieci, patrole Straży Ochrony Kolei w terenie oraz kampania informacyjna w mediach, na plakatach i ulotkach. Wszystko po to, by na przejazdach i terenach kolejowych było bezpieczniej.

Kampania jest jedną z największych w Europie. W 2015 roku w Brukseli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostały wyróżnione za zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w ramach Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (EKBRD).
Jest to największa platforma obywatelska w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzona przez Komisję Europejską.

Więcej informacji: www.bezpieczny-przejazd.pl oraz w mediach społecznościowych: #SzlabanNaRyzyko

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 
 

Informacje dodatkowe:

Liczby kampanii w 2015 r.:

·         715 przeprowadzonych prelekcji edukacyjnych w przedszkolach i szkołach

·         Październik Miesiącem Edukacji: 465 prelekcji, 31 059 wyedukowanych dzieci, 20 925 minut łącznej edukacji

·         7 konferencji prasowych dot. bezpieczeństwa na przejazdach

·         64 wydarzenia plenerowe

·         10 ogólnopolskich akcji edukacyjnych „Szlaban na ryzyko!" na  ok. 500 przejazdach

·         1 wyprodukowany film „Szlaban na ryzyko!" (znalazł się w zestawieniu najlepszych reklam tygodnia wg wirtualnemedia.pl)

·         150 000 ulotek dla kierowców i pieszych przypominających o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych

 

Plany XII edycji kampanii:

·         całoroczne akcje edukacyjne – prelekcje w przedszkolach, szkołach

·         projekt „Bezpieczny piątek" – akcje edukacyjno-prewencyjne na przejazdach kolejowo-drogowych i „dzikich przejściach", prowadzone w trakcie wakacji

·         projekt „Październik miesiącem edukacji" – intensyfikacja działań w placówkach edukacyjnych

·         nowe narzędzia dydaktyczne jako forma uatrakcyjnienia zajęć edukacyjnych, np. gry planszowe, znaki drogowe

·         konkursy: na zaprojektowanie i nazwę maskotki kampanii (dzieci), zaprojektowanie komiksu (młodzież), nakręcenie spotu kampanijnego (młodzież)

·         współpraca z youtuberami i vlogerami – krótkie formy multimedialne kierowane do młodzieży

·         akcje ulotkowe na przejazdach kolejowo-drogowych oraz „dzikich przejściach" z udziałem Straży Ochrony Kolei oraz Policji

·         briefingi prasowe z udziałem mediów lokalnych, przy wsparciu władz i samorządów lokalnych, lokalnych społeczności (szereg działań realizowanych w krótkim czasie w newralgicznych miejscach – tzw. czarnych punktach)

·         wojewódzkie konferencje prasowe na temat bezpieczeństwa

·         realizacja akcji informacyjnej (ulotki, warsztaty) dla pracowników firm posiadających duże floty samochodowe

·         współpraca ze szkołami nauki jazdy oraz WORDami w celu wzmocnienia edukacji dot. bezpieczeństwa na terenach kolejowych (przyszli kierowcy)

·         promocja przekazu kampanii podczas lokalnych wydarzeń kulturalnych

·         kampania medialna: spoty telewizyjne, spoty radiowe, internet, outdoor – kampania citylight i billboard, bannery i tablice promocyjne

 

 

   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 684 838 000,00 w całości wpłacony

Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.

www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl

Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne




--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:10. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Respektuj przepisy i żyj. PLK rozpoczyna XII edycję kampanii społecznej Bezpieczny przejazd…

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery