dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania do Ministerstwa Rozwoju o politykę transportową

- jakie projekty transportowe będą wspierane ze  środków unijnych?

- czy planowane są nowe inwestycje w odbudowę sieci tramwajowych? Dotychczas tylko jedno miasto w Polsce odbudowało sieć tramwajową, jest to Olsztyn.

Odpowiedź

Z funduszy perspektywy 2014-2020 finansowany będzie m.in. rozwój połączeń kolejowych i drogowych oraz efektywne korzystanie z zasobów  energetycznych, środowiskowych i kulturowych.

Na drogi przeznaczono ponad 14,7 mld euro. Priorytetem jest budowa nowoczesnej i kompletnej sieci transportowej – zwłaszcza dróg znajdujących się w transeuropejskiej sieci transportowej, tzw. sieci TEN-T, ale także dróg dołączających do niej inne obszary, takie jak miasta subregionalne i obszary o najniższej dostępności transportowej. Pozostałe inwestycje drogowe realizowane będą głównie w celu dołączania do sieci TEN-T oraz wypełniania luki w krajowej sieci dróg lub w przypadku braku alternatywnego połączenia o wymaganej przepustowości.

Wsparcie inwestycji w drogi wojewódzkie będzie dotyczyć przede wszystkim projektów wypełniających luki w sieci dróg pomiędzy ośrodkami wojewódzkimi, niebędącymi stolicami województw - regionalnymi i subregionalnymi. Inwestycje w drogi lokalne (gminne i powiatowe) będą możliwe jedynie wówczas, gdy będą związane ze zrównoważoną mobilnością miejską (jako element planu mobilności miejskiej, planu niskoemisyjnego czy strategii ZIT), zapewnią konieczne bezpośrednie połączenia z siecią TEN-T, przejściami granicznymi, portami lotniczymi, morskimi, terminalami towarowymi, centrami lub platformami logistycznymi lub będą stanowiły element lokalnego planu kompleksowej rewitalizacji obszarów miejskich lub miejskich obszarów funkcjonalnych.

Wsparcie inwestycji w drogi lokalne, jako małej infrastruktury, będzie możliwe także w ramach Programu Rozwój Obszarów Wiejskich. Będzie ono udzielane na budowę i modernizację dróg lokalnych łączących jednostki osadnicze z istniejącą siecią drogową oraz usprawniających dojazd do miejscowości istotnych ze względu na lokalizację ważnych obiektów i instytucji.

Na kolej jest ok. 10,2 mld euro, a na inwestycje w transport multimodalny - ok. 526,7 mln euro. Znacznie ograniczony będzie dostęp do dofinansowania inwestycji w infrastrukturę portów lotniczych – możliwy będzie wyłącznie w sferze związanej z poprawą bezpieczeństwa lub ochroną środowiska (blisko 37 mln euro). Około 4 mld euro zostanie przeznaczonych na przyjazną środowisku komunikację miejską - nowoczesne tramwaje, autobusy, kolej miejską, trolejbusy.

Więcej informacji znajduje się na portalu http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/, na stronach programów Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Polska Wschodnia oraz programów regionalnych.

Inicjatywa realizacji projektów dotyczących odbudowy sieci tramwajowych leży po stronie samorządów miejskich.




Piotr Popa


Biuro Ministra
Ministerstwo Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
tel. 22 273 7113
faks 22 273 8927
e-mail: media@mr.gov.pl
www.mr.gov.pl



--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 01:30. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania do Ministerstwa Rozwoju o politykę transportową

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery