dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z lotniskiem w Elblągu?

W przeszłości lotnisko Elbląg obsługiwało ruch lotniczy- loty do Szczecina, Berlina, Królewca, Gdańska przed II wojną światową. 

Dużo się pozmieniało na polskim rynku lotniczym- na przykład Aeroklub Polski powołał spółkę która zajmuje się doradztwem samorządom nad przekształcaniem lokalnych lotnisk aeroklubowych w lokalne porty pasażerskie o ograniczonej certyfikacji. Nie ma przeszkód formalnych, prawnych i organizacyjnych aby pojawiły się biznesowe loty pasażerskie z Warszawy do Elbląga. 

Skoro miasto stać na żłobki czy przedszkola, dlaczego władze miasta nie chcą postawić na własny port lotniczy na bazie lotniska aeroklubowego? Gdyby to lotnisko stało się portem lotniczym o ograniczonej certyfikacji, gdyby powstała betonowa droga startowa, wówczas mogłoby obsługiwać loty biznesowe, w relacji do Warszawy czy Wrocławia, bez lotów tanich linii czy dużych samolotów które obsługiwałby port lotniczy Gdańsk, dofinansowywany z pieniędzy samorządu województwa pomorskiego.

W Pardubicach - niewielkim czeskim mieście gdzie działa port lotniczy, na terminal pasażerski zaadoptowano stary hangar lotniczy. Jako że lotnisko rozwinęło się i obsługuje 120 tys. pasażerów rocznie, pasażerowie nie mieszczą się i muszą oczekiwać przed terminalem- hangarem. 
O lotniskach aeroklubowych i szansach na ich przebudowę rozmawiałem z panem M. Doskoczem ze spółki Aero Partner, powołanej przez Aeroklub Polski aby pomóc samorządom w przekształceniu lotnisk aeroklubowych do roli lokalnych portów lotniczych.

Poniżej komentarz Prezydenta Elbląga Witolda Wróblewskiego dot. lotniska.

 

 

Dziękuję za przesłaną propozycję. Wymaga jednak ona przede wszystkim rozmów z Aeroklubem, który jest dysponentem tego terenu. Na temat powstania w Elblągu lotniska lokalnego z utwardzonym pasem startowym kilkakrotnie rozmawiałem już z przedstawicielami elbląskiego aeroklubu. Uważam, że byłoby ono doskonałym uzupełnieniem regionalnych portów lotniczych w Gdańsku i w Szymanach. Niestety możliwości pozyskania funduszy zewnętrznych na stworzenie lotniska lokalnego będą bardzo ograniczone, a miasta nie będzie stać na realizację takiego przedsięwzięcia ze środków własnych.  W najbliższych latach Unia Europejska będzie dofinansowywała jedynie budowę dużych lotnisk oraz inwestycje związane z poprawą bezpieczeństwa. Myśląc więc o elbląskim lotnisku, jako czynniku rozwoju gospodarczego, z pewnością trzeba będzie szukać innych sposobów finansowania.

 

 

                  Urząd Miejski w Elblągu 
                  ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg  

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:38. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z lotniskiem w Elblągu?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery